Healthspan reviews

Healthspan reviews

Good
8.4
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
504 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Clockwork ordering and clockwork supplying

Shopping with Healthspan is an enjoyable experience because it is so quick and easy to find the product you want, to order the product you want and to pay for the product you want. There is absolutely no problem encountered but I do wish that they would implement a re-order system at least on the popular, everyday products such as the products I have been buying from Healthspan for several years now. Tony Morris
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you Anthony- repeat ordering should be with us in the next few months: we're working on it!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Everything you need in one place and cheaper too.

A very easy website to use and everything you need in one place.
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you Pauline- your comments and custom are much appreciated.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Terrible delivery service

Make sure you read all the conditions about their delivery service before ordering. The company will be quick to point them out when your products don't arrive when/as you expect them to.
Jon found this review useful
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you for your comments- we're happy to explain our delivery service for UK orders here too:

99.2% of all ordered packs are given to the Post Office within 24 hours- they then fulfil the remaining part of the pack's journey to you.

While our tracking reports that 93.2% of customers receive their packs within 4 working days (as of 31/10/2013) we do stipulate that we cannot issue a refund or replacement until 7 days have passed as some packs do get mislaid/delayed in transit.

We dispatch millions of packs each year and strive continuously to improve our delivery statistics and we apologise if you have had an unsatisfactory experience.

For more details and overseas orders, please see: http://www.healthspan.co.uk/delivery-information
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

reliable and terrific quality and value for money

I have used Healthspan for many years, the plant sterols and my dogs flexijoints are beneficial to us both, me with my chostrol reduced greatly, and my 13 3/4 year old colie can now jump on the park bench beside me again, he takes no other medication or supplement. Fantastic
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

The best products available

The new EU laws made price increases unavoidable, but it has helped root out the rubbish. Healthspan supplements quote standardised ingredients which should allow you to compare with other companies. However most of the others don't actually tell you what the active amount of ingredient is, so "1000mg fish oil tablet" means nothing unless you know the amounts useful/active ingredients.

Don't be fooled - just because some companies offer more tablets and/or more ingredient for the same price you may not get as much of the active ingredients so the cost will actually be higher.

Personally I have never had a problem with delivery times and have been using Healthspan for many years. I have no complaints whatsoever.


K Baldwin
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Good company tp deal with.

I have been using Healthspan for a number of years and have always found their products to be good value. Their service has always been excellent. No complaints here.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

All the supplements work. This is a good on-line service

My joints are very painful. I almost could not walk. It was only thanks to Optiflex ® Glucosamine HCl 1,500 mg I now absolutely no pain. I am very happy that I can walk again and even do jogging.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Not as good as they used to be.

Slower deliveries of products that are getting much more expensive. I shall be looking for a new supplier next time.

Edit: They have just told me that their products are shipped from Holland (to me in Spain) and must pass Dutch customs and then Spanish customs 'before entering the local delivery system'. EH! We are all in the EU so what's all this about customs? Amazon stuff from UK and Germany arrives in 3 days!
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you for your review, Brian. We're sorry to hear you will be looking elsewhere. On our last check, over 90% of our deliveries are with customers in 4 days and we're looking at what we can do to improve on that figure.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Watch out for email customer loyalty offers

the "less than generous" £2 off customer loyalty email offer keeps coming - but read the small print - you can only use it once even though they keep emailing you saying use before it expires.
Outrageous
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Apologies for any confusion over this offer and if you have received it more than once by email- our email team are looking into stopping this from happening in future.

UPDATE: We have put measures in place to avoid this kind of mix up. We apologise once more for any inconvenience caused.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Awful stay away

I cannot warn you enough not to use this business - I am now 23 days from placing my order and it is still incomplete - they refuse to accept the fault is theirs. To complete my order I have chased them - their email address is on a server that has been down for 4 days and their live help function does not work...so on to a customer service agent and her supervisor both continue to stone wall me and my request - this request is to acknowledge that they are in the wrong and to rectify it to send my missing products out quicker than 10 days...a firm NO is so far the response...I am now awaiting a call from further up their food chain. I am now also researching the source of their products as if the front end of the business is this bad I want to know where these vitamins are coming from.
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you for your review Mr Ingram.

We can see that following some confusion over the delivery address given we have sent replacement products to you. We're sorry we are unable to meet your request for next day delivery for these replacements as this is not a service we currently offer. 10 days is the minimum period of time we ask you to wait before we can declare that a product is lost/undelivered so that we can arrange replacements/refunds.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent products, price and fast delivery

Love Healthspan, their products are better quality than the more expensive ranges from the likes of H&B. I suffered with terrible knee pain, even walking was painful, but after finding a combination of their rosehip and chrondomax tablets, I have no pain at all and I can walk or even run all I wish! Only think I would say that I don't like is the packaging. I like that they are slim enough to be posted so you don't miss parcels etc however the lids NEVER stay on and it's a bit of a pain. Please healthspan, change the lids so they are hinged or clip on as opposed to the ones that fall off constantly.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Packaging could be improved - can we have trial sizes please

I've been impressed by the quality of the products and the delivery times, the web site is easy to use and I can always find what I'm looking for. I really like the 'what I use this for' entry on the user comments.
I dont like the new packaging, the packaging for my glucosomine manages to scuff my fingers every time I try to open them! I really would like to be able to order a trial size of things, I have to order 100 and then if they dont work for me or upset my stomach I end up throwing most of them away.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Moving to another supplier, regrettably.

