HK reviews

HK reviews

4.4

Forkerte oplysninger og mangel på Information

Som medlem i 20 år er jeg skuffet over at jeg får en seddel på optjent feriedagpenge/feriedag og så når det kommer til stykket og jeg skal bruge dem kan jeg ikke længere få dem. I det HK forholder sig til at mine dagpengeret er uløbet og jeg er ovetgået til VEU-godtgørelse- selv om jeg stadig er uden job/arbejdsløs. HVORFOR FÅR JEG SÅ EN SEDDL PÅ OPTJENT FERIEDAGE/PENGE?? HVORFOR OPLYSER I IKKE AT DE BORTFALDER, VED UDLØB AT DAGPENGEPERIODEN.

Måtte desværre give 1 stjerne.

Dårligste service. Dårlig behandling. Man betaler i dyre domme af penge man dårligt har. De er der IKKE for medlemmernes skyld, men KUN for deres egen skyld. De sidder og griner ad folk, taler ned til en. Er hånlige og møguforskammet. Det er IKKE acceptabelt. De skulle gerne arbejde MED en og ikke MOD en. Og de skal absolut heller IKKE true.

Fint med at være medlem - men pinligt ved udmelding

Igennem en del år har jeg været tilfreds med HK, både med den service og med den faglige vejledning jeg fik. Desværre fik jeg en ubehagelig overraskelse ved udmelding (jeg har - som mange andre - efter længere overvejelser besluttet mig at skifte til en anden fagforening, som passer min arbejdssituation og personlig indstilling bedre). Pludseligt fik jeg flere henvendelser fra HK - skriftligt og telefonisk, med skræmmekampagner jeg ikke brød mig om. Link til tvivlsomme hjemmesider som kastede snavs på den nyvalgte fagforening. Uværdig, synes jeg.
HK gør på mange måder et godt stykke arbejde, og jeg afviser ikke mit medlemskab igen - hvis det bliver relevant, men lad være med at bruge fjollede metoder. Folk kan som regel tænke selv, når de træffer deres beslutninger.

Elendig service, mange fejl

Jeg har haft utrolig mange problemer med Hk, da jeg skulle melde mig arbejdsløs fik jeg ikke mine dagpenge og først efter flere mails, personlig fremmøde i A kassen og så tilsidst en skriftlig klage til afdelingsleder fik jeg mine penge 14 dage for sent.
Jeg har osse oplevet fejl i dagpengeudbetalinger. Hk er utrolig sløve når man gør opmærksom på fejl. Jeg har måttet sende flere mails uden at få svar. Jeg har måttet møde personligt op i A kassen for at gøre opmærksom på fejl.
Nu er jeg blevet trukket for kontingent 2 gange i denne måned. Nu må jeg hvor længe der går i denne omgang før jeg får mine penge tilbage suk

FOR TIDSKRÆVENDE

Generelt har jeg indtryk af, at man GERNE vil hjælpe i HK, men det tager blot ALT for lang tid ! Man bliver konstant sendt videre i systemet (også selvom, det er ting, som den enkelte medarbejder sagtens kan besvare) - så HK (lidt ligesom i gamle dage) bliver en kolods på Lerfødder - med ALT for megen topstyring. Se bla. min rapport herom (fik 12 herfor, så der må være noget om sagen !)

Kære Dorthe.

Tillykke med dit 12 tal! Jeg er ked af, at du har oplevet en lang svartid, og at du mener at HK er topstyret. HK er en medlemsorganisation med en lang tradition for medlemsdemokrati. Du kan få indflydelse ved at bruge din stemme på vores generalforsamlinger, ligesom du kan blive valgt til HK's udvalg og bestyrelser. Så brug din stemme og forhåbentlig vil du se, at HK ikke er så topstyret. Og ja, du kan tro vi gerne vil hjælpe alle vores medlemmer. Bedste hilsner, Thomas, HK.

Flytte A-kasse? Ikke umuligt, men svært!

