GF Forsikring reviews

GF Forsikring reviews

7.0

Jeg er tilfreds - også efter en snes år i GF !

GF = God og Fair ?

Jeg har skiftet forsikringsselskaber over tiden, og især prisen har nok været den vigtigste parametre i de tilfælde jeg har skiftet. Efter jeg skiftede til GF for snart 20 siden, er jeg holdt op med at have fokus på prisen, dels fordi jeg forventer at jeg får den bedste pris og dels fordi jeg - hidindtil - aldrig har haft bøvl med de forsikrings skader jeg har haft hos GF, og selvom jeg har haft enkelt større skader, får jeg hvert år penge tilbage på min i forvejen billige bilforsikring, så jeg føler mig i den grad virkelig godt behandlet hos GF!

Her koster det penge at opsige sin forsikring

Vi har haft vores ulykkesforsikring i mange år hos GF, og har aldrig anmeldt noget som helst. Forsikringen stiger så fra 750 til over 1200 kr, og dette varsles i god tid pr. brev. Jeg finder med det samme et andet selskab, hvor jeg får den samme dækning men nu billigere end de 750 kr. Dette meddeler jeg GF og opsiger i den forbindelse forsikringen. Stor er min forbavselse, da jeg få dage efter modtager en opgørelse, hvor JEG skal betale 60 kr. for at opsige forsikringen "før tid". Hos mobilselskaber er det alm. kendt at man binder sig for fx 6 mdr. Men her er der tale om at jeg har haft forsikringen uden at gøre brug af den en eneste gang i rigtig mange år. Så det virker utrolig småligt af et ellers godt forsikringsselskab, at tage 60 kr. for at man kan opsige sin forsikring, og modtage det overskydende beløb.

Hej Anne

I forbindelse med varsling af en præmiestigning – i dette tilfælde din ulykkesforsikringen - har man som kunde mulighed for at takke nej til den nye forsikringsaftale. Finder man i mellemtiden et andet selskab og opsiger forsikringsaftalen med GF inden hovedforfald, så er det korrekt, at vi tager et administrationsgebyr på 60 kr. pr. police for at opsige forsikringen før tid. Havde man ventet med at opsige forsikringen til hovedforfald, så havde vi ikke opkrævet gebyr.

Det skal nævnes, at det er almindeligt brugt i forsikringsbranchen at opkræve et gebyr, hvis man opsiger inden hovedforfald, og at GF’s gebyrer ligger på samme niveau som andre forsikringsselskaber.

Jeg håber, at du bliver tilfreds i dit nye selskab. Du skal være velkommen tilbage hos os en anden gang.

GF Forsikring

Dårlig forsikring efter min mening

Havde været kunde hos dem i mange år. Så sendte de mig et brev, hvor de sat prisen oppe i skyerne, ellers skulle jeg flytte alle mine forsikringer til dem. Fik skade på bilen og de aftalte en utilstrækkelig reparation på bilen med værkstedet, som det var den billigste løsning og som senere skulle laves om. Det var den ene rep. Den anden som vidste det sig, at være en lakerings fejl, klagede jeg over til formanden. Han ville svare mig indenfor en frist, hørte ikke mere fra ham på trods af jeg rykkede for svar. Resultatet er, skulle leve med den fejl. Ingen ville kendes ved det. Det surt at man betaler en forsikring i mange år, når man får skade, viser det sig, at de ikke er der for dig. Jeg har nu været mellem af Sønderjysk Forsikring, er rigtig glad for den, håber at jeg blive ved med at være det, hvis jeg får skade. De er meget billig og serviceminded.

Tak for dit indlæg.
Først og fremmest skal jeg beklage, at du ikke har været tilfreds med reparationen af din bil og at en af vores medarbejdere ikke er vendt tilbage som lovet. Jeg tænker, at det hele skyldes misforståelser og menneskelige fejl.

Jeg kan forstå på dit indlæg, at du nu har skiftet selskab.Derfor kan jeg desværre ikke tilbyde at kontakte dig for at få løst eventuelle udestående/klagepunkter, så du bliver tilfreds.

Du er naturligvis velkommen tilbage hos os igen en anden gang.

Utrolig dåelige kundesevice

Jeg har haft GF forsikring i gennem de sidste mange år og til trods for det så får jeg stadig regninger sendt som man selv skal bøvle med at få betalt på trods af at jeg har dem meldt til BS
Og så har de den frækhed at skrive et betalings og opkrævningsgebyr på HVAD mon jeg får for det???
Det er jo mig der står med bøvlet SKOD forsikring af rang
Den eneste kommentar man får er at det kan de ikke gøre når først regningen er sendt ud
Find et andet troværdigt selvskab kan jeg kun anbefale hold fingrene væk fra dem
Hvor meget mon de tjener ekstra på at kunderne selv skal gøre arbejdet for dem

Tak for oplysningerne om at ringet til jer men MEN hvad hjælper det i kan og vil jo ikke gøre noget for kunderne
Ydermere har jeg fundet ud af at en bilforsikring ved GF er ca 30-35 % dyrere end ved andre selvskaber og det til trods for at man har alle sine forsikringer ved GF i alt en dyr løsning HOLD FINGRENE VÆK FRA SÅDAN ET SKOD SELVSKAB

Jeg har nu opsagt mine bil forsikringer ved GF og tak for kaffe en ekstra regning for opsigelse på 500 kr på den ene og en på 60 kr på den anden hvad mon de har gang i det må da siges at være en gebyrbutik af format SÅ PAS PÅ MED AT TEGNE FORSIKRINGER DER

Hej Johannes
Jeg er glad for at høre, at du har været hos os i mange os. Jeg kan ikke svare på, hvorfor det skal bøvle med betalingsservice, men jeg ved, at du kan få slettet betalings- opkrævningsgebyret, hvis du ringer til vores policeafdeling 7224 4320. Så det vil jeg opfordre dig til at gøre hurtigst muligt.

