Helsebixen.dk reviews

Helsebixen.dk reviews

7.9

Det var rigtig godt

Hyggeligt firma som endda sendte en gave med og leverede rigtig hurtigt - med gratis fragt!

1. Gang er lykkens gang..

Første gang jeg bestilte fra Helsebixen.dk gik der mindre end to døgn, før jeg havde mine tre varer. Yderst tilfredsstillende!
Men.. Nu har jeg ventet i fire dage på mine seks varer, fordi den ene vare kommer fra en langsom leverandør - på trods af at der intet stod på hjemmesiden om at varen var udsolgt. Det synes jeg er for dårligt, at der ikke kan opdateres om den slags, så man ikke bestiller en vare, der ikke er på lager alligevel.

Jeg valgte selv at tage kontakt til kundeservice og vi er kommet frem til at annullere den pågældende vare - så nu må jeg finde et andet sted at købe den, desværre.

Hej Ida.

Mange tak for din anmeldelse af os!

Vi er rigtig kede af, at bestillingen ikke har levet op til dine forventninger efter den første bestilling. Det er naturligvis noget vi altid arbejder på at blive bedre til.
Sagen var den, at vores leverandør ikke kunne levere den bestilt vare, og vi fik besked lidt for sent og nåede derfor ikke at informere dig om problemet. Vi har heldigvis fået rettet op på det, så den står som udsolgt på siden nu. Det er rigtig surt, at vi ikke fik kommunikeret til dig noget før, så du ikke skulle stå i denne situation .

Vi beklager rigtig meget den dårlige kommunikation og er glade for at du var forståelig over mail og at vi fandt en løsning!

Chris Rasmussen

Super god service

Mit valgte produkt blev leveret hurtigt og til en super god pris

super service

Jeg bestilte et enkelt produkt, og modtog det dagen efter. Det er helt perfekt når man lige står og mangler noget. Jeg vil helt klart handle her igen.

For ringe opfølgning

Kære ven.. Det er i nu 10 hele dage siden, at jeg skulle have modtaget min pakke med forsinkelse grundet restordre og har intet hørt fra dem. Jeg har i god tro ladet tvivlen komme dem til gode, men forgæves :-(. Endvidere stod der absolut intet om, at den ene vare var ej var på lager, hvilket forsinkede pakken. Jeg havde endda læst alle anmeldelser på trustpilot inden min bestilling. Nu vil jeg fremover gå lidt skrappere til værks gennem trustpilot inden jeg bestiller. Helsebix, tak for nu og lykke til fremover med jeres forretning.

Ali Motaich

Hejsa Ali.

Mange tak for din anmeldelse af os.
Jeg kan se at du måske ikke har modtaget de e-mails vi har sendt dig ang. din ordres levering? - Vi har nemlig sendt dig en mail for 2 dage siden?
Hvis du blot havde skrevet til os i stedet for at skrive her på TrustPilot så kunne vi have hjulpet dig.
Jeg vil opfordre dig til at skrive til kundeservice@helsebixen.dk og så skal vi lynhurtigt hjælpe dig. Et af produkterne på din ordre er nemlig uheldigvis gået i restordre ved vores (dumme) leverandør.

Vi beklager naturligvis ulejligheden mange gange herfra!

//Karsten Birkelund

For dyrt og forsinkelser

Har gennem mange år handlet ved Helsebixen især pga. deres store varesortiment. Gennem det sidste år er leveringerne blevet ustabile og man skal altid lægge nogle dage eller endda uger til den forventede leveringstid, der med jævne mellemrum bliver udskudt igen og igen. Hvis Helsebixen i det mindste havde været rigtig billig, kunne man måske leve med den usikre levering, men nu har jeg fundet mig en anden, billigere og mere effektiv helsebutik.

