HEF reviews

HEF reviews

5.5

Godt produkt og fin service

Har kun gode ord at sige om HEF bredbånd. Har en 15/15 forbindelse og får lige hvad jeg har betalt for. En god og stabil forbindelse.
I starten havde jeg problemer med at få den lovede hastighed, men dagen efter jeg ringede til deres servicenummer, stod der en flink tekniker og klarede problemet. Eneste problem er, at der ofte er lang ventetid på deres servicenummer.

Daarlig wifi signal og daarlig service

Fik installeret fibernet igaar, og efter at have proevet det, fandt jeg ud af den det traadloese internet er urimeligt daarligt paa bare 5 meters afstand.
Ringede til teknisk support og fik at vide, at der kunne vaere noget galt med min fiberboks.
Jeg spurgte om han kunne sende en tekniker ud for at se paa det, hvorefter han fortalte mig at det kunne han ikke eftersom "bokesen virker jo naar man sidder lige ved siden af den". Derefter fortsatte han ved at sige, at det jo er en frivillig service, og hvis man ikke er tilfreds med, hvad man har faaet, behoever man jo ikke have det.

Magen til fraekhed har jeg da aldrig hoert til. Hvordan kan man sige, at hvis den service i udbyder ikke virker som den skal, er det saadan set ens eget problem, og enten kan man acceptere at det ikke virker eller gaa tilbage til TDC.

Selvfoelgelig kan man ikke sammenligne hastigheden fra kabel til traadloes. Men ved siden af boksen modtager jeg omkirn 30/30 (Vi har 40/40) paa mit traadloes og hvis jeg gaar 5 meter vaek har jeg omkring 0.1/0.0 paa mit traadloese. Dette gaelder for baade computere, telefoner, iPads etc. Det er stortset umuligt at komme paa internettet i andre rum end hvor boksen staar.

Har lige ringet til HEF igen, og denne gang var beskeden simpel og kort "Enten saa virker det, ellers ogsaa virker det ikke. Der er ikke noget at goere ved det"
Bad dem om at skifte boksen ud, men det ville de heller ikke goere. Fik at vide det eneste de kunne goere er at taende eller slukke for forbindelsen og det var op til mig selv hvilken en jeg ville have.
Maaske Waoo skulle tage kontakt til selskaberne og faa styr paa tingene, saa kunderne faar hvad de betaler for.
Synes der er ufatteligt at man som internet udbyder selv siger at det ikke virker, men ikke vil goere noget for at fikse det.

Afsindig dårlig firma

Min fiberboks var gået i stykker ved at nogen fiber var knækket inden i boksen det kommer HEF ud og laver for mig uden beregning.

Men KUN en uge efter er den gal igen da jeg ikke har internet og en teknikker kommer ud og ser at to ledninger i boksen stadigvæk er knækket. Dette måtte jeg betale kr. 500,- for at få lavet.

Jeg har en 90/90 forbindelse men den modtog jeg ikke og en teknikker kommer ud og laver en målning på samme måde som mig selv.
nemlig på testdinhastighed.dk her sagde min test 14/5 og ikke 90/90 da teknikkeren kommer ud får han målningen til at hedde 90/90.
vi bruger samme måleudstyr nemlig testdinhastighed.dk men her måtte jeg også bøde kr. 500 for besøget.

Jeg er flere gange blevet smidt af mit internet og ellers så har der ikke været forbindelse.

Ialt har jeg fået en ekstra regning på kr. 1000,- som HEF Fibernet vil have mig til at betale. jeg klager over denne regning til Adm. direktør Jan Ravn fra HEF Fibernet A/S i Aalborg men Jan Ravn fastholder i et brev at jeg skal betale disse regninger.

HEF Fibernet virker virkelig som et firma der ikke vil have tilfredse kunder men kun tænker på hvordan de kan snyde deres kunder så de kan få flere penge i kassen.

Positiv udvikling

Jeg har været på HEF bredbånd, næsten helt fra starten.

For 4-5 år siden da vi fik det, var det skide godt når det virkede og selvfølgelig noget lort når det ikke gjorde. I begyndelsen var der MANGE fejl.

De mange fejl blev (tror jeg) begået af det totalt kundefjentlige firma FastTV. Det var virkelig en stor rode-og snydebutik næsten, som dengang VIASAT flere år i træk vandt servicesjasker titlen.

Nu efter at dels Waoo og HEF selv har overtaget driften, så er jeg altså tilfreds.

Der er meget sjældent nedbrud. De forskellige TV-bokse skal engang i mellem genstartes, men kan faktisk ikke huske hvornår vi sidst har haft en aften uden TV. Det er nu LANGT mere pålideligt end fx. TDC´s TV/internetløsning (som min øvrige familie har)

Jeg har tidligere givet HEF og FastTV meget dårlige anmeldelser herinde, men synes og de skulle ha´ et klap på skuldren eftersom tingene virker (rosen var ment til Waoo og HEF)
Det er måske lidt dyrt hvis man vil ha´ Viasat pakker, høje hastigheder osv. Men sådan er det jo. Vil man har alt, så koster det.

Jeg kommer mange steder hvor der er internetforbindelse. Må indrømme at jeg aldrig har besøgt nogen private eller virksomheder der har et mere velfungerende og hurtigt internet end jeg selv har privat. Det er da prisværdigt.

Helt ærligt, HEF og Waoo prøver så hårdt de kan på at gøre deres produkt så godt som muligt. Jeg er glad og takker for et godt og meget tilfredsstillende produkt.

Så blev den fine anmeldelse rettet

Man kan have en tålmodighed, men hvad hjælper det. Først virkede min tv boks ikke, og dette var om fredagen, hvor deres teknisk hotline var lukket, så måtte vente til mandag. De ville undersøge det og ringe tilbage, onsdag ringer jeg til dem igen, og det kan de da ikke forstå, men de sender en ny tv boks, denne modtager jeg mandagen efter. Det kan jeg leve med. Men så idag, lørdag kl 12 går min hovede fiberboks ned, så har hverken internet eller tv hele weekenden, og man kan stadig ikke ringe til dem i weekenden. OMFG den medarbejder jeg får fat i på mandag, vil jeg gerne undskylde overfor nu, for det bliver ikke en hyggelig samtale.

HEF EnergiTeknik A/S Details

Visit HEF