Grand Prix reviews

Rating distribution

Reviews

About

Skojare???

Gjorde en beställning 29/7 och har ännu inte fått varan.
Har skickat mail 2 ggr och undrat vad som hänt. Första gången fick jag svaret att varan är restad. Ok.....mailade igen för två dagar sedan för att få veta om den kommer att komma överhuvudtaget under 2013. Inget svar ännu.
Hade jag läst alla recensioner och usla betyg innan så hade jag beställt från någon annan butik och haft varan nu!
Första och sista gången jag FÖRSÖKER handla där.
Det positiva i historien är att mamma tänkte beställa samma sak men ville se hur min såg ut innan....vilket ju är svårt när den aldrig kommer!
trustpilot stars

Oerhört oproffsigt företag som varken levererar eller återbetalar eller svarar på mejl!

Jag beställde och betalade två hundkorgar den 29/7. Har till dagens datum 27/8 ännu inte fått någon leverans trots ett flertal påstötningar per mejl. Har inte heller fått svar på mina mejl.
På "mina sidor" på Grand Prix hemsida ändrades min orderstatus till levererad efter första mejlet. Det finns inte något datum när detta ska ha skett eller något försändelsenummer så jag är övertygad om att det är en bluff.
Varning alltså för detta oseriösa företag!

Urusel service

La en order den 7 maj och har fortfarande inte sett till varorna (24 maj)! Vid kontakt med företaget lovade de att paketet skulle vara hos mig senast för två dagar sedan. Vid ytterligare kontakt så visade det sig att de väntar på varorna själv och de ska skicka paktetet på måndag OM de får varorna själv.
Bra pris, men det uppväger inte den sega behandlingen av beställningar!

Bra service

Tydligen tur att jag inte kollade omdömen innan jag beställde.
För mig funkade det helt perfekt. Jag beställde på söndagen och hade paketet hemma på tisdagen. Inga som helst problem och ungefär samma pris som på andra ställen. Enda knasiga var väl i så fall att de hade en massa rabatter i stället för att ha ett lågt pris från början.

Sämsta online butiken?

Beställde hundartiklar i februari, dessa skulle ha en leveranstid om 15 dagar så därför beställde jag i god tid. När leveransdatumet närmade sig så ringde jag upp GP för att efterforska hur det gick. Fick till svar att leveransen skulle dyka upp som lovat.

Grejerna dök ej upp som lovat så därför valde jag att avboka. Följde deras instruktioner på hemsidan om hur man skulle gå till väga för detta. Skickade in min avbokning och får då ett autosvar att GP ej använder sig av den mailen som står på hemsidan p.g.a. spam.

Skickar sedan in till en annan mail och får sedan tillbaka pengarna till viss del inom 30 dagars gränsen.

Men jag fick även betala 2kr för detta, d.v.s. för att dem inte kunde leverera som lovat fick jag stå för transaktionskostnaderna för mina pengar när jag avboka. Otroligt bökigt och dåligt gjort av GP.se. Amatörer.

Har efter det beställt från andra zoobutiker på nätet vilka har levererat som avtalat så välj ej GP.se.

HESTE order!

Jeg synes det er meget dårlig service. Har bestilt for jul og det er ikke kommet endnu....
Men kan se at I kommer til Herning i marts så der ses vi!!!
trustpilot stars

Beställde för första och sista gången...

...på Grand-Prix.
Dålig kvalitet på hundbenen, olika storlekar och vikter när det står klart och tydligt hur stora de ska vara...Beställde b.la. två påsar av hundben och den ena påsen innehöll ben som var 5 mm och vägde 400 gram och den andra innehöll ben som var 7-8 mm och vägde 800 gram. Fick berättat för mig att så kan det vara ibland! Kände mig besviken och lurad.

Det kan jag väl leva med men med dålig service i chatten (blev utloggad när personen tyckte att jag var för jobbig) så finns det så många andra sidor att beställa på där man får ett bra bemötande!
trustpilot stars

If 0 stars were an option they would have gotten that.

This is the worst internet shop ever! I placed an order over a month ago and I have not received any of the things, but they have withdrawn the mony. Don't ever shop here it's a fraud company.

UPDATE ! It gets even more extreme. Today the 12-11-2012 I got a call from the company, which was incredible because they didn't answer my emails. First they asked me to keep my order, which I turned down and asked for a refound. Then they asked me, if they ship some kind of compensation, if I then would delete this reveiw..
How low can you get as a company, trying to bribe you customers to delete bad reveiws. This company is the lowest of low.

