Japanphoto reviews

Japanphoto reviews

6.3

FREMKALDELSE - ALDRIG MERE JAPANPHOTO

Jeg gik i Japanphoto i Aalborg midtby med en USB med ca. 1300 billeder til fremkaldelse. Spørger til kvaliteten når der nu er så mange, og får beskeden at de altid fremkalder i højeste kvalitet, uanset antal. Har haft klippekort længe, men ikke før benyttet denne butik. Afhenter billederne nogle dage senere, men da jeg kommer hjem og får dem pakket ud ( overvejede desværre slet ikke at tjekke billederne inden jeg betalte ) får jeg straks tanken, at der må være sket en fejl i fremkaldelsen. Billederne er meget "matte", farverne uskarpe. De virker overbelyste. Som om der ligger et gult slør over dem. Postkasserødt er blevet til bordeaux. Detaljer ses ikke. Nogle af billederne har jeg tidligere anvendt i fotobøger (fra Føtex) og de ser helt anderledes ud (som de ser ud når man ser dem i kameraet).
Jeg tager tilbage til butikken med billeder, USB og fotobøger, så jeg kan forklare og vise eksempler på, hvad jeg mener. Møder tilfældigt min datter som går med. Det eneste jeg møder er arrogance og benægtelse. Jeg gør stille og roligt opmærksom på at jeg ikke er tilfreds med billederne, som ikke lever op til mine forventninger. Jeg forsøger forgæves at vise dem nogle af de ting jeg "klager over", men de nægter så meget som at kigge på billederne. DE FREMKALDER KUN I BEDSTE KVALITET bliver gentaget lige så mange gange som jeg forsøger mig med at forklare. Ekspedienten jeg startede med, har fået "hjælp", så de står nu to og nedgør det "materiale" jeg er kommet med. Jeg kan jo ikke forvente at få bedre billeder end det jeg er kommet med . De kan ikke indstille deres maskiner efter mine, så vil det jo gå ud over alle de mange andre...... At jeg har fået fremkaldt tusindvis af fremragende billeder, overrasker de mig virkelig ved at forklare med at : dem har du ikke fået fremkaldt her...???? NEJ det har jeg ikke.....er det en reklame for jer ?? Det er vel en fotoforretning jeg er i ?? At de er bedre i fotobøgerne handler om "bagbelysning" .....hvad så det betyder...det er vel også på papir ?
Ender med at gå med uforrettet sag, men som min datter kommenterede på vej ud af butikken: hvordan kan de forsvare og udtale sig om billeder de overhovedet ikke har villet gøre sig den ulejlighed at værdige et blik.
MEN DET SKAL BLIVE VÆRRE ENDNU.
Tager i Storcenter Aalborg og får fremkaldt nogle få billeder med nogle af de "fejl" jeg mener der er. Spørger til kvalitet igen og får samme svar. Altid kun det bedste, uanset antal. - Der er tydelig forskel.- Nu er der pludselig både farver og detaljer. Nøjagtig den kvalitet jeg havde forventet fra starten. Klager skal indgives til rette vedkommende, så jeg drager tilbage til midtbyen med mit nye "bevis" .
Bliver mødt af alle tre arrogante og meget afvisende ansatte. Den kvindelige er særlig aggressiv, og overtager hurtigt. På spørgsmålet om hvilken "serie" billeder hun helst vil have er hun enig med mig, men det betyder jo ikke at der er fejl ved de andre.......
DET ER JO SMAG OG BEHAG..... og det bliver så svarret på alt herfra.
NEJ..... Det er ikke smag og behag. Jeg vil have billeder der ligner dem jeg afleverede på USB`n. Hvis de skal redigeres, skal jeg nok selv gøre det. Så skulle du jo have prøvet med et par billeder først, inden du får fremkaldt for 1000 kroner, var hendes svar.
Ja..., hvis jeg havde vist dette, men jeg var helt uforberedt på at jeg fik en dårligere kvalitet (og service) end jeg har fået alle andre steder ( incl. Føtex )
DET ER JO SMAG OG BEHAG......
De ville ikke gøre det om, hvilket heller ikke vil give nogen mening, eftersom de kun fremkalder i bedste kvalitet ( det må være DERES bedste og ikke DEN bedste ) der åbenbart ikke passer, hverken til mit canon lommekamera, eller til mit nye Canon digitalkamera, købt hos Japanphoto i Aalborg storcenter. Penge retur var nærmest uanstændigt at foreslå.
Så nu står jeg tilbage, 1000 kr fattigere, men endnu værre, med en bunke billeder der ikke er til andet, end at smide ud.
Det er ikke sådan at jeg har mulighed for at rette op på noget som helst, ved fejl på et par bukser kan man sy knappen i, hvis det er det, og de er igen så gode som nye.
Fejl kan aldrig helt undgås, men uprofessionelle og arrogante medarbejdere burde kunne.
ALDRIG MERE JAPANPHOTO.

