IBM reviews

IBM reviews

5.7

IBM skyld i at danskerne ikke kunne få deres recept pligtige medicin på landets apoteker!!!

Dags dato. 2. januar 2013.
Landets Recept server, Medicin profilen og det Centrale Tilskudsregistrer var i dag ude af drift. Sådan at mennesker der skulle have deres receptpligtige medicin IKKE kunne få udleveret deres medicin på apotekerne i landet. Hvis deres recept lå ude på Recept Serveren.

Drift status kunne følges på website:

Hvor der stod idag (2. januar 2013) flg.
(citat start)
============================

Drift af Receptserveren, Medicinprofilen og det Centrale Tilskudsregister (CTR)

Recepter er ikke længere forsinket 02.01.2013 19:40
02-01-2013
Der er ikke længere forsinkelser på nye recepter fra lægerne.
Vi beklager de gener, der har været for brugerne af Receptserveren.

Recepter stadig forsinket til Receptserveren 02.01.2012 17:15
02-01-2013
Nye recepter fra Evenex til Receptserveren er stadig forsinket.
Vi informerer igen om senest 3 timer, eller hvis status ændrer sig
Spørgsmål kan rettes til IBM ServiceCenter på telefon 3911 1360 eller på e-post: dkibmcustomerservice@dk.ibm.com.

Recepter forsinket til Receptserveren 02.01.2012 15:20
02-01-2013
Nye recepter til Receptserveren kan i øjeblikket være forsinket. Problemet gælder ikke alle recepter. Vi undersøger i øjeblikket årsagen til forsinkelsen.
Vi informerer igen om senest 2 timer, eller hvis status ændrer sig

Recepter forsinket til Receptserveren 02.01.2012 13:30
Vi informerer igen om senest 2 timer, eller hvis status ændrer sig

============================
(citat slut)

Det er for mig totalt og fuldstændigt ubegribeligt at et så stort firma som IBM ikke har bedre styr på noget så ekstremt vigtigt som skatteborgernes recept medicin servere.

Har man i dag ikke online redudante backup servere, UPS'er, Cluster systemer, RAID systemer, Back-Bone opkoblinger, Cloud storage, Overvågningssystemer, Backup systemer osv... ???

Jeg er ikke i tvivl om at recept serveren, medicinprofilen og det centrale tilskudregister har kostet og koster til stadighed skatteborgernes millioner at kroner årligt.
Og så oplever vi endda at vi ikke kan få vores retsmæssige medicin ordineret af vores læger når vi står nede på apoteket!!! Så var de gule recept sedler nu MEGET MEGET MEGET mere stabile og sikre!!!!
Ja ak, jeg må bare ryste på hovedet af landets "fremskridt"!!!

Der må være nogen ansvarlige personer hos IBM som har meget meget meget røde ører. Mange danskere har i dag forgæves været på apoteket for at afhente deres medicin som de plejer, men har bare fået en lang næse! Og ikke mindst stået i kø i laaaang tid.

Jeg vil lade det være op til den enkelte skatteyder at bedømme hvad man mener om sådan et offentligt IT system som skatteyderne har betalt for.

Jeg kommer selv til at tænke på andre offientlige IT projekter som har haft det svært...
Politiets POLSAG system, Arbejdsformidlingens AMANDA system, De danske hospitalers interne systemer som ikke kan snakke sammen endnu osv...?
Kunne det være bedre her i årgang 2013...?

IBM Laptops

I only use IBM Laptops, due to the reliability and quality of them. The T Series laptops, such as the T43 offers brilliant value for money and they are made out of a Titanium composite, ensuring they are very durable.

I have never had a single problem with the Hardware, oustanding and I would highly recommend to everyone.

Is IBM your company?

IBM Food & Agro Details

The IBM corporate home page, entry point to information about IBM products and services

Visit IBM

We live here: Bytoften 1