Den værste oplevelse på nettet nogensinde. Handel ALDRIG her. Jeg har lagt en ordre for over en måned siden. Det eneste der er sket er at de har trukket mine penge og nægter konsekvent at besvare mine henvendelser. Jeg gentager HANDEL ALDRIG med dette LORTE FIRMA... Spred gerne ordet alle steder i kan.. Føj for en lorte biks

OPDATERING. !! Jeg fik et opkald fra butikken idag, hvilket var utroligt, siden de ikke svare på mine emails. Først forsøgte de at få mig til at beholde min ordre. Jeg afviste og bedte om at få mine penge retur. Så forsøgte de at tilbyde mig kompensation hvis jeg ville slette denne anmeldelse. Så nu forsøger de at bestikke sig til en bedre karakter, hvor lavt kan man lige synke som firma.
trustpilot stars

Kommer inte handla här igen

När jag först fick mitt paket var leveranstiden relativt snabb, problemet uppstod när jag behövde byta storlek. Ohjälpsam support som inte verkade ha koll på nånting, inte heller vett och etikett. Det tog över en månad att få bytet genomfört, trots att jag skickade tillbaka varan direkt.

Såg i efterhand att det finns fullt av dåliga recensioner av företaget.

Manglende vare OG service

Efter knap 2 måneder er mine vare stadig ikke kommet og pengene er for længst trukket på min konto.
Efter at have rykket flere gange uden at få entilbagemelding ser det måske ud til at mine varer er nået til Helsingborg? Så må jeg se om de nogensinde kommer på den anden side af Øresund.
Det kan på ingen måde anbefales at købe noget igennem dem med mindre du kan vente måneder på dine vare - hvis de nogensinde kommer....
Grand Prix

Reply from Grand Prix

Christina beställde varor från oss 6 juni i år och vi levererade med DHL den 19 juni. Vi skickade som sedvanligt ett mail med sändningsnummer, samt ett meddelande om att en av varorna inte kunnat levereras då den utgått. Denna vara återbetaldes via kontokortet två dagar senare. Vi har inte fått någon typ av indikation om att ett fel föreligger så långt.
Den 6 juli har vi skickat sändningsuppgifterna igen då vi fått besked om att paketet ännu inte kommit Christina tillhanda. Vid sökning på sändningsnumret står det att paketet gått till Helsingborg i Sverige, och att det ska komma tillbaka till oss inom kort eftersom ingen hämtat det. Vi kan just nu inte se varför paketet kommit så fel men kommer att kontakta DHL på deras ordinarie öppettider för att få en förklaring. Vi beklagar givetvis att Christina inte fått sitt paket och önskar att vi fått veta tidigare så att DHL ev. kunnat omdirigera paketet. Vi kommer givetvis att skicka paketet med vändade lastbil så fort det kommer tillbaka och vi skickar med något i paketet som kompensation.

Mvh//Charlotte på Grand Prix

TOTAL KASS !!!!!!!!!!!

Total KASS!!!!! Ingen ordning alls på mailhanteringen....Hittade massa med negativa inslag på google, fanns ju även en stor artikel i GP nyss och även en insändare i Ridsporten.
trustpilot stars

Både første og sidste gang jeg handler hos Grand-prix.se!!!!!!

Bestilte en ordre hos dem -og det tog en hel måned inden pakken nåede frem til min adresse -og da den omsider kom manglede der noget af min bestilling! Har op til flere gange skrevet til dem om jeg syntes deres kundeservice ikke var acceptabel, og nogle gange har jeg været heldig de har givet sig tid til at besvare min mail! Da jeg så kontaktede dem og fortalte at der manglede noget fra min ordre, og at jeg ønskede det sendt (uden omkostninger for porto s´føllig) fik jeg bare en melding tilbage at det var blevet rettet, og jeg ville få en mail om hvad jeg istedet skulle betale for varen - Så jeg blev fuldstændig ignoreret, og de har åbenbart deres helt egen måde at se tingene på! Kunderne er de da hvert fald fløjtende ligeglade med! Aldrig om jeg nogensinde handler hos dem igen -på trods af at varerne er billige og de har et stort sortiment -kan så dårlig en oplevelse ikke opveje den dårlige service, og manglende varer, som de rent faktisk ikke regner for noget! Så mit råd til fremtidige kunder er- handel kun hos Grand-prix.se hvis du har en god portion tålmodighed, og er ligeglad med deres dårlige service, og manglende respekt for deres kunder!
Kenneth and Johanna found this review useful
Grand Prix

Reply from Grand Prix

Vänligen ta bort denna snart 2 år gamla recension. Kunden har ingen genomförd order hos oss, hon finns med i systemet och har 0 ordrar lagda. Om man inte har handlat bör man inte bedöma vårt agerande. Vad kunden gjort är att hon lagt varor i varukorgen och valt att betala med kontokort men inte gått vidare till oss, själva säljföretaget. Payson som sköter korttransaktionen har dragit pengarna men eftersom hon lämnat vår sida och inte gått tillbaka så har ordern inte registrerats. Så fort vi fått besked om detta misstag har vi givetvis gett klartecken till Payson att återbetala hela summan. Detta problem som inte beror på oss löstes redan för 2 år sedan och recensionen känns inte aktuell.

Grand Prix Details

About this company

www.Grand-Prix.se - Ridkläder och ryttarutrustning med god kvalite och hög modefaktor

Visit Grand Prix

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.