Hej Dorthe,

Tak for din anmeldelse af os her på Trustpilot.
Vi beklager naturligvis hvis vi ikke har levet op til den leveringstid som forventet. Der er sket en rigtig stor vækst i helsekost-markedet det sidste års tid og det betyder at producenterne ikke altid kan følge med efterspørgslen, hvilket selvfølgelig giver os nogle udfordring med at levere alle ordre til tiden. Vi bestræber os dog på levere iden for 1-3 dage, og det gør vi også med størstedelen af vores ordre.
Vores leveringsbetingelser med fri fragt for ordre 100 kr. uden tung vare og stort udvalg, er de parametre som vi vil gøre os gældende på, frem for at konkurrer på prisen og sætte fragtgebyret op.

Mht. din seneste ordre kan jeg se at den har været forsinket med 2 dage for afsendelse, men håber ikke at transporten tiden ved PostDanmark også har været yderligere forsinket!
Uanset beklager hvis du har oplevet længere levering, og håber du vil besøge os igen med bedre resultat.

Mvh. Peter M

Ikke mere handel hos Helsebixen

Bestilte 3 slags gryn og en lille pose bær ialt 1640gr.Der bliver så lagt 39.00 på da det bliver kaldt tung vare,samtidigt bliver der sagt at det er fragtfrit når man køber for over 100.00 så jeg KAN ikke se det fragtfrie hos dette firma. Jeg bestiller den 9-02-2014 og kan hente dem den 18-02-2014 på posthuset hvor jeg kan se der bliver sendt som B post.Jeg blev lovet varerne inden for 3 dage,men der gik 9 fordi der et par gange blev sendt besked om at flere af varene ikke var på lager.Det er IKKE godt nok.
L.A

Hej Lone,

Mange tak for din anmeldelse af os.
Ved langt de fleste ordrer, kan vi holde en leveringstid på 1-3 dage, men da vi fører 10.000 produkter, kan vi desværre ikke have samtlige varenumre på lager hele tiden, selvom vi prøver. Vi bestræber os altid på at sende så hurtigt som muligt og da vi får varer fra vores leverandører hver eneste dag (5 dage om ugen) og vi er selv lagerførende indenfor de fleste produkter, som vi sælger i vores butik, kan vi levere rigtig hurtigt. Vi kan dog ikke love, at vi altid leverer indenfor den reklamerede tid, da vores leverance bliver sendt af eksterne leverandører (Post Danmark) som af og til kan lave lidt fejl.

Vi har overskredet leveringstiden på de 1-3 hverdage pga. vare som var udsolgt ved producenten, hvilket selvfølgelig er beklageligt. Grunden til at vi har sendt din ordre som en maxibrev og ikke som en pakke med trackingnummer er for at vi begge kan spare penge. Skulle vi sende alle ordrer som pakker ville vi være nødt til at kræve et fragtgebyr og dette er vi ikke interesseret i. Gebyret for tunge vare er for at dække den ekstra omkostning det giver ved at sende det med Post Danmark og netop på den måde kan vi tilbyde fri fragt til alle ordre over 100 kr., som ikke vejer meget - hvilket er langt størstedelen af vores kunder.
Jeg håber at du vil vende tilbage til Helsebixen.dk i fremtiden så vi kan ændre dit syn på vores levering.

Peter M
Kunderserice Helsebixen

God og hurtig ekspedition

Bestilte min vare tirsdag og har modtaget den idag fredag.
Kassen til indholdet var ret medtaget af turen igennem postsystemet, men indholdet var heldigvis uskadt. Her handler jeg gerne igen :)

Ultra langsommelig levering !

Min anmeldelse går, som altid, udelukkende på leveringstid idet produkterne kan købes overalt på nettet samt i fysiske butikker. (Og endda set til lavere priser end hos Helsebixen)

Jeg bestilte fredag d. 31. januar om aftenen.
Helsebixen lover pr. mail at "de vil gøre deres bedste for at jeg modtager min pakke så hurtigt som muligt".