Mistænkeliggøres. Find et andet selskab

Vi havde desværre indbrud i vores hus. Jeg anmeldte samme dag tyveriet til GF Forsikring, det var en forholdsvis ukompliceret sag idet tyvene målrettet gik efter to designermøbler og ikke rørte andet. Til min store overraskelse måtte jeg i telefonen igennem noget der minder om en afhøring og mistænkeliggørelse idet det "var nogle meget dyre møbler vi der havde fået stjålet" samt at det "ikke er normalt at der ikke forsvinder andet". "i en sag som denne bliver vi nødt til at komme forbi jeres hjem til et møde" underforstået - vi vil gerne se hvordan i ellers bor.... :-( Prøv at hør GF... Det er helt utilstedeligt af jer. Efter mere end 10 år som kunde hos jer vil jeg ikke stå model til sådan noget svineri! Naturligvis har vi både kvitteringer og fotos af vore møbler, som i har modtaget. Send i bare jeres spion forbi, det vil glæde mig at komme videre med sagen - men til andre... i skal vide at GF som udgangspunkt antager at i er svindlere og bedragere.

Hej Tonny
Det er en grim oplevelse af have indbrud i sit hjem, og jeg håber, I er kommet jer over det første chok.

Dernæst vil jeg beklage, hvis du har haft en oplevelse af, at dialogen med vores medarbejder har virket som en afhøring og en mistænkeliggørelse. Det er bestemt ikke hensigten. Vores udgangspunkt er altid, at kunden giver os de rigtige oplysninger. Men vi kan stå i en situation, hvor det skønnes, at det er nødvendigt med flere oplysninger for at få afdækket hændelsesforløbet. I sådanne tilfælde er det normal procedure, at vores konsulent kommer på besøg hos kunden – uanset hvor mange år kunden har været hos os. Vi er fuldt bevidste om, at det kan virke overvældende og ubehageligt at skulle gøre rede for et skadeforløb og at få besøg af vores konsulent, men det er som sagt helt normal procedure.

Vi gør alt for at behandle alle kunder og sager lige og korrekt i henhold til betingelserne. Du er naturligvis velkommen til at kontakte vores skadeafdeling, hvis du har spørgsmål eller flere oplysninger til sagen. Alternativ kan du skrive til trustpilot@gfforsikring.dk, og så vil jeg sørge for, at du bliver kontaktet.

