Jobdk reviews

Jobdk reviews

5.2

Gode ideer og fif

Hej!
Jeg har været med i et "projekt" hos Jobdk. og mener faktisk det har været meget givende, selvom jeg endnu ikke har fået et job ud af det. De virker meget kompetente og jeg synes, at vi har fået mange gode fif og ideer. Endvidere synes jeg det er super med et "udbud" af forskellige mennesker med forskellige jobønsker / erfaring - det kan jo nogle gange give ideer til, hvor der måske mangler noget arbejdskraft. Jeg synes dog, at vi skulle have mulighed for, at få "alles" mailadresser/tlf. numre i tilfælde af, at vi efter forløbet hører om job til den enkelte, altså en slags netværk. Et lille negativt suk er dog, at tiden bliver udnyttet til fulde om eftermiddagen, der er jo nok altid nogle ting, som vi kan få fyldt på i sidste ende af dagen som vi kan bruge i jobsøgningen. Ellers super godt sted og søde mennesker at være tilknyttet.

Efter min mening, en ren fupforretning.

Jeg har været tilknyttet Jobdk et lille årstid(4 konsulenter). De "seancer" jeg har været til, har været helt til grin. Har læst mange af anmeldelserne her på sitet, og kan nikke genkende til det meste.
I min "sagmappe" til Jobcenteret skriver Jobdk, at jeg har været i 4 ugers aktivering, men jeg har siddet i deres lokaler 2 gange á to timer og hørt på ævl og bævl, dette hæver de jo så en klækkelig betaling for, fra det offentlige. Efter min mening kunne pengene være brugt meget bedre.
Hvis man læser bogen "Dagpengeland", får man en mistanke om, at den er skrevet om Jobdk, hvis det ikke er tilfældet, er det uhyggeligt, at der findes flere firmaer af slagsen.

Svindel af værste skuffe!

Jeg kan kun tilslutte mig koret af folk der brokker sig, og vil gerne bidrage med mine egne oplevelser.

Dag. 1: Vi gennemgår et fireugers skema med forskellige programpunkter vi skal igennem. Skemaet bliver fulgt til punkt og prikke på første dag, omend de såkaldte konsulenter virker dybt uengagerede og ikke voldsomt professionelle.

Dag. 2: Vi følger halvdelen af programmet, hvorefter vi bliver efterladt med et mantra vi snart skulle lære godt at kende: “I arbejder bare selv, og hvis der er noget, så sidder vi inde på vores kontor”.

Dag. 3: Dagen indledes med ordene “I arbejder bare selv, og hvis der er noget, så sidder vi inde på vores kontor”.

Dag. 4: “I arbejder bare selv, og hvis der er noget, så sidder vi inde på vores kontor”

Dag 5: “I arbejder bare selv, og hvis der er noget, så sidder vi inde på vores kontor”

Sådan fortsatte det indtil vi overgik til det kalder, “workshopforløb”.

Eneste forskel er, at her er et hvert forsøg på at forgøgle os at vi skulle lave noget fjernet, og “I arbejder bare selv, og hvis der er noget, så sidder vi inde på vores kontor” er så selvskrevet at “konsulenterne” blot krydser os af om morgenen og går. Som oftest kommer der pludselige fridage, eller “hjemmearbejdsdage” som de kalder det, lige som vores dage, der skulle gå til klokken 15 konsekvent slutter kl.12 hvor et nyt hold kommer ind.

Det er pinagtigt tydeligt at vi bare er en måde for JobDK at tjene penge og at de ingen interesse har i os eller vores situation.

Min tid hos JobDK har om noget forhindret mig i at få job, da jeg var tvunget til at dukke op og sidde i et lokale med elendig luftkvalitet, uden udsigt til kvalificeret sparring af NOGEN art.

Ikke så mærkeligt at de snyder med deres tilfredshedsstatistik.
JobDK er skoleeksemplet på hvorfor anden aktør ordningen aldrig skulle have været i hænderne på private firmaer.

De ved da ik en skid

Magen til amartør skal man kigge længe efter, det skulle da lige være rødblok.

Chokeret

Jeg er chokeret over alle de dårlige anmeldelser, som jeg desværre ikke kan se hvor kommer fra. Jeg har været tilknyttet Aalborg afdelingen, og været yderst tilfreds med dem.
Har fået udbygget mit netværk, har fået alt den hjælp jeg har ønsket og mere til. gjort brug af deres netværk, skærpet mine kompetencer.
Så jeg kan kun anbefale Aalborg afdelingen !!!