Kyndig vejledning og godt tilbud

Dejligt at opleve service som den skal være - i butikken på Frederiksborggade:-)

God og kompetent service i Frederiksborggade, København

Jeg har netop købt Canon M kamera i Japan Photo, Frederiksborggade, København. De var yderst engageret og serviceminded. Jeg fik god vejledning om de forskellige produkter. Alt i alt en rigtig god oplevelse. Jeg kan kun anbefale denne butik.

Super service! Japanphoto, kbh!

Skulle købe et kamera.
Fik god hjælp og medarbejderen var meget vidende.
Vil anbefale til alle der vil købe etgodt kamera, men måske ikke har så stor viden selv.

God service og kompetent vejledning

God vejledning til valgt af kamera objektiv

Elendig og arrogant service

Jeg havde bestilt en stak fotobøger til japan photos butik i Aarhus så kunne hente dem der mens jeg var hjemme på juleferie. Efter at have bestilt over nettet modtog jeg en mail som fortalte at jeg først kunne hente dem engang i januar. Jeg skyndte mig derfor med det samme at sende en mail til deres kundeservice for at ændre leveringen til deres butik i københavn. En uge senere modtog jeg så en meget kortfattet mail som fortalt at når man først havde bestilt kunne leveringsadressen ikke ændres under nogen omstændigheder. Efterfølgende prøvede jeg så at få fat i butikken i Aarhus for at høre om de kunne sende photobøgerne over til Japan photo i København, så jeg kunne afhente og betale der. Det ville de ikke. Så nu står jeg med for 1100 kr. fotobøge,r som ligger i en butik i Aarhus uden jeg kan få fat i dem.
Ufattelig dårlig og ufleksibel service og virkelig dårlig oplevelse. Find for guds skyld et andet sted at handle.

Ikke styr på produkterne

Vi skulle købe en gave og valget stod mellem to modeller. Det samme hus, men med to forskellige objektiver. Vi beslutter os for den dyre model, men alligevel lykkedes det sælgeren at slå den billige model ind(til den dyre pris vel at mærke) og pakke denne ind. Det var lidt en skuffende oplevelse at finde ud af, at gaven ikke indeholdt det forventede, da den blev pakket op.

Fantastisk service!

Jeg skulle med kort varsel bruge et pasfoto og henvendte mig til Japan foto ved Nørreport. Jeg blev betjent med det samme og fik hurtigt taget et billede, hvorefter jeg blev spurgt om jeg var tilfreds med billedet eller ville have taget et nyt. De garanterede ydermere at hvis ikke billedet blev godtaget på Borgerservice (de kan åbenbart godt være lidt emsige) så ville de naturligvis tage et nyt billede uden ekstra omkostninger. Ydermere blev jeg rådet til at få lavet mit pas på biblioteket hvor der ligger en kvik-borgerservice - Fantastisk råd eftersom at jeg kom til med det samme! Det kan man kalde god service! :)

Servicerende og forklarede personale!

Min oplevelse hos Japan Photo Nørreport har været excellent god!
Jeg har i længere tid gået med tanken om at købe et spejlflex kamera, da jeg ved at de giver mig en god billedkvalitet. Derved tog jeg en tur i Japan Photo og bliver mødt med en meget venlig og forklarende butiksekspedient. Han var meget god til tips, trick og teknik. Jeg følte tillid, oplysning, tryghed og "good deal" Jeg kan med andre ord kun anbefale Japan Photo!

