Hessel reviews

Hessel reviews

6.5

Hessel Tilst - Intet mindre end fantastisk

Nu har jeg i løbet af 1/2 år handlet 3 biler af dette fantastisk hus, de 3 biler har endda været fra 3 forskellige af deres afd. deroppe , Mercedes Lastbiler, varevogne, personbiler - og alt har forgået yderst proff. stor ros til Claus i lastbil afd , Muk i varebil afd og ikke mindst John i personbil afd.
Handler helt sikkert deroppe igen.

Perfekt, hurtig

hey super godt rare mennesker på værkstedet Nørresundby :)

Aldrig serviceaftale hos hessel Tilst

Vi har 2 næsten nye sprintere som er under et år gammel og som derved er omfattet af både garanti og serviceaftale som vi betaler for. Bilerne har et serviceinterval på ca 50.000 km, alt efter kørselsmønster. Bilen siger selv til når den skal til service hvilket er fint. Mindre fint er det dog at motorrene bruger olie, en hel del endda. der skal fyldes efter ved min. hver 20.000 km. Dette er IKKE med i service aftalen og koster extra. Min påstand om at serviceintervallerne nok er sat lidt højt, når man ikke kan kører mellem serviceintervallerne uden at skulle ind omkring værkstedet og have fyldt olie på, altså service, bliver professionelt ignoreret. Det er en lille ting, men jeg synes egentlig at når man har købt en bil til en ½ million, så bør forhandleren kompensere for at de har solgt en bil der bruger olie. En serviceaftale tegnes jo netop for at man kan kende sine driftsomkostninger, så hvad er den værd når udgifter til almindelig service kommer oveni. Det var den lille ting !! Nu den store:
Den ene af vores sprintere hyler periodisk voldsomt fra bremserne efter knap 40.000 km. Der er et problem med førersædets hydraulik, og det knaser fra ophænget hvor kassen er monteret. Bilen der er omfattet af garanti og serviceaftale afleveres hos Hessel i Tilst. 2 dage efter er vores vogn klar igen, da jeg spørger hvad de har lavet er svaret lidt overraskende, Ingenting ! Der er ikke noget galt med din bil, vi har været ude og køre i den. Bremserne hyler ikke, der er ikke nogen knaselyde fra ophænget og mht. førersædet må det skyldes at chaufføren er for fed ! Jeg kører mod København, det knaser fra ophænget allerede da jeg kører ud af indkørslen ved Hessel, Bremserne hyler så det ikke kan overdøves af radioen ved Stilling og ved Ejer Bavnehøj Tynges "comfortsædet" i bund af min kampvægt på 85 kg. Jeg afleverer bilen ved Hessel igen med beskeden at det er en ommer. Hessel beholder demonstrativt bilen i 6 arbejdsdage. Nu er bilen færdig, de har haft hjulene afmonteret, det var en bremser der hang ! Suprise ! Fejlen er rettet og bilen kører igen. Det knaser stadig fra ophænget og fejlen på førersædet er ikke udbedret. Jeg har trods serviceaftale modtaget en regning på 800 kr. + moms .Igen småpenge, men der er jo både garanti og serviceaftale ! Da jeg henvender mig hos Hessel for jeg at vide at der er fordi de har kørt og kørt og kørt i den bil for at finde fejlen, det skal du betale for !!!! Så jeg må konkludere at det kun er de nemme fejl der er med i serviceaftalen, så som hvis en forlygtepræer er sprunget, det kan jo konstateres med det samme, resten koster extra !!! Dårlig og extrem langsom service. De har sammelagt haft vogne i 8 arbejdsdage for at afløse et par simle problemer, løser halvdelen og skriver en extra regning. Det er min oplevelse at os der har serviceaftale og dermed har bundet os for en lang periode kommer, bag i køen, for at de " betalende" kunder kan få en god og hurtig service, de skulle jo gerne komme igen, vi andre må vente, vi har jo betalt forud og bundet os for en lang periode. Ganske enkelt for ringe. første og sidste gang vi tegner serviceaftale hos Hessel !!!

Hurtig og effektiv service

Jeg har nu i to tilfælde haft behov for hjælp fra ejner hessel da jeg har en gammel Renault kangoo med lidt små skavanker.

I begge tilfælde har jeg ikke noget at sætte en finder på og var hurtigere ude af vagten igen end jeg nåede at skænke en kop kaffe mens jeg ventede.

Værste service jeg har kendt til.

Da jeg ringede for at få sommerdæk blev jeg stillet videre til deres værksted. Mekanikeren talte ned til mig - kaldte mig en telefonsælger og troede ikke på mig. Jeg har sjældent modtaget så dårlig behandling.

