Hundegalleri reviews

Hundegalleri reviews

7.3

Godt sted at lære noget

Der er mange som gladeligt deler ud af livslang viden inden for stort set alle hunde racer.
Er man modtagelig for at lære kan man virkeligt blive klogere af at være bruger af HundeGalleriet.

Dette sagt af en som i tidernes morgen købt tavle løs hund af en ulovlig hundehandler ( De blever senere dømt for ulovlig import og handel med syge dyr) Og jeg måtte gå den tunge gang og aflive en alt for ung hund.
Jo jeg fik da en røffel for at støtte sådan et sted på HG, men jeg lærte også en masse og har aldrig siden hørt noget for dette.
På HG er der ingen forståelse for mishandling og vanrøgt ej heler for hovedløs avl. Kommer man til sitet med disse forudsætninger vil man blive fortalt man er galt på den. HGs bruger lægger ikke fingrende imellem, hvilket jeg bestemt heler ikke mener de skal.

Kom til HG med åbent sind og vær villig til at lytte, så vil du få meget ud af stedet.
Jeg selv har aldrig vidst så meget om hunde som jeg gør nu og det nyder både jeg og min nye hund godt af hver eneste dag.

Enorm vidensbank for hundeentusiaster

Lad det være sagt med det samme. En hund er ikke bare en hund på hundegalleri, og det får man altså meget hurtigt en forståelse for når man læser diskussionerne derinde.

Hundegalleri repræsenterer stortset alle type hundeejer - hvilket er en bred skare, med mange forskellige tolkninger og indgangsvinkler til tingene. Med mange tusinde brugere er det hellere ikke mærkeligt at enkelte diskussioner bliver lige lovligt fyrige, men generelt er der plads til at komme med sin mening og få lige så godt igen som man giver.

Det kan godt blive for meget nogle gange, men så er der heldigvis masser af "sikre" emner og grupper man kan deltage i i stedet.

Det jeg allerbedst kan lide ved Hundegalleri, er den enorme viden mange af brugerne sidder inde med. Her er tale om en helt unik samling af opdrættere, trænere, adfærdsbehandlere, klubfolk, ikke-klubfolk, som allesammen kan bidrage med viden og meninger om stortset hvadsomhelst man kunne finde på at spørge om. De er så hellere ikke kede af at fortælle når det man spørger om er absurd, men så er det jo så om man kan finde ud af at bruge svarene til noget, eller om man kan bedre selv. Hundegalleri er altså et sted hvor man får folks ærlige mening.

Jeg har nu været på Hundegalleri i 6 år, og jeg har lært utroligt meget, har fået nys om mange fede events/kurser, og mødt mange spændende mennesker. Det har været med til at forme mig som hundemenneske, og jeg er nået til et sted nu, hvor jeg selv har erfaring og viden at give videre, hvilket er virkeligt fedt.

Plusser:
Enorm vidensbank
Masser af emner
Grupper, til de mere obskure emner, eller dem der godt vil diskutere mere privat
Rimeligt frie tøjler - der gribes stortset kun ind over for reklame og grimt sprog i forum
Det nye supportsystem giver lettere adgang til hjælp end før

Minusser:
En del brugere kan være ret krigeriske - nogle presser citronen hvad de frie tøjler angår
Reglerne er rimeligt uklare på mange punkter, og er op til hjælpeadministratorerne at tolke (disse virker dog rimeligt fornuftige)
Vanedannende

Udstemt af "de andre brugere"...

Jeg må erkende at jeg ikke kan tage dette Hundegalleri seriøst.

Jeg oprettede mig med henblik på at få viden, gode råd samt venner o.a.

Men da jeg opdrætter hunde under andre farver end normalt set her i DK, så gik der en yderst ubehagelig hets igang...

Ved utallige henvendelser til Hjælpeadmin, tja, så var de "andre" for mange...

Jeg ser efterfølgende at det er en yndet Gabestok, for en "forholdsvis lukket " gruppe af brugere , der således sætter dagsordnen, og sætter gang i "løbeilden"

Idet at der nu er nye regler, så må man ikke nævne navne firmaer m.v. , men det klare de jo så åbenlyst ved at sende rundt i deres postkasser....

