Jet Time reviews

Jet Time reviews

4.3

Bondefangeri og rookies

Skulle flyve 3½ time til Rhodos og havde derfor bestilt ekstra benplads, valgte den bagerste at nødudgangsrækkerne, da disse normalt også kan vippe i sædet. Pris 250,- pr sæde.
Da vi bliver boardet i en "old-tusse" gammel 737-300, erfarer vi at ekstra benplads er det eneste der ikke er på denne række, sædet kan ikke manøvreres, afstand imellem sæde forkant til ryglæn ca 26 cm.
Ydermere bliver vi mødt med en seddel om at vi nu havde vundet i lotteriet og nu var en del at flyverens sikkerhedsbemanding, hvis vi ikke ønskede dette skulle vi sige til og så kunne vi blive flyttet til andre sæder men uden mulighed for at få pengene retur.
Da en medpassager på samme række gør opmærksom på at sæderne IKKE kan bevæges og denne passager udtrykkeligt havde anmodet om sæder hvor ryggen kunne bevæges, grundet dårlig ryg, var beskeden bare, "at dette var et gammelt fly, og disse sæder ikke kunne bevæges"
Der var en erfaren i blandt kabinepersonalet, resten virkede som det var deres første tur, nervøse og usikre.
Rejste med JetTime for ca. 2 år siden og der kostede række 1 75,- en ok pris
Jeg advarer alle mod at benytte dette selskab.
Ved fremtidige rejser, vil der nu blive undersøgt om transportøren er JetTime, hvis det er tilfældet, vælges en anden rejseleverandør.

En dårlig oplevelse.

Vi havde bestilt en golfrejse til Algarve, Marina Club Lagos Resort den 14. marts 2014.
Flyafgang blev forsinket ca. halvanden time fra Kastrup Lufthavn, fordi flypersonalet ikke kunne få plads til vores bagage.
Flykaptajnen meddelte. at det kun var plads til vores golfudstyr og at vores kuffert vil ankomme samme dag ved 20 tiden, lokal tid.

I lufthavnen i Faro brugte flere timer på at få udarbejdet en PIR rapport, hvilket var nødvendigt for at sikre en levering af kuffert til hotellet.
Der var flere af vores medrejsende der tvivlede på, at vores kuffert vil nå frem fredag aften, kl. 20.
Der blev også senere meddelt at vores kufferter var landede i Malaga.

Nu stod vi Lagos og manglede næsten alt, idet vi skulle spille golf lørdag morgen.
Indkøb af golftøj, toiletsager mv. i en by som vi ikke kendte. Det var umuligt.
Det var først lørdag eftermiddag, hvor det lykkedes med lidt indkøb af golftøj.
Nu var det sådan, at vores golfudstyr ikke måtte veje mere end 15 Kg, derfor var golfsko og golfbolde pakket i kuffert, så det manglede jeg også.

Vores kuffert kom sent søndag nat til hotellet, dvs. mandag morgen fik jeg meddelelsen, at min kuffert stod i receptionen på hotellet.

Det var en meget frustreret oplevelse på en golfrejse, som kunne ha´ været en god oplevelse.
Jeg føler at den købte golfrejse er ødelagt med 3/7 dele, idet de første 3 dage fik jeg ikke nyt det samvær og golfspil som forventet.

Vi fik dog tilsagn om en kompensation, som jeg endnu ikke har set noget til.
Denne kompensation kan ikke erstatte en golfrejse.

Jeg fatter ikke, at et flyselskab som Jet Time sælger flysæder og senere fortæller os i flyet, at de ikke kan få plads til bagagen. Det var en dårlig oplevelse.

Alt for lidt plads !

Vi fløj med Jet Time fra CPH til Gran Canaria i uge 17. Maden var bedre end forventet på et charterfly, men der er alt for lidt plads i flyene.

Kunne godt finde på at rejse med StarTour igen, men det bliver ikke med Jet Time. Har rejst med SAS, Finnair, Lufthansa, Vietnam Airlines og indenrigs med China Southern i Kina men har aldrig siddet så klemt i en flyver før.

Da vi havde børn med, havde vi ikke mulighed for at bestille de ganske få pladser med ekstra benplads. Disse pladser er kun ved nødudgangene

Det er også dybt irriterende at man er tvunget til at betale for at være sikre på at kunne sidde ved siden af hinanden.

