Graahundbus reviews

Graahundbus reviews

4.9

Gråhundbus til borholm, en kaotisk oplevelse

Bestilling går forholdsvis nemt takket være at man kan bestille bornholmerbussen billeter gennem færgen.dk, men så stopper den gode oplevelse også. Man skal have en papir udgave af en billet med ellers kan man ikke komme med hvilket jeg flere gange har oplevet er blevet ekstremt ubehageligt for dem der lige misset at få denne med af den ene eller anden årsag,Mon de nogensinde har hørt at alt foregår digitalt i vore dage og at mange firmaer bruger sms billeter eller andre digitale billetmuligheder. Plads bestilling findes heller ikke hvilket gør det fuldstændigt kaotisk ved ombordstigning hvor alle kæmper for at komme ind i bussen for at få en plads der hvor man har det bedst med at sidde. Så hvis man er i den uheldige situation at have et barn der bliver køresyg, hvor det er vigtigt at komme til at sidde foran, kommer man på ligefod med de øvrige til at være lige så emsig puffene som de passagerer der også gerne vil sidde på netop de pladser. Jeg forstår slet ikke at man i disse moderne tider ikke kan bestille en plads så man selv har muligheden for at vælge hvor man vil sidde, det giver mulighed for at finde den afgang hvor man kan få den plads man ønsker.Er der så ikke en plads man synes om, så vælger man bare en anden afgang. De fleste rejsende vil gerne have valg muligheden og det får man ikke ved at rejse med bornholmer bussen. Man kan have dem mistænkt for at mene at dette ikke er en service man behøver på denne rute da det er forholdsvist billigt og rejsende bruger den under alle omstændigheder. Et kapitel for sig er de chauffører der betjener denne rute, jeg tror med sindsro at jeg kan sige at jeg aldrig har været ude for så emsige, ubehøvlede og ekstremt lidt servicemindede chauffører som kører denne rute, det er helt som om de synes at alle de der irriterende passager der har betalt for at rejse med deres bus er til evig gene og i virkeligheden bare en pestilens som de absolut skal have med når nu det ikke kan være anderledes, senest idag hvor jeg skulle sende min søn på vinterferie hos vores familie på bornholm- fik jeg igen fornøjelsen af en sur sur chauffør der ikke kunne håndtere kaos scenen under ombordstigning, Sidst men ikke mindst er der ikke seler i disse busser hvilket jeg finder helt uansvarligt, med tanke på de senere års ulykker med busser dem har der ikke været så få at- og det kunne meget vel være en bornholmer bus på et tidspunkt- med tanke på at de fleste chauffører kører og taler i håndholdt mobil telefon hvilket jeg har oplevet flere gange- og der jo rent faktisk også har været en sag om en fuld chauffør. Med tanke på at fly billeterne er så billige og bornholm har brug for turismen forstår jeg slet ikke at der ikke sættes ind med bedre busser, med toilet så familier med små børn også kan anvende denne mulighed samt en indsats på at højne det generelle service niveau der på nuværende tidspunkt er ikke eksisterende.
Min anbefaling tag bilen med det kan bedre betale sig hvis man er ude i god, elelr tag flyet det er hurtigt og bekvemt og også billigt, hvad man betaler lidt ekstra for vinder man i tid og gode oplevelser- uden frustrationer, kaos og sure chauffører

Irriterende oplevelse

Ville d.d. foretage det hurtige årlige julemad-indkøb i Sverige med Graahundbus 999 til indkøbscenter Mobilia udenfor Malmø centrum, og hér har man 33 minutter indtil næste bus (samme bus) afgår mod København. Juleindkøbet blev klaret på 20-25 minutter, så der burde være tid til at nå bussen retur. Men efter at have stået og frosset en time ved busstoppestedet, mistede jeg håbet og tog en taxa til togstation mod København, da næste bus først afgår ca 4,5 timer senere. Transporten skulle have kostet 100,- kr retur, men endte med at koste 430,- kr og en pæn mængde tid og irritation.

Desuden:
Forældet hjemmeside.
Manglende tlf.nr. ved stoppested, som de øvrige busselskaber ellers viser.

Dårlig information på webside!

Det er den 21. marts idag og kigger på linje 737s køreplan på deres webside - da jeg skal fra Kbh. til Malmø i morgen tidligt. Men der står desværre følgende på deres køreplan: "Time-tabel from 23. marts"... Jeg ringer til deres kontor som har lukket p.t. og åbner først i morgen kl. 9:00. Jeg tænker, hvordan kan de sætte en køreplan på der først virker fra 23. marts?? Hvordan finder man så ud af køreplanen den 21-22. marts når kontoret har lukket?? Faktisk ret irriterende, når man gerne vil benytte deres service!!!

Dejlig service til billige penge

Jeg vil blot skrive en kort anmeldelse om Graahundbus.

Synes jeg har fået en rigtig positiv oplevelse. Havde min farmor med til Berlin her i januar (min farmor lider desværre af en hjertesygdom, der umuliggør flyrejse) og på forhånd var jeg lidt bekymret for, hvorvidt rejseformen ville blive for "hård" ved hende, da man skal skifte bus i forbindelse med færgeoverfarten osv. - disse bekymringer viste selv heldigvis at blive gjort til skamme.

Vi betalte hver 600kr tur/retur inkl. færge -og det synes jeg er en fantastisk pris for at komme sikkert og trygt til Berlin!
Chaufføren var meget sympatisk og hjælpsom og køreturen behagelig, bussen var pæn og ren og derfor rar at sidde i på sådan nogle lange ture.

Jeg ringede op til rejsen et par gange til firmaet og også her var det en positiv oplevelse, telefonen blev taget hurtigt og jeg fik gode, informative og professionelle svar.
Bestemt ikke sidste gang jeg vil bruge Graahundbus.

Så sødt som i gamle dage..

Al den service og engagement Movia mangler finder man til gengæld hos graahundbusserne.
Her er der altid tid til den enkelte kunde.
Der er dage, hvor der er rigtig mange mennesker med bussen, men indstigningen sker med et smil på læben - også når man ind imellem oplever, at bussen pludselig er fyldt, og man noget ærgerlig må have sin baggage ud og over i en anden bus.
Jeg overvejer aldrig at tage toget til Ystad.
Graahundbussen er kommet for at blive - i mit liv.

Is Graahundbus your company?

Restaurant Kongemosen Details

Visit Graahundbus