Jeg skulle skifte A-kasse da skiftede stilling og fik derfor et bedre tilbud.
De har 14 dage til at bekræfte at de overflytter mig. Her er hvad de har præsteret:

Anmodning sendt 28 nov.
Rykker sendt d. 7 januar
23 Januar: Jeg sender HK A-kasse en mail med følgende svar: "Vi har ikke modtaget overflytningsblanketten fra xx endnu, de er ved at fremsende en ny." - Er det nu rigtigt? Jeg har papirer på at se er sendt!
Ny rykker sendt d. 24 januar - HK lover at lave ansøgningsblanketten hurtigst muligt.
7. februar: HURRA brev fra HK. Jeg er overflyttet pr. 1 december.

Det tyder på at HK a-kasse har "godkendt" at de har sløset siden de overflytter mig med så kort varsel. Desværre har jeg set denne fremgangsmåde før fra deres fagforening, derfor ligner det normal praksis...........

Fantastik betjening..

Takker, for de behaglige besvarelser jeg har fået, ..da jeg ikke lige kunne finde ud, af det med min feriepenge, ..

"Service" opkald

Truende og uacceptabelt adfærd fra jeres medarbejder [name removed], HK Sydjylland.
Måden i håndtere jeres kunder som vælger at skifte a-kasse er helt hen i vejret. Når man så opsøger en undskyldning hos jeres a-kasse formand [name removed], får man bare en søforklaring, og INGEN undskyldning.
Glad for jeg kommet væk fra jer, kan på ingen måde anbefale jer overhovedet.
Kommer aldrig nogensinde igen!

Kære Alexander

Tak for din anmeldelse. Vi forsøger, at bruge al feedback konstruktivt, så vi kan blive endnu bedre.

Vi er kede af, at du vælger en anden a-kasse og fravælger din fagforening. Det er derfor, vi har kontaktet dig. Vi beklager, at du ikke har haft nogen god oplevelse ved denne henvendelse, og vi har lært, at vi kan blive endnu bedre til at kommunikere vores budskab.

Vi ønsker dig held og lykke fremover og velkommen tilbage en anden god gang.

Vh Thomas, Medlemskommunikation, HK

Utilfreds!

HK sender et brev til mig elektronisk d. 9. januar 2013. Jeg er tilmeldt både e-mail og sms service, når der kommer ny post på MitHK.

Jeg får midlertidig først besked om dette brev, d. 16. januar 2013 - Altså en uge senere. Brevet var faktisk ret vigtigt, da indholdet havde en frist der hed d. 14. januar 2013 - Hvilket nu får store konsekvenser for min ret til dagpenge.

Ydermere skriver HK, at de havde oplyst mig omkring indholdet eller rettere mangel på oplysninger fra min side - Jeg har set alt dokumentation igennem fra HK og på intet tidspunkt, har de oplyst at jeg skal oplyse dem om noget, jeg ikke allerede har oplyst dem om. De skriver tilmed, at alle relelvante oplysninger er modtaget fra min tidligere a-kasse Krifa.

Det er super uprofessionelt at "pådutte" mig noget, som de ikke engang kan finde ud af, at sende i tide og heller ikke har oplyst mig om!

Kære Kim

Det var en uheldig sag. Jeg beder en af mine kolleger ringe dig op, og så skal vi nok få løst problemet. vh Thomas, kommunikationsmedarbejder, HK.

ingen problemer

Jeg har nu fået efterløn i 5 år, og jeg har altid (også før efterlønnen) fået god og kompetent behandling.Så tak for hjælp og vejledning i det hele taget.
MVH
Lilly Schmidt

Forvirrende

Billig a-kasse og fagforening når man er elev, der var ingen problemer i de 2 år.

- Det er en anden sag når man pludselig bliver ledig og skal have dagpenge for første gang, når man ingenting ved om systemet. Du skal regne med at få en ny forklaring på hvordan tingene hænger sammen, hver gang du får en ny medarbejder i røret. Det er forvirrende at snakke med dem og du bliver bestemt ikke klogere af at ringe til dem.