Der var mulighed for at leje tablet med udvalg af film og spil til både børn og voksne. Det var helt fint.

Uacceptabel håndtering af manglende bagage

Har helt samme oplevelse af manglende bagage fra i fredags. Ingen tilbagemelding overhovedet har jeg fået omkring bagagen og prøver jeg at tracke den via Novia's hjemmeside, så findes den ikke. Har prøvet rejsebureau Club La Santa,Jettime, Novia's, og der er ingen respons fra nogen af dem, de giver hele tiden bolden videre til de andre. Hvad gør man i sådan en situation?

Æv for en ærgerlig oplevelse!

Fløj med Jet Time fra Lanzarote til København i fredags. De var forsinket i deres ankomst fra Danmark, hvilket for os var helt OK - det kan jo ske. Vi kom afsted noget senere, men indhentede noget af det forsinkede, da der var medvind på vej mod København. Da vi lander og skal have vores bagage, er der kun ganske få kufferter der kommer ud på båndet og i højttaleren meddeles det at der ikke kommer mere bagage. Jet Time har bevidst valgt at flyve uden vores bagage - og har ikke informeret os om dette inden afgang. En ren økonomisk beslutning, uden hensyn til den enkelte passager. Fredag aften lover Jet Time at vi bliver ringet op søndag formiddag og at bagagen bliver bragt ud til os søndag aften. Da vi ikke hører noget søndag formiddag ringer vi til dem og nu er det pludselig mandag bagagen bliver leveret….måske, for nu vil de ikke love noget. Det er simpelhen ikke godt nok Jet Time!

Flyver som vinden blæser.

Fløj fra Kbh til Gr. Canaria d. 25.10.13 kl. 7. Modvind på turen gjorde, at turen tog næsten 7 timer mod normalt 5 1/4. Hjemtur d. 08.11.13, hvor afgangen fra Gr.Canaria var forsinket 2 timer p.g.a. sen ankomst (flyet måtte gå ned i Faro/Portugal for at tanke på grund af modvind). Man må sige, at de flyver som vinden blæser, så deres tidsplan kan man slet ikke stole på. Det var første og sidste gang jeg fløj med Jet Time.
Kabinepersonalet var til gengæld rigtigt godt, og maden OK. Derfor giver jeg 3 stjerner i stedet for 1.
Dan Nielsen

Danmark NR 1

Hejsa Jet time. Jeg vil på mine og min families vegne sige mange tak for alle de flyvninger vi har været på med jer , specielt 15-9 Antalya-Tirstrup og 21-9 Chania-Tirstrup . Med styrmand Krestian og kaptajnen og resten af besætningen kan man ikke ønske sig mere, Der var non stop underholdning fra besætningen på hele turen Jeg har fløjet mere end 200 gange, nogle gange gode ture men mange gange dårlige. Med JTG har vi altid haft super gode ture, så nu Gider vi ikke de andre selskaber. Og tillykke med de næsten nye fly. Vi glæder os til 20-10 da skal vi med jer igen.

MVH A. Mohamed B. bachmann_byg@yahoo.dk

Fin service og god mad :)

Men rigtig gamle fly, med dårlig plads.

Og nu koster det så åbenbart 500,- pr. mand at bestille et sæde med ekstra benplads, sidst vi var af sted, kostede det 300,-

Også bestilt igennem Star Tour her... og det tror jeg også de får at vide.

Meget gamle fly med dårlig plads

Jeg vil gerne starte med det positive ved vores flyrejse fra Aarhus til Mallorca og retur i sidste uge. Besætningen var meget søde og hjælpsomme. Alle virkede meget professionelle. Flyet fløj til tiden begge gange så det var dejligt. Også skønt at flyve med danske piloter. :-)