GF Forsikring

Ringe service og dårlig behandling

Har haft gf som selskab de sidste 6-7år og det her også været fint nok. Men der har jeg heller ikke skulle bruge dem men så fik vi en Rør skade jeg ringed til GF og anmeldte skader det gik også fint de sendte en håndværkere ud med det samme vi gik tingene igennem. Alt finte enu. De spurgte om jeg selv ville udbedre skaden eller om de skulle gøre det , det sagde jeg ja til hvis vi kunne blive enig om en fair pris for os begge det første bud lød på 14,000 det takked jeg nej til så sendte den en specialist ud for at tage nogle fugtmålinger og han mente at væggene skulle affugtes og gulvet skulle brækkes op da det var umuligt at affugte gulvet så vender GF tilbage med et nyt tilbud som lyder på 29,000kr sagde til taksator at jeg ville ikke mene at jeg kunne udbedre de skader for det beløb når gulve og alt skulle tages op. der knækker filmen så, så siger taksator til mig at det ik kunne passe de fugtmålinger og at det ikke kunne være rigtigt hvad skal jeg gøre ved det det er jo ikke mig der siger det det er jo specialisten som har konkluderet det. men i må nok heller stå for at få udbedret skaden siger jeg til taksatoren så han vil sætte nogle håndværkere på sagen der går så 1 mdr før der sker noget så kommer de og tager nye fugtmålinger igen stadig det samme fugt problem så høre jeg ikke noget et par uger hvorefter jeg ringer ind for at høre om de kommer med en toiletvogn så vi kan komme i bad og om der kommer nogle håndværkere og går i gang. Svaret lød så at de skulle lige havde en fugtmåling mere det gør de så og der går vel en 14 mere så kommer de og sætter affugter op toiletvognen kommer alt er så småt ved at falde i hak for GF tros 2mdr. Så kommer VVS'ern og sætter toiletvognen op og tilslutter den til vores tagnedløb brønd ringer til GF da jeg kommer hjem fra arbejde fredag men forgæves så får først fat i dem mandag morgen og fortæller om den uheldige tilslutning i tagnedløbs brønden de for hurtigt fat i VVS'ern og han køre vognen om på den anden side af huset og prøver at tilslutte vognen en gang til bare denne gang i en lukket brønd trods jeg havde fortalt ham hvor kloakken var men ikke nok med det så løb vandet ud inde i vores hus hvor de havde tilsluttet vandet og den slog vores el relæ i huset om natten så da jeg vågnede næste morgen var der ik noget strøm prøvede gentagne gang at slå relæet til men blev ved med at slå fra men lykkes til sidst også vurderet skaderne men kun det øverste i fryseren var tøet op ringer så til GF og fortæller hvad der er sket hans vurdering var så at det ikke kunne passe og at der skete ikke noget ved at den havde stået uden strøm i 8 timer så bliver men lidt indebrændt også siger jeg til ham at hvis det skal være på den måde så må i jo betale for at der kommer nogle og spule de to brønde i har koblet forkert på så bliver han sur taksator og siger at han hurtigt kunne gøre det surt for mig og vi nok skulle vende hver 5 øre jeg skulle havde laver skade for så skynder jeg mig at sige til ham at vi nok skal glemme de to brønde så bløder han helt op og siger at jeg bare skal sende ham en mail med hvad der er tøet op. Så når vi dagen hvor håndværkeren ringer og siger at de forhåbentlig er færdig med at affugte endelig tænker jeg 3mdr (affugteren har kun kørt 1mdr) så tager knoglen og ringer til GF og høre om jeg skal køre ud og hente nogle klinger til bad og gangen og med nogle penge til disse. for så at vide at jeg bare skal køre ud og hente de klinker magen til dem der lå i gangen før og max 200kr pr m2 i bad det er også fint nok men siger til ham at jeg ik bare lige har de 7000-10000kr at lægge ud klinker men det kunne han ik gøre noget ved det havde ikke noget med ham at gøre det måtte jeg snakke med håndværkeren nævner også for ham at gulvet i brusekabinen lyder hult når man banker på det.så bliver ringet op af håndværkeren og han havde ihvertfald ikke tid til at hente de klinker det måtte jeg så selv klare ??? Hvad gør jeg så jo sætter mig hend og ser tv lige pludselig tigger der så en mail ind ved en fejl fra GF's taksator som skulle havde været sendt til håndværkeren hvor i der står at FT går ud fra at det står for forsikringstageren ikke kan fortage sig noget som helst og at han ikke her fantasi til at forstille sig at det hule gulv i badet det har noget med skaden at gøre (undermineret pga vand) bliver sgu stødt over den behandling jeg har fået ved GF der for dette brev men når skaden engang er udbedret er jeg helt sikkert ikke kunde i GF mere efter denne behandling har altid betalt mine forsikringer med glæde. Det er min første skade nogen sinde.

Triste hilsner Morten

PS. Rikke fra GF ville sætte pris på hvis du kommentered på indlæg har lagt mærke til at du ikke svare på alle indlæg hvor sagen er åbenlyst.

Svar til GF Rikke:
Hvad er det der er kompliceret der er sprunget ET vandrør i vægen på toilettet det er en skade hvad for andre skader er det du tale om?? Ang parter der er involveret er det da kun mig og GF ?? Har du overhovedet været inde og læse om min skade i jeres system?? Inden du udtaler dig????

Hej Morten
Tak for dit indlæg. Det er en lang forklaring på en lang og kompliceret sag, der faktisk udvikler sig, fordi der er tale om flere uafhængige skader. Der er mange detaljer og mange parter involveret. Derfor er det svært at svare på din henvendelse her.

Jeg vil gerne opfordre dig til at ringe til vores skadeafdeling 7224 4290, så vi kan finde hoved og hale i det hele. Du kan også skrive til trustpilot@gfforsikring.dk med dit policenummer og det telefonnummer, som du kan træffes på, så vil jeg sørge for, at du bliver ringet op.

Rikke

Bedste forsikringsselskab jeg har været kunde i

Har for nylig købt hus og i den forbindelse skiftet til GF. Desværre har der på kort tid været både en mindre kortslutning, stormskade og skjult rør skade. Hele vejen har GF været super hjælpsomme og hurtige til at svare. Deres samarbejdspartnere er virkelig dygtige og der har ingen diskussion omkring udbetaling eller dækning være. Jeg har virkelig været glad for deres støtte hele vejen. Top anbefaling herfra.

Svindler bedrager ubarmhjertelige

Jeg er ny kunde. Fik et tilbud sagde ja.. JEG UDFYLDTE DEN MED KUNDESERVICE.

En mdr efter Brændte vores lejlighed. Ingen erstatning eller hjælp at hente pga urigtig oplysninger.
Selvom jeg har mange samtale optagelser med KUNDESERVICE at jeg er dækket vil de stadig ikke erstatte det.

Nu sover vi 2 voksende og 3 børn på 9mdr 5 - 7 år i en bil..

I de optagelser siger de klart og tydligt. At de har tjekket min gamle forsikring selskab ENDEN jeg blev kunde hos GF.

Det vil sige de viste alt om min tidligere forsikring forhold.
Jeg betalt min regning..

Jeg citater fra GF.

GF's acceptregler.
Forinden accept af tegning/fremsendelse af police bør der som minimum indhentes
Oplysninger fra det tidligere selvskab om skadeforløb ( skadetyper og beløb ) således at der konkret kan tages stilling til hvilket omfang det et en risiko som vi ønsker at tegne..

