Halebop reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Över två veckor utan telefon, ingen kompensation.

Hur ni kan påstå att ni har Sveriges nöjdaste kunder är något som förbluffar mig. Själv känner jag mig RÄTT SÅ missnöjd när jag varit utan telefon nu i över två veckor.
Bad om ett microsim den 13/3. Det "kom bort på vägen". Fick ett nytt sim idag. Det är inte ett microsim, som jag specifikt bad om, utan ett vanligt sim som inte får plats i min telefon.
Vad får man för det här då? Kompensation? En förklaring? Kanske en ursäkt i alla fall? Nej, allt man får är ett "hoppsan, det var ju tråkigt". Så länge sitter jag med mitt svindyra abonnemang och måste vänta i TRE LÅNGA MÅNADER innan jag blir av med er.
Men då, om tre månader, blir jag SVERIGES NÖJDASTE KUND.
Kan garantera att ingen av mina vänner någonsin kommer att skaffa Halebop. Kan garantera att alla mina vänner som har Halebop kommer att byta. Hejdå.
trustpilot stars

Missledande information ledde till att jag fick inkasso krav på mig

Hej jag har varit kund hos halebop, jag tycker att dem har missledande information om priser och abonnemang. Det går inte ens att ringa dem utan måste chatta helt ok. Men de säger att kundservice har missförstått mig ok så ska jag drabbas utav att jag ska betala inkasso krav till denna luriga företag som ger en dålig upplevelse att vara kund hos Halebop. Jag säger bara ALDRIG MER. Känns jag jag har kastat mina pengar i sjön hellre ge pengar till en uteliggare som kan få glädje ut av att köpa mat och kläder

Usel fart på surf

Usel fart på surf i stort sett överallt har mina kompisar bättre fart.
Bra är iaf täckningen om man bara skall PRATA i mobilen.

Undvik!

Dålig mottagning, trots att det ska vara full fart där vi bor.

Dålig kundservice, endast chatt och de som sitter där och svarar ger bara massa standardsvar och är helt inkompetenta. Undvik i allra högsta grad!

Har skickat in autogiro blankett 2 gånger och fortfarande inte fått igång det.

Suverän

Har haft Halebop rubbet i c:a 4 år nu och fan inga problem, jag har varit ute i skogen och befunnit mig i stora stormar och abonnemanget har inte fallerat en enda gång.

Rekommenderas mycket starkt av mig
trustpilot stars

Helt nöjd - man får vad man betalar för

Noterade att någon tidigare hade skrivit "nöjd med 99%" och sedan givit betyg 1. Konstigt...
Själv är jag helnöjd, man får vad man betalar för - prisvärd telefoni & surf via Telias master.
Supporten fungerar utmärkt via mail och onlinechat.
Att man inte kan ringa är helt OK för min del och inget man på något sätt döljer.

Att köpa ett väldigt billigt alternativ och förvänta sig högsta service är kanske lite väl optimistiskt...
trustpilot stars

Så länge man slipper kontakta dem så...

Abonnemanget fungerar klockrent, fakturorna är tydliga och de har e-fakturering. Så på det stora hela är jag nöjd 99% av tiden.
Men jag kommer att byta leverantör iaf ENBART pga deras såkallade "support"
Endast Chatt eller mail? Jag har listat ut varför... Personalen verkar vara en bund ungdomar som knappt har flyttat hemifrån och har ingen erfarenhet förutom det som stirrar tillbaka på dem från skärmen.
Försök inte ens att förklara något eller fråga efter saker som inte finns under FAQ eller står skrivet i klartext i något avtal.
De är som papegojor som direkt när de inte vet vad de skall säga repeterar något som de redan har sagt och det är inte ens säkert att det har med frågeställningen att göra.
De kan inte heller svara med raka svar eller på det som man Faktiskt frågar om.
Fruktansvärt dåligt alla ggr som jag har varit tvingad att ha med dem att göra!

TELIA/HALEBOP - Er kundtjänst är kass! Inse att Era produkter är likadana som alla andras. Vill ni behålla er kundstock? Satsa på Er personal och ge dem en utbildning i form av social kompetens.

Lilla My

Uselt

Köpte Samsung Galaxy Note 2 med halebop abonnemang, och jag får manuellt hitta nät och koppla upp mig flera gånger om dagen för att ens få tillgång till telenätet.

USELT!

LURENDREJERI!!

Köpte kontantkort i januari men har ej använt kortet eftersom deras åtagande avseende Tanzania inte funkar. Så; nu nä;r jag skall använda telefonen är pengarna borta för man kan bara ringa i 30 dagar. 400 kr 30 dagar ?? Så; de har snott mina pengar. LURENDREJERI!

Dålig support

Jag är så less på att vänta flera dager för sen se att de har svarat "Kan se att min kollega du talade med på chatten har lagt ett ärende till vår Internsupport men de har tyvärr inte hunnit kolla på ärendet. Så vi får be er avvakta" det tar jävla veckor för att man ska få hjälp. HALEBOP! NI HAR VÄRLDENS SÄMSTA SUPPORT

Följer inte svensk lagsiftning

- Vägrar skicka ny telefon trots att de leverat en trasig telefon. Detta har kunden rätt till enligt konsumentköplagen.
- Tvingas betala abonnemanget på en trasig telefon trots att den var trasig vid leveransen.
- Hänvisar till Apple:s garantivillkor trots att konsumentköplagen står över Apples: villkor.

Skitdålig support

Att ge "support" via chatt var den sämsta support jag någonsin stött på. Det tar en otroligt lång tid och någon egentlig hjälp får jag inte

Värdelös

Extremt dålig mottagning - både GSM och 3G? samtalen bryts hela tiden och så tar dom betalt för en ny uppkopplingsavgift varje gång.

Dålig service

jag har köpt en mobil från hemsidan och mobilen krånglade från den första vecka, skickade den 2 gångar , varje gång jag väntade 1 till 1.5 månader och de vill inte byta mobilen plus jag har redan köpt en ny mobil pga de , väldigt dålig service , jag rekomendera inte halebop
trustpilot stars

I sann Telia anda tar dom faktueringsavgift

Det är ju kul att Halebop gör som sin storebror och tar extra avgifter varje månad som är helt omotiverade.. en laglig stöld...

Bra priser

Bra priser, men täckningen är lite sådär. Funkar dock oftast bra och kundtjänsten har varit bra och hjälpsam.
trustpilot stars

SE UPP SÄMSTA TÄCKNINGEN SURFA HASTIGHETEN HÅLLER INTE PÅ LÅNGA VÄGAR MÅTTET SÄMSTA KUNDSERVICE JAG NÅGONSIN MÖTT BORTFÖRKLARINGAR ETC....

trustpilot stars

Halebop = Håller Alltid Lovord Eller Bättre OperatörPrat =)

Med Halebop kan jag hålla kontakten med vänner jag flyttat ifrån för endast 0 :- min. Bättre kan det väl inte bli?
trustpilot stars

utan tvekan inget att klaga på.

kanske borde ni säga till att pengana är på upphällningen utan att tillägga att vi måste kaske stänga av.

Is Halebop your company?

Category

Mobile Network Provider

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.