Jobnet reviews

Jobnet reviews

3.5

God service men ikke alle søgninger er relevante til dem man har søgt

VAR ellers godt tilfreds med siden

og syntes det er genialt, at man kan se sine mødeindkaldelser..

MEN i dag oplevede jeg så, at møde op hos jobcenter - hvor det vidste sig at mødet var aflyst.... så blev jeg sgu sur og nægtede at gå før jeg havde talt med en rådgiver (jeg havde selv bedt om dette møde), og jeg vil altså ikke spilde min tid, blot fordi jeg er ledig.... så der gik der lige en stjerne tabt....

DESUDEN - og ved ikke hvem som har ansvaret, men iflg. jobcenter har jeg gået 17 uger ledig (så vi har da ikke travlt) - men iflg. A-kassen har jeg været ledig i 9 måneder (hvilket er korrekt).... Er det måske mit ansvar at jobcenter ikke er opdateret? Jeg skal bare slet ikke være kaste boldt....

Fungerer fint

Siden fungerer fint, og giver mig relevante jobopslag.

spild af penge

Er aldrig blevet behandlet så ringe og dårligt som her. De hjælper ikke en. De prøver at gøre alt for man mister sine penge, hvis man er på dagpenge

Dårlig Service:-(

Fandt selv et job men dette blev næsten forkludret af Jobcenters medarbejdere med en masse regler og love, det endte med at jeg selv fandt en løsning med arbejdsgiveren og er nu kommet i arbejde:-)

Mange tak til mig selv og min arbejdsgiver:-)

Det er vist godt

at de ikke skal leve af det system - i fri konkurrence med andre.

Det virker lidt som om det er en videreudvikling af Amanda.

Kun en kontrolinstans

JN er der kun for at holde øje med en og udfylde deres statistikker - resten må du selv ordne, hvis din kompetence ikke er kassedame eller kontorassisten!

langt under norm

i realiteten kan denne arbejdsplads ikke vurderes da skalaen ikke kan tage minus.
men af sende folk i aktivring i en anden kommune samt af deres personale ikke er opdatereet med deres kunder/borgere er langt under norm.
taler af erfaring .
og arbejder både i ulandet og dk , grd, mangel på arb i mit fag.
men har ikke fået 1 reelt arbejde gennem jobcentrene..
tværtimod

Obligatorisk side

Synes jobagenten der er tilknyttet "min side" er utrolig dårlig til at angive relevante jobs. Også de beslægtede jobs er langt fra - jeg kan jo ikke søge om at blive post-doc, associate professor eller lign i et firma (eller rektor på et universitet universitet ;) ), FØR jeg har taget doc'en .. (PhD'en)..

hmm

det er svært at finde rundt på siden!

Virker da fint

Jeg har absolut ingen problemer med at bruge siden. Jeg har endda tidligere fundet jobs på siden, som jeg har søgt og fået. Så kan kun rose dem.

bruger det 2til3 gange ugentlig

Da jeg er arbejdsløs bruger jeg at søge job

jobnet

en side for dem som er ledige, hvor man skal aktiver sig hver 7. dag, det er nemt og finde rundt på siden, man kan søge job og medarbejder osv

Der fra det offentlige...

Det er en trist hjemmeside, dårlig navigering og alt for mange nedbrud.
Hvilket skaber mange problemer for brugerne.
Specielt ved beskæftigelse af job søgning.

Store tekniske problemer

Jobnets hjemmeside er noget lort, der er næsten ingen jobstillinger, og der er tit tekniske problemer..

Dårlig side

Det er ikke til og finde rundt på siden mere overhovedet.

Jeg synes siden er blevet rigtig dårligt for jeg kan ikke finde ud af og søg arbejde på siden mere jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør!

Men jobnet i Aabenraa er altid klar med hjælp vis man dukker op der ude og spørg om nogle ting. :)

KK Bla Bla

nem at logge ind

svær at finde rundt
hader at aktivere sig hver uge (skulle være 1 gang om måneden)

Overflødig offentlig institution der ikke er værdiskabende

Jobnet er et beskæftigelsesprojekt for akademikere. Der udføres ikke arbejde afværdi for brugerne

For ufleksibelt CV

Nu er jeg ikke selv ledig, men møder gennem mit job ofte personer, der er på vej i ledighed, eller er ledige.

Jobnet er ikke en funktion, der gør det nemmere for den enkelte ledige eller jobsøgende. Her tænker jeg ikke på aktiveringsknappen, men derimod på det CV, der skal indtastes på Jobnet.

Det er et CV, der måske er nogenlunde til at søge i for en interesseret virksomhed, men derefter er brugbarheden også slut.

Skal man bruge et CV uden for Jobnet, skal man selv skrive et, da det CV man kan printe er tæt på ubrugeligt - let kan fylde 3-5 sider og ikke giver et ordentligt billede af den enkelte jobsøgende.

Man kan ikke en gang vælge at uploade sit eget CVV, således at en interesseret virksomhed kan få en ordentlig præsentation af kandidaten.

Jeg oplever at grunden til at man udfylder det skyldes mere at ens A-kasse skal godkende det, end at det hjælper med at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Selv www.minkompetencemappe.dk kan levere et brugbart CV fra en database-indtastning, så prøv igen, Jobnet.

Den gør det den skal og ikke mereq

Hvorfor er der ikke mere dialog med de ting som en arbejdsløs også skal vide noget om som
* praktik ordning
* 6 ugers selvvalg