GF flyttet mig fra min gamle forsikring over til dem september men min forsikring træde først i kræft d.1 november. Lige siden har jeg været dækket og indtil der op stod en brand som børne lavede.
Og nu vil ikke anerkende skaden..

Så jeg ved sku ikke hvad jeg skal gøre udover tag til avisen eller kontant og lad dem høre optagelser så det hele kan komme frem i nyhederne så folk kan høre hvad GF og jeg har snakket om..

Så kan folk se jeg er FULD DÆKKET selvom GF benægtet alt.. Alle de personale jeg har snakket med GF bakker mig op.. Men det gøre taksator ikke.. Så jeg vil sige et eller andet er helt galt..

Hej Hussein

Det er en kedelig situation, som du og din familie er kommet i. Det naturligvis ikke rart, at man skal være i tvivl, om forsikringen dækker, når der sker en alvorlig skade.

En forsikringsaftale bygger på tillid, og det omfatter begge parter i aftalen, nemlig forsikringsselskabet og forsikringstageren. Det er derfor vigtigt, at man som kunde husker at oplyse om alle forhold, som forsikringsselskabet har brug for. Oplysningerne bruger selskabet til at foretage en korrekt risikovurdering af kunden, og der kan i den forbindelse være forhold, som selskabet vælger at undersøge nærmere, fx at hente oplysninger kundens det tidligere selskab. Viser det sig, at der fx er afgivet urigtige oplysninger fra kundens side, så kan konsekvensen blive, at forsikringsselskabet opsiger aftalen, og så er der ingen dækning for den anmeldte skade.

Hvis du mener, at GF Forsikring har begået fejl og uberettiget har afvist din skade, har du mulighed for at klage til vores klageansvarlig. Hvis du fortsat ikke er enig, kan næste skridt være at klage til Ankenævnet for Forsikring.

billigt men vildledene!

GF forsikring er decideret vildledene, tenderende til det manipulerende. De er billige men uigennemskuelige. jeg vil hellere betale mere for mine forsikringer og så rent faktisk være sikker på hvad det er jeg betaler for! Kan ikke anbefales!

Hej Stig

Tak for dit indlæg, men desværre er det svært at forholde sig til din kritik, da det ikke bygger på noget konkret. Vi mener selv, at vores produkter er gennemskuelige - og ellers findes der flere redskaber på markedet, der gør det nemt som forbruger at sammenligne de forskellige forsikringsselskabers produkter, dækninger og priser, fx www.forsikringsguiden.dk.

Er der noget du er i tvivl om – pris, dækning og lignende - så er du altid velkommen til at ringe til fx vores kundecenter på 70 13 80 80. Du kan også skrive til trustpilot@gfforsikring.dk med det telefonnummer, som du kan kontaktes på, så vil jeg sørge for, at du bliver ringet op.

ADVARSEL HOLD JER LANGT VÆK

Vi har haft stormskader på vores carport.
Skaden er opgjort til 12777 kr. En afskrivning på 9316 kr. + 1630 kr. Selvrisiko, så gf betale kun 1.831 kr. De mener at vores carport er ti år gammel så skal vi dække 80 % af skaden. Nu jeg er bange for at mit hus er 100 år gammel så skal jeg selv betale de helle, hvis det sker noget mit hus.
Du skal kun betale og få ingenting til gengæld når du har brug for hjælp.
Dårlig service dårlig kundebetjening

SÅ DERFOR HOLD JER LANGT LANGT VÆK FRA gf

Hej Mahmoud

Vi er kede af at høre, at du har haft en oplevelse af dårlig service og kundebetjening. Vi arbejder hver dag på at give alle kunder lige og korrekt behandling af skadersager.

Som kunde har man naturligvis en forventning til, hvad forsikringen dækker ved en skade. Derfor er det vigtigt at kunne få en god forklaring på, hvorfor erstatningsudbetalingen ikke lever op til forventningerne. Når der er tale om en skade på en carport, så vil der altid ske afskrivning i forhold til alder og slid. Som udgangspunkt har en carport ikke udtjent sin levetid efter kun 10 år, men ting slides med tiden og særligt en carport vil være påvirket af vejr og vind. GF vurderer fra sag til sag, hvor meget der skal afskrives med, men hovedreglen er, at hvis bygningsdele på tidspunktet for skader er ”slidt” med mere end 30 %, så vil der ske forholdsmæssige afskrivning.

Jeg håber, at ovennævnte forklarer, hvordan en skade gøres op. Vi vil gerne uddybe nærmere, og du er derfor meget velkommen til at ringe til vores skadeafdeling. Alternativ kan du skrive til trustpilot@gfforsikring.dk med dit policenummer og telefonnummer, som du kan kontaktes på, og så vil jeg sørge for, at du bliver kontaktet.

Uacceptabel prisstigning på ulykkesforsikring

Jeg kan kun tilslutte mig den lange liste af kunder som føler sig ført bag lyset. Min ulykkesforsikring er steget med 30% på mindre end et år. Det er jo en håbløs og utroværdig måde at drive forretning på. I profilerer jer på billige priser...men det er kun for en stakket stund. Jeg har været kunde hos GF i halvandet år og har i den periode fået forholdsvis høje prisstigninger to gange på samtlige forsikringer. Så nu er set ikke kun min bank (gæt hvilken), der trænger til at blive skiftet ud.