I have purchased supplements from this company for many years, having moved from my previous supplier due to price hikes.

Up until now I have been very happy, but I have noticed that the quantities in some of the packets have dropped from 180 to 120 or 360 to 240, making the annual cost somewhat steeper.

Although I only take four supplements, I have reduced my annual cost from £64 to £52 by switching to another supplier.
Orlando Sorbone found this review useful
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

We're sorry to hear this Freddie. Price rises are always regrettable and something we have always tried to minimise to ensure we remain competitive.

We compare our prices to our those of our competitors regularly and remain competitively priced against other high-quality providers:
http://www.healthspan.co.uk/boots-price-comparison
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Always prompt delivery

Prompt and efficient delivery. Wide range of products.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

All products

5 Stars
All your products and service is excellent
Elaine
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Menoserene, an amazing product from Healthspan!,

I found the product easy to order with an easy to navigate website. The product took about 10 days to arrive. This is the only herbal product that has actually helped to ease the uncomfortable effects of menopause. I highly recommend the product and Healthspan!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Pretty good service.

The products were reasonably priced, by comparison with my usual supplier &.with the offer code, definitely cheaper. Delivery time & packaging were sound, but I wasn't very happy with the internal, individual packets, as some of them had been removed! Perhaps this was done to minimize posted packaging, but I still found it off-putting, especially for first trial of this company. It looked like I had ordered an odd quantity of these tablets & these had been taken from a larger pack. In fact, I had ordered a standard amount, ad per brochure. All in all, not a bad experience, yet not a great first impression either!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

EXCELLENT VALUE - EXCELLENT SERVICE

If you are thinking you ought to be taking some vitamin supplements or have some aches and pains that could do with a little help, you could do no better than look at Healthspan's website. I have been using their products for many years and have derived enormous benefit from various items - Devil's Claw in particular which proved nothing short of miraculous in my case. Without doubt I was heading, very reluctantly, for a second hip replacement when I read about Devil's Claw and decided I had nothing to lose by giving it a try. Within less than a week I was pain-free, fully mobile and all the unpleasant symptoms had vanished. The service I have received over the years has been nothing short of excellent and I have no hesitation in recommending Healthspan to anyone. Give it a try - all you've got to lose are your aches and pains!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

The website needs some serious work

Type your email address then click 'forgot password'. You have to type your email address again. Little things make the difference between a good experience and frustration. There are lots of little things that need fixing
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Thank you for this feedback, James. We're working very hard to imporve our website currently and hope you'll soon see things like this improve noticeably.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Products generally good - customer service very poor and quite antagonistic.

As part of a larger order, I purchased a packet of Passion Flower RelaxAid
and was surprised to note that the expiry date on it was 09 2013 (Batch No 0003/09) - surely a very short timescale for a product bought in mid-August 2013?

I wrote to query this, thinking it was an old packet which had somehow slipped through, and received a terse and somewhat downputting reply from a Product Information Specialist, telling me that she had worked out that I had exactly the right number of days left to finish the packet before the expiry date - despite the fact that I had said I use this intermittently, and the pack instruction suggest that it only be taken when needed.
She also told me that there was a statement on the webpage that this product was being phased out, and had a short expiry date (no reduction in cost, though, I notice!) However, this statement appears only on the 'more details' page, so is not visible to the repeat purchaser who only hits on the 'add to basket' button.

The whole tone of this reply to a perfectly polite query was brusque and unfriendly - suggesting that the customer service department sees customers as a nothing more than a pain in the neck.
I have used Healthspan regularly for a number of years but, regrettably, this really makes me think that I should try to find another herbal supplier with a better customer attitude.
www.healthspan.co.uk

Reply from www.healthspan.co.uk

Hello Jay- we're sorry to hear you have had this experience. We're just looking into the exchange you've had and will reply more fully once we've looked into it.

Healthspan guarantees

Free Returns

On all orders

High quality products

Always at reasonable prices

Outstanding customer service

7 days a week

Why buy from Healthspan?

With over 16 years' experience of supplying quality vitamins and nutritional supplements to many thousands of customers in the UK and beyond, Healthspan offers a comprehensive range of expert-formulated products at prices that are hard to beat.

Visit Healthspan

Would you like more information?

Call us on: 0800 73 123 77
We live here: Healthspan House, The Grange, St Peter Port
GY1 2QH Guernsey
United Kingdom

Category

Healthspan is ranked 212 out of 391 in the category Health & Wellbeing

Healthspan is ranked 23 out of 29 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.