Lorte Firma

Det er et firma der er anden aktør og beskæfter sig med ledige og skal hjælpe dem ud i arbejde igen.
Men det har de ikke meget interesse i for de får flere penge ud af at sende de ledig i virksonhedspraktik i bla andet bauhaus lidl.

alt det bliver vedtaget på et møde på restraurant Vadestede med alle virksomheder i Holbæk

JOB.DK - ADVARSEL MOD JOB.DK VÆLG DEM ALDRIG NOGENSINDE

Meningsløst og rodet forløb med mange forskellige lærer, som med hovedet under armen og uden hensyn til statistiske kendsgerninger VEDVARENDE opfordrer dig til at komme i jobtræning eller praktik, således at de selv (job.dk altså) kan få deres fede refusion fra Staten. Job.dk har som sådan ABSOLUT ingen interesse i kursisterne. Der køres kursusmæssigt bevidst med den laveste og billigste fællesnævner. Det kan vel ikke engang betegnes som et kursus.
Job.dk indkalder desuden de ledige ulovligt i og med, at Job.dk selv laver din handlingsplan og derefter sender den ud til dig uden nogensinde forinden at have drøftet planen med dig. det er ifølge loven IKKE tilladt.

Jobdk er skyldig i falsk varebetegnelse, fusk og inkompetence

Som LVU ledig (ledig med Længere Videregående Uddannelse) mellem 30 og 60 år, har jeg fået tildelt Jobdk som anden aktør for 1 år og har deltaget i deres første 6-ugers Vejledningskursusforløb ifm jobplan/aktivering. Jeg er dog meget utilfreds med Jobdk!

Der er flere grunde til min utilfredshed med Jobdk.
Første uheldige oplevelse baserer sig på falske oplysninger/snyd; Jobdk slår sig op på at tage individuelt udgangspunkt i den konkrete situation hos hver enkelt kandidat/ledige, hvilket bliver kortlagt ved et personligt og individuelt møde i starten.

Jeg fik således en indkaldelse til et velkomstmøde, som skulle være en blanding af fælles information og en kort individuel samtale. Mødet viste sig dog at være et kort fællesmøde/introduktionsoplæg for ca. 20 fremmødte kandidater, hvor vi fik at vide, at vi ikke skulle til personlig samtale alligevel (det var det forkerte brev/de havde glemt at rette i brevet). Vi skulle alle udfylde nogle standardblanketter, som vi skulle aflevere til oplægsholderen efter mødet.
Baseret på de udfyldte oplysningerne i standardblanketten, modtager jeg efterfølgende en jobplan, som jeg skal underskrive. Samtidig registreres samme oplysninger i jobnet.dk (Jobcenter) som resultatet af en ”jobsamtale” (under menupunktet ”Afholdte møder”).

Samme dato som jeg modtager oplysninger om starttidspunktet for jobplanen/aktiveringsforløbet, modtager jeg også en indkaldelse til det individuelle møde/jobsamtale – datoen for jobsamtalen ligger dog 2 uger EFTER endt aktiveringsforløb. Da jeg ringer for at høre, om datoerne er korrekte, får jeg at vide, at det hele er, som det skal være. Omtrent en måned senere starter aktiveringsforløbet, som er et 6-ugers vejledningskursus, der tager udgangspunkt i det personlige møde, som jeg endnu ikke har haft. Vi får 3 forskellige vejledere/undervisere i løbet af 6 uger (2 uger til hver), hvoraf ingen kan sætte sig ordentligt ind i hvert enkeltes situation, og ingen oplysninger bliver videregivet til den næste. En af vejlederne kom med følgende ytring, da jeg beder om hjælp til at afdække idéer til virksomhedsmuligheder ift mine uddannelsesmæssige og faglige kompetencer: ”Det har jeg hverken tid eller ressourcer til at sætte mig ind i. Jeg har kun 14 dage, og det skal jeg bruge til at få jer alle i praktik eller løntilskudsjob – det er målet med det her.”

