Ikea reviews

Ikea reviews

5.1

Føler os til grin som kunde i Ikea

Tre weekender i træk, har vi nu besøgt Ikeas forskellige afd, henholdsvis Tåstrup og Gentofte, med det formål at købe et bestemt produkt ( lisel ) af en voksdug. Alle tre gange undersøgte vi hjemmefra om produktet var tilgængeligt det pågældende sted, da vi ikke ville køre forgæves, vi kommer langvejs fra, og har iøvrigt andet at foretage os i weekenderne. Alle tre gange kunne vi forvisse os om at varen var på lager.( orienteret os herom, umiddelbart inden besøget.) Dette var bare ikke tilfældet nogen af gangene, endskønt der blev beskrevet at der var " lager til flere dage" Undskyldninger var der til gengæld mange af. " Udsolgt, lige pludseligt"," glemt opdatering" "Ordren alligevel ikke ankommet" osv. Det vil sige at man altså ikke kan regne med Ikeas lagerstatus hvilket virker som om man fra Ikeas side er hamrende ligeglad om kunderne skal køre forgæves.Man føler sig rent til grin, når man tre gange i træk, har prioriteret en en week-end med henblik på køb af et Ikea-produkt, men bare får en lang næse, og en sludder for en sladder. Det er rent ud sagt mangel på respekt over for kunderne.,Vores spørgsmål er så nu "HVORNÅR KAN VI FORVENTE AT AT KUNNE ERHVERVE OS ET STYKKE DUG"??? ( produktet kan ikke købes on-line)

ikea skejby.

fredag den 21,2,14 købte jeg 3 bundter tulipaner for 110 kr.
dagen efter var de visne og lige til at smide ud.
var ikke særlig populær hos min kone.
da jeg rettede henvendelse til Ikea Skejby, var svaret, kom med en kvittering eller blomsterne.
Nu er det sådan, at der, hvor de sælger blomsterne uden for, får man ingen kvittering og blomsterne var smidt ud.
pyt med pengene, men køb ALDRIG blomster dette sted.

Ikea Gentofte's cafeterias varme mad er kold!

Vi bestilte tre varme retter i Ikea Gentoftes cafeteria. To af dem var en smule varme men den tredje helt kold. Vi bad om en ny ret af den tredje - og fik efter 5 min. ventetid en ny ret med varme pommes frites men resten ligeså koldt som i første forsøg - selvom det lå på "varmen".

Og generelt svært at finde personale ude i afdelingerne, selv på en rolig tirsdag aften

Og ringer man til kundeservice, tager det mega lang tid med menuerne + ventetid

Left me feeling a bit Meh

Bought a new sofa at the end of last year. Was good price, looked good. Now the springs have gone. Left me feeling a bit meh! Ah well, I suppose you get what you paid for!

Aldrig mere IKEA køkken...

Jeg har netop erfaret, at Ikea har skiftet hele deres køkkensystem. Det vil sige, at et køkken købt i sommeren 2010 IKKE kan få nye låger, skuffefronter eller lignende efter sommeren 2015. Da systemerne ikke passer sammen. Det er bare ikke i orden! Jeg køber aldrig mere løsninger til køkken, bad eller lignende her! Ikea køkkener har ry for at være billige, men det kan ende med at blive dobbelt så dyrt.

They Didn't Refund Me For Something They Broke!

I bought a lot of furniture from Ikea in one move and it was kind of a nightmare. They delivered the wrong couch then took an entire week to pick up the wrong one and switch it out for the right one. Worst of all, they smashed an expensive mirror I had ordered en route, then failed to re-deliver a non-broken one. When I called and requested a refund, I got nothing. Who does that?!

God kvalitet til prisen

Jeg har tit købt møbler hos IKEA og når man først har fået det samlet holder det rimeligt godt (sådan var det ikke tidligere) . Jeg kender ikke til nogen bedre alternativer.
Hvis man kunne bestille flere ting på nettet og få det bragt hjem, ville det være godt. Og deres brugsvejledninger er svære så det er sjældent man ikke behøver skille noget ad fordi man har lavet en fejl i første forsøg. Så alt i alt 4 stjerner.

forkert pris på bon

betalte en anden pris for vare end det fremgik af skilt i varehuset - opdagede det først da jeg kom hjem - kundeservice har så skrevet mails, der sender mig rundt i manegen. Det er ikke et stort beløb, det drejer sig om, men det er irriterende

godt

ikea skiller sig lidt ud fra alle andre pga. de har noget som hedder spøger Anna hvor du kan få hjælp, men super god butik som er sikker og det er super billigt og varen er god

Flere fejl i tag-selv listen lavet af IKEA medarbejder = stort besvær!!