En pædofil i en børnehave er mere tilregnelig end en Mercedes

En Mercedes E200 der skal have nyt partikelfilter samt lygtehus efter 2 år og 2 mdr. 290.000 km. Alt er blevet lavet på aut. Mercedes værksted, hvilket er en del penge i service, men man vil være med til at dække noget.... Og underlig nok var bilen til service en mdr. Før garantien udløb, men der var der ikke noget galt..... Skulle dette være en enlig svale desværre har haft 5 Mercedes gennem de sidste 3 år kan ikke anbefalde det lorte mærke.... Nogle mene at jeg er en smugle urimelig men sammenlignet med de andre bil mærker vi har haft i virksomheden er de biler de ringeste.....

Super god service fra Ejner Hessel i Aalborg

Jeg har kun haft MB i et års tid (en brugt C klasse fra 2007) og har i den periode haft bilen forbi Ejner Hessel i Aalborg (dvs Nørresundby) 2 gange. Første gang var alm service og anden gang her i dag var pga en defekt pære i den ene baglygte.

Begge gange har jeg oplevet en super god service fra værkstedet. Smilende og imødekommende mennesker.

Ang baglygten så ringer jeg og snakker med dem. "Bare kom forbi med bilen - så ordner vi det over en kop kaffe". Og sådan blev det. Kørte bilen direkte ind i værkstedshallen og 5 minutter senere var jeg på landevejen igen. Og det hele ordnet uden beregning.

Jeg ved godt at det ikke er nogen avanceret/dyr reparation, men værkstedet fortjener alle 5 stjerner for eksemplarisk service.

Mercedes motor død efter 56.000 km

Købte en ny Mercedes i april 2011, efter 56.000 km står motoren af, Ejner Hessel (hvor jeg købte bilen) siger at bilen er 2 år og 2 måneder så garantien er udløbet (2 måneder over garantien), men de kan tilbyde mig en ny motor til 100.000 kr. !!! det er simpelthen den værste service jeg nogensinde har oplevet. Mercedes kvalitet er åbenbart ikke hvad den har været. Ejner Hessel har under hele forløbet været under al kritik. Da jeg købte bilen var der ikke grænser for hvor god deres service var, og skulle der opstå problemer, ville de tage hånd om det med det samme, det er bare ikke den oplevelse man har når skaden er sket, man bliver fuldstændig ladt i stikken, der er ingen hjælp at hente. Nu står jeg med en ubrugelig bil efter 56.000 km det er virkelig uacceptabelt. ALDRIG MERE MERCEDES er min anbefaling.

Svigagtig pris

Jeg fik en pris på service på min Renault Laguna III hos Hessel i Tilst. Det lød på 2495 kr. Jeg nævnte antal km, årstal og nummerplade.

Jeg finder så efterfølgende ud af, at dette er IKKE prisen på servicet. Nej, de vil så have penge for luftfilter,pollenfilter og brændstoffilter. Prisen vil så ende op i langt over 4000 kr!!

De ting som er nævnt, indgår i et almindeligt serviceeftersyn ved 4 år, og er ikke ualmindelige. Jeg fik desuden en pris på bremsevædske og kølervædske oveni, som jeg fik at vide var hvad der skulle skiftes ekstraordinært. Dette havde en pris på over 2000 kr!

Jeg forstår bare ikke, hvordan Hessel kan mene at ovennævnte ting ikke indgår i en pris på 2495 kr. Det eneste jeg får for de 2495 kr er 4 liter olie. Ikke engang mine bremser ville blive efterset.

Problemet med Hessel er, at de giver en pris som ikke stemmer overens med serviceskemaet for bilen, og det er IKKE i orden.

Da jeg konfronterede værkføren med dette, sagde han at det ikke stod i deres serviceskema, og at dette skulle være klaret ved 3.år. Dette passer dog ikke, da jeg fra 2 andre Renault forhandlere har fået det modsatte at vide.

Under middel

De får ikke lov til at skrue på min MB. igen.
For dyrt og amatøragtigt.
En ven af mig ville kunne skrive meget mere.
Han sættet aldrig sin bil hos dem igen ! !
Jeg afleverede en bil med en lille fejl, som blev til en stor fejl = dyrt!
da de ikke havde den nødvendige viden.
(fejlen var opstået 3 gange på et år, men efter deres roden rundt var den konstant)
Andre ting kunne nævnes, men lader det ligge !!
Jeg er patentlig, men det kan jeg vel også tillade mig, med en bil i den prisklasse.
Det er jo ikke en KIA, eller lign.
Proff. service koster lidt mere, og jeg har fundet et der sted der kan - billigere end Hessel (Næstved)

Smart Fortwo cdi

Købte en Smart fortwo cdi, ind til videre har jeg kun oplevet god kundeservice... Man føler sig som om man har købt bil til 10.000.000 når man kommer ind med et problem, så bliver det ALTID løst :D

Is Hessel your company?

Ejner Hessel A/S Details

Ejner Hessel er autoriseret forhandler af mærkerne Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep® og Mitsubishi.

Visit Hessel

We live here: Nydamsvej 2