Ida Forsikring reviews

Ida Forsikring reviews

6.4

Blev tvunget til at lave en ny politianmeldelse af cykel (hvor jeg skulle fjerne to mellemrum), før at de ville erstatte mit tab

Jeg er stadig i chok... Jeg havde en email-korrespondance med en forsikringsdame - lad os bare kalde hende Laila. Efter at have ansøgt om erstatning på min cykel, fik jeg en mail fra Laila, der informerede mig om, at cyklen skulle være politianmeldt, før at Ida kunne erstatte den. Det var fair nok - det var jeg ikke klar over.
Da jeg havde gjort det, sagde hun, at hun ikke kunne finde stelnummeret som jeg havde angivet. Det er også fair nok, selvom jeg synes at det var lidt underligt, at hun ikke havde forsøgt med samme syntaks som der stod på politianmeldelses-siden (eksemplet til feltet, står skrevet på politiets hjemmeside som følger: ABC 1234 D og jeg havde udfyldt det på samme måde). For at undgå misforståelser, printede jeg tilmed politianmeldelsen ud og vedhæftede i mailen, hvor jeg med rødt havde sat ring om stelnummeret (der indeholdte de to mellemrum).

På trods af mine anstrengelser på at håndfodre Laila, får jeg denne mail tilbage fra hende:

### MAILS BEGYNDELSE ###

For at vi kan behandle din anmeldelse om cykeltyveri, skal cyklens stelnummer
være registreret i Politiets cykelregister.
Vi kan ikke se at den stjålne cykel med stelnummer XXX0000X er i
cykelregistret.

### MAILS SLUTNING ###

Hmmm... Jeg havde jo vedhæftet et billede af politianmeldelsen. Havde hun åbnet og set derpå (der var sågar en rød ring om det nummer hun skulle bruge) - så ville hun kunne se det samme stelnummer, blot med to mellemrum. Det kan dog stadig ske for enhver, at man overser en vedhæftet fil. Jeg skrev dermed en mail tilbage (i en sober tone), som påpegede, at stelnummeret VAR politianmeldt, blot indeholdende mellemrum (det måtte være problemet). Og at jeg havde vedhæftet dokumentationen deraf i den tidligere mail. Jeg vedhæftede det samme bilag i denne mail.

Dertil fik jeg denne mail:

Tak for din mail.

En betingelse for erstatning for stjålet cykel er, at cyklens stelnummer er
registreret i politiets cykelregister.

Du bedes derfor ringe til politiet og få registreret stelnummeret. Når det er
registreret bedes du sende os en mail.

### MAILS SLUTNING ###

... Hun takkede mig da i det mindste for min mail!

Intet mere, intet mindre. Ingen 'Jeg er ked af at vores system er bygget sådan op'... Ingen 'jeg må beklage, men jeg kan desværre ikke ...'. Bare to kolde sætninger som jeg kunne have læst mig til i firmaets love og regler (formoder jeg). Jeg blev RASENDE!!! Er det så meget at jeg er værd som kunde? At de ikke engang gider anerkende de anstrengelser jeg gør FOR DEM!?! Jeg skrev hende så en meget vredt formuleret mail tilbage i all-caps, hvor der også blev slynget bandeord ud, samt 800 udråbstegn. Først da, får jeg en mail der bare tilnærmer sig noget formuleret af at menneske:

### MAILS BEGYNDELSE ###

Jo jeg har set dine tidligere mails.

Jeg kan se, at du har anmeldt cyklen stjålet til politiet den 11. marts 2014 og
oplyst stelnummer XXX0000X .

Når politiet registrerer cyklen i deres cykelregister, er det uden mellemrum og
andre tegn.
Jeg har dags dato tjekket i politiets cykelregister, og kan ikke se at det er
registreret.

Du bedes derfor ringe til politiet og få sikret dig, at cyklens stelnummer er
registreret korrekt.
Efterfølgende bedes du sende os en mail om at den er i deres cykelregister, så
vi kan lave en erstatningsudbetaling til dig.

### MAILS SLUTNING ###

Nå... Jamen, så måtte jeg jo til at lave endnu en ny politianmeldelse, der var identisk til den jeg havde lavet tidligere, hvor jeg så bort fra den anbefalede syntaks for feltet og fjernede de to mellemrum som åbenbart forhindrede Laila i at hjælpe mig.
Spild, både af hendes, men ISÆR af min tid. Sagen kører stadig og jeg har ikke fået mine penge endnu.