Trist at nogen vil stille de muligheder til...

Bruger igennem 8 år

Elsker at være der. Folk er søde og venlige - til tider hårde, men det er også et sted hvor man udveksler meninger, så det er helt normalt.

Efter der er kommet designændring er det blevet nemmere at få support fra ejerne bag siden, hvilket er et stort plus. Det var stort set umuligt før.

Elsker at kunne vise mine hunde frem både med billeder og film, samt kunne deltage aktivt i forum og lære noget nyt hver eneste dag.

Intet negativt herfra

Jeg har været medlem i 7 år og bliver aldrig træt af HG.
Er online flere gange om dagen ;o)
Jeg har også mødt rigtig mange søde HG bugere og deres hunde IRL og har fået mange venner.
Jeg har ikke noget negativt at skiver udover at man kan blive afhængig ;o)

Anita Ægidius

Udmærket site

Jeg synes, at HG er et ganske udemærket site. Har været bruger derinde i snart 2 år og nyder faktisk, at jeg har lært en del om hunde - andre brugeres erfaringer med andre racer, avl, hygiejne, opdræt, træning og diverse andre mere eller mindre hunderelaterede emner.

Faktisk synes jeg sitet er et af de få steder, hvor man ikke dømmes på den, man er som person, men at der faktisk er tolerance over hele linien.
Og lige netop dette kan jeg tillade mig at sige, da jeg IKKE har DKK hunde, men jeg accepteres og respekteres alligevel.
Så lige den der med DKK snobberi, den er efterhånden ved at være lidt tyndslidt, da det ofte er brugere, der heller ikke har DKK hunde, som føler sig forfulgt. Men jeg tror at den følelse kommer af at man lægger sig ud med nogle brugere, der har mere viden end en selv. Det er ihvertfald den erfaring, jeg har gjort mig på HG.

Derimod er der faktisk en del hundehandlere i markedet, men det synes jeg ikke at Bazoom/HG skal klandres for, da det er svært at dæmme op for det.

Hvis det skulle være årsag til de dårlige bedømmelser af HG, så synes jeg f.eks at Gul og Gratis og DBA burde være endnu værre bedømt lige hvad det angår.

Jeg forstår godt de brugere, der føler sig uretfærdigt behandlet mht frysninger osv, men mon ikke man hver især bør tænke sig lidt om og se om man evt har stødt andre og derved overtrådt de nu engang udstukne regler.

Alt i alt, så synes jeg HG er et godt site for "hundetosser" i alle aldre og køn.
Man får sig nogle gode debatter, lærer nye mennesker at kende og - hvis man har et åbent sind - så lærer man faktisk osse en hel del.
Og det tillader jeg mig at skrive som en stædig bruger af HG, der har opdaget, at man oftest kommer længst med at være åben og tage ved lære og ikke være efter andre brugere - uanset om man er enig eller ej.

HG er et godt site.
Eneste årsag til at de ikke får 5 stjerner er, at det ikke er tilladt for 2 brugere i samme husstand at oprette hver sin profil - eller rettere, for nogle er det ikke tilladt, da det kaldes "dobbeltprofil".
Det trækker ned.

Jeg synes det er en super side!

Her kan man finde info om mange ting vedr. hundehold, avl, pasning mm. Kan se der er flere der bedømmer lavt, og det vil der jo altid være på et forum hvor der er debat! generelt synes jeg da at der holdes en fin tone, og hvis man spørger på en ordenlig måde får man også et ordenligt svar, akkurat lige som ude i det virkelige liv. Hvis man taler grimt, får man nemt et grimt svar - igen som i det virkelige liv.

hvis man behandler hinanden med respekt så får man respekt igen.

jeg har lært rigtig meget derinde og kan kun anbefale det - godt hvis det bruges rigtig, men sådan er det jo med alt;)

TOTALT MISFORSTÅET FORUM !!!!!

Det er ikke for normale mennesker!!

Har man ikke en DKK stamtavle på sin hund, så skal man da IKKE debattere i deres forum.
Og så er der lidt " trunter " der tror at de ejer det hele...