Når det så er sagt så var jeg desværre meget skuffet over standarden af flyet (Boing 737-300) der, som andre også nævner, er fra midt 80'erne. Det hele var meget slidt og jeg bed mærke i at der var flere defekter inde i flyet. Fx dryppede der vand ned fra loftet forrest i flyet, hvilket nok skyldes et problem med den store dør i venstre side på flyet som er der da flyet kan laves om til fragtfly. På vejen derned havde man fx også brugt en del servietter til at holde noget af væggen på plads med forrest i venstre side. For mig var noget af det værste dog benpladsen mellem sæderne hvor jeg faktisk ikke kunne have mine ben når jeg sad normalt, og selvom jeg er 185 høj så er det jo ikke unormalt i dag! Selv Ryanair har bedre benplads og det har aldrig været et problem for mig før. Det skal siges at jeg i forbindelse med mit arbejde flyver tit og har fløjet meget med SAS og Norwegian. Man kan naturligvis betale sig til bedre benplads ved nødudgangene hos Jettime, men jeg havde simpelthen bare ikke forestillet mig at standarden kunne være så lav her i 2013. Sidste gang jeg fx fløj fra Aalborg til Kastrup med Norwegian var der god benplads, fladskærme i loftet, gratis Wifi ombord og alt det man normalt ville forvente at finde her midt i 2013. Det er der naturligvis ikke i et fly fra 80'erne som ikke er blevet opgraderet.

Samlet set må jeg sige at jeg meget skuffet over vores rejse med Jettime, og vi kommer ikke til at flyve med Jettime mere før de får nye fly ind på alle ruter, og jeg vil heller ikke anbefale andre at gøre det. Betal hellere den smule ekstra og flyv med et fly som du ikke er bekymret for at sætte dig ind i! (Bemærk at jeg på ingen måde anklager flyet for at være usikkert at flyve med. Rent mekanisk er alt sikkert helt som det skal være).

Vi bookede vores rejse med StarTour som vi ellers troede havde en vis standard, og de får også en besked om dette som er nævnt her.

Jeg kan dog til slut nævne at maden ombord var gange udmærket, og det var lækkert at få noget normalt mad på vej hjem efter en uge med usund mad. :-)

Anders N.

God service men gamle fly

Jeg har intet dårligt at sige om den service jeg har fået alle de gange jeg har fløjet med Jet Time, men jeg har meget i mod at de stadig benytter fly fra før 1990. 737-300 blev introduceret tilbage i 1984, og jettime bruger dem stadig. Flyende er slidte, og alle de gange jeg har fløjet med dem, har jeg oplevet flere defekter på flyende. Bla. toiletter der ikke virkede, paneler der sidder løst, lugt af jetbrændstof i kabinen under start, is på indersiden af vinduer og indervæggene i kabinen.

Selvom de overnævnte ting efter min mening bare er noget der skal være i orden, er det der har bekymret mig mest, været på en tur hjem fra Lanzarote, hvor vi før start sad inde i flyet i ca. 40 graders varme og nærmest ikke kunne få vejret. Grunden var at de ikke kunne få gang i flyters APU, der sørger for elektricitet og ventilation når hovedmotorende er slukket. Nu er jeg naturligvis ikke ekspert på området, men det bekymrede mig meget at man ikke tog det som værende noget alvorligt og lod flyet starte og gå på vingerne uden at undersøge sagen nærmere. Jeg sad selv og tænke på om det evt. kunne være en general fejl i flyets brændstofsystem eller andet. Jeg har dog min tillid til at man hos Jet Time har styr på hvad man laver, men det bekymre mig stadig, at der hver gang jeg har været ude og flyve med dem har været ting der ikke har været i orden.

Fin flyvetur

Syntes overall at de har formået at tilfredsstille mine ønsker. Pænt og rent fly, aviser og tidskrifter på sæderne. Rart personale. Eneste anke er manglende skærme med flyrute.

På tide med en gevaldig opstrammer af standarden af flyflåden.

Afgik fra Kastrup søndag 13 januar 2013 kl. 10.30. Selv samme fly var aftenen før, ankommet fra Frankrig med ski gæster. Vi har drenge som ankom med flyet, de udtrykte samme opfattelse.
Et møg beskidt fly fløj vi med til Tenerife, en fly tid på 5 timer. Det så ud som der ikke var gjort rent og fikset reparationer indvendigt. Der sad madrester i stolene, kanterne i klapbordene og fronten foran sæderne. Det var en overset opgave fra rengøringen i Kastrup, sjusk sjusk. Hvordan kan Jettime se igennem fingerene med kvalitet og vedligeholdelsen ?
Vis nu en anden vej, end discount selskaberne.
Søndagen 20 januar 2013, hjem med atter et beskidt fly og den ene dør til bagerste toilet var defekt, kunne derved ikke lukke og låses. Når øvrige passager havde været en tur på det lille " hus " stank der fælt. Påtalte det for personalet, men de virkede nærmeste ligeglade. Vi fløj med Jettime for en del år siden, da De lige var startet som dansk flyselskab, flytur til Malta, sikke en forskel. Flyet vi fløj med havde været MÆRSK ejet, men var så blevet solgt til fjernøsten, det bar tydelig præg efter årerne i østen.

