INFURN.com reviewed by

1 Reviews

trustpilot stars

Är mina pengar borta?- se nedan- uppdatering sist

Jag beställde två stolar och en golvlampa och betalade den 9/1-13. Efter 34 veckor, när stolarna ej kunnat godkännas i kvalitetstest, fick jag löfte om att få säga upp denna order, men lampan kom efter 34 veckor och var då skadad så jag sände bilder och frågade om jag kunde få priset på den nedsatt till det pris som man just då reade lampan för. Återbetalningen av kostnaden för stolarna skulle ta 30 dagar, vilket jag reagerade på. Mina pengar, de kan inte leverera och så får jag vänta på pengarna! Det visade sig bli ännu värre. Det är idag 17/9 och några pengar är inte i sikte. Jag har mejlat, hotat, pratat med deras stackars handläggare, de gånger man kunnat boka en tid per telefon. Nu verkar alla kanaler vara brutna. Man svarar inte ens på företagets telefon i Spanien. Inga pengar för stolarna, inget svar om lampan. Jag känner mig helt maktlös. Ska nu försöka anmäla företaget och ev polisanmäla.

jag fick tillbaka pengarna ca 19-20 oktober efter drygt 9 månader! Då hade jag gjort en reklammation via banken. Det tog skruv. En sittpåse ska jag få också.
    INFURN.com
    TrustScore 1.3 / 10
    2,627 Reviews

Reply from INFURN.com

Hej Ewa,

När det gäller golvlampan blev du kontaktad av vår kund tjänst den 20.09.2013 och kom överens med oss om nedsatt pris som du blev nöjd med.
    Den 19.07.2013 annulerade vi din beställning och informerade dig om att du skulle få din återbetalning vid ett visst datum, men tyvärr fick du inte dina pengar i tid och självklart beklagar vi för detta. Vill också göra det klart för dig om att det inte var din bank som tog tillbaka pengarna utan det var vi själva som återbetalde den 17.10.2013.

Under hela din resa med oss har vår kundtjänst kontaktat dig både när du bokat återuppringning och mailat oss. Du har varit missnöjd med oss mycket på grund av leverans försening och för att du inte hade fått någon kompensation efter en lång väntan vilket vi beklagat för och alltså skickat en sittsäck som kompensation. Vi är ledsna ifall du fortfarande känner dig missnöjd med oss även fast vi har förklarat och försökt göra vårt bästa för att lösa problemet tillsammans med dig.

Med vänliga hälsningar
    Semira N.