Irish Sports Warehouse reviews

Irish Sports Warehouse reviews

Good
7.7
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
390 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

excellent service

Got treadmill very happy excellent service delivered within five working days
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Awful Experience

I would not recommend purchasing from this company. I came across them after searching for an excercise bike. Their advertised "on sale" prices are on a par with regular prices on other websites. From this I am guessing that they are giving the illusion of great savings. I found the same product cheaper on Amazon even factoring in delivery and exchange rates. Despite this I purchased from Irish Sports Warehouse to try and buy Irish. I ordered two products. Waited for delivery but nothing arrived. I then got an email to say that the products were picked up from their warehouse but not scanned and so were lost in transit. The bike I wanted was no longer in stock so I ordered an alternative. This was delivered, albeit with the box ripped and the product inside scratched. Given the poor experience to date I just accepted it. The second product, a bench, was put on back order. I have now just received an email to say that this product has also been lost in transit. What a joke. This company very obviously puts no emphasis on actually getting products to the customer.

One to be avoided.
Irish Sports Warehouse

Reply from Irish Sports Warehouse

Dear Mr Draper,

I cannot apologise enough for the issues with your order. Please understand that we hire an independent courier to deliver our items and 99% of the time deliveries happen without issue. Unfortunately, you were the unlucky one who had delivery issues. We can only apologise for these issues and all inconvenience caused to you. I can confirm that you have been refunded for the weight bench as advised by my colleague yesterday.

Kind Regards,
Mary Francis
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Avoid this company

Dealing with this company has been the worse I have ever experienced.

My wife, who is almost 70 years old, has recently had major surgery for cancer and as she is unable to get out and about, she searched online for a vibration plate which she wanted as a gift for our grandchild's 21st Birthday.

She placed the order on Monday 19th August and assuming she would have it by the following Saturday, she told our grandchild about her fortcoming gift. Needless to say, she was elated at the news but her joy was shortlived. Each time my wife logged in to the site, her order still showed as being processed. By Wednesday, she became worried that she would not have her order so she phoned the Irish Sports Warehouse. She was told that her order had been despatched on Tuesday and she would receive an email from DPD regarding the time of delivery. By Friday, there was no email from DPD and so I phoned the Irish Sports Warehouse. The person I was speaking to said she would contact the courier and get back to me. Within a couple of minutes, she phoned back to say my order would be delivered between 4pm and 6pm that same day. So we waited and waited and no delivery. I tried contacting both the Irish Sports Warehouse and DPD without success and Saturday morning still no success. I have dealt with DPD on numerous occassions in the past and have always found them to be very reliable so I can only assume that they have not received my order from the Irish Sports Warehouse.

So as not to disappoint my grandchild, I spent all Saturday afternoon travelling through the city in search of a vibration plate and by the time the shops had closed, I still hadn't succeeded in getting one. So, thanks to the Irish Sports Warehouse for ruining my grandchild's 21st birthday celebration.

I sent a message to the Irish Sports Warehouse via their website and I also sent an email but both have been ignored. I have also been phoning them since 9am today (Monday 26th August) and it is now 11.30am but they are not answering their phones. That just about says it all!

I hope everybody who reads this will think twice before placing orders with the Irish Sports Warehouse. They are unreliable and couldn't give two hoots about their customers.

I am still trying to contact the Irish Sports Warehouse and at this stage, I am beginning to think that the business has gone bust along with my money.
Irish Sports Warehouse

Reply from Irish Sports Warehouse

Hi,
I cannot apologise enough for the problems with your delivery and all inconvenience caused to you. As explained to you during our phone call this morning your item was out for delivery on Friday but with the wrong driver so delivery failed. Also I'd like to apologise again for the issues getting through to us on the phones due to us being short staffed and extremely busy at the moment. I can confirm that the compensation has been processed as promised.
Kind Regards
Denise
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Great value and speedy delivery

Was delighted to find the Vibro Plate for such a good deal on the website. Had to look twice to make sure price wasn't a scam or had a catch!! Great product for a present, receiver very happy and using it ! Thanks for that!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Fantastic company

This is the second time I've order goods and I've been highly impressed with the customer service, the quality of the goods and the fast delivery, highly recommended :)
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Fantastic Customer Service

Bought a powerplate from them and had a small issue with one of the stabiliser legs being broken but I called customer service and it was solved immediately. The price was amazing and the machine works like a dream :) All in all a great company to deal with and I would definitely buy from them again!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Great product - shame about the 3rd party delivery service used

The good part : Great product - easy online ordering - good communication on order from Irish Sports Warehouse.
The bad part : What was not so good was the third party delivery service. They did not call in advance of delivery (when stated they would) hense I missed the delivery. The "we missed you" reciept had no details written on it, when I called them the experience was far from pleasant plus I had to collect the product myself from their depot.
Irish Sports Warehouse

Reply from Irish Sports Warehouse

Dear Kim,

Thank you for letting us know about the issues with delivery. I apologise for the lack of communication from the courier and all inconvenience caused due to having to personally collect the item from the depot.

