Inspiration reviews

Inspiration reviews

6.2

Dårlig kundeservice/reklamation

Købte et Sødahl vattæppe der havde kostet 349,95 kr sat ned til 249,95 kr ( det var i deres tilbudsavis) i butikken i Helsingør.
Jeg vasker tæppet som det første og efter anvisningerne. Det ligner noget der er løgn da det kommer ud af vaskemaskinen, fyldt med fnulder. Det ligner rent ud sagt et gammelt forvasket vattæppe.

Jeg skriver til deres kundeservice hvordan de forholder sig til den slags og får hurtig svar retur med "vi kan kun henvise til reklamtionsretten i butikken"

Da jeg skriver tilbage til pågældende person, med bla. Spørgsmål og kvalitetskrav til deres produkter, at mange måske ikke vasker et tæppe som det første osv.

Jeg har efter 14 dage endnu ikke modtaget svar retur og har kun en ting og sige om det - virkelig DÅRLIG kundeservice!

super service i webshop.....

Servicen I deres butik i Helsingør er ikke for god.... Men servicen på hjemmesiden er bare i orden. Anja fra webshop vil kun sine kunder det bedste og sørge for at der er styr på det hele....Kan desværre kun give 5 stjerner, ville gerne give flere til webshop og Anja....

forsøg på brud af købeloven, spilder kundernes tid med løgne

købte en nespresso kaffemaskine i december, som vi dag 3 opdagede lækkede vand i bunden. Da vi efter 6-7 dage var 100% sikre at vi ikke lavede fejl og spildte vand, gik vi op med den i inspiration Amager for at indlevere til reklamation. Vi blev fortalt at det kunne man ikke, da reklamationsprocessen var at man skulle via Nespresso firmaet bag maskinen. Jeg stod med to børn, klapvogn på juleshopping og insisterede, hvorefter de ringede til nogen fra butikken. Det tog tid, hvorefter man gentog løgnhistorien. Først da jeg hævede stemmen og citerede købeloven og gentagne gange i et nærmest latterligt skænderi spurgte om butikken var bekendt med "købeloven", gav de sig til sidst, og jeg fik en reklamationsnota.
Nogle dage senere ringede de og oplyste at man havde snakket med nogen i nespresso, men ikke havde indsendt maskinen til fejl. Man gentog igen røverhistorien, og insisterede på at jeg skulle hente maskinen i inspiration, for selv at stå for reklamation gennem nespresso. Spild af min tid, og forstyrrende opkald midt i arbejdstid i et møde... Latterligt. Jeg sagde de skulle reparere og vende tilbage og lagde på.
Der gik nogle dage, fik så en sms om at "maskinen er klar til afhentning".
Maskinen hentes. Konstaterer at den ikke er hverken repareret endsige forsøgt repareret.
Jeg forsøger nu igen at indlevere maskinen. Jeg bliver henvist til hvad jeg tror var en souchef, som igen ikke vil tage imod maskinen. Igen må jeg vælge at hæve stemmen, spørge om de kender købeloven. Der snakkes udenom, og jeg bliver belært som et lille barn om deres indgåede aftale med Nespresso om reklamationsprocessen. Igen må vi skændes til gene for alle kunder i butikken, før de endelig fatter budskabet, at DENNE kunde kender og insisterer op at købeloven følges, og modvilligt modtager inspiration Amager den defekte maskine til reparation for anden gang på en måned.
Udover det åbenlyse spild af tid, så er det jo en fornærmelse at man tror sine kunder er så dumme.
Først efter klage til Inspirations hovedkvarter bliver jeg tilbudt ombytning eller gavekort. Jeg siger jeg gerne vil hæve købet grundet deres dårlige behandling, men det bliver jeg nægtet, må så nøjes med at gå maskinen ombyttet, nu er der gået 6-7 uger med spild af tid.
Jeg oplevede samme "tale til nationen" fra 3 ansatte og har det sågar på bånd. Jeg mistænker inspiration for en butiks- hvis ikke koncern politik om at omgå købeloven for at spare omkostningerne forbundet med en reklamationsproces.