Jettime giver god kundeservice om bord.

Nu har jeg selv, fløjet 12 ture sammen med Jettime.
På 6 rejser - De for hermed 5 stjerner.
Hvis jeg kunne havde de fået flere.

Servicen er i Top

Jannick - fotograf for www.flyspot.dk
som jeg IKKE selv ejer.

Service i top

Jeg har i januar for første gang fløjet med Jet-Time. Det var en god oplevelse. For første gang kunne vi høre, hvad piloten sagde. Det plejer at være en uforståelig mumlen i en skrattende højttaler. Her kunne vi tydeligt høre, hvad der blev sagt. Og piloten fortalte jævnligt om relevante og oplysende informationer. På samme måde kunne vi tydeligt høre kabinepersonalets informationer. Her kunne andre flyselskaber lære meget.

Super god fly og personale

Kan kun sige god for dem... Nu har vi været på Gran Canaria 2 gang. I 2012 og nu her i 2013.

Det var med jtg 517 og jtg 518...

Venlig personale og en fantastisk kaptajnen Per Knudesn som fortalte alt om flyve turen...

Og hvordan de arbejde imens de var i luften....
Og hvorfor man ikke kunne undgå at få lidt turbulens og hvad turbulens er:-)
Så helt igennem en fantastisk flyvetur.
Og vi fik mad ombord det var også rigtig godt
Så kan kun varmt anbefale at flyve med dem ;-)

posetiv tur

Har kun roser til overs for jet time har fløjet med dem 3 gange til Egypten og skal på en 4 tur i januar 2013 sød kabinepersonalet dejligt med dansk talende piloter som kikker ud en gang imellem så man kan se der er personale derude også

vi var tilfredse :-)

tjaaa måske skal der ikk så meget til - vi er vant til ryanair, så vi syns benpladsen var fantastisk ;-) betjeningen i top, maden fortræffelig og bortset fra en forsinkelse så var alt ganske ok - måske var vi heldige at få nogen af de nyere fly, ja det vides ikke, men vi flyver ihvertfald gerne med jettime igen.

Positivt overrasket!

Efter at have læst anmeldelser herinde havde jeg ikke de høje forventninger, men jeg blev faktisk positivt overrasket.

Ja, flyet er af ældre dato og det ser slidt ud indvendigt. Piloten fortalte undervejs lidt om turen og fly/flyene og nævnte bl.a. også at det var det "klassiske" fly vi fløj i nu, og at de også havde "new generation" udgaverne af flyet.

Personalet om bord var rigtig flinke og service-minded, der var ingen problemer der. Der var også en lille chokolade godbid både ved indgang til flyet og igen inden vi skulle lande.

Maden var morgenmad som bestod af lune boller med ost og spegepølse af godkendt kvalitet (nok pålæg til 2 boller), frisk frugt og en youghurt. Gratis kaffe og the. Andre drikkevarer koster.

Det eneste jeg er decideret utilfreds med at grænsen på 5kg håndbagage - det er virkelig ikke meget hvis man har bl.a. har bærbar og kamera (og kameraet ikke er et lommekamera e.l.).

Derudover var det selvfølgelig også kun med til at gøre min tur bedre, at jeg fik 3 sæder for mig selv, og at nok 80% af passagerne var mindst 60 år, den generation er både høflig og stille, så det var en behagelig tur :)

Aeroflot i dansk version

Fløj retur til Sicilien.

Begge gange med et totalt nedslidt fly. Alt muligt var i stykker indvendig. Der var lavet reparationer med tape og plasticmaling. Panelerne i loft og sider var så bulede at man nogle steder kunne stikke en hånd ind mellem samlingerne. Der lå et centimeter tykt lag af støv og affald rundt i kanten af kabinen. Pladsen var meget trang, selv for mig som kun er 1,74.

