Gardensandhomesdirect reviews

Gardensandhomesdirect reviews

Good
8.1
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
42 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Easter will have come and gone before bistro set is received! Will it be here for the Summer!

Ordered Bistro set early March due to be delivered end of March not received, called and advised delayed until mid April still not received, called again advised I would be called back with update but call not received, called again and advised order will now be despatched 2nd week in May although my credit card was debited on 9th March! No offer of compensation has been made for the delay and I'm wondering if I will actually receive the bistro set in time for this summer.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Great Service and saved petrol.

I ordered a range of tools and lawn treatments last week. They arrived within 48 hours with free delivery and I saved the time and petrol I would have used driving to the garden centre! All round quick and efficient service.
Gardensandhomesdirect

Reply from Gardensandhomesdirect

Hi Harold,

It's great to read such kind words.

We hope that you order from us again very soon!

Kind regards,

Ben

Gardens and Homes Direct
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

very good

Good ordering process and easy to follow website. Item delivered on time following text alert and then a call 30 mins before arrival.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Competitive prices and good delivery

Good website, easy to navigate through product range, no problems ordering online.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

not so great for the garden

Bought a Samarkand gazebo £259.99, painting not so great, one of the flowers broken off, one of the flowers bent out of shape, the very top of the dome was also bent. Delivery was as quick as the money was taken!!
Gardensandhomesdirect

Reply from Gardensandhomesdirect

Lynda,

Many thanks for your review, to which we are sorry to hear about the problems you're currently having with the Samarkand gazebo.

Our customer services department will be happy to look into this further for you, but we would be still grateful if you could contact us directly, whether over the phone or through email.

Please don't hesitate to get in contact with us,

Ben Forshaw
Gardens and Homes Direct

Tel: 0800 157 7264 (freephone)
Email: customer.services@gardensandhomesdirect.co.uk
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

knackered by my love seat

the service was very good, and the delivery time was excellent. when I was putting the seat together I had,nt ant problems until I was putting on the legs, unfortunately the bolt holes did not match on the chassis and the legs, I had my son in law here and after a lot of pulling pushing and cursing we managed to get the bolts in, so putting it together took a lot longer than I thought. apart from that it is a nice piece of equipment I was glad of the sit down on it, I was jiggered.
Gardensandhomesdirect

Reply from Gardensandhomesdirect

Hi Robert

Thank you for your review. I’m sorry to hear that you struggled with constructing your love seat. We’ll check this out with the manufacturers. It’s good to hear that despite it being somewhat tiring, you are pleased with the finished result. I hope that now you will enjoy many days of relaxation on your love seat.

Cheers,

Ben
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Quick, efficient service of a reasonable quality product.

We've had a Suntime Gazebo for 5 years now an this is our 3rd replacement canopy. We live in a wet part of the UK so the canopies get tested to their limit. We expect to replace them and at under £60 it's not a bad deal.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Product delivered on time and without any problems.

I am very pleased with the garden furniture, it is just what I expected. I would have liked to have ordered separate chairs but that was not possible.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

unhappy customer

we bought a garden patio set from G & H approx 4 weeks ago and quite frankly wished that we hadn't. On their website the set was advertised at the original price of £1.000 and was now selling at £494.99. How this set could possibly be priced at £1.000 is beyond belief. no one in their right mind would spend that much money on a product that is quite clearly overpriced! when the set was delivered we were pleased with the chairs they are of a good quality but unfortunately the same can not be said of the table! The table was returned because there was a screw protruding above the edge of the table which was dangerous, there was also unsightly brown marks on the lazy susan. The replacement table was also faulty with dents around the edge of the table which were really obvious! and also the same brown marks were clearly showing on the replacement lazy susan I contacted G & H and in fairness they were very helpful but because we had not kept the original packaging and there were no more in stock, we agreed to accept a refund of £119 against the original price that we paid for it £494.99. This product is clearly inferior to the advert on their website and i would not consider buying from this company again. we, my wife and i, strongly feel that the product is of a poor quality and overpriced. We are not confidant that this table will wear very well!
Gardensandhomesdirect

Reply from Gardensandhomesdirect

Dear Mr Ellard

I’m sorry that you are disappointed with your purchase. That particular set is one of our best-selling items, as such we do not have any more in stock at this time.
Gardens and Homes always offer our customers replacements for damaged or faulty items or a full refund on return. Our couriers can however only collect an item for return that is adequately re-packaged. Unfortunately as the original packaging had been disposed we offered the discount as an alternative which was accepted.

Should you wish to discuss further, please contact us directly

Kindest Regards
Ben
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Super Fast Delivery

Ordered on Friday, delivery on Tuesday.
Would not hesitate in using you again
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

excellent

the product was excellent and better than expected. would reccomend this company to anyone. well done.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Great price, great product, great service

It was a great price. Delivery was very fast. Ordered on a Friday night arrived on Tuesday.
Easy to put together and a quality product.
I would recommend to anyone. FAB!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Brilliant!

I was really pleased with the service of gardensandhomesdirect.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

not impressed

Ordered goods 7th march took payment order complete, still waiting for goods 28th march. Telephoned told goods damaged in transit, 3rd April still waiting for refund.
Gardensandhomesdirect

Reply from Gardensandhomesdirect

Hi Denis,

Thank you for your comments, to which we are very sorry about the fact that the goods were damaged in transit.

We have accepted your decision to receive a refund rather than a replacement, but I must stress that this is a very rare occurrence and we do work very closely with the services of our couriers.

I hope this hasn't deterred you from shopping with us again in the near future!

Regards,

Ben
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

I cannot comment

I cannot comment because I haven't received my order yet!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Speedy prompt delivery excellent service

My purchase was followed by good communication speedy delivery would not hesitate in using again and highly recommend them to anyone.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

WOW.. Enlighting your garden with class

If you want something different look no further they have a good range .
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Very good and efficient service. Delivery on time yes couldn't ask for more.

Quality of goods as advertised and delivery was first class.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Overall experience of this company has been good.

I have been purchasing items from this company for several years now. I have always found them helpful and courteous. My only concern, which is probably beyond their control, is the amount of time one has to wait for delivery of the item after ordering. Sometimes this has been several months.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good website, easy ordering, excellent delivery time

I knew what I wanted, browsed the website and found the cushions at an excellant price. I ordered, recieved an e-mail confirmation and had my delivery within 4 days.


I hope all customers recieve the same service, from gardens and homes direct

Gardensandhomesdirect Details

About this company

Our superb range of garden furniture will provide everything you need for the perfect garden. For the best value furniture, with free delivery on orders over £29 contact us today via phone or email for great ideas on how to improve your garden.

Visit Gardensandhomesdirect

Category

Gardensandhomesdirect is ranked 97 out of 154 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.