HabitatUK reviews

HabitatUK reviews

Low
4.2
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
33 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Customer service good

A few orders over the last few months. First few no issues, on the most recent (a couple of photo frames) - the item was left leaning against my front door, which wasn't ideal. There was also a minor flaw in the glass in one, having said that i sent an email and the next morning had a call saying they'd send another out. Pretty decent, watch out for what really is 'Habitat' and what is HRG tat and lacking in quality.
Habitat

Reply from Habitat

Hi Andy,

Thank you for taking the time to review your recent shopping experience with Habitat. I am glad to read you are happy with your purchases and the service you received and also that your issue with the photo frames was resolved so quickly.

We look forward to your future custom and hope you are enjoying your Habitat items.

Kind Regards,

Steph Lewis
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Teapot purchased that leaks

I bought a Lapsang teapot from Habitat. A few months later when I first used it, it turned out that it leaks heavily. I emailed Habitat and they told me to send a proof of purchase (so I sent credit card statement). And after all that I was told that I had to return it to a store. Transporting a glass teapot across London is not very easy. I found them very unhelpful and obviously a very bad product. I wasted money and time on this.
Habitat

Reply from Habitat

Hi Victoria,

I apologise for the time you have had to use returning your faulty teapot for a refund. Our customer service team can handle all queries relating to online and home delivery orders but for store purchases we do ask that you contact your store directly for advice.

Thank you for taking the time to provide feedback on one of our products and the service you received from our team; please be assured that we place a high value on all of our customers comments.

Kind Regards,

Steph Lewis
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Do not expect to recieve your item - Absolute rubbish - never again!

Simplest to list events as they happened.....
Mid Feb - order placed for lampshade
28/02/14 - informed habitat i hadnt recieved it after 3-5 days (or even 10)!
01/03/14 - habitat apologised, refunded postage cost, assured me it was now in stock and would be with me in 5-7 days.
08/03/14 - i informed habitat i had still not recieved it
09/03/14 - habitat assured me it was sent to the carrier on 06/03/14 and would be with me in 3-5 working days.
18/03/14 - i enquired again about having stil not recieved the order after a month!
20/03/14 - No response to last query just a notification from paypal to say habitat had made a refund for the item .

I have honestly never dealt with such an incompetent company! i can also assume messages on 1st and 9th March were lies?! Having being assured several times it would be arriving and then get a refund with no explanation. Only small mercy i guess is they werent incompetant enough to forgot to give me a refund.
Absolute shambles - how are they even still in business???????
Habitat

Reply from Habitat

Hello Kath,

I am really sorry to read of your experience with your recent order with us and the frustration this has caused you.

Whilst I know this doesn't justify what has happened with your order, I'd like to explain the circumstances behind it. The shade you ordered was due to be discontinued but, to our customer service advisers, our system showed there to be stock available to fulfill your order. This is why we gave you information about your delivery that was not accurate and I agree that this is not an acceptable level of customer service to receive from Habitat. We should have fixed this problem sooner.

In relation to your refund, I can see that a member of our team contacted the person named on the order on the 20th March to advise that we couldn't supply the shade and that a full refund would be processed.

I can understand that you may be hesitant shopping with us again, but if you would like to give us another chance, please call 08444 994 686 and ask for me and I can look at what we can do to restore your faith in our brand.

Kind Regards,

Steph Lewis
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Hopeless when there's a problem

Ignoring the problem I had with a recent delivery I bought another item, a lamp, in the Tottenham Court Road store. Unfortunately, in a house move, the ceramic shade broke (obviously through no fault of Habitat) but why are they then so unhelpful to someone who is likely otherwise to be a future customer. Unable to get to the store I tried to phone to ask if anything could be done. A recorded message said they were too busy to take my call and if I left a message they'd call me back. Several days later they hadn't so I went into the store. The person I spoke to could not help and suggested I speak to customer services which I could only do by phone and he gave me a number. I called it and was told it was only for items ordered on line so they couldn't discuss my situation. I phoned the store, got the same recorded message, again left a message and again received no return call. Why do they bother saying they will?

I know it's not their problem if I break something but helping to buy a spare part from them would make me feel it was a company worth dealing with in the future which I now do not.

If the problem had been caused by them they would still not have returned my calls.

Very disappointed in them
Habitat

Reply from Habitat

Hello Nick,

Firstly let me apologise for the level of service you've received, both in our stores and from our customer services team. I know you've stated that the shade was accidentally broken, but I feel we certainly could have done more for you in this situation.

The experience you've had with our store's recorded message system is not acceptable and I'm so sorry this occurred. We will definitely work on this to make it easier for our customers to contact us at store in the future.

I would love the opportunity to put this right for you and get you a new shade for your lamp. If you'd like to call our customer services team on 08444994686 and ask for me, I can hopefully make you feel like Habitat is a company worth dealing with again.