Japan Photo København er et fantastisk sted at handle!

Jeg har tit handlet i den københavnske afdeling og har aldrig oplevet andet end god service, gode produkter og fornuftige priser. Personlaet er altid enormt imødekommende, og vil altid hjælpe én - uanset spørgsmål.
Jeg kan kun anbefale at tage et smut forbi butikken!

Dårligste service - Hold jer væk herfra!

Fredag eftermiddag gik jeg ind til JapanPhoto i Aalborg centrum for at se på noget tilbehør til mit Canon kamera. Købte uden problemer en mikrofon til 899,-. Da jeg kommer hjem, undersøger jeg nettet og finder ud af at den også findes i en Pro-version, som passer bedre til mit forbrug. Allerede om mandagen går jeg derind igen og snakker med en kvinde bag disken. Jeg fortæller hende at jeg gerne vil returnere mit køb. Hun kigger på den uåbnede æske og siger "lige et øjeblik", hvorefter hun går ud bag i butikken. Lidt efter kommer en meget olm butiksejer til disken og spørger hvad problemet er? Jeg siger der ikke er noget problem, jeg vil bare levere den købte vare tilbage. "Det er ikke noget vi gør i her" siger han! Jeg siger bare "hvad?", " Ja, han kan jo ikke tage den retur når den har været åbnet". Jeg beder ham kigge ordenligt på æsken, begge forhandleretiketter er stadig intakte, så den har ikke været åbnet! Så spørger han hvorfor jeg har købt den, når jeg kommer tilbage med den igen? Jeg fortæller ham om Pro-versionen, hvorefter han bare står og glor på mig! "Hold nu kæft" siger han og beder den kvindelige ekspedient give mig mine penge retur, hvorefter han surmulende går tilbage til sin krog bagerst i butikken.

Det var så sidste gang jeg handler i den butik/kæde!

Forsinkelser så det batter!

Jeg havde bestilt et canon eos 7d via. en alm. brand forsikring og fik at der ville gå højst syv dage til det ville komme. Efter 7 plus en weekend besluttede jeg mig for at tage situationen i egen og ringe ned til dem, der fik jeg at vide at kameraet var i rest ordrer og først ville komme i løbet af næste uge. Dette var dybt uacceptabelt, da jeg ikke var blevet informeret om nogle steder om at de var i rest ordre(ikke engang kvitteringen sagde noget om det). Hvis jeg havde vist det havde jeg selvfølgelig bestilt det andet steds, da jeg skulle til Tyskland og glædede mig til at tage mit nye kamera med og prøve det af.

Øv!

Arrogance for sidste gang

Jeg havde bestemt mig for at købe et nyt Canon EOS kamerahus, og havde fundet det billigste på WWW. Men, hvis jeg kunne få det til en rimelig pris i eks. Japan Photo, så ville jeg naturligvis gerne støtte faglig knowhow og service og betale lidt ekstra for det der.

Derfor brugte jeg lidt af min lørdag på at tage ind til Jan i Japan Photo, Bispensgade (Aalborg) for at høre, hvad han skulle have for kamerahuset. "Det er billigere, at købe det med et objektiv", fik jeg at vide. Fair nok, og det var jeg da også lidt forberedt på. Men da jeg svarede, at jeg havde set på WWW, at man kunne købe det forholdsvis billigere uden objektiv, var det meget kontante svar: "Så stopper vi her!!".

Enhver ved, at web-indkøb er billigst, så at du ikke engang har regnet ud, hvorfor jeg brugte tid på at besøge jer? En kunde, som sætter pris på god betjening fremfor kønsløs webhandel! Og, når nu I forståeligt nok ynker over konkurrencen fra WWW, hvorfor pokker gør I så ikke noget ved det? Satse på det, som I burde være bedst til, nemlig knowhow og service. Men derimod yde en uforskammet opførsel? Ufatteligt.