"Super!" Tænker jeg, for de anvender Post Danmark.... Dvs. at hvis Helsebixen, som så mange andre, ekspederer ordre om lørdagen, så har min pakke allerede mandag. Hvis ikke de afsender ordre på lørdage, så har jeg den tirsdag - hvilket også ville være fuldt tilfredsstillende!

Men nej, sørme om de ikke venter helt til ONSDAG med at sende mine varer! Og det endda som B-brev!

Jeg modtager først min "pakke", dvs. brevforsendelse, fredag d.7. Februar..... En hel uge efter ordren er afgivet.... Jeg er målløs.....

Hvis det er Helsebixen's bedste de kan gøre for at jeg modtager min ordre (af lagerførte varer) så hurtigt som muligt, så er det bare ikke godt nok.

Øv. Jeg håber at det var en smutter

Hej Henriette.

Mange tak for din mail. Vi beklager meget, at vi ikke har levet op til dine forventninger omkring leveringstiden.
Vi har overskredet leveringstiden på de 1-3 hverdage med en enkelt dag, hvilket selvfølgelig er beklageligt. Grunden til at vi har sendt din ordre som en maxibrev og ikke som en pakke med trackingnummer er for at vi begge kan spare penge. Skulle vi sende alle ordrer som pakker ville vi være nødt til at kræve et fragtgebyr og dette er vi ikke interesseret i.

Mange venlige hilsner
Mette

Så langsommelig levering, at ordren blev annulleret

Jeg har aldrig købt noget hos helsebixen.dk. Jeg bestilte en gang et par
varer, som skulle være på lager og blive leveret i løbet af 2-3 dage.
Efter en uge var de ikke dukket op, selvom det drejede sig som noget, en
hver helsebutik har på lager i rimelig mængde. Efter en uge kunne jeg i
ordrelisten se, at den ene vare nu var kommet på lager, men den anden
lod vente på sig. Det skal her siges, at produktet var på lager hos
leverandøren i Hørning, så hvorfor det kunne komme til at tage mere end
en uge at fragte den til Aarhus er uforståeligt. Ved bestillingen
oplyste helsebixen.dk, at begge varer var på lager.

Ordren blev annulleret, da helsebixen.dk ikke levede op til de oplyste
leveringstider, 2-3 dage blev til mindst to uger. Varerne blev købt i en
fysisk butik i Aarhus C, hvor de oplyste, at hvis de løb tør for nævnte
varer, kunne de skaffe dem fra dag til dag.

Vil ALDRIG handle med helsebiksen.dk.

Har fundet en bedre leverandør, som leverer fra dag til dag, selvom
vedkommende ligger i en anden landsdel.

Hej Flemming.
Tak for din henvendelse. Ved en søgning i vores systemer har jeg fundet ud af at den ordre du omtaler er fra august 2013.
Dit ordrenummer er forresten 100017393. Du har henvendt dig på mail den 8. august, da du da endnu ikke har modtaget din ordre fra den 5. august og vores kundeservicemedarbejder besvarer din henvendelse den 9. august med følgende svar:
"Hej Flemming.
Jeg beklager mange gange forsinkelsen af din ordre; vi har desværre oplevet leveringsproblemer med Natur Drogeriet Arginin Max (90 kap) men skulle kunne sende din ordre afsted i dag, hvilket desværre ikke bliver nødvendigt, da jeg har annulleret din ordre efter dit ønske. Jeg håber du vil give helsebixen en ny chance inden du stempler os som utroværdige. Vi kører med en forsinket mail på ordre der ikke kan sendes inden for den lovede leveringstid og sådan en ville du også have modtaget hvis din ordre ikke blev sendt afsted i dag.
Endnu en gang vil jeg gerne beklage at leveringstiden er overskredet med et par dage og håber som sagt at du vil give helsebixen en chance til i fremtiden.
Hav en rigtig dejlig weekend."
Jeg beklager, at dette svar ikke levede op til dine forvetninger. Kontakt os endelig på vores kundeservice, kundeservice@helsebixen.dk, hvis vi kan være dig behjælpelige på nogen måde.

