Icelandexpress reviews

Icelandexpress reviews

4.8

En smule ventetid - Men god service!

Jeg havde boet i New York i et år og valgte, at flyve med Iceland Express hjem fra Newark med mellemlanding i Keflavik, for derefter at flyve til Billund. Jeg oplevede en fantastisk service, på trods af at der var en smule ventetid - men det var ikke mere end 20 min. Så jeg oplevede en skøn rejse og kom hjem til en masse glade mennesker, som ventede mig i Billund lufthavn.

Glemte min kuffert. Var ikke til at få fat på. Besvarede ikke e-mails

Fløj med Iceland Express fra København via Island til New York.

Desværre glemte Iceland Express min kuffert på Island. Det er jo hvad der kan ske men men men.

Efter at have ringet og skrevet til dem i 2 dage, samt udfyld en rapport på deres hjemmeside, kom jeg endeligt igennem på telefonen til deres afdeling i New York. Her fik jeg at vide at der ville gå en uge før jeg fik min kuffert, da de kun havde et fly om ugen. Jeg foreslog at de sendte den med et andet flyselskab men det afviste de.

De næste tre dage gik med at skrive og ringe til deres hovedkontor på Island. Selv om jeg sad længe i kø på telefonen kom jeg aldrig igennem, men jeg fik brugt en masse penge på det. Iceland Express svarede ikke på mine e-mails.
Min mor hjalp mig fra Danmark og hun kom på et tidspunkt igennem til Iceland Express på Island. Men de talte dårligt engelsk, så det fik hun ikke noget ud af.

Jeg fik på dag 5 fat igen i Iceland Express i New York som nu kunne fortælle at min kuffert var kommet frem, men de viste ikke hvor den var, for den var kommet til en anden lufthavn end den de selv brugte.
Samme aften på dag 5 uden min kuffert blev jeg ringet op og fik at vide at min kuffert ville være fremme om 30 minutter og jeg skulle være klar til at tage imod den. Så jeg måtte forlade min middag og hoppe ind i en taxa.

Selv i dag mere end 3 måneder efter har jeg ikke fået svar på mine e-mails fra Iceland Express.

Hvis Iceland Express kommer frem som det billigste selskab når du søger på rejser, så tænk dig meget om før du vælger dem. Hvis det næst billigeste er 1000 kr. dyrere vil jeg råde dig til at vælge dette. Det er ikke pengene værd, at skulle bruge sin ferie på at få fat på et så dårligt selskab.

Altså. Flyv ALDRIG med Iceland Express

Hold jer fra det svindelforetagende

Hejmrejse for 4 personer fra New York annulleret uden at stille anden transport til rådighed. Udgifter til nye biletter med andet selskab ca. kr. 25.000. Alle henvendelser til Iceland Express bliver efterfølgende ikke besvaret. Beløbet for de annulerede billetter ca. kr. 10.000 bliver ikke tilbagebetalt. Det må jo være meget tæt på bedrageri. KØB ALDRIG FLYBILETTER HOS DETTE SELSKAB.

Advarsel, ikke til at regne med

Bestilte i god tid billetter København-New York med Island Express. Selskabet aflyste pludselig afgangen i en mail, og her stod jeg og måtte booke nye dyre billetter andet steds (+5000 oveni...). Der var absolut ingen hjælp at hente fra Island Express - ingen kompensation eller hjælp til at finde andre billetter i samme prisklasse. Måtte oven i løbet rineg to gange før de betalte mine penge tilbage. Køb aldrig flybilletter hos Island Express. ALDRIG, ALDRIG!!

Vi kom da til Island og hjem....

Vi rejser jævnligt til Island; ca 2x om året. I sommers valgte vi Iceland Express pga afgangene fra Billund. På udrejsen var flyet 2-3 timer forsinket. På hjemrejsen ændrer de vores billetter, så vi (2 voksne og 2 små børn) kommer til at sidde i forskellige rækker. Det er en radikal ændring af vores oprindelige pladsreservation. Dette gøres endda uden at informere om det ved check-in skranken. Det er ikke godt nok!!
Desuden elendig benplads i flyene.
Man får, hvad man betaler for. Men denne rejse var under lavmålet. 2 stjerner fordi vi trods alt kom til Island og hjem...

