Illumsbolighus reviews

Illumsbolighus reviews

3.9

Mistet vare og elendig service

Jeg købte en radio i Illums Bolighus som skulle til service kort tid efter jeg havde fået den. Jeg sendte den til service igennem Illums Bolighus og fik at vide, at de vil kontakte mig så snart de ved noget men at der ofte går op til 3 uger før varen er tilbage. Efter mere end en måneds ventetid kontaktede jeg virksomheden der laver radioen og de informerede mig om, at de havde tilbageleveret en repareret radio til Illums Bolighus en uge efter jeg sendte den ind. Da jeg derefter kontakter Illums Bolighus finder de min radio stående ude på lageret og jeg får ingen undskyldning for at de ikke har kontaktet mig men får blot at vide, at jeg nu kan komme forbi og hente den. Da jeg så kommer og henter den oplever jeg den mest fraværende service jeg nogensinde har fået, så vidt jeg kan komme i tanke om. Der er ingen undskyldning overhovedet, men jeg bliver blot sendt afsted med min radio og et afsluttende "alt er fint". Alt er bestemt ikke fint og jeg køber aldrig noget i Illums Bolighus igen!

Fremragende

Det er altid en dejlig og flot butik at besøge! Jeg elsker at komme der og se de forskellige temaer i vinduerne og flotte udstillinger i butikken! Altid et besøg værd!

Dårlig kundeservice / ingen hjælp

Jeg havde længe kigget på et sofabord i Illums Bolighus, og jeg beslutter mig så for, at jeg gerne vil købe dette (med den begyndende forudsætning, at det var på lager). En søndag formiddag, henvender jeg mig så til to medarbejdere, der ikke kan svare på, om dette er på lager. Dette mener de, at andre kan - dog gør de ikke mere ved det, og lader mig stå i uvished. Jeg opsøger så igen en anden medarbejder, som denne gang har mulighed for at finde ud af det, men lader mig vente i 15min, før hun tjekker det. Jeg får et kort og stramt nej - og så går hun ellers igen.

Når man handler i Illums Bolighus, forventer man en vis service - der jo lever op til den høje standard de sætter med design. Dette må siges at være dybt uproportionalt, da de hverken kunne give mig svar - eller løse et simpelt spørgsmål. Ærgerligt, når Illums Bolighus i sig selv oser af kvalitet - dette afspejler sig dog ikke i medarbejderne.

Megt uprofessionelt, direkte nedladende betjening

Bestilte og betalte et spisebord i slutningen af november 2013. Fik besked på at bordet ville blive sendt fra lageret i begyndelsen af uge 3. Da vi kommer til uge 3 og endnu ikke har hørt fra Illum tager vi selv kontakt. Det tager lang tid at få fat på en medarbejder, der ved noget om bordet. Der er massere af dårlige undskyldninger om medarbejdere der har fri og er på ferie. Flere gange bliver vi lovet, at de vil ringe tilbage. Dette sker aldrig og vi må bruge oceaner af tid på at få fat på en medarbejder. Da det endelig lykkes får vi besked på at bordet aldrig er blevet lovet til levering i uge 3 - og at fordi det bliver sendt fra lageret i uge 3 betyder det ikke, at de kan levere det straks derefter.
Vi venter tålmodigt en uge mere og for endelig kontakt til en medarbejder, der denne gang kan fortælle, at der er sket en fejl fra lageret og at det stadig ikke er afsendt!!!!
I uge 7 - altså 4 uger efter er bordet klar til levering. Her var igen rigtig dårlig og uprofessionel betjening. Det lykkes endelig at få bordet leveret i uge 8. Da personalet ankommer opdager de, at de har glemt benene til spisebordet og de kører derfor igen og kommer først tilbage flere timer senere. Og historien slutter ikke her!!! Pladerne til det hvide bord kommer i grå!! og bliver samlet med grå plader.
Da vi selv kommer hjem og opdager fejlen kontakter vi Illum, som forklare at et hvidt spisebord oftest bliver solgt med GRÅ plader til ??!!. Vi beder medarbejderen om at tjekke vores bestilling og hurtigst muligt give os en tilbagemelding på hvornår de kan bytte de to plader.
Da der er gået to arbejdsdage har vi endnu ikke hørt noget og vi kontakter igen Illum. Denne gang får vi først besked på at de vil tage kontakt til lageret og give os besked på en levering. Vi stiller os uforstående overfor hvorfor de ikke allerede har tjekket dette og beder dem om at sætte speed under processen.
Kort efter ringer en medarbejder og siger "fejl sker jo og det må man regne med". Han forklare at han nu har fundet to plader på lageret som vi kan få. Han kan først levere dem ugen efter. Vi er utilfredse og beder medarbejderen om straks at udbedre fejlen og udskifte pladerne straks. Medarbejderen griner og siger at det under ingen omstændigheder kan komme på tale.
Dårligere og mere uprofessionel betjening skal man lede længe efter. Vi handler aldrig mere i Illums bolighus. Det er vores vurdering, at de ikke kan håndtere denne slags bestilinger.