Ida forsikring har hermed mistet en kunde!! Det er jo ikke nødvendigvis Ida Forsikring der har behandlet min sag på en forkert måde, men blot Laila. Laila er dog firmaet ansigt ud af til. Jeg holder Ida forsikring ansvarlig for at have tumper som Laila ansat.

God service, hurtig udbetaling

Da drivhuset gik i stykker under stormen i november 2013 anmeldte jeg skaden via deres hjemmeside to dage senere. Et par dage senere blev jeg ringet op og fik af vide at jeg frit kunne vælge mellem at reparere selv eller få en håndværker til det. Da jeg valgte det første, købte jeg nyt glas ved en glarmester, sendte fakturaen ind, og en uge efter var pengene for glasset plus et beløb for de timer jeg havde brugt på det overført til min konto.

Lettere kan det ikke gøres, ingen selvrisiko, ingen bøvl.

Inkompetent firma

"Hvis du vil snydes og betale ekstra, skal du endelig vælge IDA-forsikring".

Da jeg stod og skulle til at købe min første bil som ung under 25år, var valg af forsikring hertil en ret betragteligt post. Valget faldt da på IDA-forsikring, selvom at bilforsikringen kunne have været klaret billigere andre steder. Dengang blev jeg nemlig lovet, at når jeg rundede 25år ville forsikringen falde så meget, at jeg til den tid pga. min anciennitet og alder, ville indhente den merpris jeg ellers have sparet, hvis jeg havde valgt et andet forsikringsselskab. Da jeg så fyldte 25 var forsikringen hos IDA i mellemtiden lavet om, så jeg ikke længere kunne få den ellers lovede billige forsikring. Det var første gang at IDA-forsikring snød for mig adskillige tusinde kroner.
Jeg beholdte dog IDA-forsikring, da der nu ikke længere var den store prisforskel på alternativerne. Så fylder jeg 26 og regnede med at forsikringen skulle have et nøk nedad. På IDAs egen hjemmeside havde jeg endda beregnet hvad prisen skulle ende med at blive. Da jeg så ringer IDA op og får et tilbud, viser prisen sig at blive endnu dyre end udgangspunktet.
Jeg kan derfor kraftigt anbefale alle at holde sig væk fra IDA-forsikring.

Godt tilfreds

Jeg har lige skiftet til IDA, og prisen er ca 1/3 af hvad den var hos ALKA for min familieforsikring. Mine andre forsikringer ryger også snart over til IDA.

Dårlig service

Det er uden tvivl en billig forsikring, og jeg tror ikke man kan finde noget billigere, hvis man er medlem af ida.

Servicen er dog utrolig dårlig, og man bliver konstant sendt rundt mellem tryg og Ida, og det er forskellige ting man får at vide, hver gang man taler med dem. Virkeligt frustrerende :-(

Elektronik forsikring hos IDA

Jeg siger tak for god og hurtig behandling af min sag.

Der var ingen problemer overhovedet og fik summen til en ny hardware del udbetalt med det samme. Så jeg kunne købe nyt hurtigst muligt.

Fantastisk oplevelse med skadet elektronik ved udvidet elskade-dækning

Jeg fik uden problemer anmeldt en skade vha. telefonen, og indenfor 5 minutter var pengene på vej til mig - fed service! Den eneste grund til at der ikke kommer 5 stjerner, er at de er alt for dyre at forsikre min motorcykel ved, da jeg "kun" har 2 års erfaring og er 20 år :-)

God kundeservice, billig forsikring! Så har selv en studerende råd til bil :)

Fantastisk service

Jeg har lige haft Ida Forsikring i røret for at oprette en ulykkesforsikring. Servicemedarbejderen var sød og venlig, velinformeret, vejledende og altid et skridt foran. Jeg fik den absolut bedste betjening, så det skal de altså belønnes for. Fem stjerner herfra.

Rigtig gode priser

Super fede priser, nem online bestilling.. Top karakter herfra!

super priser, men vildledende superauto

de bedste priser på forsikringer. Har samlet alle vore forsikringer dér.
Enste der trækker ned er den manglende dækning ved deres 'superauto' dækning.
(Når man er 'superauto', så tror man at er bedre dækket eller at man får ekstra fordele, men i stedet har man selvrisiko og det kan ende med at blive en dyr fornøjelse).

Visit Ida Forsikring