IT online reviews

IT online reviews

5.8

Den værste selskab du nogensinde kan håndtere

Vi købte et headset det udviklede en fejl. vi forsøgte at kontakte dem og fik en meget dårlig undskyldning af respons til at udfylde en webformular - dette førte til noget svar i 2 uger og derefter fortalte produktet har 1 års garanti, som vi kender, er ikke tilfældet. Vi kontaktede leverandøren direkte hvem bekræfter dette var en løgn, da produktet giver 2 års garanti.

IKKE TILLID dette selskab ALLE

UTROVÆRDIGT FIRMA

IT ONLINE er efter min mening et absolut utroværdigt firma!!
Jeg skulle bestille en notebooktaske og kontaktede dem via mail for oplysning om leveringstid. Den fik jeg ikke noget svar på.
Jeg bestilte alligevel omtalte taske, idet IT ONLINE på deres hjemmeside viste bestillings oplysningerne som nedenfor:

Varenr: 101072
Producent: Hama

Afsendelse af varen i dag:
4 timer 1 min. 0 sek

2 varer på lager

Dette billede er taget af min vare på deres hjemmeside i skrivende stund.
Jeg fik en mail med bestillingsbekræftelse og samme dag en mail, hvor det blev oplyst, at ordren var "under pakning".
Det er så det sidste jeg har hørt fra IT ONLINE, og jeg har ikke modtaget nogen pakke.
Dvs. det er ikke helt sandt. Efter nogle dage rykkede jeg IT ONLINE flere gange pr. mail, og pludselig kom der en mail fra en medarbejder, som bad mig sende ordrenr., så skulle han "se på sagen". Jeg svarede selvfølgelig på mailen - 10 min senere, men har ikke hørt yderligere fra denne medarbejder.
Jeg har forsøgt at finde et tlf.nr. til IT ONLINE, men det er umuligt.
Jeg har søgt IT ONLINE i cvr. registeret, men det får man ikke noget ud af.
IT ONLINE er et firma der "gemmer" sig.
HVORFOR - fordi det er et utroværdigt firma!!
Handel aldrig hos et firma der ikke ønsker, at oplyse deres tlf.nr.
Retfærdigvis vil jeg lige anføre, at IT ONLINE ikke har trukket penge på mit kort.
Mit råd til all: "HOLD JER LANGT VÆK FRA IT ONLINE".

Manglende lagerstyring

Bestilte et computer batteri til gave d. 17 december

på siden stod der de havde 3 på lager, med leveringstid på mellem 1-3 dage.

Da jeg d. 20 går ind på siden og kan se status på min ordre stadig er "under pakning" vælger jeg så at skrive til virksomheden. Her får jeg så et svar d. 21 om at deres leverandør ikke har varen på lager før d.25

Ikke tilfredsstillende eftersom de på siden selv skriver.

"Husk at benytte vores "Live Lagertjek" funktion for at få det 100% aktuelle lagertal direkte fra vores fjernlagre."

Når det er sagt var kundeservicen i orden og jeg fik min ordre annulleret

Overordnet var det et dårligt førsetgangsindtryk og jeg tvivler på jeg vender tilbage

IT butik på nettet med god kundeservice!

Jeg fik brug for rådgivning vedr. køb af nyt modem og fik en kompetent medarbejder i røret. Det sætter jeg høj pris på!
Det er i øvrigt billigt synes jeg og jeg fik modemmet dagen efter. Meget tilfreds.

Superhurtig levering

Bestilte hos ITonline fredag eftermiddag og modtog varen med posten lørdag. Super!

Hurtig levering: bestilte varen fredag eftermiddag og havde den mandag formiddag. Meget tilfreds.