Dårlig service

Jeg købt en gave til min farmor og da den var på tilbud, ville de ikke pakke den ind. De valgt alligevel at gøre det, men kvinden var sur og pakkede den virkelig grimt ind.
Det eneste gode var jeg kunne sige jeg selv havde pakket den ind.

Afhent-varen-i-fysisk-butik kan ikke anbefales!

Jeg bestilte noget grillbestik hos inspiration.dk, fordi det var 'under ½ pris' !!
Så jeg tænkte, at jeg hellere måtte bestille nu, så det ikke blev udsolgt - det var jo lige efter juleaften. Da jeg kommer til leveringsdelen får jeg den gode mulighed, at jeg kan afhente i butik (Svendborg) FANTASTISK tænkte jeg - og det valgte jeg så.

Her imellem jul og nytår bliver jeg ringet op af en meget undskyldende medarbejder fra Inspiration Svendborg. Hun beklager meget, at de desværre ikke kan levere alt det bestik jeg har bestilt - det er simpelthen UDSOLGT!!
Øv, det var ærgerligt, tænker jeg, men sådan er det jo.. Jeg spørger om de får mere af det senere - det gør de ikke, det var jo et JULE-tilbud!!

Det ser ud til, at vi må lede videre efter jagten på gode tilbud...

- MEN så! Hov, det var jo på lager online? Jeg bestiller IGEN bestikket på hjemmesiden - denne gang vælger jeg levering til min adresse. Bum. Idag har jeg fået en mail, hvor de fortæller, at varen nu er sendt. TAK!

Hold da op en dårlig afhent-varen-i-fysisk-butik service I har jer. Det er da efter min opfattelse, at alle andre virksomheder sørger for, at sende ordren ud til butikken, så kunde kan afhente dér - men nej - hvis du vælger afhent-varen-i-fysisk-butik er det altså pludselig butikkens lagerbeholdning du skal regne med!!

Kan det virkelig koste jer flere penge, at sende min ordre ud til butikken, end hjem til mig? Begge muligheder var GRATIS - hvorfor sender I (hovedlager) ikke mine varer ud i butikken!?
Hvis ikke jeg selv havde bestilt bestikket på nettet IGEN, så havde I faktisk snydt mig for et godt tilbud.. Og stakkels jeres ansatte i butikkerne - de vil helt automatisk få "skylden" når de ringer ud til kunden og skal fortælle den dårlige nyhed (Jeg blev til gengæld ikke sur, men kan forestille mig et ramaskrig der kunne opstå)

Super fin handel og god service

Har bestilt julegaver på inspiration.dk - det gik super let, endda med nogle lidt lavere priser end i diverse andre butikker.
Pakkerne kom efter få dage, så ingen problemer der.
Fedt at de kan byttes i de fysiske butikker også - håber mange flere forretninger følger trop mht. det! :)

Netbestilling til fysisk butik uden problemer

Bestilte en vare på nettet, men ikke til levering på egen adresse, derimod til afhentning i en fysisk butik.

Processen med at man modtager en SMS når varen er klar fungerede fint og hurtigt, og der var ingen problemer. Et godt alternativ til at stresse rundt i fyldte jule-butikker.

Dårlig kundeservice i fysisk butik

For fremtiden vil jeg kun handle i Imerco over nettet, da deres ekspedienter (i hvert fald i Middelfart) er utroligt sløve og meget lidt imødekommende.
Obs.! Jeg er desværre i min første anmeldelse kommet til at skrive Inspiration i stedet for Imerco, blev først opmærksom herpå, da jeg så en reklame for Imerco. Jeg beklager overfor Inspiration.

Super service!

I forbindelse med handel i Inspirations Netbutik, opstod en lille misforståelse. Fejlen blev omgående imødekommet på en særdeles venlig og behagelig måde. Selve handlen forløb nemt og bekvemt, stort udvalg og hurtig forsendelse. Det kan kun anbefales på det varmeste, og jeg vil ikke betænke mig på at handle her igen.

Kundeservice i særklasse !