Hej Kia
Vi har forhøjet prisen på ulykkesforsikringen, fordi vi har konstateret, at de erstatninger, som vi udbetaler til tilskadekomne kunder langt overstiger vores indtægter. Vi sætter med andre ord penge til. Derfor har vi været nødt til at justere prisen, og det er sket på baggrund af meget grundige undersøgelser.

Kunder, der udgør en større risiko end den, der betales for i øjeblikket, vil opleve en prisstigning. Andre kunder vil opleve, at prisen falder. Når vi beregner prisen, ser vi på de individuelle forhold, der gælder for den enkelte kunde, fx beskæftigelse, og hvilken dækning og forsikringssum som kunden ønsker.

Jeg håber at ovenstående forklarer vores prisjustering og håber, at du vælger at fastholde dine forsikringer hos os. Vi sætter stor pris på at have dig som kunde.

useriøse

Jeg kan bestemt ikke anbefale nogen at komme i nærheden af GF forsikring, de virker fuldstændig ubrugelig og forstokkede.
Jeg lavede en betinget købsaftale hos en forhandler som var betinget af at jeg kunne få bilen finansieret, dette var dog ikke muligt men forhandleren have i mellemtiden indregistreret bilen i mit navn og tilmeldt forsikringen til GF forsikring.
Da jeg modtog besked fra GF om at jeg havde fået en forsikring der ringede jeg omgående og fortalte at det var en fejl og at jeg ikke havde nogen bil alligevel fastholder GF forsikring at jeg skal betale til den dag hvor bilen igen blev afmeldt og det varede længe da forhandleren ikke ville om-registrere bilen før han havde fundet en ny køber og til sidst måtte jeg lave en erklæring om at jeg ikke var ejer af bilen for at blive slettet fra den.
Selv SKAT som indtil mit møde med GF forsikring, for mig stod som dem der havde Danmarks mest stædige medarbejdere har sløjfet ejer afgiften, men GF forsikring fastholder stadig at jeg skal betale.
Jeg har på intet tidspunkt accepteret, underskrevet eller på anden måde accepteret forsikringen eller forsikringsbetingelserne hos GF forsikring det eneste de har, er en forhandler der har givet dem oplysninger som var urigtig og alligevel fastholder de deres krav.
Jeg vil hermed gerne advare alle mod at tegne forsikringer hos GF forsikring og end bare nævne dem som en mulighed, kom væk inden i får brug for at snakke med deres ubehøvlet personale.

Hej Brian
Først og fremmest vil jeg beklage, hvis dialogen med vores medarbejder i policeafdelingen ikke har været rar. Vi ønsker bestemt ikke at være forstokkede, men jeg tænker, at det hele skyldes en misforståelse, og at der er mange sider i denne sag.

Dernæst vil jeg gerne forklare, hvordan processen er, når man køber bil hos en forhandler:
•Alle bilejere skal have en lovpligtig ansvarsforsikring på deres bil.
•Når man køber en bil hos en forhandler, så kan man bede forhandleren registrere bilen til et bestemt forsikringsselskab, fx GF.
•Efter at bilen er blevet registreret hos GF, kontakter vi kunden, hvis vi har behov for mere information for at få policen udarbejdet. Hvis bilkøberen ikke reagerer på vores henvendelse, så udstedes en police med ansvar og evt. kasko, hvis der er blevet bedt om det ude hos forhandleren.
•Kunden modtager en registreringsattest fra Skat, når bilen på foranledning af bilforhandleren er blevet registreret til kunden. Registreringsattesten er kundens ejerbevis på bilen - også selvom bilen evt. ikke er betalt endnu.
•Når bilen er blevet registreret i kundens navn, så kan bilforhandleren som udgangspunkt ikke videresælge bilen.
•GF bærer risikoen for eventuelle dækningsberettigede skader, når en bil er blevet registreret hos os. Man skal betale for den periode, hvor GF bærer risikoen for bilen.
•Når man modtager en police, har man altid 14 dage til at fortryde i. Gør man ikke brug af fortrydelsesretten, så har man en forsikringsaftale med GF, indtil aftalen opsiges eller bilen fx afmeldes hos Skat.
•Præmien skal betales, inden betalingsfristen udløber. Når man ikke at betale, så sender vi to rykkere. Betales forsikringen forsat ikke, så ophører forsikringen. Skyldig præmie som ikke betales bliver videregivet til inkasso.

Jeg håber, at punkterne ovenfor forklarer, hvordan det hele hænger sammen, når man handler bil, og bilen registreres i fx GF Forsikring.

Totalt useriøs prispolitik-prisstigning

Jeg har lige modtaget den "glade" meddelse at jeg nu kan skræddersy mine forsikringer i GF, det var sådan set det jeg gjorde for 8 måneder siden da jeg tegnede den og min og min hustrus ulykkesforsikring, men nu hæver GF dem med henholdsvis 53% og 75%!
Der har ingen skader været, vi har ikke skiftet job eller gjort noget andet der kan ændre vores risikogruppe.

Det er super useriøst ikke at have bedre kontrol over sin risikovurdering og lade folk bruge tid på at finde et (tror man) fornuftigt selskab(GF), for så at tvinge folk til igen at bruge tid på at finde et nyt selskab fordi GF hæver priserne utilstedeligt 8 måneder efter.