We will be investigating this matter with the courier to ensure that this does not happen again.



Kind Regards,
Mary Francis
Customer Service Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Machine arrived with badly smashed base

After waiting a few days for delivery, the machine arrived with a very badly smashed based so totally unusable, called them within three minutes of delivery company leaving at my property weds so they could take away again, it is now sat, looks like will not receive anything till next weds from them and I am stuck with this large box in my hall till then. Hopefully the next one will be ok. There was no damage to the box or packing just the machine base. Wasnt very happy with the customer service when I phoned but hopefully all will come right when the new machine arrives.
Irish Sports Warehouse

Reply from Irish Sports Warehouse

Dear Norah,

I am very sorry that your vibration plate arrived in a damaged condition but regrettably these things can happen on occasion. Your new vibration plate is currently with the courier and it is unfortunate that, due to the bank holiday on Good Friday and Easter Monday, delivery will be later than usual. The courier will contact you as soon as they have scheduled the delivery date but please feel free to contact us with any questions regarding your delivery.

Kind Regards,
Mary Francis
Customer Service Team
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent choice, value and service!

The item - a tahiti massage table - arrived promptly, exactly as described and is of excellent quality. Will definitely recommend your site to friends and colleagues.
Many thanks.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

I recommend the company.

I am very satisfied it my purchase, it arrived on time and in perfect conditions.
Thanks

Clebio Ribeiro
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Finally a Company that does deliver the goods and looks after the customer

First time ordering from this company but i wanted to start equiping my home gym so i decided to give them a go.I ordered an Iron Man exercise bike at a good price. The bike arrived on time. Bike was easy to set up and looked to be the business. However straight off there was a prob with the resistance on bike. I contacted Customer Service and got a very prompt and helpful reply with a photo of a correctly set up bike to compare with mine. This did not solve the problem and i have now been offered a replacement bike.I will definitely be buying rest of equipment from this site. This is a company you can trust.
21/2/2013
Received replacement bike today which is very impresive. Have not had a chance to test properly but the the tension system on bike during a quick test spin seems to be working perfectly.This is a company that looks after the customer.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Fast, Efficient, Hassle Free!

Ordered online the evening of Monday 14th fully expecting it t be processed the following day with dispatch on the Wednesday. Got a text from them on Thursday evening letting me know that indeed it had been dispatched and that I would take delivery between 9am and 6pm on Monday 21st. I had it by 11am Monday morning. I had no problems with the company or their website and no problems with the couriers that delivered to me. I am delighted with my purchase as I bought in the sale with a 65% discount off the original price, so Happy Days! Best Christmas present I ever bought myself!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent service

Ordered treadmill on Tuesday and was told that I would hear from courier on Friday and delivery would then follow on Monday or Tuesday. Not having heard from courier, I contacted Irish Sports Warehouse on Monday and within ten minutes they had contacted the courier who, they said, would phone me on Tuesday morning to arrange delivery. I duly got the phone call and I had my treadmill on Tuesday before noon.

The machine is now up and running and it is a splendid piece of equipment.

Excellent service!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

3rd machine also faulty. Have finally given up and asked for a refund.