Købte forrige år et vækkeur, som uheldigvis gik den i stykker blot få måneder før garantien udløb. Jeg tog bonen med ind i Inspirator - Rosengårdscentret (Odense), hvor en venlig ekspedient fortalte, at jeg skulle have en ny, men at de ikke længere førte varen, jeg kunne således heller ikke få en nyere model.

Få dage efter bliver jeg ringet op, at Philips kun sender pakker af fire lamper, ekspedienten havde derfor af omveje fået leveret en nyere model igennem en anden leverandør og den var nu endelig klar til, at jeg kunne hente den.

Jeg vil derfor rose den kundeservice som blev givet, den kunne mange andre kæder lære af.

De bedste hilsner
Stefan.

Dårlig betjening ifbm rekalmation

Hentede min pandekagepande i dag hos Inspiration i Ballerup Centeret.
Jeg havde fået fortalt at min reklamation var blevet afvist og det svar jeg fik fra OBH, var jeg bestemt ikke tilfreds med. Min utilfredshed er noteret her på TP til OBH.
Det har ikke noget med Inspiration at gøre, men ekspedienten virkede halv fornærmet over at jeg ville tage kontakt til OBH.
Jeg fik ikke fortalt, at de i butikken, da jeg købte pandekagepanden, faktisk havde sagt ok til at jeg også kunne bruge panden til røræg, da ekspedienten ikke var særlig imødekommende. Da jeg spurgte om en pose panden, kunne hun lige så godt have sagt nej, for posen fik jeg lidt demonstrativt og jeg måtte selv lægge panden i posen. Det har jeg ikke noget i mod at gøre, men det virkede bestemt ikke som en god behandling, selv min søn bemærkede det, da vi gik ud af butikken.
Der går nok et stykke tid, før jeg handler der igen.

Webshop i topklasse

Vi har handlet flere gange fra Inspiration's webshop. Hele forløbet har været i topklasse. De har gode tilbud fra tid til anden. Bestilling og betaling foregår gnidningsløst, Der er god feedback og information når man har bestilt. Levering er hurtig og varerne er pakket sikkert.

Imponerende dårlig betjening

Synes egentlig Inspiration-butikkerne plejer at være ganske fine at handle i, men efter dages visit har min holdning ændret sig noget.

Jeg finder varen, som jeg ønsker at købe, og forhører mig om prisen, hvilket viser sig at være næsten dobbelt så dyr som andre jeg lige har set på nettet hos flere af deres konkurrenter. Jeg skal dog bruge varen til en gave, og har ikke tid til at tage andet steds for at købe den.

Jeg spørger så, om de har prisgaranti, hvilket de ikke har. Ekspedienten spørger mig så, hvor det er jeg har set den billigere, hvorefter jeg remser nogle priser op, som jeg har fundet på min telefon, hvor en af dem jeg nævner er "Merlin".

Dertil svare ekspedienten "Ja, så kan du jo bare købe den hos Merlin". Jeg synes selv, at jeg talte ret pænt til dem, og brokkede mig på ingen måde over den høje pris. Det virkede til syneladende som om, at ekspedienten gjorde sig umage for at, jeg skulle blive småirriteret.

Jeg forstår ikke, at man kan arbejde i en butik, hvor man tilsyneladende har så lidt engagement.

Meget perfekt!

Købte en foodprocessor til en gave. Kort, indpakning og levering var gratis. Den kom hurtigt, var pakket flot ind med et flot kort, og blev leveret i en kæmpe kasse med en milliard små flamingokugler, så pakken ikke tog nogen skade.
Jeg er meget tilfreds! Og modtageren blev også meget glad for den store pakke ;)
Det er desuden fedt, at man kan bytte/reklamere i sin lokale Inspiration! Det viser at man forsøger at gøre det let for kunden og ikke omvendt.

-Eneste lille irritation er den sædvanlige med Post Danmark: De forsøger at levere ens pakke, når alle er taget på arbejde. Min blev forsøgt leveret kl 8:30 om formiddagen. Så jeg måtte vente en dag ekstra på pakkelabel, så jeg kunne hente den enorme pakke. Jeg måtte lade cyklen stå, og slæbe pakken hjem (det gav sved på panden!) Nå, men det er jo PostDK, som er uintelligente og ikke Inspiration...