Jeg er virkelig skuffet over en sådan kundebehandling fra GFs side og jeg kan kun frygte den behandling man får hvis man en dag har en skade...
Færdig med dem

Hej Bastian
Jeg kan godt forstå, at du er ærgerlig over stigningen, når du ikke har haft brug for forsikring. Men sagen er den, at forsikringsprincippet bygger på solidaritet. Derfor vil prisstigningen ikke kun gælde for kunder, der har fået erstatning. Alle kunder, der udgør en større risiko end den, der betales for i øjeblikket, har oplevet en prisstigning.

Brevet du har modtaget er netop et udtryk for, at GF har kontrol over risikovurderingen. Vi justerer ikke priserne løbende fra måned til måned og efter for godt befindende. Tværtimod. Når vi justerer priserne, er det på baggrund af meget grundige undersøgelser. Vi måtte konstatere, at de erstatninger, som vi udbetaler til tilskadekomne kunder langt overstiger vores indtægter, og derfor har vi været nødt til at justere prisen. Både op og ned alt afhængig af den enkelte kunde.

Selvom GF er ejet af kunderne og ikke skal skabe afkast til aktionærer, så skal vi alligevel sikre os balance i økonomien. Vi valgte et skæringspunkt for, hvornår den nye pris skulle oplyses til nye kunder. For alle nye kunder gælder, at den pris, man har accepteret i tilbuddet, gælder et år frem til næste forfaldsdato. Vi fritstiller kunden på den måde, at ønsker man ikke ændringen i ulykkesforsikringen, så skal man undlade at betale næste opkrævning.

Men jeg håber ikke, at du vælger den løsning. Derimod håber jeg, at GF får fornøjelsen af at have dig som kunde i mange år frem. Hvis du en dag får en skade, så kan jeg forsikre dig om, at medarbejderne i vores skadeafdeling vil gøre alt for give dig den erstatning, du har ret til i henhold til betingelserne.

TYVERI

Hej
Jeg stiller mig i køen af utilfredse kunder som pludselig har 14 dage til at acceptere en stigning fra 1100 til 1800 uden at vide hvad der er af ændringer udover de skriver noget om præsiceringer, og mulighed for at skræddersy sin forsikring, det regnede jeg med at jeg havde med en af deres medarbejdere men der skal nok penge i kassen som i alle andre forsikringsselskaber, men vil godt spørge GF hvorfor og gerne i et Dansk alle forstår. Tak

Hej Kim
Du har ikke kun 14 dage til at acceptere ændringen i ulykkesforsikringen, men derimod helt frem til næste forfaldsdato med at beslutte, om du ønsker ændringerne. Hvis du ikke ønsker ændringen, så skal du blot lade være med at betale næste opkrævning. 14 dage gælder almindelig fortrydelsesret ved en helt ny forsikring.

Vi har taget din kritik til efterretning i forhold til, hvordan brevet er formuleret. Vi vil bestræbe os på at være mere klare og direkte i vores fremtidige breve.

Årsagen til, at vi hæver prisen er, at på trods af, at GF er ejet af kunderne og ikke skal skabe afkast til aktionærer, så skal vi alligevel sikre os balance i økonomien. Vi har konstateret, at de erstatninger, som vi udbetaler til tilskadekomne kunder langt overstiger vores indtægter, og derfor har vi været nødt til at justere prisen. Prisen skal afspejle den risiko vi bærer for kunden. Kunder, der udgør en større risiko end den, der betales for i øjeblikket, vil opleve en prisstigning. Andre kunder vil opleve, at prisen falder.

Din nuværende ulykkesforsikring blev tilpasset til dig med hjælp fra en af vores rådgivere, da du tegnede forsikringen. Nu er der blevet mulighed for at tilpasse ulykkesforsikringen på en række områder, og nogle steder er der blevet bedre dækning. Du er meget velkommen til at ringe til en rådgiver på 70 13 80 80 for at få gennemgået, hvad ændringer betyder for netop din ulykkesforsikring.

Pludselig prisstigning

Min ulykkesforsikring stiger fra kr.747,13 til kr.1.136,36 i 2014.

Derudover skal man finde sig i det medfølgende og vildledende skema som gennemgår ændringerne i policen og forringelse sminkes og omformuleres.

Et eksempel, nu tilføjes der en tidsbegrænsning på Psykologbehandling.
I kolonnen "Hvad betyder det for dig" skal man så finde sig i at dette beskrives som "Behandlingsperioden er præciseret".

Man kunne også skrive: "Forringelse: Behandlingsperioden er nu tidsbegrænset".
Den formulering ville stemme helt over ens med sandheden.

Den uretfærdiggjorte prisstigning og de nye ringere vilkår på Ulykkesforsikring, tilsammen med en bilforsikring som er for dyr, gør at jeg nu kontakter GF vedr. bedre og billigere priser/vilkår. Så må vi se hvad de siger.

Hej Johannes

Det er ærgerligt at høre, at du synes, at vores brev er vildledende. Vi har forsøgt at opbygge det så logisk som muligt. Men vi har taget din kritik til efterretning og vil bestræbe os på at være mere klare og direkte i vores fremtidige breve.