Dårligt

De har tilmeldt mig to forsikringer, uden min samtykke. Jeg får at vide, jeg altid kan melde det fra, men jeg ville slet ikke meldes til. Og jeg har ikke kunnet finde, hvor man melder sig fra på hjemmesiden. Måske skal man ringe, men jeg har ikke tid til at sidde i kø i 30 år.
Det var egentlig ikke det, jeg ville snakke om, men det minder mig om, at jeg brugte mange timer i deres telfonkø, fordi de undlod at betale mig mine dagpenge op til flere gange, efter jeg var blevet færdiguddannet. Og da de ikke gav mig mine feriedagpenge i sommer, før jeg havde haft kontakt med dem flere gange.
Det kan godt være det tager tid at komme i kontakt med dem, men de skal sgu nok sørge for, at de kommer i kontakt med dig. Jeg får nyhedsbreve og alt muligt ubrugeligt info om konferencer og foredrag, der ikke interesserer mig det mindste, flere gange om ugen. Og selvom jeg melder mig fra de dertilindrettede steder og skriver til dem, der udsender mail'ene, personligt - så får jeg stadig nyhedsbrevene. De ignorerer det simpelthen.
Nu prøver jeg så at skifte til Krifa, og har lige fået brev fra dem, om at de har rykket HK for min overflytning, da fristen er overskredet.
Det er simpelthen alt, alt for dårligt.

Reply from Handels og Kontorfunktionærernes Forbund i Danmark

Kære Lars. Jeg er ked af, at du har haft en dårlig oplevelse. Når man melder sig ind i HK, kan man vælge forsikringerne fra. Vi beklager, at det ikke har været tydeligt nok. Dit medlemskab i HK giver dig flere muligheder end mange andre fagforeninger og a-kasser - fx kurser og konferencer - og det vil vi selvfølgelig gerne fortælle vores medlemmer. At du har følt dig overinformeret, er selvfølgelig ikke godt, og igen kan jeg kun beklage. Velkommen tilbage i HK en anden god gang. vh Thomas, kommunikationsmedarbejder.

Fint så længe man er medlem

HK er fint så længe man er medlem, men så snart man melder sig ud ringer der en ubehøvlet medarbejder og spørger ind til sin nuværende arbejdsplads samt hvorfor man overhovedet kunne finde på at skifte til en billigere fagforening.

HK er simpelthen for dyre, hvis man ikke agter at bruge deres kursustilbud med mere..

Da jeg efter en hel del snak endelig fik medarbejderen til at forstå at jeg ikke længere ønskede at være medlem afsluttede han samtalen med at sige:

"Og så håber jeg aldrig nogensinde at du for brug for din nye fagforening".. Det synes jeg godt nok er flabet, både overfor mig og for den anden fagforening.

Synes at HK skulle tage at acceptere et NEJ TAK i stedet for at spille bedrevidende og pigesure!

Ikke for nye a-kasse medlemmer

Hvis du er ny, som undertegnet, i A-kasse regler så skal du nok tænke dig ekstra om før du vælger HK. Jeg vil ikke gå i detaljer med min sag, men da jeg ringede for at få hjælp, blev jeg mødt med mistanke og bliver informeret meget sparsomt. Jeg lægger på og kan så huske nogle regler fra den danske lovgivning og andet på HK's egen hjemmeside og kan konstatere at den medarbejder jeg har talt med, slet ikke har berørt disse emner eller gjort mig opmærksom på dem, selvom de er ret relevante for min situation.

Jeg ringer til dem igen og får så en betydeligt meget bedre behandling. Jeg spørger ind til de regler og HK's eget info omkring min sag og det bliver udpenslet for mig. Derefter modtager jeg endnu mere info, som er endnu mere relevant for min sag, som jeg slet ikke selv havde tænkt på.

Så hvis jeg ikke havde brugt en del tid på selv at undersøge sagen først, så havde jeg taget mig til takke med den første rådgivning og gået uden den mest nyttige information, som jeg fik anden gang, hvilket nok ændrer situationens udfald betydeligt.

Konklusion:

Undersøg din sag helt ned til mindste detalje først og få det så derefter bekræftet af HK, istedet for at forvent at de hjælper dig.

Jeg arbejder selv i kundeservice og ved at det er svært at få lige god service hver gang, men at jeg ligefrem skal stå på bagben og være stædig, for at få den rette service føler jeg ikke er en A-kasses formål.