Gode varer, men sløvt personale.

Jeg kan rigtig godt lide at komme i butikker som Inspiration, men Inspiration, har virkelig noget sløvt personale. Jeg var derinde for at købe en julestjerne som var på tilbud, og spurgte efter den ved en ekspedient, men hun havde nærmest givet op på forhånd. Hun kiggede opgivende på mig og sagde "nej desværre", hvorefter hun talte videre med sin ven. Spurgte om der var andre butikker, som eventuelt havde en på lager, men igen opgivende kiggede hun på mig og sagde: "Det tror jeg ikke. Og hvis de har, vil de ikke af med dem". Så sagde jeg til hende, at jeg selv kunne hente den, fordi jeg kører til Aalborg hver dag.
Hun fik slæbt sig til kassen, og kiggede i systemet og så at Inspiration i Friis i Aalborg havde hele 3 styks på lager. Hun ringede derud og fik lagt en til siden i mit navn. FINT!
Jeg kører derud dagen efter, siger ved kassen at jeg har fået lagt den til side, men de kan ikke finde noget nogen steder. De er flere mennesker på sagen men ingen finder noget. Jeg sagde at de kunne få mit telefonnummer og ringe til mig hvis de fandt den, for jeg var på vej i skole.

Da jeg næsten er kommet ud til skolen, ringer de og siger at de har fundet den, men at det var et held, fordi den ikke var lagt til side.Så måtte jeg kører derud igen, efter jeg havde fri, og ovenikøbet betale for parkering på ny.

Helt ærligt! Hvad i alverden er det dog for noget, at man bliver lovet en varer er lagt til side, men så har de lige været for dovne dem der nu har stået ved kassen. Jeg fik min vare - JA! Men bestemt ikke uden bøvl!

Tina

Nem løsning i stedet for at gå i butikken!

Fup og svindel.

Købte for ca 6 mdr siden en ret dyr stegepande(900kr) efter få ganges brug blev den skæv i bunden og kunne ikke bruges mere. Jeg gik til inspiration på gågaden i Odense hvor jeg havde købt den og klagede. Her fik jeg at vide at det var min egen skyld da jeg nok havde brugt for høj varme på komfuret. De kunne godt se den var skæv og ikke kunne bruges. Jeg insisterede på at jeg ikke havde "mishandlet" panden. Den blev så sendt ind til producenten der meldte tilbage "at alle pander bøjer lidt og dette var inden for produktets specifikationer" (med andre ord jeg havde ikke gjort noget forkert). Butikken kunne godt se at panden ikke kunne bruges men ville ikke erstatte den fordi producenten ikke mente der var noget galt!!!!!
Ren og skær fup og elendig måde at behandle sine kunder på!! Jeg sætter aldrig mine ben i en Inspiration igen!

Christian

tilføjelse 29/6:
De fleste seriøse firmaer reagerer på dårlige anmeldelser, det gider Inspiration ikke engang, sikken en respekt for sine kunder!

Nemt, hurtigt og smart

Bestilte tirsdag og modtag pakken onsdag formiddag. Varen var fint pakket ind som bestilt i webshoppen. Super service!

Webshoppen fungerer - meget bedre end deres fysiske butikker.

Efter nogle meget dårlige oplevelser i Inspirations butikker i Aarhus har jeg besluttet at det er slut med at handle der. Magen til sløvt og uvidende personale skal man lede længe efter. Nogle gange kan man jo få den indtryk at de ønsker at kunderne skal have en dårlig oplevelse.

Nå men da min kære far skulle giftes ønskede de sig nogle forskellige ting blandt andet noget som de havde set på tilbud i Inspiration. Det er muligt men der sætter jeg ikke mine ben! Efter nærmere overvejelse valgt jeg at give net butikken en chance. Og det var en god oplevelse! Varene var på lager til tilbudsprisen, de kom efter et par dage og alt var som det skulle være. Ingen bøvl, reklamationer eller sure miner. BONUS: Varene var pakket meget forsvarligt ind i nogle skum dimser som så lige kunne bruges til at "pynte" de nygiftes stue.
Der kan jeg godt overtales til at handle igen.