Udover at snyde med informationer/falsk varebetegnelse, så er jeg også frustreret over den måde, vi oplever at blive behandlet på. Især én af vejlederne har udvist en meget ubehagelig adfærd, som veksler mellem truende, nedladende, aggressiv og ligegyldighed. Min samlet opfattelse af Jobdk er, at de udelukkende tænker i profit og er bedøvende ligeglade med de arbejdsledige, som de hævder at ville hjælpe.

JOBDK lyver stadigvæk om deres resultater - VÆLG ALDRIG JOBDK!!!

På jobdk's hjemmeside står sort på hvidt, at de hjælper 500-600 ledige i job - om måneden! Det er LØGN fra ende til anden! Tallene bygger på rapporten fra 2007 og er ikke blevet opdateret! Den gammelkendte løgn får åbenbart lov at bestå!

Jobdk praler med deres brede virksomhedsnetværk - igen er det løgn. Jobdk er ikke andet end en flok middelmådige amatører, der kun er interesseret i at fylde deres egen pengekasse og sikre arbejde til deres konsulenter så lang tid som overhovedet muligt. Har aldrig oplevet, at de har gjort brug af deres "brede virksomhedsnetværk" til at hjælpe mig (eller nogen andre) i arbejde.

Hvis deres virksomhedsnetværk findes, hvor er det så henne?? Og hvorfor bruger de det ikke noget mere? Jeg var hos dem i et helt år UDEN at opleve de bragte det på bane, på trods af talrige hentydninger fra min side. Tværtimod oplevede jeg flere gange at konsulenten "gled af" på spørgsmålet, á la "jeg synes nu hellere vi skal snakke om de 2 stillinger, du skal søge?"

Jobdk arbejder ikke med dig, men mod dig.

Jobdk/Flopdk/Fupdk - duer ikke til en sk..!!

Efter netop at have afsluttet et 1 år langt tvungent kontaktforløb hos jobdk er min vurdering klar: Jobdk er dumpet med et brag!

Hele kontaktforløbet har båret præg af at være et “job(kontrol)center version 2″-forløb. Det virkede som om, at bare konsulenten fik stukket 2 ansøgninger/stillingsannoncer i hånden en gang imellem, så han kunne sætte sine krydser, ja så var han glad og tilfreds, og så kunne jeg ellers bare passe mig selv indtil næste gang.

Jeg mærkede på intet tidspunkt noget samspil eller nogen indstilling til, at “nu hjælpes vi ad om dette her” fra konsulentens side, selvom han er ansat til det selvsamme.

Dér havde jeg nok ventet en smule mere af det, som de skriver om i deres fine brochurer, fra hans side. Ting som:
- Formidling af kontakter til relevante virksomheder
- Tilrettelæggelse af relevant virksomhedsrettet aktiveringsforløb
- Formidling af ordinære jobs
Vel at mærke uden at jeg nødvendigvis skulle være nødt til at presse det ud af ham – det burde være i hans natur som konsulent, selv at bringe det på bane.

Kan ikke sige hvor skuffet og utilfreds jeg er over tilsyneladende at have spildt et helt år på en komplet uengageret jobkonsulent, der så det som sin fornemste opgave at holde mig i ørerne på bedste jobcenter/a-kasse-manér, fremfor at passe sit egentlige job – at hjælpe mig i arbejde! For arbejde er jeg ikke just kommet tættere på i forhold til da jeg indledte kontaktforløbet, selvom jobdk på deres hjemmeside og i deres brochurer bryster sig af deres brede virksomhedsnetværk og kontakter på arbejdsmarkedet.

I virkelighedens verden er det blot sørgeligt at konstatere, hvad JobDK (“kendt og berygtet anden-aktør”) tilsyneladende udsætter folk for….

Til skræk og advarsel! For dette er vel ikke hvad folk regner med at få ud af den tid de tilbringer i dette humbug-foretagende.

Så til jer, der ikke vil spilde et års dagpenge på at have Jobdk til at snøvle rundt med jeres sag og nedbryde jer psykisk: Vælg en anden anden-aktør. For Jobdk er hverken tiden eller pengene værd!

Er helt til grin

da vi møder op på jobdk bliver vi budt på kaffe og te, det var det bedste der var sket i hele det kursus forløb. efter kaffe kunne vi bare passe os selv, og da der ikke var nogle job`s på jobnet eller ligende sider. kunne vi bare gøre hvad vi havde lyst til, eks. går på face book se tv på comp eller tage ud og søge job`s på egen hånd og uden hjælp fra jobdk selvfølgelig. fuck det er sgu spild af tid

Fuldstændig meningsløst og til grin!