Klager man til hjælpeadmins, tja, så bliver man da klogere....

FOR DE HAR ALLE EN ELLER ANDEN FORM FOR TILKNYTTNING TIL - DKK !!

Gennem tiden har jeg kunnet se at der er andre klubber samt brugere der bliver debatteret, uanset om de er brugere eller ej !!

TROR DER TRÆNGER TIL NYTÆNKNING OG NYT "PERSONALE"

Man bliver overfaldet af "fine" avlere!

Er lidt træt af disse "fine avlere", som straks kaster sig over ens opretning af sin hund for at høre, om der er stamtavle (inden man overhovedet er blevet stemt ind med sin hund vel at mærke), og gud nåde og trøste den person, som har en raceren hund uden papirer på den dog, som så ikke har placeret hunden som "blanding af racer" i stedet for. Men helt ærligt... Hvad skal jeg så svare, hvis jeg opretter ham som "blanding af racer", og folk spørger, hvad han er blanding af? Skal jeg seriøst svare "pekingeser og pekingeser" og forsøge ikke at lyde tosset? Der er stamtavler på begge hans forældre, så jeg ved, han er ægte. Og i sidste ende er det sgu da ikke papirerne, man kæler med. Og min hund er da nok pænt ligeglad med, om der er nogle papirer på ham eller ej. Han er bare glad for at være elsket og høre til i vores hjem.

Troede virkelig at de admin var blevet klogere inde på HG

ser folk
Laver et emne med tydelig overskrift om emnet og der er så en bruger der skriver at hvis han ikke bryder sig tingene kan han bare smutte men han har jo betalt og mener så han har ret til at komme med sine kommentare om dvs og straks kommer admin og skriver styr dit sprog spørger så hvorfor andre må svine ham til får han bare at vide at han ikke må skrive sådan på hundegalleriet og beder så om at få af vide hvorfor andre må svine ham til men får så ikke noget svar virker som en ret useriøse admin.og måske en anelse sammen spiste folk der er derinde
hilsen
bent iversen
Journalist

Profit, fiktive brugere og nedladen debatform

Siden handler i bund og grund om at tjene kassen og mange af profilerne derinde er fiktive, så det fremstår som større end det egentlig er. Den del der er aktive, kommer desuden tit med hån, nedgørelse og er generelt bedrevidende omkring hundeholdet. Og det er ligegyldigt ud fra hvilket emne der diskuteres...

Ret bedømmende og klikeagtigt :-(

Jeg oprettede en profil på hundegalleri fordi jeg tænkte det kunne være praktisk som hunde ejer.

-Men da jeg en dag søgte om råd ang hundeklipning, blev jeg nærmest bombarderet med beskyldninger om at jeg klippede min hund med sløve sakse og råbte af den-Fra folk jeg slet ikke kender.

Desuden syntes jeg det virker ret samspist og klike agtigt.

Fin side men kække brugere

Brugerne på hundegalleri er meget kække og nedladende i forum.
Admins er tilfældige mennesker der har fået tildelt lidt medbestemmelse. Det har steget dem til hovedet, og der er ingen hjælp at hente, når man har brug for en hjælpende hånd.

Elsker hundegalleri.dk - er nærmest afhængig i perioder..

Sys det er et super fedt koncept hvor hundeejere kan snakke om alt fra hvor dejlige deres hunde er til alv, foder og andre plejetips osv. En enormt god hjemmeside til både opdrættere, nye hundeejere, hundeinteresserede og selvfølgelig almindelige hundejere der gerne vil have gode råd og tips til deres nye hunds pleje, foder mv. eller bare snakke om det at være hundeejer og udvæksle erfaringer, billeder mv. Også er det en super god side til at få hjælp til at finde ud af hvilken race man bør vælge, før man går ud og køber sig en hund hvis behov man ikke kan opfylde. Det er en super hyggelig hjemmeside og enormt informativ. Der er ofte gode debatter og man får nemt en masse ny viden om mange forskellige aspekter af det at være hundeejer. Er også vild med at man kan være medlem af forskellige grupper, som går op i/omhandler forskellige emner, så man på den måde kan fokusere på netop de emner/racer der interessere en. Deres marked er også et godt sted at finde sin nye hund eller sine nye kurve, dækner legetøj og andet.. Et kanont sted for dem, som går meget op i dyr og gerne vil snakke med ligesindede, eller til hvis man gerne vil arrangere hunde-træf osv :) Kan klart anbefales.. Har intet dårligt at sige om hjemmesiden, er personligt meget meget glad for at være medlem derinde da mine hunde er min helt store hobby...