I bought an elliptical trainer from Irish Sports Warehouse, it arrived just before Christmas. When assembling it, I found two parts just wouldn't fit no matter how hard I tried- my brother even took a hammer to it, as I had, and HE couldn't get them to fit either, and he's very hefty! Unfortunately by this time, the Christmas holidays had started, so it was 2nd January before I could phone and complain - but a new trainer was dispatched immediately. I had difficulty with the same two parts on the new trainer, and emailed pictures to the company wanting to know what was wrong, which they showed to a technician. They emailed back the same day, explaining that it was ok to use a hammer to get these pieces on, "a light tap" the technician said. Well, he's obviously a lot stronger than me, because it took several good whacks of a hammer - but I did get the pieces together! And that technical hitch aside, I have to say that their customer service was second to none. They responded immediately and without quibble to my first complaint and replaced the faulty machine, and again when I contacted them, responded immediately to sort out the difficulty I was having. Would definitely recommend them.
ps 18/01/13. Ah. The trainer went well for a very short while. Then a nut fell off oneof the footrests, and the footrest itself was coming off. I thought it was me -that I hadn't tightened the nut enough. Fixed it. Started exercising again. Within a few rotations of the wheel the nut fell off again. Fixed it again. This time the wheel got about half a rotation, and the nut fell off again! Furious, I phoned Irish Sports Warehouse next morning and explained, and emailed photos. They are replacing the machine - again. If this new one isn't up to scratch, I will not be looking for another replacement, but a refund.
22/01/13 What I hope is the final round: I started assembling the latest replacement trainer today. This machine had the same fault as the first one had. I am pretty annoyed by now, and phoned Irish Sports Warehouse immediately. They said they would send replacement parts or another machine - I told them I didn't wan't yet another one of these machines. I was getting more exercise assembling and disassembling the machines than using them. I will be sending the machine back, and want a refund. The girl I spoke to said they will process the refund as soon as they receive the machine in their warehouse. Let's hope so, because if not, they will be hearing from me again. Oh yes, indeedy! I've no quibble with their staff, or their customer service. But really - three faulty machines? And to be told every time I phoned "We've sold lots of those, and haven't had any problems with them."
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

OK product, poor customer service

It seems to me that once you have paid for a product, they basically will delivery the product whenever it is convenient for them and not on a specified or pre-agreed delivery date. Product was OK (a bit over priced for the quality) but customer service was poor. I wouldn't buy from them again nor would I recommend them to a friend.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Great service

I would highly recommend Irish Sports to anyone. From my first point of contact with the company the staff were so helpful and patient (I asked a LOT of questions) The delivery was a day late but at this time of year it is understandable I suppose. I did ring Irish Sports the following day when my delivery was not received and the man I spoke to was very helpful and managed to get me an estimated delivery time. I have no complaints whatsoever with my dealings with Irish Sports
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

SPECTACULAR COMPANY!

I am so please I purchased my multi gym from Irish Sports Warehouse, their customer service was amazing when I had problems with my card. I ordered my item on Tuesday 4th December 2012 and I received an email saying my item had been dispatched to me the NEXT DAY! My product has come today and it was very easy to assemble with easy to follow instructions. I have had a full workout on it and the product was GREAT. Thanks for such a good purchase, I will return and will tell all my friends about your website, which was also very easy to follow.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Excellent Service

I ordered a bike on a Thursday evening and received it the following Wednesday. My husband put it together the next evening and there was a fault. I rang the company the next day (Friday) and explained the fault. They said they would send me out a new bike which I received the following Wednesday and took the faulty one back. I would definitely order from this company again.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

good product and prompt delivery

I ordered a treadmill on Fri and it was delivered the following Monday one week later but I was kept informed as to approximate delivery day. Very happy with the product and delivery. People should consider that couriers have other deliveries to do not just theirs and on busy times like from now til xmas service might not be as prompt. Also have your phone at hand to give directions to your home if needed. I have been the courier and know from first hand experience how busy a job it is. If 10 people delay you by 10 mins and you have 80/90 drops to do it adds a good hour and a half to your day, which starts around 6am and mightn't end til 6 or 7 pm. Give the courier a break.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

DOES EXACTLY WHAT IS SAYS ON THE TIN!

It was an easy site to use and find exactly what i was looking for. I was surprised at how quickly i recieved my item after ordering it. I will definitely use it again and tell my frienda about it too, great service.

Irish Sports Warehouse Details

About this company

Irish Sports Direct - Air Hockey Tables Treadmills Exercise Bikes Elliptical Trainers Golf Buggies Golf Trolleys Home Gyms Inversion Tables Pool Tables Rowing Machines Steppers Trampolines Weight Benches Table Football Vibration Plates Electric Bikes Garden Swings Tents and Camping Massage Tables Basketball Gear Gas Barbecues Charcoal Barbecues ecommerce, open source, shop, online shopping

Visit Irish Sports Warehouse

Contact information

Call us on: 01 506 5542
We live here: Office 6F Unit 6 KCR Estate Kimmage
6w Dublin
Ireland

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.