Pas på deres smarte trick for at undgå at give penge tilbage

Jeg fik en gave som var købt i Inspiration for 500 kr. Heldigvis fulgte kvitteringen med gaven, og på den stod: "30 dages bytte- og returret. Husk bon, hvis pengene ønskes retur. Ved køb på kreditkort tilbageføres beløbet kontant eller på dankort inden 30 dage". Gaven passede ikke lige til mig, så jeg besluttede mig for at få pengene tilbage. Jeg kunne ikke komme i tanke om noget jeg manglede fra Inspiration, og når nu det stod så klart og tydeligt, at jeg kunne få penge i bytte for varen, tog jeg en tur ud til Inspiration på Fisketorvet. Ekspedienten spurgte til min forundring om jeg havde et Eurocard. Det har jeg ikke. Og så meddelte hun mig, at jeg ikke kunne få penge retur, kun et tilgodebevis. Det forstod jeg ikke, jeg syntes det fremgik tydeligt af bonnen, at jeg var berettiget til få pengene tilbage. Jeg fremførte mit synspunkt, og så kom der en ekspedient mere til. Hun forklarede, at fordi varen var købt på Eurocard, så havde Inspiration endnu ikke fået pengene (ved Eurocard får de først pengene efter 30 dage, og varen var købt 5 dage før jeg mødte op for at returnere den). Fordi Inspiration ikke har fået pengene endnu, så vil de ikke give penge retur - med mindre jeg har et tilsvarende kort, sådan at de også kan vente 30 dage med at skulle af med pengene. Det står også på deres hjemmeside, kunne de nu 3 ekspedienter der stod rundt om mig oplyse. Jeg gav udtryk for min forundring, og sagde, at jeg ikke kunne forstå, hvorfor det var et stort problem for en stor virksomhed som Inspiration at skulle vente ca. 3 uger på at få de 500 kr. som jeg nu bad dem udbetale til mig. Deres løsningsforslag var om jeg kunne låne Eurocardet fra den person som havde købt gaven. Så kunne de sætte pengene ind derpå, og jeg kunne få beløbet fra gavegiveren. Eller om min kone måske havde et Eurocard, så kunne jeg komme igen med det? Min kone har ikke et Eurocard, og jeg vil ikke bede gavegiveren om at låne mig hendes. Det er for meget at gøre ud af det, og jeg ønsker faktisk ikke at gavegiveren (som er en forretningsforbindelse) så aktivt skal involveres i, at jeg ønsker at bytte gaven. Så jeg måtte gå derfra med et tilgodebevis. Ekspedienterne var sådan set ok. Særlig en af dem kunne jeg godt mærke på, at hun var lidt beklemt ved at skulle forsvare så mærkelig en politik. De to andre var 100% loyale overfor deres arbejdsgiver, og forsøgte energisk at overbevise mig om, at det var en helt sædvanlig politik. Jeg har intet imod ekspedienterne, men jeg synes, at Inspiration skulle holde sig for god til at lave sådan en politik, der risikerer at skuffe andre der kommer for at få pengene retur for en gave de har fået - og der ligesom jeg nok ikke kan forstå logikken i, at hvis gaven er købt på dankort, så er alt ok - men er den købt på Eurocard, så kræver det tilsvarende et Eurocard at få pengene retur. Jeg er sikker på, at havde min gavegiver kendt denne politik, så ville hun hellere end gerne have brugt dankort istedet for Eurocard. Men selvfølgelig er hun ikke gået ind på Inspirations hjemmeside og nærlæst betingelserne, før hun er gået ud og handle. Alt i alt var det en rigtig dårlig oplevelse, som det krævede en tur i FitnessDK at ryste af mig, og det varer nok lang tid før jeg handler i Inspiration igen (nå nej, nu har jeg jo et tilgodebevis på 500 kr. der skal bruges....:-)

Inspiration A/S Details

Visit Inspiration