Kind Regards,

Michelle Langley
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent service

After some tedious research to find a double bed suitable for our tall son, I chose the Tatsuma bed and Anesi mattress from Habitat . (Good for a tall one because their double bed/mattress is continental size so 200cm rather than 190cm long.) I ordered online and was given two different lead times for delivery: 10-14 days for the bed, 4 weeks for the mattress which would have been fine. Ordered on February 17th, called by Customer Service a few days later, delivery arranged for BOTH items on February 27th so 10 days exactly. Delivery date confirmed again by automated phone message and letter. Only minor slip, I was not called the day before with a 4 hour delivery time slot so I called them. Delivery men rang on the day and gave me a more precise time slot. Arrived within that time, the pair were very helpful and carried the mattress and bed frame 3 flights of narrow stairs. Husband and I put the bed together quickly and easily following the instructions. Now just waiting the return of said son to try it out.... Excellent service and think the bed and mattress will be too.
Habitat

Reply from Habitat

Hi Mary,

Thank you so much for reviewing your experience with Habitat; it's great to see we were able to meet your expectations with both the delivery and the item.

I hope your son is enjoying the Tatsuma and that you trust us to make shopping easy for you!

Kind Regards,

Michelle
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Awful in every way - Clowns

Still waiting our sofa to arrive after 13 weeks.
Customer service is the worst I have ever come across in my life. Lie after lie, excuse after excuse. Every time we called there was a new reason for the delay.
We tried to escalate the matter to a lady who is supposed to be the resolution manager of the customer service. No resolution of course. Further delay and no outcome whatsoever.
This company certainly doesn't take its customers seriously and has no intention of improving the customer service.
They are absolute clowns.
I will never buy anything from Habitat again!!
Star found this review useful
Habitat

Reply from Habitat

Hi EC,

I am so sorry you have experienced long delays and poor service since placing your order. This must be a very frustrating time for you and I understand this is not an acceptable level of service. Thank you for taking the time to share your experience,this will definitely help me focus on the areas we need to improve.

I would like to arrange for one of my team to contact you to discuss your order. Could please forward your order number and delivery address through to customerservices@habitat.co.uk and mark it FAO Natalie Mannion. We will do everything we can to fix this for you.

Thanks

Natalie
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Shambles from start to finish

I ordered a bunch of items on the 6th of January ('14). On the 7th of February nothing's arrived yet and customer services aren't responding to emails. That's all. Not particularly impressive. I will not shop there again.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Don't bother

We have just received delivery of the Jacobs cream leather bench that we ordered.
Having been told that it was only the legs that needed assembling we set about it.
However the screw holes on the legs and the screws did not match up also the Allan key provided was not fit for purpose.
As we screwed the screw in because the holes didn't line up it was pushing the leg out of position. Showing us that the quality of the product is not what we expect from habitat.
Oh and finally on placing the base back inside to hide the screws the handle( which was stapled together ) came of in my husbands hand .
Really disappointed we will think twice before ordering from habitat again.
Habitat

Reply from Habitat

Hi Angharad,

I'm so sorry your Jacobs bench was of poor quality, and that you've had to spend so much time trying to assemble it. Our items are manufactured to high standards and are quality-checked, so this definitely sounds faulty.

It's not right that you should have a less-than-perfect Jacobs bench, so I've arranged for a member of my team to call you today to discuss some options. We will do everything we can to put this right for you.

Kind Regards,

Michelle
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Surprised by the negative reviews, I was really impressed

Ordered a bunch of stuff in the sale. I sent a fair bit of it back. Customers service were really efficient and helpful. They covered the return courier cost which I hadn't expected. All round very slick.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

terrible, please go elsewhere for your furniture!

I ordered a piece of furniture from habitat approx 1 month ago, and was informed there was a wait, fine i thought i'm not in a hurry but a month is quite a long time,however, they told me that it'd be delivered between 9-5, great, i thought.

Then today i get a text to tell me that it'll be coming between3.30 and 7.30 (factoring in traffic in central London it could be as late as 8.30pm) So i called customer services and asked if i could cancel the delivery and i'd arrange to collect it, I was told no this is not an option, and i also was informed that i'm last on the list of deliveries to be delivered to which again was set in concrete and could not be changed.

Given that i've booked the day of work and booked a handyman to build the item (it's a 2 man job)between 9-5 it's cost me a lot of money and they're nonchalant" customer services" are very unhelpful, in a "computer says no" manner, if they had given me the correct time when i ordered it i may have avoided taking the day of or at least gone in in the morning,

If they hadn't taken my money already, i'd have found something else, with another company,who have a more flexible delivery system, i wish i'd read some of the terrible reviews before i ordered, never again!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Great customer service

Had a problem which was efficiently resolved with no issues. I found the customer service excellent and I am hard to please! Staff in Tottenham Court Branch were very good too, but Jo in customer Services is a star!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Very poor - delayed delivery, misdescribed product & complete lack of customer service