Dyrt og snobbet sted - dårlig og skuffende "service".

Skal du købe noget i Illums Bolighus, så skal det være noget du kan tage
med på stedet. Bestillingsvarer kan de slet, slet ikke finde ud af. bestil
aldrig noget som skal leveres. Vi ventede forgæves  to en halv måned på et
(forudbetalt og dyrt) skænk. Leveringensdatoen kom først i stand efter tre
besøg i butikken på Amagertorv og mange, mange mails og telefonopkald. Vi
har så været hjemme tre forskellige dage efter tre forskellige aftaler med
Illums Bolighus. Leveringen kom aldrig. Alle tre dage brændte de os af -
uden at ringe og fortælle de ikke kom. Til sidst måtte de indrømme de ikke
vidste, hvor møblet var blevet af. Det var blevet væk fra dem og alligevel
aftalte de levering med os. Måske troede de møblet ville lande af sig selv
med en UFO fra det yder rum. Måske er de bare ligeglade med deres kunder. Det tog os så en masse mails for at få vores penge tilbage (tak til
købelovens §23).

Dårlig, dårlig kundeservice fra ende til anden. Måske den værste vi
nogensinde har prøvet. Ikea, Bolia, Jysk. ALLE steder slår  Illums Bolighus
i service, venlighed og levering. Så nu har vi bestilt en skænk et andet
sted og handler aldrig mere i  Illums Bolighus.

Ingen kundeservice.

Ikke eksisterende kundeservice online desværre - for produkterne og deres fysiske butik holder virkelig.

Værste service og længste leveringstid jeg har oplevet!

Det er utroligt, at et så kendt firma ikke har styr på deres webshop. Når man ringer til deres webshops kundeservice får man ofte bare en telefonsvarer (hvis man overhovedet kommer igennem), og der kan gå dagevis før de svarer på mails. Jeg bestilte en del julegaver og julepynt den 26. November 2013. I dag, den 10. januar 2014, har jeg fortsat modtaget under halvdelen af varerne - og jeg har kun modtaget en mail i starten af december om, at varerne ikke var på lager. Ellers har der ikke været nogen opfølgning fra Illums bolighus' side af. Jeg har kontaktet dem flere gange men uden held. I dag er jeg så endelig blevet oplyst, at der er kommet 1 vare hjem, men den anden fortsat ikke er kommet (igen ingen oplysning om hvornår jeg kan forvente at modtage varen der er kommet eller hvornår varen som er i restorder kommer hjem), og julepynten kommer først på lager igen i sensommeren. Fantastisk! Nå, men det skal jo også først bruges til december... Men jeg har aldrig oplevet så ringe service og lang ventetid før, når jeg har handlet over nettet. Kan absolut ikke anbefales!!

Hurtig levering!

Bestilte en vare på deres hjemmeside tirsdag aften. Torsdag formiddag var varen hjemme i stuen! Det er fandme det jeg kalder hurtig levering! 5 stjerner herfra :)

Manglende respons fra kundeservice

Henvendte mig 8. december vedr. reklamation over fejl i noget porcelæn. Fik med det samme svaret: "Tak for deres mail. Vi vil hurtigst muligt vende tilbage med svar på deres henvendelse".
Idag er det den 5. januar, og jeg har stadig intet hørt. Det er for ringe - selvom der har været helligdage og travlhed. Skuffet.

Verdens dårligste kundeservice

Bestilte nogle varer i slutningen af november, modtager ordrebekræftelse, og hører så ellers ikke mere. I midten af dec skriver jeg til deres kundeservce, men modtager intet svar. En uge senere skriver jeg til dem igen. Hører da fra dem med besked om at man fluks vil undersøge sagen næste dag. Har ikke hørt mere fra dem.
Den kundeservice hvis man overhovedet kan kalde det, er ikke eksisterende og en hån mod os kunder.

Handler aldrig det sted igen, hverken i webshop eller i deres fysiske butik.

ingen styr på webbutik

Jeg er ked af og lidt overrasket over hvor dårligt jeres webshop fungerer - og det synes jeg I skal vide.

Jeg har bestilt en vare inden for fristen for julegaver (senest mandag 16/12).

Torsdag var jeg begyndt at blive noget nervøs over manglende besked om afsendelse fra Illums Bolighus - og jeg ringede derfor til kundeservice.

Jeg talte med en venlig medarbejder, som startede en lille eftersøgning efter min vare blandt hendes kollegaer - desværre uden held. Hendes konklusion var at min vare måske lå i stakken af sager med udsolgte varer. Det var hendes chef der sad med denne, fik jeg at vide, og jeg fik at vide at jeg ville blive ringet op lidt senere med besked om varen blev leveret eller var udsolgt.

Jeg blev ringet op 7 timer senere - af samme medarbejder (tror jeg). Desværre kunne hun stadig ikke fortælle mig om jeg ville få varen. Det var ikke hendes skyld - så ingen brok over hende - men det er da total mangel på styring fra Illums side at de stadig ikke d. 19. december om aften kan fortælle om de har en bestilt julegave på lager.