Det var sidste gang, at jeg sætter mine ben i den butik - men jeg har ikke opgivet at prøve de andre konkurrenter. Det blev sidste gang, for en anden i min husstand har desværre oplevet lignende tidligere. Sørgeligt.

Fremkaldelser ligner instagram billeder..

Jeg har været nede med mine negativer 3 gange nu - første gang kom de tilbage næsten uden lys, anden gang kom de tilbage grynede og lignede hengemte billeder / instagram billeder, den sidste omgang billeder var ikke meget bedre.
Det første 2 gange jeg fik billederne tilbage var det med et perfekt oversigtsbillede. Klare farver, skarpe billeder. 3. gang jeg fik dem tilbage var oversigtsbilledet belejligvis forsvundet og ekspedienten troede ikke på det kunne gøres bedre. Samtidig mente han at negativerne var ødelagte, så nu står jeg helt uden en sag.

Men nu har jeg givet op overfor virksomhedens evne til at fremkalde foto. Personalet i Storcenter Nord (Århus) var sågar frække nok til at sige mine billeder skulle være grynede og mørke - til trods for at oversigtsbilledet var klart og lyst! Absolut sidste gang jeg benytter mig af det firma!

Elsker Japan Photo!

Jeg synes egentlig det er lidt synd, at alle Japan Photo butikker risikerer dårlig omtale, fordi at enkelte ekspedienter i nogle butikker ikke har været så vakse....

Jeg har haft langdistance-handler med både Japan Photo i Viborg, og senest den i Aalborg city - hvor jeg så absolut kan fremhæve en god og høflig betjening, hvor det begge gange er endt med, at jeg har fået fingre i noget nyt og hot, som der ikke var til at få andre steder på det givne tidspunkt. Skide godt, og tak for det!! :)

Og til slut vil jeg med glæde fremhæve Japan Photo i Esbjerg. Nu har jeg selv oplevet, hvordan en besværlig kunde (som jeg desværre selv kendte) beslaglagde al deres tid - i MEGET lang tid, og det var mere end en gang, det skete. Den venlighed, hjælpsomhed og ikke mindst tålmodighed de fremviser, fortjener ikke mindre end topkaraktér!!

Købte kamera til konkurrence dygtig pris.

Købte et Canon Power SX260HS, SHDC 16GB C10 kort og et læder etui til 50kr mere end hvad jeg kunne finde det til på nettet, set ud fra det er en fysisk butik og jeg fik okay vejledning synes jeg det var en god handel, men der blev også forhandlet næste 1000kr af den samlede pris! Vejledningen, var okay men da jeg viste det meste selv omkring kameraet da jeg havde research-et det på www.dpreview.com havde jeg heller ikke specielt mange spørgsmål.

Slørede billeder

Jeg havde behandlet alle mine feriebilleder (2 MB format), så jeg fik lidt kanter og røde øjne fjernet. Det kan JapanPhoto tilsyneladende ikke klare. Da jeg fik billederne var stort set alle meget slørede. JapanPhoto mener at sådan er det bare når man selv retter i billederne.

Måske tildels min egen skyld, men stadig træls med 250 slørede billeder!

Dårlig service og uvidende sælgere

Jeg havde fået en trådløs udløser i gave, som skulle passe til mit kamera. Da jeg åbner pakken bliver jeg dog hurtigt klar over at den er fejlpakket, da stikket ikke passer i mit kamera. I butikken finder de den rigtige frem til mig, åbner kassen og tjekker, og det er rigtigt nok.
Men så stopper det også. Jeg kan ikke få den byttet uden at vise en kvittering. Fair nok hvis jeg ville have haft pengene tilbage, men da der er tale om en reklamation og en gave synes jeg det er for dårligt. Da jeg giver udtryk for min mening på en venlig måde bliver jeg endda talt nedladende til af flere ekspedienter.

En anden gang spurgte jeg ind til om de havde CF-kort, og der stillede ekspedienten sig bare op som et stort spørgsmålstegn. Man burde kunne forvente bare et minimum af viden når det nu er en decideret fotobutik.

I hvert fald ikke et sted jeg handler igen...