Uanset om det måske er uretfærdigt kommer man til at tænke på om den tekniske vedligeholdelse af flyet er lige så dårlig.

Personalet var sødt og venligt, man kunne næsten kun have ondt af dem, det må ikke være sjovt med de mange kommentarer de garanteret får fra passagerer.

Helt ok

Jeg fløj til Tyrkiet med Jettime, og kan ikke sige noget dårligt om dem. Ja, godt nok er deres fly ikke de nyeste, men de fejler ikke noget, service ombord er fin, der var ingen forsinkelser. På vejen tilbage kneb det dog lidt med benplads.Personlig synes jeg at det ikke er ok at man flyver med fleet som er i gennemsnit 25 år gammel, og vil derfor opfordre Jettime til at lease nyere maskiner.
Vi kører heller ikke i 25 år gamle biler, vel.
Jeg plejer ellers at rejse mindst 4-5 gange årlig med fly, og dette var første gang med Jettime.

Is Jet Time your company?

Jet Time - Virksomheden Jet Time er et dansk flyselskab, som blev certificeret af de danske luftfartsmyndigheder og startede operationerne i 2006. Bag selskabet står en række danske forretningsfolk. Ledelse og personale består – for de flestes vedkommende - af folk med mange års erfaring i den danske luftfartsbranche. Forretningskonceptet Der går mange år imellem, at nye danske flyselskaber ser dagens lys, men i 2006 besluttede en gruppe danske erhvervsfolk med solid erfaring i rejse- og flybranchen at etablere Jet Time A/S som et helt nyt dansk charterflyselskab. Stifterne følte, at de seneste års udvikling på det danske flymarked havde åbnet mulighed for at starte en nicheoperation, som kunne betjene chartermarkedet. Tanken bag etableringen af selskabet var, at udvikle en Business-to-Business virksomhed med fokus på kontraktflyvning for både charterrejsebureauer og andre med gruppetransport behov. I den mere og mere hektiske skandinaviske ruteflybranche var der et oplagt behov for en operatør, som koncentrerede sig om netop chartersegmentet Et meget vigtigt princip for selskabet er derfor, at man udelukkende sælger "hele fly" primært til charterrejsebureauerne. I sommerhalvåret går en stor del af Jet Times flyvninger derfor til destinationer ved Middelhavet, og om vinteren er det typisk Kanarieøerne og Egypten, der trækker. En mindre del af flyvningerne sælges på ad-hoc chartermarkedet, hvor kunderne kan være alt lige fra superligahold, der skal rejse ud for at spille i de europæiske turneringer til IT-firmaet, der samler medarbejderne på en skitur i Alperne, til bilimportøren, der flyver sine forhandlere på studiebesøg til bilfabrikken i Mellemeuropa. Også flyvning for andre flyselskaber – som midlertidigt mangler kapacitet – er en vigtig ad-hoc aktivitet for Jet Time. Ligeledes har vi - som de eneste i Skandinavien - et Boeing 737-300 QC (quick change) fragtfly, som udfører forskellige typer fragtopgaver af kortere og længere varighed. På denne flytype kan vi løfte op til ca. 16 tons fragt fordelt i flyets normale lastrum og store kabine. Som underleverandør til mange forskellige kunder er det helt afgørende, at vi hos Jet Time forstår at indrette vores service ombord præcis som kunden der chartrer flyet ønsker det. Nogen ønsker nakkeservietter med firmanavn på, andre ønsker gratis mad ombord, nogen vil blot have kaffe og vand og mulighed for at købe en sandwich. Atter andre ønsker den helt store luksus servering til 80-100 VIP kunder. Hos Jet Time bestræber vi os på, at alle de forskelligartede servicekoncepter leveres i en afslappet, men stadig effektiv og professionel atmosfære. Personale De fleste af Jet Times ansatte er folk med stor erfaring fra andre danske flyselskaber, og fælles for alle er, at netop udfordringen i at skabe et helt nyt og unikt selskab er selve drivkraften og motivationen til at yde den indsats der kræves.

Visit Jet Time