Vi købte et større skab i IKEA i weekenden med hjælp fra en IKEA medarbejder, som på baggrund af det skab, vi sammen aftalte, udskrev en liste over de pakker, som vi skulle tage fra tag-selv hylderne. Da vi kommer hjem og går i gang med at samle, ser vi, at vi mangler to låger, to hylder og to poser med hængsler!! Først tænker vi, at fejlen måske er vores, men da vi ser listen, fremgår det, at vi har taget netop det antal, som medarbejderen har oplyst os, at vi skulle. Øv bøv, rigtig besværilgt når vi samtidig har betalt for transport og ikke selv har bil. Ikke i orden kundeservice og frustrerende oplevelse.

De lever ikke op til det de lover

Var i IKEA for at kigge og fandt så et skab så kom en medarbejder og sagde at de havde nogle skabe der var sat ned , det var skabe der havde været i show rum , vi skulle bare lige selv tage hylde og og hvad der ellers kunne tages af selv , men vi behøvet ikke at skille det helt ad og for 750 kr mere så kom de ud med det og bar det også op , ok sagde jeg og min veninde gik så ellers igang med at pille det der kunne fra hinanden derefter gik vi ned til det sted hvor man skulle aflevere de tag der skulle køres og sjovt nok forhørte jeg mig lige igen at de kom helt op med det og manden sagde ja ,så 5 medarbejder sagde altså det samme , par timer efter modtog jeg så en opringning fra IKEA at det kunne så ikke lade sig gøre , hvorefter jeg blev mega sur
Så jeg måtte igang med at finde ud ad hvordan og hvad jeg så kunne gøre , hende der ringet sagde godt nok undskyld , men det får jeg jo ikke det skab op af , og havde jeg fået det at vide før , havde jeg nok tænkt mig om engang mere ,mener at de skulle ha fundet en løsning på det problem som de selv har fået lavet , for Dårligt , ellers synes jeg de har ok ting til ok pris , men vil nok kigge et andet sted når det kommer til møbler for der er de ikke til meget hjælp , selv jysk hjælper en op med ting ,
Den 3/4 2014 vil jeg gerne
lige tilføje at jeg efter en omgang feste med det skab , lå der en check på 750 kr fra IKEA holde da helt op det kom det bag på mig , på den gode måde, det havde jeg slet ikke set komme, takker mange gang :0)

Der Ikea Online Shop ist eine totaler reinfall !

Am 25.12 bestellt mit der ausage "vorrausichtliche Lieferunge 2.1.2014 .
Leider Kann man nicht Online bezahlen und muss bei Lieferung Zahlen.
Mail am 26.12.2013 mit der info das 2.1.2014 nicht möglich wäre und nun am 17.1.2014 geliebert würde und mann sollte von 14.00-21.00 auf Ikea warten ! 7 Stunden ! Wirklich ? Ein versucht den Termin zu änderen via Hotline nach 30 mins wartezeit aufgegeben. Am 17.1.2014 um 15.00 Anruft von der Hotline auf Handy wo man denn sei ? Ikea würde Lieferen wollen.
Nachdem ich wieder Zuhause war am 3.02.2014 die Hotline angerufen die auf der Karte in meinem Briefkasten lag und siehe da nach nur 22 Minuten ein Mensch der mir sagte das das die falsche Hotline wär und mir einen andere Telefonummer gab. Super Leistung von Ikea ! Dort nochmal 10 Minuten in der warteschleife und einen Termin für den 7.2.2014 7.00-14.00 abgemacht. Am 7.2.2014 dann den ganzen Tag auf Ikea gewartet und siehe da keiner kommt ! Noch einmal Gute Leistung IKEA ! Heute am 8.2.2014 ein anruf von Ikea mann hätte versucht am 6.2.2014 mein Packet zuzustellen und ich wäre wieder nicht da gewesen ! Erstmal Falscher tag ! 2. War am 6.2.2014 Jemand die ganze zeit zuhause ! 3. Überwachungs Kamera konnte auch keine versuch der Lieferung Dokomentieren ! Alles im Allen eine seher Gute Leistung von IKEA !

NIE wieder IKEA !

Perfekt!

Dejligt udvalg og gode priser:)

Det kalder jeg kundeservice

Jeg havde fået en Mammut junior seng gratis. Det eneste problem var, at skruerne manglede. Den ordnede IKEA kundeservice. Har netop modtaget alle skruer til sengen med posten og så var det helt gratis. Super kundeservice - tusind tak.

God service, men mange udsolgte varer

Har mistet skruerne til vores ikea seng og da jeg henvender mig, får jeg at vide at de ikke har dem hjemme, men de bliver sendt til mig uden beregning, det er da service.
Eneste minus er at vi nu to gange på en måned har været inde og købe reolsystemer, begge gange har vi måtte køre uden alle de ting vi skulle bruge og det er super ærgerligt når man gerne vil hjem og have tingene på plads.
Super nemt at samle ud fra vejledningerne.

Bisher zu Frieden

Ich habe mir eine Geschenkkarte bei IKEA mit eigenem Motiv bestellt.
Die Karte kam schnell und gut an.

Zudem hatte ich ein Schrank "Bestå" gekauft.
Beim Zusammenbau fehlte 1 Schraube. Die wurde ohne Aufpreis und per schneller Lieferung aus Schweden daheim geschickt.
Daher kann ich nichts negatives sagen, außer dass man leider nicht eine Geschenkkarte mit was anderem zusammen bestellen kann.