Sælger beskylder mig for at lyve da jeg klager over fejl på kamera

Butikken i Aalborg storcenter.

Jeg køber lørdag d. 3/9 2011 et ret avanceret kompaktkamera, til en forholdsvis høj pris og finder ud af næste dag at kabinettet gaber og det knager under brug, det ser ud som om det ikke er blevet samlet ordentligt, eller har fået et tryk. Jeg er selvfølgelig ikke tilfreds med at købe et nyt produkt der er i så dårlig stand. Så jeg tager ind til butikken d. 4/9 2011 og viser ekspedienten kameraet og fortæller hvad jeg har observeret. Han kigger lidt underligt på mig og spørger hvad jeg mener og jeg viser ham at kameraet ser ud til ikke at være samlet ordenligt. Han siger med det samme at det vil han ikke tage imod, hvortil jeg spørger hvorfor.
Han tager endnu et kig på kameraet og siger at det har været tabt, og jeg bliver lidt overrasket og siger at det kan jeg forsikre det ikke har. Herefter begynder han opføre sig på en måde jeg finder ubehagelig, han begynder at bande og han siger direkte at jeg lyver, han beskylder mig for at have tabt og lyve, da han så spørger om om jeg tror at han vil sælge et kamera der har været tabt svarer jeg (efter 10 min. ubehøvlet behandling fra ham) at det tror jeg sådan set godt han kunne finde på. Han siger så at nu skal jeg vist opføre mig ordentligt, men jeg kan kun svare hvem er det der startede med beskyldningerne.
Han nægter stadig at ombytte kameraet og efter han siger at han kan jo se at det har været tabt, beder jeg ham bevise det (eftersom købeloven fortæller at de første 6 måneder efter køb er det butikken der skal bevise at at det har været behandlet dårligt) og han ikke kan finde et virkeligt bevis (kameraet har ingen mærker, hakker, buler el. andre ting der kan bevidne om jeg har mishandlet kameraet, hvilket jeg selvf. ikke har) begynder han at blive mere ubehagelig og beskylder mig igen for at lyve, jeg spørger så direkte om han tror jeg lyver, hvortil han svarer "JA" og et ret hurtigt svar fra en jeg havde med ind i butikken; "det siger så mere om dig end det gør om os", det får ham til at stoppe med beskyldningerne, efter at vi gentagne gange fortæller ham at han har bevisbyrden for at det skulle være tabt, siger han "så skal jeg satme give dig et nyt kamera" jeg afslutter med at sige at jeg "aldrig vil handle i Japan Photo igen" og han siger "det håber jeg sandelig heller ikke"

Jeg går ud fra butikken med et nyt kamera, der ser fint ud og en meget overraskende oplevelse, jeg kommer hjem og ser til min overraskelse at der ikke er noget batteri i kassen og heller ikke i kameraet, men der har jeg bare købt et nyt, jeg tror ikke jeg ville få ham til udlevere mig et batteri og jeg vil hellere betale 250 kr,- end at blive beskyldt for at lyve og blive tilsvinet af en sælger.

Jeg har selv stået i en fotobutik for nogle år siden, som jo gjorde at jeg var ret købelovs kendt og min ledsager har sturderet noget jura. Men her har jeg altid stolet på kunderne, med mindre jeg kunne fremlægge en meget stærk bevisbyrde, og stadigvæk der har behandlet kunderne meget pænt.

Jeg blev meget overrasket.

Ingen service i den butik

ville bytte et olympus 800uz som var et dårligt køb ( tager dårlige fotos ) havde kvittering med 8 dages ombytnings ret.havde haft det det i 2 dage og ialt 40 fotos var der taget.De påstod at man ikke må prøveskyde med det,kun dem i buttikken men kunne kun byttes hvis det var en gave, sikke noget pis at fyre af.

Is Japanphoto your company?

Japan Photo Details

www.japanphoto.dk - 1. klasses fotofremkaldelse til billigste pris og de kendte mækevarer til markedets bedste pris, alt sammen leveret af et levende og arrangeret personale.

Visit Japanphoto

Call us on: 75120738