Gode intentioner - leveringssvigt

Fandt produkt hos ITonline (HHD Dock) jeg bare skulle bruge så hurtigt som muligt. Blev pakket og sendt dagen efter bestilling som forventet og oplyst på hjemmesiden. Har bedt om at få sendt pakken til mit arbejde fordi jeg ved er er der i hele det tidsrum, hvor pakker normalt omdels.
Tiltrods for det er en erhvervs adresse lykkes det alligevel for GLS IKKE at kunne finde ud af at aflevere pakken!
GLS fejler hver gang! Nu skal man så vente så prøver de igen i morgen!
Håber ITonline finder en anden omdeller, så vil jeg da prøve igen!

5 dages pakkestatus ...

Bestilte hos IT online da der kun var 1-3 dages levering - og varen på lager.
Dagen efter fik jeg en mail : "Under pakning".
Her 5 dage senere er status ikke ændret - og jeg har stadig ikke min vare.

Damn det er skidt forretningsgang. Drop dog jeres løfter om hurtig levering når I ikke kan leve op til det :-(

Det var sidste gang jeg handlede der.

Hurtig levering, alt som det skal være

Bestilte en ting tidligt på dagen, den blev sendt samme dag, gratis fragt og track and trace. Bestilte endnu en ting dagen efter, blev også sendt samme dag. Kan absolut ikke klage.

Hurtig levering og fin pris

Jeg ledte efter et par nye hovedtelefoner, ITOnline havde dem, jeg ville have. Tilmed til en fin pris, hvis man kiggede på de samme i fx. 4sound.

Jeg bestilte fredag og havde dem mandag.

godt sted at handle.

Jeg har nu handlet 4 gange hos itonline, og hver gang har der været god information både før bestilling og under bestillingen.

alle gangene har jeg fået mail om at den var under behandling og dernæst en track&trace besked, man kan måske synes hvad man vil om at de sender med forskellige fragtfirmaer, men for mig er det ikke et problem, de oplyser det også på forhånd så man ikke bliver kedeligt overrasket.

jeg har et par gange været i livesupport med dem, den ene gang fordi jeg spurgte til leveringstiden på et produkt før bestillingen da de skriver 1-3 dages leveringstid... jeg ville gerne være sikker på at have det dagen efter, hertil fik jeg svaret at de skriver 1-3 dage fordi der er forskellige lagre de fleste var med 1-2 dages leveringstid en enkelt med 3 dage, jeg fik dog bekræftet at den vare jeg ville bestille kunne afsendes samme dag ved bestilling inden kl. 18!

rigtig nok pakken kom dagen efter med post danmark som lovet!

jeg har ikke før hørt om itonline, men det er helt klart blevet et af mine fortrukne steder at laver mine handler.

jeg har altid fået hurtig respons pr. mail og ligeledes på livechat, varerne har altid været leveret som lovet.

derfor kan det kun blive til 5 stjerner! :-)

god overskuelig side
meget nem bestilling
hurtig levering
support uden bullshit

Nem overskuelig webshop, med gode priser.

Jeg stod og manglede en god router, fandt ITonline.dk som havde den router jeg manglede. Gratis fragt var det som gjorde at jeg købte uden at tøve, det har jeg på ingen måde fortrudt. jeg modtog pakken dagen efter den var bestilt, den var godt forsvarligt pakket og routeren virkede upåklageligt. det er ikke sidste gang jeg har handlet hos ITonline.

nem og overskuelig

Jeg skulle bestille nye computer sammen med min ven, det var helt klart en af de bedste sider vi stødte på da vi kunne vælge præcis hvad vi ønskede af udstyr, det var også meget smertefrit at gennemfører ordren, der kommer ingen ekstra gebyrer på som lovet og varen var fremme 2 dage efter bestilling.

alt er som det skal være, de er helt bookmarket her fra !