Hyggeligt

Hyggeligt site, med masser af fine hunde og gode råd

Konto frosset uden grund

Finder det dybt useriøst, at man får frosset sin konto med begrundelsen at man har uploadet et billede i en annonce med copyright eller andet mærke på.
Det uploadede billede var uden mærker af nogen som helst art og kom "direkte fra kameraet".

Super side...

Jeg syntes HG er en super side... Jeg syntes, at bruger derinde er søde til at hjælpe med råd og vejledning...

Og syntes det er en flot og dejlig nem at overskue...
Også er der jo bare en masse skønne og lækre hunde at kigge på.

Har efterhånden fået en del nye bekendskaber fra side og enkle venner... Og der er da ikke noget bedre end at mødes med hunde venner. Det nyder både mine hunde og jeg utrolig meget.

Tonen kan ind imellem være en smule hård derinde, men nogle bruger bruger bestemt heller ikke hovedet inden de spørger om ting, og jeg har da også mange gange måtte bide mig selv i tungen. Men alle starter jo et sted.

Syntes det er en god side. Hvor jeg bruger meget tid.

4 kødben ud af 5...

God som dårlig side

Jeg syntes det er en god hjemmeside, dog skal man passe på hvem man hjælper og gør tjenster.
Jeg har haft mange gode oplevelser men også mange dårlige oplevelser på denne side.
Der er mange der overhovedet ikke burde eje en hund derinde, men der er så også dem der elsker deres hund ober alt på jorden.
Jeg syntes hjælpeadmin er noget fusk, for er man gode venner med dem, kan man tillade sig alt, er man ikke jeg så skal man bare stave et ord forkert, så ryger man på is eller blir slettet.

Perfekt Side :D

Det er jo enkeltvis en side hvor man kan snakke med andre om Hunde og hvor man kan se andres Hunde.

Til Natasja: Man bliver ikke sletter uden grund... du har åbenbart gjort noget.

Til Charlotte: Hundgalleri har en masse gode sælgere, men selfølgelig er der også dårlige... hvilken side har ikke dårlige sælgere? og hvis du virkelig skal købe noget så gør det dog i en butik i din nærmeste by. og hvis du skal ha købt dig nogle hvalpe så find dig en pålidelig kendel ... som jeg gjorde...

Det eneste jeg kan sige er:

Hundegalleri er en fantastisk side, med masser af søde og rare mennesker der vil hjælpe til hver en tid, har aldrig oplevet nogle sure, irriterende eller frastødende mennesker på hundegalleri, deres support er god, deres hjemmeside er flot designet.

5 kødben ud af 5 kødben herfra!

Lasse Larsen.

Slettet bruger uden grund

Jeg fik slettet min bruger pga jeg angiveligt skulle have hængt nogen ud i forum, jeg nævnte dog hverken navne eller links eller noget der hentydede hvem jeg skrev om, det var udhængning. Uretfærdig sletning, og den eneste måde jeg kune komme i kontakt med nogen fra siden på var ved at oprette en ny, og for at kunne skrive til dem måtte jeg slippe med 60 kr !!! Jeg skrev til en admin hvad den reelle grund var, men der resulterede i jeg blev slettet igen, da en hjælpe admin havde set sig sur på mig.

Idéen om hjælpe admin er toltalt latterlig, når de kun kan hjælpe deres venner, og er det bare mig eller er det sindsyg dyrt at give 60 kr om året for at kunne noget på en netside ?!

Is Hundegalleri your company?

www.hundegalleri.dk Details

hunde forum - vis din hund frem

Visit Hundegalleri