Genbyg.dk reviews

Genbyg.dk reviews

8.4

Very satisfactory service!

Nice on-site experience, quick payment and extremely quick delivery all the way to your doors. I live on the 3rd floor, so it was extremely important for me to get my purchase (double doors) to be delivered all the way to my apartment. The delivery service was really nice to take it into the apartment and placing on my balcony as asked.
Didn't have a chance to go all the way to Kastrup to inspect the interested item. It was important for me that the size of the doors I intended to buy matched the size of my frame. Hence, I've contacted their customer service and kindly asked to double check the sizes. Have been instructed to trust the pictures, which are actually of high quality!

All in all, my purchase was exactly as I expected it, the delivery was over the top. Would recommend to a friend.

Over alt forventning

Denne virksomhed gør det fandme godt. Ordren kom til tiden og prisen på el materiel til huset kunne jeg ikke finde billigere andre steder. Dog var der en skønhedsplet i det leverede materiel, og den rettede de med et smil. =)

Alletiders forretning

Købte et ældre telefonsystem hos genbyg. Varen kom hurtigt som aftalt, og var pakket meget fint og betænksomt ind. Deres varebeskrivelse var god og præcis med gode billeder. Systemet er nu installeret og virker bare super perfekt.

Godt koncept

Kan godt lide konceptet. Købte to lamper, og var selv ude om, at jeg fik to forskellige med hjem. Mod et gebyr kunne jeg få pengene tilbage dagen efter. Det er rigtig god service fra genbyg af. Tilgengæld synes jeg ikke deres personale er særlig godt (eller i hvert fald ham vi snakkede med). Der var ingen kunder og to personer, men da jeg spurgte den ene i butikken om han ikke ville vise mig hvor kasserne med lamperne stod, da vi i starten selv havde forsøgt at finde dem, virkede han meget uinteresseret i at gå de 20 meter og prøvede derefter blot endnu engang at forklare mig hvor på "lageret" de stod. Vi måtte så igen ud og lede, men vi fandt dem dog selv til sidst. Men jeg giver alligevel 4 stjerner for en god pris og bytteservice og vil benytte stedet igen hvis jeg finder noget interessant.

God respons på reklamation

Jeg købte 3 stk Louis Poulsen armaturer. De kom promte med fragtmanden, lettere beskidte; men sådan er det med brugte. Til gengæld var det en rigtig god pris. Desværre var det ene fejlramt. En uge efter fik jeg et nyt kvit og frit. Venlig betjening og opfølgning på om jeg havde fået klaret mit problem.
Carsten Hübbe

Lidet engageret betjening i butikken, følte man forstyrrede medarbejderen i hans middag

God hjemmeside, spændende udvalg med lidt kradse priser, men på den anden side er der jo ingen købetvang. Personalet i butikken har dog en del at lære hvad angår kundebetjening, deres manglende imødekommenhed får en til at føle at man virkelig forstyrrer deres dag. Først møder vi en lidet engageret medarbejder ved kassen der virker uinteresseret i at ekspedere, herefter da vi kommer tilbage med de ønskede varer og vil betale, her bliver vi ekspederet af en medarbejder med mad mellem tænderne, meget ucharmerende, vi følte virkelig at vi havde forstyrret ham i hans middag.
Genbyg Danmark ApS

Reply from Genbyg Danmark ApS

Kære Bjarne,

tak for din anmeldelse. Jeg beklager på Genbygs vegne, at du ikke har følt dig velkommen i butikken, det er selvfølgelig ikke meningen og heldigvis får vi som regel positiv tilbagemelding på vores kundekontakt - men jeg printer din anmeldelse ud og hænger op derovre, så de kan få lidt stof til eftertanke og stramme op, det er ikke i orden at en evt. dårlig dag går ud over vores kunder.

I forhold til mad mellem tænderne, vil årets julefrokost som en konsekvens af din oplevelse blive aflyst og erstattet af individuelle kurser i personlig hygiejne. Lad os se, om ikke det hjælper.

Vh Morten Blok / Genbyg.dk

Genial idé

Det kan tage timevis at kigge på hjemmesiden, fordi der er så mange sjove, skæve og smukke ting. Og butikken på Amager er næsten værre! Jeg kunne gå der i dagevis og finde skatte. Og så er det sjovt at se, at de går og laver nye ting af genbrugsmaterialer. Derudover er der søde og meget hjælpsomme medarbejdere både på telefon og i butikken. Er nu den glade indehaver af nye reoler i god kvalitet til billig penge

God handel på alle måder

Fint overblik på net-siderne, varerne er reelle og billige, kommer til tiden - det hele er perfekt

Alletiders koncept

Hurtig søgemulighed så jeg fandt et nyt dørgreb til vores 25 år gamle dør. Meget rimelig pris og hurtig levering.
Det er som ventet brugte varer, så de kræver en del rengøring inden de kan bruges.
Første sted jeg leder næste gang der skal repareres.

Fornemt!

Jeg har solgt nogle stikkontakter m.v. til Genbyg, og det var en fin oplevelse. De svarede hurtigt på min forespørgsel og andre mails, og det var bestemt en positiv oplevelse at handle med dem - og dejligt at kunne få lidt penge for nogle ting, jeg ikke kunne bruge mere. Jeg handler gerne med dem en anden gang.