Min oplevelse af Jobdk er, at forløbet der er fuldstændigt meningsløst. Jeg blev henvist til Jobdk, da jeg som nyuddannet havde svært ved at finde job og endte i den forbindelse på Lersø Parkallé , i et forløb for ledige unge under 30 år. Faktisk havde jeg set frem til at få noget hjælp og et nyt syn på mine jobansøgninger. Jeg blev dog slem skuffet, hvorfor min deltagelse på kurset frem for alt resulterede i utallige frustrationer.
Det er mig stadig en gåde, hvordan teorien om at jeg ved at møde op på Jobdk fra 9 til 14, for primært at være overladt til sig selv, kan få mig hurtigere i job. For det var stort set dagsordenen. I mange tilfælde mødte vi op i vores lokale kl. 9, for først at se en konsulent derinde kl. 12 eller 14, når han kom for at krydse os af, så vi igen kunne tage hjem. De gange hvor der var en konsulent blandt os, blev tiden primært brugt på, at vi hver især på holdet skulle fortælle højt om vores jobsituation.
- Men hvad fik vi ud af det? Efter mit øjesyn ikke særlig meget. Det var tidsfordriv og det resulterede i en ubehagelig følelse og mere frustration bagefter. Min oplevelse har været, at den ene konsulent på holdet, havde en meget speciel måde at håndtere disse spørgerunder på, hvilket var yderst ubehageligt. Han forventede et bestemt svar på nogle spørgsmål og svarede man ikke derefter, blev han ved med at bore indtil man til sidst svarede det han borede efter – til trods for dyb uenighed. Disse spørgerunder gav mig en tydelig følelse af, at konsulenterne ikke havde kendskab til vores eksakte jobsituation, men at vi blot alle var placeret i en og samme kasse – og alle derfor kunne svare det samme.
I starten af min deltagelse hos Jobdk, virkede det som om at der rent faktisk var planlagt en slags forløb for os, af de få konsulenter der var tilknyttet ”ledige under 30”. Jeg blev først tilknyttet holdet et par uger inde i et forløb og jeg blev i et intromøde introduceret for en tegning, hvor hver af de kommende 4 uger, var skematiseret med et tema for jobansøgningen. Men det blev aldrig til noget. Efterhånden blev dagene med en mere og mere løs struktur. Vi fik hele tiden at vide af konsulenterne, at Københavns kommune havde et nyt hold ledige under 30 som de skulle byde velkommen i jobdk, hvorfor de altså blev nød til at planlægge indslusningen af dem. Jeg bad op til flere gange mine konsulenter om at læse en jobansøgning igennem, hvilket hele tiden blev udskudt pga travlhed, hvorfor jeg gang på gang endte med at tage hjem og få nogle venner eller familie til at læse dem igennem i stedet.
Derudover havde jeg nogle spørgsmål til noget uddannelse. I et tilfælde tog jeg først på mit jobcenter – uddannelsesafdelingen, hvor jeg talte med en yderst kompetent mand. Det var tydeligt at han kunne give mig et svar med det samme, men da han så jeg var tilknyttet Jobdk, fik jeg at vide at det var dem jeg skulle spørge. Jeg cyklede straks derud og min konsulents første svar var ” Det ved jeg virkelig intet om”. Herefter fik han fat i en anden der skulle vide noget om det. Det gjorde hun ikke, men hun lovede at undersøge sagen for mig. Herefter tog jeg på en uges ferie og da jeg kom tilbage, gik jeg ud fra at de havde fundet et svar. Men nu var hun på ferie og via systemet kunne de se at hun ikke havde undersøgt sagen for mig. Jeg startede forfra og spurgte en ny konsulent og over en måned efter at jeg først havde spurgt, fik jeg langt om længe et svar på mit spørgsmål.
Flere eksempler på den håbløshed der fandt sted under forløbet:
- På et tidspunkt var der en på holdet der spurgte en konsulent hvorfor vi skulle møde kl. 9 på Jobdk, når vi først ser en konsulent senere på dagen. Hertil var svaret, at statistikken viser at unge mænd under 30 har svært ved at stå op om morgenen – derfor skulle vi altså lærer at stå op om morgenen. Igen kassetænkning.
- På et andet tidspunkt, havde der været en udsendelse på DR1, hvor der var stor kritik af private jobfirmaer, hvor der blandt andet var frustrerede udtalelser for ledige. Dagen derefter tog vores konsulent selv emnet op, hvor han kom med en stor forsvarstale, og med eksempler, hvor han mente at DR1 havde givet falske oplysninger. Vi var to deltagere på holdet der havde set denne udsendelse og da vi ønskede at komme med vores indvendinger, (her i relation til at vi faktisk godt kunne nikke genkendende til hvad der var sagt af ledige i udsendelsen), fik vi blot at vide at ”Nu måtte vi stoppe og at vi ikke vidste noget som helst, så nu snakkede vi ikke mere om den sag”.
- En dag sender vores konsulent, efter en pludselig indskydelse, alle piger på holdet ind i et lokale til en konsulent vi ellers ikke har kontakt med. Damen her har sat stolene i en rundkreds, hvor strukturen er at vi på en ”venindefacon” på skift, skal fortælle om vores uddannelse og mål for job, hvortil hun kommer med råd til hvad hun synes vi skal gøre. Da hun kommer til mig er svaret: ”ved du hvad, du skal da bare blive selvstændig – jeg har kendt en med din uddannelsesprofil og hun ville gerne være selvstændig, så det skal du da også bare blive”.