Aflyser fly, hvis der ikke er nok bookinger

Iceland Express er et billigselskab og derfor kom det ikke som en overraskelse at der er virkelig dårlig komfort i flyet, at man selv skal betale for sin mad og at de er så optaget af at lave mersalg, at der hele turen over atlanten bliver brølet tilbud ud over hele flyet. Hvad der ikke er ok, er selskabets forretningsfidus med at sælge billetter for derefter at aflyse flyene og rykke til næste af selskabets afgange (plus minus en dag), hvis de ikke får solgt billetter nok. Man kan derfor ikke være sikker på at komme afsted på den valgte dato før 14 dage før rejsen, da det er de retningslinjer de går efter. Call centeret er udstyret med en flok sinker, hvilket ikke gør det let at ændre bookingen efter de har aflyst flyet.

FLYV ALDRIG ICELAND EXPRESS!!!

Dårlig sæder og langsom service

København - Keflavík - Newark og tilbage.

Der var kun små forsinkelser og turen foreløb fint. Stewardesserne yder en god service, men da det er et lavprisselskab, så kan det tage tid, før man bliver serviceret med drikke og mad - især hvis man sidder i midten af flyvet. Vi sad i midten og da vognen kom til os, var nogle varer som vi ønskede udsolgte. Så et godt råd: Reserver IKKE en plads i midten af flyvet ellers kan du komme til at vente en time på at de kommer frem til dig.

Flyvets (Boeing 737-200) indretning ser ud til at være ca. 20 år gammelt og af den grund er sæderne elendige at sidde på.

Som de andre siger: Det er et lavprisselskab, så sæt dig efter det. Ellers vælg et andet flyselskab. Your choice.

Ellers var det en "kort" tur - tog kun ca. 10 timer incl. skiftet i Keflavík.

Meget bedre end forventet

Fløj fra København til New York via Keflavik.
Havde læst en del negativ omtale på selskabets Facebook-side, men alt gik som planlagt. Alle fly fløj til tiden.
Det er et lavprisselskab, så sæt dine forventninger efter dette. Man skal betale for mad og drikkevarer om bord.
Man kan betale for ekstra benplads og det kan anbefales, hvis man skal langt og er højere end gennemsnittet.

Fløj til og fra island med Iceland Express i anledning af en gruppetur. Personalet var venligt og hjælpsomt.

Dårlig service

Jeg besluttede mig for at sidst da jeg rejste med Iceland express var det sidste gang. Jeg rejste fra Island til Danmark og tilbage igen. Det var umugligt at få nogen som helst information og flyet til Dk var 3 timer forsinket hvilket vi ikke fik at vide før ca. 15 min. før planlagt afgang hvor vi fik at vide at flyet var forsinket i 1 time. efter nøjagtig 1 time kom en identisk besked og 1 time efter det kom den igen der var intet om hvorfor og vi fik ingen forplejning selvom at man efter 2 timers forsinkelse har ret til set.

Ok, men høretelefoner - please...

Nemt at bestille på god og overskuelig side. Man skal betale ekstra for baggage. Ikke muligt at checke in online fra København, men kan bruge automaterne i lufthavnen. Modsat i Reykjavik.
Selve flyturen er på almindelige lavprisvilkår (små sæder, betale for alt). Desværre var min udtur skæmmet af to børn (jo, far og mor var med), der huserede uhindret. Bl.a. slap de afsted med at spille tyske børnefilm uden hørestelefoner. Jeg sad lige bagved og måtte bede en stewardesse om hjælp. Hun påtalte det, og de kunne så nøjes med at dæmpe lidt!
Andre flyselskaber har krav om brug af høretelefoner, men åbenbart ikke Iceland Express. Hjemturen var også omgivet af børn, men helt problemfrit.

Is Icelandexpress your company?

Icelandexpress Details

Iceland Express byder særtilbud på flybilletter fra Danmark til Reykjavik, Hoteller og ture i Island. Bestil din udlejningsbil, hotel og ture hos os til en bedre pris. Hotel i Island, Biler på tilbud. Brug vores ny værktøj til at finde flyforbindelser fra en lufthavn i nærheden af dig.

Visit Icelandexpress