Que des promesses.... lamentable

Nous avons commandé un canapé le 1er novembre
paiement obligatoire de la totalité du canapé +livraison à la commande
Livraison prévue entre le 5 et le 10 décembre
Le 10 décembre on nous dit livraison entre le 18 et le 24, puis entre le 27 et le 30
Mi janvier on demande des nouvelles : "il y a des retards à l'usine, on vous rappelle"
Le 24 janvier : message sur le répondeur : l'usine ne pourra pas fabriquer le canapé, votre commande est annulée!!!!!
on vous remboursera
Bref 2 mois de perdu.... et un manque de sérieux lamentable

Onklantvriendelijk, slechte levering via website, klantenservice ontzettend traag

De besteltijden bij ikea zijn misschien snel in termen van de meubelbranche, maar erg lang voor webwinkelbegrippen. De bestelling die ik heb geplaatst is slechts half geleverd, en een half bankstel staat ontzettend in de weg, dus ik heb direct na levering een klacht ingediend via het duurbetaalde klantenservice telefoonnummer met een enorme wachttijd. Ik kreeg te horen dat mijn klacht binnen enkele dagen opgelost zou worden. De bevestiging van de klacht bevat niet de klacht, dus of dat goed geregistreerd is moet ik nog afwachten. Na 5 dagen eens gebeld, hier kreeg ik voor 2 euro telefoonkosten te horen dat er niets gebeurd was. Nu ben ik inmiddels 7 dagen verder waarin ik nog niets heb gehoord. Na nogmaals contact op te hebben genomen met de klantenservice, kreeg ik (voor weer 2 euro telefoonkosten) te horen dat er een achterstand is bij het oplossen van klachten, en dan mijn klacht nog niet in behandeling is genomen, maar dat deze in de komende paar dagen aan de beurt is.
Een poging om via facebook contact op te nemen gaf in eerste instantie een heel snelle en positieve reactie, helaas blijkt dit meer web-discussie management (één van de eerste dingen die gevraagd worden is om in een privé-bericht verder te praten) dan web-care.. het resulteerde na de vraag of ik even wilde wachten tot ze iets uit konden zoeken in een wachttijd van meer dan 4 uur tot ik zelf nogmaals contact opnam... met als antwoord dat ze niets voor me konden betekenen.

Na nog een aantal dagen wachten was mijn klacht aan de beurt. De afhandeling hiervan was verder wel redelijk goed, bij het aanmelden van mijn klacht had ik aangegeven dat er wel iets van de bezorgkosten af mocht; hier kwam de medewerkster niet meer op terug, dus na dit opnieuw aan te hebben gegeven werd ik na enige tijd teruggebeld met de mededeling dat dit in orde was. Het teruggestorte bedrag stond snel op mijn rekening. De nalevering wordt kennelijk niet met extra spoed ingepland, maar gaat met de reguliere bezorgingen mee. De eerste bezorgmogelijkheid was dus weer meer dan een week nadat mijn klacht in behandeling is genomen. Dus na ruim drie weken een halve bank in huis te hebben gehad is de complete bank uiteindelijk ruim een maand na de besteldatum geleverd.

Over het algemeen dus een behoorlijk bedroevende ervaring. Van zo'n bedrijf als Ikea had ik voor de 45 € verzendkosten meer verwacht.

Ekstrem dårlig service

Jeg købte 3 trådkurve med tilhørende skinner, som min kammerat hentede for mig. Da jeg pakker mine ting ud, da ser jeg, at skinnerne ikke er med i pakken, og jeg ringer straks til kundeservice og får at vide, at de vil sende dem i løbet af 14 dage.
Da der er gået 1 måned har jeg stadig ikke modtaget noget, så jeg ringer igen, men kundeservice kan nu ikke finde noget på min "sag". De roder altså i det, og derfor kan de ikke sende mig mine skinner som først aftalt.
Så kære Ikea kunder: Skal I i kontakt med kundeservice som optag for guds skyld samtalen, for ellers har du ingen dokumentation for det, der bliver aftalt under samtalen.
Tænk sig, at man skal straffes for, at de har rod i deres system!!!

Enormt dårlig service ved reklamation

Vi har igennem 6 måneder desperat prøvet at klage over Køleskab som vi har købt. Vi har haft Electrolux ude 2 gange og overvåget vores køleskab i 24 timer. Vi høre hverken fra Ikea eller Electrolux. Derfor kontakter jeg Ikea igen for at få svar på hvad vi nu skal gøre. Så har de lukket vores klage pga tidsfrist på 30 dage.
Vi er nu nødsaget til at starte forfra.

Så ringe serviceniveau. For gud skyld husk at klage skriftligt. De smider nemlig reklamationer væk som er opgivet pr telefon. 3 gange har vi ringet ind hvor de ikke kunne finde vores sag. hverken på telefonnumre adresse eller lign.

Visit Ikea

Furniture