Gothia Finans A/S reviews

Gothia Finans A/S reviews

4.6

Snyder unge under 18 år

Advarsel: Gothia Finans hjælper dubiøse firmaer med at snyde teenagere. Min datter bestilte en elektrisk cigaret på nettet, da hun var på efterskole. Betalte den medfølgende faktura, og var pludseligt blevet bundet op til at modtage en pakke elektriske cigaretter om ugen. De blev selvfølgelig sendt retur, og vi frabad os skriftligt at modtage flere pakker. Nu har Gothia Finans så sendt sagen til RKI. De kender åbenbart ikke lovgivningen. Først og fremmest har de handlet med en mindreårig. Derudover respekterer de ikke lovgivningen om internethandel: man kan altid fortryde en handel og sende varen retur indenfor 14 dage.

Reply from Gothia Finans A/S

Kære Marie,

Tak for din anmeldelse.

Først vil vi understrege, at Gothia hjælper ikke dubiøse firmaer med at snyde teenagere og vi vil derfor undersøge denne sag nærmere. Men før at vi kan undersøge sagen, skal vi venligst bede dig maile enten fakturaoplysninger eller navn og adresseoplysning på din datter til finans.dk@gothiagroup.com (I subject bedes du venligst skrive "anmeldelse på Trustpilot").

Når vi har modtaget dette kan vi helt sikkert hjælpe.

Vi kan garantere dig, at vores procedurer stoppes, hvis
- vi modtager en indsigelse
- der er tale om en mindreårig
- varerne er returneret rettidigt

Ud fra din beskrivelse har vi svært ved at tro, at en sådan sag skulle være sendt til RKI, så vi håber, at du vil vende tilbage til os, så vi kan undersøge sagen nærmere og eventuelt få den stoppet, hvis der imod forventning skulle være sket en fejl.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Kundeservice

Arrogance og elendighed - et stort besvær!

Min kæreste og jeg bestilte i april, et sæt fælge hos BilligAlu.dk.

Vi indgik en betalingsaftale gennem virksomheden Gothia, som er BilligAlu.dk's samarbejdspartner.

Gothia sendte straks en faktura ud på det aftalte beløb. - det var fint nok, men vi modtog desværre de forkerte fælge - på trods af at det var specificeret hos BilligAlu.dk at de passede på bilen med vores registreringsnummer.
Da vi modtog de forkerte fælge, ville vi naturligvis ikke betale den udsendte faktura, hvilket vi meddelte vores kontaktperson hos BilligAlu.dk, under bestillingsprocessen af de nye fælge - det var helt fint med ham og det "skulle vi naturligvis ikke".

Da vi så endelig fik de nye fælge, efter to køreture til hovedkontoret i Hørning, Aarhus, havde vi fået rykkere på betalingsaftalen omkring de forkerte fælge - rykkere vi naturligvis ikke ville betale, da aftalen var anderledes.

Vi har nu kæmpet med Gothia i knap 5 mdr. for at opretholde den betalingsaftale som vi indgik dengang fælgene blev bestilt.
I denne proces har jeg modtaget yderst uprofessionel håndtering af medarbejderne hos Gothia, hvorfor vi nu er blevet meddelt at såfremt betalingen ikke sker - på det inkorrekte beløb - så vil sagen tage retslig vej. Ydermere er den betalingsaftale jeg har forsøgt at bibeholde, uden mulighed for at genoprette.
På trods af at vi i flere udvekslinger direkte har bedt om en korrekt faktura, er vi alligevel blevet anklaget for "ikke at ville betale", og senest blev min kæreste råbt af og tiltalt nedladende af én af deres fremstående kvindelige medarbejdere.

Jeg har foretaget mere end 15 e-mail udvekslinger med medarbejderne hos Gothia, hvorefter jeg flere gange har modtaget standard-svaret, "vi hører lige BilligAlu.dk ad, og vender tilbage" - problemet har bare været, at de aldrig er vendt tilbage, men har istedet valgt at sende endnu en rykker 14 dage, 3 uger senere, hvilket jeg så har været nødsaget til at reagere på - endnu engang!

Det er på ingen måde muligt at nå til enighed om at bibeholde den aftale der oprindeligt var - på trods af mange henvendelser herom.

En ting er sikkert - havde jeg vist det jeg idag ved om Gothia, havde jeg lånt pengene i banken istedet, eller helt undladet at købe fælgene.

GOTHIA KAN PÅ INGEN MÅDE ANBEFALES.

<- opdatering på ovenstående. Efter at have haft fat i BilligAlus personale omkring den indgåede aftale, er der herefter kommet styr på sagerne, og aftalen er nu genoprettet i dens originale stand.
Dog er jeg blevet meddelt at BilligAlu ligeledes af Gothia, er blevet informeret om at vi på ingen måde ønskede at indbetale til resterende gæld - min kæreste blev i telefonen "truet" med at sagen ville blive taget hele vejen til retten, såfremt dette var nødvendigt (iøvrigt af en let råbende medarbejder), hvilket vores leverandør også stillede sig uforstående overfor, da det bestemt ikke var deres hensigt heller.

Konklusionen er: ved næste lønningsdag ser vi os nødsaget til at indfri al restgæld, da vi ikke føler os trygge som kunder hos Gothia.

Reply from Gothia Finans A/S

Tak for jeres anmeldelse.

Jeg beklager, at I føler, at I har haft en dårlig oplevelse med Gothia, hvilket vi tager meget alvorligt.

Jeg har kigget sagen igennem og forstår ikke, hvordan det er kommet hertil - særligt da den korrespondance (5 mails), der er ført mellem jer og Gothia er i en pæn og ordentlig tone fra begge parters side. Jeg kan ikke se i vores historik, hvad der er blevet sagt fra vores eller jeres side.

Jeg ved, at det er bekræftet overfor jer, at vi vil oprette den "oprindelige" betalingsaftale, hvis I betalte "aktiveringsbeløbet/1. afdrag" i fredags og rykkergebyrer ville blive tilbageført. Hvis I vælger at betale hele fakturaen nu, er det helt ok, men I er også velkomne til at dele det op som aftalt for 4 måneder siden.

Jeg vil meget gerne tale med dig om sagen og sender dig derfor en mail med mine kontakte oplysninger, da jeg ikke har dine.

for mange rykkergebyrer

firmaet kræver flere rykkergebyrer end loven tilskriver

Effektive men retfærdige...

I mit firma bruger vi Gothia til at inddrive udeståender, de er faktisk meget menneskelige og dygtige til at at forhandle ting på plads. Nogen gange forkøber folk sig eller der er sket noget under en leverance som har gjort folk utilfredse. VI skal så finde en løsning på tingene, og her er Gothia meget dygtige i forhold til advokater som er meget tunge i maskineriet og tilmed hunde hamrende dyre og oftest.... endnu flere penge ud af vinduet...

Gothia Finans A/S Details

Visit Gothia Finans A/S