De 2 stjerner er udelukkende til den konsulent jeg kom igennem til anden gang, da hun gav mig god service, mens jeg sagtens kunne have troet blindt på den første konsulent og slet ikke fået noget ud af det.

Kære M

Vi er i HK rigtig glade for at få feedback, hvad enten det er en god eller mindre god oplevelse vores medlemmer har med os.
Jeg er rigtig ærgerlig over, at vi ikke har kunnet give dig et tilfredsstillende svar første gang du henvender dig. Det vil vi gerne gøre bedre og derfor er din feedback givet videre til ledelsen i HK's A-kasse.
Tak for din henvendelse og rigtig god dag.

De bedste hilsener
Vicky fra HK

Det burde ikke være lovligt!

Man skal passe på - hvis man giver dem lillefingeren kan man risikere at miste hele armen! (Men så er man vel forsikret?).

Jeg har været medlem af HK i nogle år efterhånden, både fagforening og a-kasse og der har ingen problemer været.
Min dybe forargelse opstår derimod i det øjeblik HK forsikring automatisk og uden samtykke tilmelder mig 2 forsikringer! Sig mig hvad f***** sker der!?

2 forsikringer som jeg vel og mærket aktivt selv skal framelde/annullere ellers bliver pengene bare trukket! Så hvis brevet var forsvundet i posten, havde jeg haft et problem. Hvis de nu lader som om de aldrig har fået min mail med annullering af forsikringen har jeg et problem - de har vel og mærke aldrig kvitteret for modtagelse eller svaret på den, selvom den er sendt d. 15.08.2012!

Derfor skrev jeg til dem igen d. 24.08.2012 at jeg endnu ikke havde hørt noget fra dem og en sød kvinde ringede for at høre hvad jeg talte om. Stakkels hende.
For jeg røg hurtigt tilbage til da jeg læste brevet og den følelse af forargelse jeg oplevede. Jeg ville vide hvorfor de føler de kan tillade sig at tilmelde mig noget jeg ALDRIG har sagt ja til. Hun svarede ligesom i deres brev med at det var fordi, at så skulle de ikke indsamle helbredsoplysninger, men jeg er allerede dækket af mine egne relevante forsikringer.

Det svarer jo til at jeg køber et abonnement til en ny telefon og pludselig får jeg et brev om at de har tilmeldt mig årstiderne Frugt og Grønt kasse.

Hvordan kan de tillade sig at tilmelde mig noget som koster penge og uden mit samtykke? Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan være lovligt.

Jeg nåede heller aldrig at høre om de 2 forsikringer nu er annulleret, men jeg har dog bevis for at mailen er sendt. Derudover har jeg også lært at jeg hellere må flytte min a-kasse inden jeg pludselig får et brev om at jeg nu har sæsonkort til Brøndby Stadion, for så behøver de jo ikke spørge om jeg er fan eller ej.

Hvor i rimelighedens navn er slutkunden henne i denne hjerneblødning? Gid jeg dog havde hørt fra en leder og fået en undskyldning samt en forklaring, men sådan opererer man åbenbart ikke i HK. Allerhelst ville jeg bare gerne have haft et svar på min første mail, men det skete ikke.

Reply from Handels og Kontorfunktionærernes Forbund i Danmark

Kære Mads. Tak for feedback. Jeg er ked af, at vi ikke har forklaret os godt nok. Forsikringerne er tænkt som en billig medlemsfordel, som man får, uden at skulle afgive helbredsoplysninger. Man kan melde sig ud af forsikringerne, når man modtager sine velkomstpapirer. Men det ændrer ikke at mange, som dig, tænker, at man skal fravælge forsikringerne i stedet for at tilvælge dem. Det vil vi ændre i vores tilmeldingsproces. vh Thomas, Medlemskommunikation, HK.

Totalt ubrugeligt

Ville gerne have noget rådgivning vedr efterløn (udbetalt nu eller senere).
Prøvede først at ringe, ingen hjælp andet end at jeg kunne prøve at komme ind til dem personligt.
Mødte personligt op og fik beskeden at det kunne de ikke rådgive med sådan uden videre men jeg kunne da skrive en mail.
Har nu fået svar på den mail jeg sendte og svaret er: "Vi kan ikke råde dig til hvad du skal vælge".
Så HK A-kasse total ubrugelig

Hej Lonni

Jeg er ked af, at du har haft en dårlig oplevelse. Jeg vil bede vores medlemsskabsafdeling om at kontakte dig, og så håber jeg du får vejledning, som du kan bruge. vh Thomas, kommunikationsmedarbejder, HK.