Varen bliver nok afbestilt hos Illum og bestilt hos en anden leverandør - også selvom varen p.t. også er udsolgt der - den alternative leverandør er i det mindste ærlig og skilter med det - i stedet for at tage ordrer hjem på udsolgte varer!

Uhørt dårlig service i webbutik

Bestiller julegave i webbutik. Får bekræftelse og at vide leveringstid 3-5 dag. Efter 12 dage ingen reaktion. Ringer og venter 50 min. på at blive betjent, men får så at vide at webbutik før svarer efter kl. 12. Lægger besked på telefonsvarer- Ingen reaktion. Sender så en mail. Ingen reaktion. Efter en så arrogant behandling må jeg på. det kraftigste fraråde at benytter Illums Bolighus' netbutik

Fantastisk butik - RINGE RINGE kundeservice!

Jeg betalte for en måned siden 4000 kr for en stol der skulle bestilles hjem. Efter en måned hvor jeg intet har hørt har jeg ialt ringet derind 3 gange - hver gang blevet lovet HØJT OG HELLIGT af en medarbejder, at de vil ringe tilbage indenfor et par timer og give mig en status og jeg endnu har intet hørt. ALT for dårlig service, når man sælger vare i den prisklasse. Illums bolighus - stram op!!

Dårlig kundeoplevelse og service i fysisk butik på Strøget

På et juletilbud reklameres med en varer (sengetøj) der efter kun én time er udsolgt. Jeg måtte købe samme sæt der var for 20 cm for langt og 300,- dyrere. Ekspedienten fortalte mig, at jeg alternativt kunne få det til februar!!! Dertil skulle jeg købe to hovedpudebetræk. Reklamen lovede 2 stk til en given pris. Men ak, det var en "trykfejl" som de jo også havde skrevet, forbeholdte de sig jo for den slags!! Ærgerligt, specielt for min farmor der nu har fået lov til at betale over 1900- for et sæt sengetøj PÅ TILBUD….! Sælgeren med små fine bøjler, sakse og kassettebånd tatoveret på armen kunne ikke andet end være ligeglad/fortælle at han ikke kunne gøre noget ved det, og at han normalt ikke stod i denne afdeling!!

Vare leveret som lovet men jyder er åbenbart ikke så ønskede ....

Vi har bestilt vare via webshop og fik hurtigt besked om leveringsproblemer med varen. Vi var godt forberedte på dette, men fin service at informere fra illums side.

Det kan imidlertid undre at man kun vil servicere Web kunder i København. Man kan således udelukkende hente varer bestilt via Web i butikken i København ligesom man kun kan returnere varer til butikken i København - ikke til butikken i Aarhus. Det er med til at begrænse vores køb.

Super service - flot udvalg

Jeg har aldrig været på Strøget uden at slå et smut forbi Illums Bolighus. Det er fedt at kunne gå rundt i dette store gamle hus og bare suge til sig af inspiration og nye trends.
Dertil er personalet stort set altid smilende og imødekommende... Jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse derinde.

Så hvis man skal finde en gave eller forkæle sig selv, så tag i Illums Bolighus.

Ingen service

Har for 10 dage siden købt headphones af mærket aiaiai - allerede efter et par dage går de i stykker hvorfor jeg henvender mig til illum hvor en mandlig ekspedient oplyser at jeg kan få dem byttet ud hvis jeg har kvitteringen. Jeg kan desuden skrive til aiaiai for at orientere dem om min reklamation. Dagen efter kommer jeg igen - med kvittering! Der står en kvinde ved kassen der mener at have set at aiaiai har sendt dem en mail om min reklamation men inden hun får talt færdigt blander en anden kollega sig og siger at de kan tilbyde at sende dem til rep. Jeg henviser til at de er kun 10 dage gamle og mener derfor jeg må få et nyt par, så kan illum sende de andre retur til aiaiai, der jo kender til mit problem! Dette afvises blankt, men jeg kan da bare selv gå ned til aiaiai og ordne det selv hvis jeg er uenig.... Tak for god service Illum! Jeg handler helt sikkert ikke hos Jer en anden gang!!

Aiaiai vil gerne bytte min vare oplyser de, men det kræver så bare at jeg selv må gå derned når Illum ikke vil hjælpe mig!

Fantastisk udvalg

ILLUM er jo det lækreste center. De er med på moden, har et bredt sortiment og alt dette i flotte omgivelser. Bliver altid i ekstremt godt humør efter en shoppingtur i ILLUM.

Jeg bestilte en bordlampe, og den kom efter tre dage leveret gratis og ekstremt godt pakket ind.

Alt i alt et fint køb.

Alt virkede perfekt & endda gratis levering

Det var bare en helt igennem perfekt oplevelse & jeg kan ganske enkelt slet ikke genkende de negative anmeldelser på trust pilot. Bestilte en flok puder & havde disse under 2 døgn efter & forsendelse var gratis. Det bliver næppe meget bedre!

Is Illumsbolighus your company?

Visit Illumsbolighus