Mange venlige hilsner
Mette Lund

Lækker Service!

De varer jeg havde bestilt kom hurtigt og uden problemer. Inden jeg bestilte havde jeg nogle spørgsmål til nogle specifikke produkter, så jeg ringede til dem, de var super venlige at snakke med og jeg fik svar på mine spørgsmål.

En super tilfreds kunde.

Jeg har bestilt mange gange ved helsebixen og har været tilfreds hver gang! Super god service og hurtig levering. Hjemmesiden er også super overskuelig at finde ud af og de har alle de varer jeg behøver, til fair priser.

Kan ikke andet end at anbefale helsebixen til andre!!

for lang tid om at levere det manglende

bestilte en masse sager herfra, de skrev at det manglende ville blive sendt senere, dette er endnu aldrig sket.

Så er ikke tilfreds

Hej Thomas Bruun,

Tak for din anmeldelse af os.

Vi forstår din frustration, og du må være blevet informeret forkert. Del levering er nemlig ikke noget vi kan tilbyde vores kunder (vi arbejder dog på det). Det har været en fejl i kommunikationen til dig. Vi gør nemlig sådan, at vi sender det vi kan, og de varer som ikke er på lager og klar til at sende, vil blive krediteret dagen efter forsendelsen.
Hvis du eller andre kunder, derefter stadig ønsker det/de produkter der har været manglende, skal der oprettes en ny bestilling.

Vi beklager meget miskommunikationen, og håber du vil tage dig tid til at skrive til vores kundeservice på: Kundeservice@helsebixen.dk så vi kan finde en løsning til dig.

Chris Rasmussen

Hurtigt, pålideligt og effektivt.

Hurtigt, pålideligt og effektivt. Gode priser og gratis fragt.

SIDSTE GANG JEG HANDLER HER! Så godt som UDLØBNE varer og SEN levering!!!!!

Har bestilt hørfrøolie gennem Helsebixen.dk, der efter et par dage skriver til mig, at de ikke kan levere varen til tiden, da deres leverandør ikke har varen. Dette fremgår dog på ingen måde af deres hjemmeside. Her 11 dage efter bestilling venter jeg stadig. Og det bliver så sidste gang, jeg venter på noget fra Helsebixen.

Nu en 28. nov. 2013, dvs. 25 DAGE efter min bestilling modtager jeg så pakken. Den er beskadiget, og den ene olie har lækket, så det hele er fedtet ind. Indholdet er sunket godt i den beskadigede olie.

Oven i dette ser jeg så, at ALLE FIRE olier har UDLØBSDATO den 16. januar 2014 - dvs. om 1,5 måned, hvor vi så skal have brugt alle fire olier. Det er simpelthen IKKE GODT NOK. Jeg er SÅ skuffet og vred over den frække måde, vi er blevet behandlet på.

DET ER SIDSTE GANG JEG HANDLER HER, og jeg vil på det kraftigste fraråde alle at gøre deres køb hos Helsebixen. Det er hverken hurtigere eller bedre end at gå i en fysisk butik.

UPDATE:
Helsebixen har sendt mig - 25 dage efter bestilling! - 4 hørfrøolier, som havde udløbsdato 16. januar, dvs. ca. 1 måned til at blive brugt.

Jeg klager, både over leveringstid på en vare, de skriver er på lager og på de næsten for gamle olier, og de sender 4 nye olier - uden dog at svare yderligere på min henvendelse til kundeservice, så jeg må på posthuset efter dem, da jeg ikke er hjemme ved afleveringen.

Det glæder mig alligevel, at Helsebixen er villige til at imødekomme min klage - lige indtil jeg åbner pakken og finder 4 nye olier med samme udløbsdato!!!

Hvis dét er god kundeservice, så ved jeg ikke, hvad man skal mene om Helsebixen. De kunne i det mindste prøve at forbedre sig, når de gerne vil have et bedre ry.