*****

Vildledende leveringsbetingelser og muligt brud på markedsføringsloven

Denne hjemmeside er reelt en front for et firma der leverer direkte fra en række andre firmaer via diverse europæiske transportfirmaer. Deres opfordring er derfor klart at få sendt til en firma-adresse, så det valgte jeg at få gjort (jeg fik leveret til min arbejdsgivers reception, da jeg så kunne være sikker på at der var nogen til at modtage). Desværre viste det sig så at itonline valgte at se købet som et firmakøb og reglen om 14 dages fortrydelsesret bortfaldt derfor - fordi der pga. leveringsadressen jo nu ikke var tale om et forbrugerkøb, men om et firmakøb. Det var jo altså på deres opfordring at jeg fik sendt til virksomheden, så ja, jeg burde nok have gennemskuet det, men i mine øjne er der tale om vildledning og jeg vil også tro at det er et brud på markedsføringsloven, men jeg gider ikke tage kampen i forbrugerklagenævnet.
Jeg kan kun på det kraftigste anbefale at man holder sig langt væk fra dette firma.

________
Svar til nedenstående svar:
Ja, jeg bestilte en ny vare - men den var bestilt inden jeg fandt ud af at itonline ikke ville tage den anden vare retur (som de ellers er forpligtede til). I modsat fald havde jeg naturligvis ikke handlet hos dem igen.

Hvor tydeligt det er at man kan slippe uden om den vildledende anbefaling på hjemmesiden kan vi diskutere - man skal klikke 3-4 gange, og det er ikke i sammenhæng med den nævnte anbefaling. Jeg (som stort set alle andre) læser ikke de alenlange handelsbetingelser, og retspraksis siger iøvrigt også at købeloven er præceptiv (dvs. den er ufravigelig). Det betyder at I ikke kan angive betingelser der gør den ugyldig.
Jeg mener (som iøvrigt også loven siger det) at bevisbyrden for om det er et forbrugerkøb påfalder sælger - og held og lykke med at bevise at det ikke er dét, eftersom jeg netop har erstatningsproduktet stående hjemme på hylden. I har alle muligheder for at indføre en advarsel om at købet vil blive betragtet som B2B, hvilket formentlig vil blive betragtet som et krav, da I har en aktiv anbefaling om at sende til en firmaadresse.

Det korte af det lange: ITOnline opfinder regler som efter min bedste overbevisning går imod lovgivningen og tager derefter tilsvarende ulovlige gebyrer for returnering, hvis man ønsker at returnere varer.
Det er selvfølgelig synd for dem at en vare der returneres har været taget i brug (den har været åbnet), men jf. købeloven er det ikke grund til at afvise tilbagelevering af en vare, da man netop jf. lovgivningen har 14 dages returret pga. manglende mulighed for afprøvning af varer købt ved postlevering. Iøvrigt blev varen leveret tilbage i sin helhed - endda inkl. alle poser.
ITonline ApS

Reply from ITonline ApS

Hej Thomas, det er korrekt at vi anbefaler at man oplyser Firma til leveringsadresse for at sikre at leveringen går så gnidningsfrit som muligt, men hvis du køber det som privat skal du naturligvis angive dig selv på faktura-adressen, da det ellers i såfald betragtes som B2B køb.

der er tydeligt angivet mulighed for at angive seperat leveringsadresse og faktura-adresse under bestillingsprocessen.

dette er ligeledes angivet i handelsbetingelserne, som godkendes ved køb.

jeg fra sagen at du fik lov at returnere varen, dog mod et gebyr grundet at denne var taget i brug hvilket gjorde at vi ikke kunne sælge denne som ny igen...

du fik i samme omgang bestilt en anden hos os som du kunne bruge i stedet (igen bestilt som firma)

Som det skal være.

Bestilte onsdag aften, havde varen fredag morgen. Fine priser.

Returnerede varen og fik pengene tilbage uden problemer, 4 stjerner herfra :D

Jeg returnede en produkt som uden problemer blev tager retur.

virker som det skal

ingen problemer hverken med levering, betaling eller returnering.

5 stjerner

Perfekt Handel :)

Laveste pris, hurtig levering og solid indpakning af varen!

Helt fin og hurtig handel

Alt ok, som beskrevet, god og hurtig levering.

Mvh. Erik

ITonline ApS Details

Køb dit edb udstyr her til danmarks bedste priser, hos os finder du alle de kendte mærker og undgår parallelimport

Visit IT online

Write to: salg@itonline.dk