Ringe stand, ubarmhjertig indpakning og forkerte varer...

Jeg har handlet af tre omgange med genbyg.dk.

Første gang købte jeg to lamper - jeg bestilte disse for at se hvordan stand og kvalitet var på dem - og da de ikke var så dyre var det ikke så vigtigt hvis det ikke var iorden. Da jeg modtog min pakke var det tapet så meget sammen at jeg ikke kunne undgå at hive malingen af spotten, og den store plexiglas-kugle-lampe var sat til med lim. Spotten var ridset og generelt i rigtig ringe stand. Der manglede desuden glas, som den ellers var afbilledet med på annoncen.

Anden gang bestilte jeg 8 lamper mere af de store plexi-glas-kugler, og de fratrækker den pinlige spot - flot nok... Denne gang havde jeg utrykkeligt givet besked om at de skulle pakkes ordenligt ned, og det var det også. Anden gang var en glædelig omgang.

Tredje gang bestiller jeg to automatsikringer på 13A. Der går nogle dage, hvorefter jeg modtager 2x10A automatsikringer. Jeg kontakter dem straks pr. telefon hvor jeg får af vide at det var en fejl og jeg ville modtage 2x13A efterfølgende. Jeg kunne bare beholde de andre, da det ikke kunne betale sig at sende dem tilbage.

Jeg har nu ventet i halvanden måneds tid, og de er aldrig dukket op trods det at jeg har henvendt mig til genbyg.dk. Meget ærgeligt, og dråben der fik bægeret til at flyde over for mig.

Virkelig ked af at det er gået sådan, for konceptet er genialt - jeg savner bare noget selvkritik hos firmaet.

Kom igen.

OPDATERING: Genbyg har valgt at kreditere mig for de manglende automatsikringer, og det er rart at de indvolverer sig. Fejl i kommunikation er uheldigt, men det sker engang imellem - og så er det godt at der er nogen der kan tage ansvar og skride til handling. De har fået en ekstra stjerne for det gode initiativ.

// Søren

Købte en granitbordplade, der desværre ved levering viste sig at have revne.

Ingen slinger i valsen fra genbyg.dk's side, sendte et billede af revnen, fik svar 2 dage senere at jeg fik pengene retur...

Prima

Prima pris, prima service, prima produkt og elendige tilkørselsforhold - det må man så leve med når alt det andet er ok

Rimelige priser for unikke varer + DÅRLIG levering.

Jeg bestilte 4 håndtag til nogle gamle døre min kæreste har malet om. Jeg bestilte søndag aften, og modtog varen Onsdag. Håndtagene er super fede og lige hvad vi har ledt efter!
Der er god servise fra dette firma. De skriver i en automatisk mail nå du har bestilt, at du som forbruger har 14 dages fuld fortrydelsesret. Det er lovpligtigt i DK, men første gang jeg har set en virksomhed gøre opmærksom på det selv.

EDIT: Har påny bestilt dørhåndtag fra genbyg. Denne gang kostede forsendelsen 10 kr mere og jeg skulle selv hente det på posthuset. Det bliver IKKE leveret til ens adr. mere. For DÅRLIGT! Jeg har snakket med en af deres medarbejdere og fået en forklaring, men den kan jeg ikke bruge til noget. Sidste gang jeg handler hos jer.
Genbyg Danmark ApS

Reply from Genbyg Danmark ApS

Hej Kristian,
Tak for din opdatering, jeg forstår godt du er skuffet over manglende levering til din adresse, og det vil jeg på vegne af Genbyg.dk gerne undskylde.
Det er således, at det online pakkesystem, som PostDanmark stiller til rådighed for os som virksomhed, er blevet opdateret for nylig, og dermed også proceduren for hvordan vi håndterer porto-labels til pakkerne. Jeg har talt med den pågældende medarbejder du også har talt med pr. tlf., og han har været af den opfattelse, at vi for at kunne bruge servicen nu blev nødt til at sende pakker direkte til posthuse fremfor private adresser. Det er ikke tilfældet, og det er en fejl i den interne kommunikation hos os, der er gået ud over dig, det beklager jeg.
Udover at måtte døje med en manglende levering, har du også fået gjort os opmærksom på et hul i vores varehåndtering og det vil jeg gerne kvittere for med en flaske vin til dig. Hvis du sender din adresse til morten@genbyg.dk , skal jeg sørge for den kommer din vej.

alt godt,

Morten / Genbyg.dk

Super hurtig levering..

Købte en dørhammer - lever fuld ud op til forventningerne og beskrivelse på hjemmesiden. Hurtig svar-mail med forsendelsesoplysninger (samme dag). Pakke modtaget dagen efter i fin og hel form. Alt var perfekt.

Genbyg Danmark ApS Details

Byggemarked på en anden måde. Du sparer penge på at bruge brugte byggematerialer ! Køb billige vinduer eller flotte døre, vvs, trægulve og meget mere. Brug brugte byggematerialer & skån miljøet !

Visit Genbyg.dk

Call us on: 38192466