Vi har forhøjet prisen på ulykkesforsikring, fordi vi har konstateret, at de erstatninger, som vi udbetaler til tilskadekomne kunder langt overstiger vores indtægter. Vi sætter med andre ord penge til. Det skal nævnes, at den nye ulykkesforsikring nogle steder også har fået en bedre dækning.

Kunder, der udgør en større risiko end den, der betales for i øjeblikket, vil opleve en prisstigning. Andre kunder vil opleve, at prisen falder. Når vi beregner prisen, ser vi på de individuelle forhold, der gælder for den enkelte kunde, fx beskæftigelse, og hvilke dækning og forsikringssum som kunden ønsker

Hvis du vil have gennemgået ændringerne med en rådgiver, er du er velkommen til at kontakte vores kundecenter: 70 13 80 80.

GF Forsikring

Virkelig kritisabelt, høj prisstigning i sidste øjeblik.

Ahhh ja, jeres "smarte nye forsikring". Kom da lige og tag mine penge, kan i ikke bare skrive det som det er? Det kaldes prisstigning.

Jeg er under uddannelse, får næsten intet om måneden og samtidig stiger ulykkesforsikringen med 40%, hvad bliver det næste?!? Jeg fik et brev tilbage i September hvor der stod at jeg skulle betale 966,- pr. 1. februar. Modtager så et brev idag hvor at der står at jeg skal betale en "ny pris", dvs. 1420,46,- kr. pr. 1. februar.
Hvilket så har ødelagt en ellers god dag.

Jeg har heldigvis ikke haft brug for forsikringen, men jeg vil naturligvis fortsætte med at bruge GF, dog kan jeg godt finde på at skifte eftersom at jeg ikke synes det er service at jeg bliver oplyst det ene for at få oplyst noget andet, i dette tilfælde prisen, især når der ikke er særlig lang tid til at der skal betales.

Hvis jeg havde fået det at vide tilbage i september hvor jeg fik oplyst hvad der skulle betales til februar havde det været en helt anden snak.

Men det med at oplyse om en "ny pris" der kaldes prisstigning mindre end 2 måneder før der skal betales, det kan I gøre bedre. Det her er jo ikke den eneste forsikring jeg har, og hvis de hæver prisen så er jeg på den økonomisk.

Hej Sebastian
Jeg kan ikke svare på, hvad det er for et brev, du fik i september, men jeg tænker, at det er den årlige forsikringsoversigt. På forsikringsoversigten står den pris, der gælder for forsikringen på pågældende tidspunkt. Men nu har vi varslet prisstigning ved næste hovedforfald.

I brevet nævner vi både den gamle pris og den nye pris. Men vi har taget din kritisk til efterretning, og vi vil bestræbe os på at formulere os mere direkte og klart i fremtidige breve.

Hvis du er under uddannelse, så hver opmærksom på vores studie- og uddannelsesforsikring. Måske er det en mulighed for dig. Du er velkommen til at ringe og tale med en rådgiver på 70 13 80 80. Eller kigge forbi det lokale GF-kontor.

Jeg håber, at vi får fornøjelse af at have dig som kunde i mange år fremover. Vi sætter pris på at have dig som kunde.

GF Forsikring

Nu opfører GF sig ligesom alle andre!

Har været rigtig glad for GF i den tid jeg har været her (ca 3 år).

Men så i dag modtog jeg et brev, som var kamoufleret som en rigtig succes-historie med bla bla bla om at jeg nu selv kunne skræddersy mine forsikringer etc etc. Men essensen er, at min ulykkesforsikring nu stiger 30 pct.

Jeg er selvfølgelig irriteret over en sådan stigning - især da jeg aldrig haf haft brug for forsikringen. Men ikke mindst er jeg dybt irriteret over at I taler ned til jeres kunder. Vi er ikke så dumme at vi ikke kan gennemskue en præmiestigning. Så kald dog en spade for en spade og skriv det som det er!!

Hej Jesper
Tak for din anmeldelse. Først og fremmest er jeg glad for at høre, at du har været tilfreds med at være i GF, men det er ærgerligt at høre, at du synes, at vi taler ned til dig. Det er bestemt ikke vores hensigt. Vi ønsker at kommunikere på en imødekommende måde og at bringe alle fakta frem.

Vi mener ikke, at vi lægger skjul på i brevet, at prisen stiger. I brevet står nemlig både den gamle og den nye pris noteret. Men det brev som du har modtaget er mere end blot information om pris, det er også en orientering om, at man som kunde får større fleksibilitet i forhold til valg af dækning, og at forsikringen nogle steder ændres til at have en bedre dækning. Endelig gør vi opmærksom på, at hvis man ikke ønsker at fortsætte ulykkesforsikringen på grund af ændringerne, så skal man blot lade være med at betale næste opkrævning.

I GF udvikler vi hele tiden vores produkter, så de passer til markedet og til kundernes efterspørgsel og behov. Samtidig skal vi drive en forretning. For selvom vi er ejet af kunderne og ikke skal skabe afkast til aktionærer, så skal vi alligevel sikre os, der balance i økonomien. Vi har konstateret, at de erstatninger, som vi udbetaler til tilskadekomne kunder langt overstiger vores indtægter, vi sætter med andre ord penge til. Derfor har vi været nødt til at justere prisen. Både op og ned alt afhængig af den enkelte kunde.