Det undre mig, at jeg i dag (28.oktober 2010) kan læse på Jobdk´s hjemmeside:
Unge ledige
I Jobdk har vi blandt andet specialiseret os i unge ledige
Vi har en afdeling på Lersø Parkallé i København, der udelukkende beskæftiger sig med Unge under 30 år.
Vores erfaring fortæller, at når vi fokuserer målrettet på en bestemt gruppe af ledige, bliver resultaterne så meget bedre.
• tilrettelæggelsen af undervisningen
• den fokuserede individuelle samtale
• synergien, der opstår, når mange unge er samlet
• netværket, der breder sig blandt de unge fra første dag
• de veluddannede, engagerede og entusiastiske konsulenter
resulterer i, at den unge ledige foretager kvantespring på kort tid – hvilket igen betyder fast job, job med løntilskud eller en virksomhedspraktik.
Det er på ingen måde den opfattelse jeg har fået at forløbet.
Som sagt, synes jeg ikke der var meget tilrettelæggelse af undervisningen.
Den individuelle samtale var i samlebåndsudgaven, hvor det mest af alt handlede om at få hele holdet igennem hurtigt. Vi skulle blot fortælle hvilke to ansøgninger vi senest havde søgt, så vores konsulent kunne registrerer jobsøgningen på Jobcentrets hjemmeside.
Der var ingen særlig stemning blandt de ”deltagende unge” på kurset, det eneste vi delte var frustration.
Mht. netværk, så er det heller ikke en opfattelse jeg deler. Vi kom med så vidt forskellig uddannelsesbaggrund at det eneste vi havde tilfælles var vores ledighed og alder.
Derudover virkede konsulenterne langt fra entusiastiske og jeg følte ikke at de kunne hjælpe mig, eller svare mig på de spørgsmål jeg havde.
Jeg vil til hver en tid anbefale andre at vælge et andet privat jobcenter. Jeg har ikke været på andre end jobdk, men jeg tvivler på at man kan finde noget der er mere meningsløst og til grin!

Dårlig service og kan IKKE anbefale jobdk

Jobdk er inkompetente til at finde arbejde til ledige akademiker. Det virker som om at de slet ikke er inde i sagerne og at de ikke aner noget om ens uddannelse.

Mit første møde med Jobdk, fik jeg at vide at de slet ikke kunne hjælpe mig fordi at mine uddannelse er alt for specialiseret og kompliceret.

Derefter var jeg på egen hånd. Det er til grin at de ikke kunne yde en lidt bedre hjælp.

Jeg har lige skiftet til en anden aktør og det går langt bedre end jobdk. Akademikere skal hold nallerne helt væk fra jobdk.dk. Hvis i får dem som aktør, skift dem ud med en anden.

Is Jobdk your company?

JOBDK Kolding Details

Jobdk - Tilbage i job hurtigst muligt! Jobdk er samarbejdspartner for Jobcentre og Kommuner inden for beskæftigelsesindsatsen. Vi har engagerede medarbejdere og afdelinger over hele landet.

Visit Jobdk

We live here: Pakhustorvet 14