Har altid kunne give mig et svar

Der ahr altid været en god service og nogle meget flinke mennekser at snakke med. Hvis de ikke vidste svare fandt de det og vendte tilbage. Det er sku da god service:-)

Tilfreds

Jeg er elev og derfor har betaler jeg ikke så meget for kontingent og det synes jeg rigtig godt om også at a-kassen er gratis.
Men jeg synes det er rigtig træls at jeg først blev opmærksom på det, i oktober måned 2011, hvor jeg selvfølgelig meldte mig ind, men her fik af vide at man skal have været medlem i 12 måneder for at få dagpenge den første måned man er ledig.
Jeg bliver arbejdsløs når jeg er udlært her til juli, så jeg står med håret i postkassen nu og prøver at finde en løsning på mit pengeproblem den første måned jeg er ledig. Jeg synes ellers jeg er god til at undersøge sådanne ting men den her var gået min næse forbi. Øv øv.

Men udover det er jeg godt tilfreds med hk og har altid fået fornuftige og brugbare svar på mine spørgsmål når jeg har henvendt mig. Og jeg synes også rigtig godt om de froskellige kursus de tilbyder gratis. Jeg har lige benyttet mig af et kursus med eksamensteknikker som varmt kan anbefales til andre som skal op til eksamen.

DÅRLIG SERVICE

Jeg har ikke noget godt at sige om HKs A-kasse, bortset fra afdelingsleder Vinni Hansen - :(

Desværre skulle jeg gi' en enkelt stjerne.

Nu er jeg heldigvis færdig med A-kassen.

Jessie Iversen

Kære Jessie

Først mange tak for din feedback!
Jeg er rigtig ærgerlig over, at du ikke har været tilfreds med HKs a-kasse, men jeg er glad for at Vinni Hansen har kunnet hjælpe dig.
Vi forsøger hver dag at hjælpe vores medlemmer, og vil gerne hele tiden kunne give en bedre service. Derfor er det rigtig vigtigt for os, at få af vide når vi ikke har levet op til vores medlemmers forventninger.

De bedste hilsener

Mangler svar fra A-kassen

Jeg er gået på efterløn uden nogle problemer, derfor dog to stjerner.

For to måneder spurgte jeg A-kassen, som man skal, om det var i orden at arbejde frivilligt og ulønnet 4 timer om ugen på et lokalhistorisk arkiv.

Efter utallige rykkere har jeg stadig ikke fået noget svar! Det kan vel ikke være så indviklet at svare på?

Medlem af HK i snart 40 år.

Kære Eva

Først tak for din feedback
Jeg er rigtig glad for, at din overgang til efterløn er forløbet godt. Det er derfor også rigtig ærgerligt at du ikke føler at servicen derefter har været i top.

Med hensyn til dit spørgsmål, så må du gerne arbejde de 4 timer i frivilligt arbejde, dog skal du give A-kassen besked derom. Dette kan du gøre på mail eller kontakte dem på 70 10 67 89.

Mange hilsener

Handels og Kontorfunktionærernes Forbund i Danmark Details

HK skaber værdi, styrke og muligheder i dit arbejdsliv. Vi vil være Danmarks mest indflydelsesrige fagforening og arbejdspladsernes foretrukne valg. Vi er blandt Danmarks største fagforeninger og a-kasser. Derfor er vores medlemmer overalt. Langt de fleste danske arbejdspladser har HK-medlemmer ansat inden for et af mange fagområder, hvor HK garanterer ordnede løn- og arbejdsforhold ved hjælp af aftaler og overenskomster. Medlemmer af HK nyder bl.a. godt af excellent viden og serviceniveau, blade og magasiner, gratis juridisk bistand og billige forsikringer.

Visit HK

We live here: Weidekampsgade 8, P.O.Box 470