Jeg kan godt forstå, at du er irriteret over stigningen, når du ikke har haft brug for forsikring. Men sagen er den, at forsikringsprincippet bygger på solidaritet. Derfor vil prisstigningerne ikke kun gælde for kunder, der har fået erstatning. Alle kunder, der udgør en større risiko end den, der betales for i øjeblikket, vil opleve en prisstigning. Når vi beregner prisen, ser vi på de individuelle forhold, der gælder for den enkelte kunde, fx beskæftigelse, og hvilke dækning og forsikringssum som kunden ønsker

Jeg håber, at du fremover forsat vil være tilfreds med GF og fastholder dine forsikringer hos os. Vi sætter stor pris på at have dig som kunde.

Grotesk!!

Vi har været ude foren rigtig kedelig oplevelse i forbindelse med en storm skade. vi bor på landet hvor det virkelig blæser og den dag stormen kom var det som i resten af landet virkelig voldsomt.
Vi har meldt de ting der er gået i stykker til forsikringen, de dækker det meste, regner vi da med, de har godkendt noget af det de vil bare ikke godkende priserne. Men taget på vores skur fløj af, trods det havde stået en flere storme hvor der intet er sket.
Taksator mener så fordi der mangler hængsel på taget vil de ikke dække, da det er selvforskyldt. I policen har de skrevet de så smart, at de fuldstændig dækker sig selv ind ved det mindste.
Vi kigger nu på andre forsikrings selskaber.

Hej Charlie
Tak for dit indlæg og undskyld den lange svartid, der skyldes stor travlhed på grund af to storme og stormflod i Danmark inden for godt en måned. Mange danskere har været berørte, og vi er stadig i gang med at behandle de mange skadesager.

Som udgangspunkt dækker husforsikringen stormskader på boligen og tilstødende bygninger som carport, skure, og lignende. Det er dog altid en betingelse for dækning, at man som kunde har forsøgt at begrænse skaden. Det kan fx være, at man afstiver et løst tag, fæstner løse tagplader, løse tagsten osv.

Som kunde har man naturligvis en forventning til, at forsikringen dækker skader. Vi behandler alle kunder og sager lige og korrekt, og vi udbetaler den erstatning, som man er berettiget til at få i henhold til betingelserne.

Vi vil meget gerne have mulighed for at uddybe nærmere, hvad der ligger til grund for afgørelsen af din sag. Derfor er du til enhver tid velkommen til at kontakte vores skadeafdeling 7224 4290. Du kan også sende en mail til trustpilot@gfforsiring.dk med dit policenummer, navn og nummer, så bliver du kontaktet.

Jeg håber, at du vælger at fastholde dine forsikringer hos os, for vi sætter pris på at have dig som kunde.

ØV "tilbudsfusk"

Fik i oktober tilsendt et forsikringstilbud, accepterede i starten af november og ca 3 uger efter modtager vi et brev, hvori vores ulykkeforsikring stiger med 80%. Stigninger kan forekomme (det ved vi alle), men det her lugter af, at man bare vil tiltrække kunder fordi, de ved at prisen er et vigtig parameter for forsikringstageren og så ændre efterfølgende. Når man så ringer får man at vide: "DET ER DIN SKYLD AT VORES TILBUD VAR MED FEJL" - så husk derude "GF HAR ALTID RET" og hvis de så endelig skulle indrømme at der er sket en fejl - ja så må du betale for den!
Personen (som ikke nævnes med navn) må have haft verdens dårligste dag, for hun havde travlt med at bortforklare og konstant afbryde så man ikke havde en jordisk chance for sige sin mening, så hun lagde på. Yderst uprofesionel og meget ubehagelig oplevelse - håber hun skammer sig når blodtrykket igen er normalt.

Hej Gitte
Det lyder som en træls oplevelse, og det vil jeg gerne beklage.

Forklaringen er den, at da du beder om et tilbud, så burde du have fået den pris oplyst, som senere kom pr. brev. Men på grund af en fejl i vores system, er der gået noget galt, og den gamle pris er kommet ud.

Vi har taget din kritik her til efterretning, og vores policeafdeling vil kontakte dig, for at vi kan få rettet op på vores fejl.

Den pris, som man accepterer i et tilbud, er den pris, der gælder et år frem til næste forfaldsdato. Ved hvert årsskifter bliver alle priser dog indeksreguleret (fra 2013 til 2014 drejer det sig om 1,22 %). En sjælden gang er vi som alle andre virksomheder nødt til at justere priserne på vores produkter, og i sådanne tilfælde varsler vi alle berørte kunder pr. brev minimum en måned i forvejen.

Velkommen i Det gode selskab

Om os

GF Forsikring er ejet af kunderne. Det betyder, at vi ikke skal tjene penge til aktionærer, men kan koncentrere os 100 procent om at give dig forsikring for alle pengene.

Bilforsikring med overskudsdeling Hvert år gør vi bilskaderegnskabet op og sender overskuddet retur til kunderne med bilforsikring. Jo færre skader, jo større overskud og penge tilbage til dig.

Selvom du er uheldig i årets løb, så får du alligevel del i årets overskud. Og skulle der et enkelt år være underskud, så mærker du ikke noget til det.

Visit GF Forsikring

Kontakt GF Forsikring