We waited patiently for two months for the Albion desk to come back in stock. We ordered within 30 minutes of the Email notifying that it was back in stock, but by the time my credit card had been charged, the desk was mysteriously back out of stock. We waited for another 5 weeks for it to be re-stocked, and then a further 3 weeks before the "earliest delivery date". It arrived finally today - and was the wrong colour! Despite the images and description on the website showing a white finish, it is grey. We now have to wait for a call from the sub-contract delivery company to arrange collection, and then WE have to call back again and request a refund, as this does not happen automatically. £300 for a cheap imported product, appalling service - NEVER AGAIN!!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Appalling Customer Service

Habitat are now selling damaged/ ex showroom stock on E Bay. BE WARNED THE CUSTOMER SERVICE IS APPAULING.
Bought a sofa bed & emailed seller( habitat) with available delivery dates. I gave specific dates as I get posted overseas for weeks on end. The first delivery date was when I stated I would be away. I wrote another email stating available dates again.AGAIN they rebooked when I would be away. I needed the sofa bed so I arranged a house sitter for delivery. When I tried to rebook the delivery , could not do anymore .( in the meantime I had left a bad review on eBay, are the two related?)
I rang customer service, & Stewart stated "the system " just books the next available date!
I'm a customer so I'm not bothered about your systems failures, I JUST WANT SOME CUSTOMER SERVICE!!
No wonder Habitat has had "financial" difficulties & had to be rescued. I would start with your customer service or lack of it. Maybe also realise we are all individuals with different circumstances.
My message to Habitat Customer Service , go to John Lewis for inspiration. The only way is up
Ps Still waiting for ex showroom sofa bought in FULL. on 22/05 lol
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Flawless service

Bought the Hana wardrobe after seeing it in the Kings Rd store. Bought online, received call a day later to arrange delivery. Was delivered the following Sunday morning within the 4 hour slot. Brilliant product, brilliant service.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

New courier service = improvement?!

Read these reviews and nearly cancelled my order! Spoke with Habitat who have now changed couriers to DHL. Ordered the Chester leather sofa in March and expected a 6-8 week wait but was ready earlier. Sofa was delivered this morning in perfect condition within the 4 hour slot given over the telephone yesterday. So all in all, great. Hopefully the change in courier will make a difference to those who have experienced a poor service. I would order again from Habitat.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Terrible service, terrible quality products vis a vis price. avoid at all costs

ordered the white leather ottari bed...............received after 5 months later - fiasco. they seem to have no co-ordination between delivery and customer. appaling customer service. bed when it arrived, the grade of leather utterly different from that in store i.e. much poorer quality - hard, grainy. the one in store was super soft of course! was so pee-ed off by end of 5 months hadn't the willpower to complain (and we badly needed bed). Will NEVER use habitat again. I should have known, as over the years in general their quality of product to price is rubbish.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Poor quality control

I ordered a paper Kami lamp on the 6th December that was promptly delivered on the 12th December 2012. No problem there... However the carton box in which the lamp came was taped over and when I opened the box (admittedly outside of the 7 days exchange period because of holidays) the paper lamp has one side completely bashed and is stained.
How can Habitat not have noticed 1. that the carton has already been returned and enquired as to why and 2. tried to "pass on" such a poor quality item.

They lost a client there and then.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Holy S*** no wonder they are in Administration!!

I ordered a candle Holder and Pendant light for my Wife this Xmas, which arrived in pieces from their online store (looked like the delivery people played football with the parcel) I tried to get a replacement before Xmas but they said they where out of stock. Then went through Customer Service to get a Pick up and refund.

They have now failed to pick up the item THREE TIMES!!! I'm hoping for a new pick up date, but I fear once the items go out of my door, they will dissappear into thin air!

Wow i'm shocked at how incompetent they have been.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

All good here

Placed an order from their sale on the 14th December and all turned up with no problems on the 20th December.

Despite the bad reviews they seem to get, I have used Habitat for years and never had any complaints. Lovely quality home furnishings at a great price.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

No common sense!

I ordered items from Habitat over a month ago and still no delivery. They delayed the order for the first 2 weeks as they decided to wait for 70p coasters to come into stock. I mean SERIOUSLY! just forget the coasters and send me the rest of the items. No one needs coasters that desperately! No common sense!!!

They then attempted to deliver my items but delivered the wrong parcel. I emailed them all in all 15 times and I finally sent them a horrible email and I get an automated reply email from Argos. How is Habitat affiliated with Argos??

They couldn't track my order so had to give up after 1 month and get a refund.

Pathetic!!!

Habitat Details

About this company

Since 1964, Habitat UK has created furniture, homeware, interiors accessories and lighting that is innovative, enduring and liveable. From seasonal collections to style classics, almost everything found at Habitat is designed by Habitat – and it can all be seen and shopped at habitat.co.uk.

Visit HabitatUK

Contact information

Call us on: 0844 499 4686
We live here: Avebury Boulevard
Milton keynes
United Kingdom

Category

HabitatUK is ranked 1002 out of 1032 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.