Opdager liger, at jeg havde købt varer hos Helsebixen i april også, hvor jeg fik lignende svar om manglende vare på lager. Det er bare først denne anden gang, jeg blev tilpas irriteret over det.

april 2013:
"Hejsa Helene.

Mange tak for din mail. Vi er meget bevidste omkring at det er en udfordring for os at vi ikke kan holde styr på vores (dumme) leverandør - og vi tigger og beder dem om at få lidt mere styr på deres varenumre. I praksis har vi ikke selv mulighed for at have 8500 produkter på lager så derfor er vi meget afhængige af dem, og de har desværre ikke altid for godt styr på det.

Jeg er ked af at det er gået udover dig og jeg lover dig at vi sender din ordre så hurtigt som overhovedet muligt.

//Karsten
Kundeservicemedarbejder
Firtal Web ApS
Made4men.dk - MensCare.dk - Firtal.dk - Helsebixen.dk"

november 2013:

"Hej Helene.

Det kan forekomme, at et produkt er i restordre gennem længere tid hos vores leverandør, og det er desværre det, der her er tilfældet. Det beklager vi mange gange. Olien står nu som midlertidigt udsolgt på shoppen.
Ønsker du din ordre annulleret eller at vi sender et alternativ til den olie du har bestilt, må du meget gerne sende en mail kundeservice@helsebixen.dk"

Hej Helene.

--------I forlængelse til det du har skrevet d. 28 November 2013---------

Vi beklager meget at dine olier er blevet beskadiget under levering. Det er selvfølgelig noget vi vil forsøge at gøre, men da det ikke er os der følger pakke helt til dørs, kan dette være svært.

Vi er kede af du har valgt ikke at kontakte vores kundeservice, da vi selvfølgelig bare kan sende dig nye olier uden problemer, da det selvfølgelig ikker er optimalt, at din ene olie er gået i stykker og de udløber snart. Hvis du skriver til kundeservice@helsebixen.dk vil du blive mødt af en venlig service, og du vil blive tilbudt nye olier.

//Chris Rasmussen
Helsebixen.dk

Dårlig service, manglende opdatering af hjemmeside og langtrukken levering

En skøn butik med god og hurtig betjening

For mig er hurtighed vigtigt når jeg handler på nettet. Og her lever Helsebixen.dk til fulde op til mine forventninger. De afsendte samme dag som jeg bestilte!
Og det gode udvalg gør jo heller ikke noget:-) En side jeg gerne anbefaler!

Hmmmm

Siden Helsebixen har fået nye ejere, har det været sløvt med at få varerne sendt afsted. Selvom varen står som 'på lager' er det ikke sikkert at den er det, så den bliver ikke pakket dagen efter bestillingen. Det er lidt øv især fordi de ikke informerer om det.
Jeg købte chiafrø og miso boullion, og der har jeg brug for at læse vare deklarationen en gang i mellem. Men den bliver desværre ødelagt, fordi der er sat tape på låget, for at beskytte varen under transporten. Tapen er en type som ødelægger teksten på ediketten - det hverken pynter på glasset og det er irriterende at teksten er væk :(
Grunden til jeg fortsat handler hos Helsebixen er dels gode priser, og dels at der er gratis levering på nogle varer, når man køber for mere end 100 kr.

Hej Lisbeth
Tak for den anmeldelse her på Trustpilot.
Med hensyn til leveringenstiden, vil vi naturligvis beklage, at din ordre ikke blev afsendt med det samme. Henover weekenden har vi flyttet lokaler og det har desværre resulteret i en forsinket leveringstid på nogle af de ordre, der er blevet lagt lørdag og søndag.
Vi sætter pris på, at du informerer om de beskadigede etiketter på chiafrøene. Vi afprøver forskellige måder at pakke dem ind på, men desværre er resultatet oftest, at indholdet ryger ud fordi forseglingen springer op, når låget får tryk, hvis ikke låget er tapet direkte. Men vi arbejder videre på at finde en anden pakkemetode :-) Vi er rigtig glade for, at du handler hos os og synes vores priser er fair og Vi håber naturligvis på at se dig i butikken igen. Mvh. Maria / Helsebixen

Fragtfrit hm hm!!

Helsebixen tager 120 kr. for en olie, man kan købe i supermarkedet for 75 kr. Altså en overpris på 45 kr.. Firmaet undskylder den tårnhøje pris med dyr fragt, men bruger samtidig som salgsargument, at varerne sendes fragtfrit over 100 kr. Det er ufin salgsmetode.

Hej Lene,

Tak for din anmeldelse her på trust pilot.

Beklager at vi ikke har besvaret din anmeldelse før, så vi har haft nogle anmeldelser som er røget under HelsebiKsen.dk og ikke Helsebixen.dk (altså med X istedet for K), hvilket betyder at vi ikke har set dem før nu;-(
Det beklager vi selvfølgelig, men nu tager vi hånd om det!!

Ang. prisen på varen, så kan du se lignende priser her:

Vi er bestemt ikke de dyreste på produktet for det onlinemarkedet, tværtimod, da vi netop ikke tager ekstra pris for fragten!
Det er muligt at de store supermarkedet kæder sælger det billigere, men vi har desværre heller ikke storindkøbsrabatter som dem, ellers havde vi også kunne matche de priser:-)!

Så håber du forstår at den gratis fragt og prisen på varen bestemt ikke er for at skjule et højt prisniveau på varen, men nærmere modsat for at tilbyde en bedre service med fri fragt på ordre over 100 kr.

Mvh. Peter
Kundeservice Helsebixen

Rigtigt godt sted

Billige priser, hurtig levering, gratis fragt over køb af 100 kr.
Jeg har handlet der mange gange og må sige at jeg endnu ikke har haft en eneste dårlig oplevelse, så anbefales varmt :-)

www.helsebixen.dk Details

www.helsebixen.dk som helsebixen.dk blev stiftet 1.juli 2008 af familien Petersen fra Maribo og allerede i December 2008 blev vi e-mærket. 1. oktober 2009 blev sitet malet i nye farver og designet ændret en smule med et nyt logo, som fortalte lidt om vores grundfilosofi: Grønne produkter til krop og sjæl og at det skal være nemt for alle at kunne købe helsekost. Fra 2009 til 2011 voksede helsebixen.dk sig større og større - og i oktober 2011 rundede vi hele 8000 varenumre og blev dermed den helsekostbutik i Danmark med det største udvalg. 1. november 2012 blev helsebixen.dk solgt til Firtal Web Aps og rent fysisk flyttet til Aarhus, hvor vi nu har lokaler inde midt på det idylliske Vestergade i centrum af byen. Firtal Web, som til daglig drives af Karsten Birkelund, har tidligere solgt kosttilskud, vitaminer, naturlægemidler og helsekost via www.nimen.dk og fik derfor blod på tanden, da helsebixen.dk blev sat til salg i efteråret 2012. I dag har Firtal Web flyttet al energi over på helsebixen.dk og lukket www.nimen.dk - og satser på at vi i fremtiden skal tilbyde vores kunder så mange kvalitetsprodukter som muligt indenfor naturlægemidler, kosttilskud, vitaminer og helsekost. Helsebixen.dk har siden overtagelsen i 2012 gennemgået nogle designforbedringer og mange flere er på vej. Vores nye shop er særligt udviklet til at være meget brugervenlig med gode søgefunktioner og en nem kategorisering, så du kan finde netop de produkter, du leder efter. Hos Firtal (som vi kalder os til hver dag) glæder vi os hver dag til at give jer det samme som Frank og Joan startede ud med: Danmarks største udvalg af grønne produkter til krop og sjæl. Nemt og enkelt.

Visit Helsebixen.dk

Call us on: 71990126