Jobvision reviews

Jobvision reviews

6.2

Det giver god mening!

Jeg har haft et rigtigt positivt forløb hos Jobvision.
Lokaler, pc'er og kaffebar i top.
Venlige, imødekommende og særdeles hjælpsomme konsulenter har afholdt et lærerigt og udviklende kursusforløb. Jeg har klart forbedret min ansøgningsteknik og fået gjort mit cv mere relevant og præcist. Jeg er blevet præsenteret for flere gode værktøjer og føler mig godt klædt på til den videre jobsøgning.
Jobvision er professionelle og respektfulde i deres tilgang 😃

Nyttesløst

Man bliver bare sat ved en computer og får at vide, man skal søge jobs.

Rigtig god kommunikation og effektiv forloeb hos Jobvison

Jeg synes jeg havde et rigtig godt samarbejde med jobvision, med flinke og soede vjlederer som virkelig hjalp med at jeg fandt et arbejde!
Ikke nogen klager fra min side.

Fint forløb hos JobVision!

Jeg havde et udmærket forløb hos JobVision. Det er selvfølgelig aldrig med den største optimisme man starter hos et jobcenter, men var faktisk positivt overrasket. Især over en udpræget grad af frihed de første mange uger til at forfølge mine egne jobprioriteter, men også over at det rent faktisk var så brugbar information på de tre obligatoriske kursusdage. En god blanding af info der kunne ændre jobsøgningen direkte og emner der kunne diskuteres og reflekteres over.

Jeg var desuden meget glad for en inddeling i en ren akademiker-gruppe - ellers havde niveauet simpelthen ikke været til at holde fokus og koncentration.

Jeg fik job efter at have justeret jobsøgningsprocessen og have fastlagt overfor min jobkonsulent, men derved mest mig selv, at der skulle en vis frekvens på antallet af ansøgninger og opringninger der ellers ikke altid er lige behagelige at skulle foretage på stort set bar bund som jobsøgende til et jobopslag.

Jobsøgningkursus = folk i arbejde, men med omvendt fortegn

Et fire-ugers forløb, hvor jeg skulle sparre med folk, jeg intet havde til fælles med, hvor jeg ikke så meget som en eneste gang blev spurgt om et eksempel på ansøgning/CV, og hvor jeg alle fire uger kunne overvære et fast oplæg mandag, et andet fast tirsdag, et tredje fast onsdag osv. Alle fortalt af de ansatte på stedet, og på et niveau, der ville give børn helt ned i 5. klasse en mulighed for at deltage. Jeg undrede mig over, hvad uddannelse, de havde for at arbejde der, og gladeligt fortalte de, at de var akademikere og bare havde den rette kemi.
Resten af tiden fik vi at vide, vi bare skulle skrive ansøgninger, og at vi kunne henvende til vores respektive vejledere på deres kontorer, hvis vi havde brug for hjælp. Tre gange henvendte jeg mig at tekniske årsager, og alle tre gange tog jeg min vejleder i at sidde og spille kort på computeren.

Flinke var de, og den fredag, hvor de gav os lov til at gå hjem en hel time før tid, fandt vi dem ekstra flinke.

Det virkede som om, at hensigten med min tilstedeværelse var at sørge for at skabe job til dem frem for job til mig, men så er formålet jo også opfyldt; jobansøgningskursus=flere i arbejde.

Ikke til megen hjælp, men søde var de.

Da jeg er på Kontanthjælp men skal på GSK kursus og derefter læreseminariet her til sommer så skulle jeg ikke på et kursus men skulle have et privat coaching. Det var så også fint nok og jeg blev bedt om at tage rundt i Århus for at lave uopfordret ansøgninger hvilket jeg også gjorde, og tilgengæld sagde coachen at han ville hjælpe mig med at søge bolig i Århus da min uddannelse foregår i Århus.

Den opfølgende samtale efter jeg havde sendt ansøginger rundt sagde han at han endnu ikke har fået noget at vide fra hans kontakter omkring bolig og at han skriver til mig senest et par dage efter. En uge efter skriver jeg til ham (det skal lige siges at jeg har hans mobilnummer) og han svarer at han lige vil ringe mig op. Det skete ikke. En uge efter skrev jeg til ham igen og han svarede ikke og har endnu ikke svaret (det er 1 1/2 uge siden).

Det er i orden hvis man har travlt som coach men pointen er at man ikke skal love at hjælpe med noget også ikke følge op eller i det mindste svare at man har travlt. Jeg er bestemt ikke vred men en smule skuffet over at jeg i princippet ikke har fået noget ud af det.

Det er for uprofessionelt!

Jeg blev kort tid inden min 30 års fødselsdag indkaldt til et opfølgningsmøde i Hillerød. Jeg ringede til Jobsion og spurgte om det kunne være rigtigt, at mit første møde skulle være et opfølgningsmøde og at jeg skulle tage fra København til Hillerød for, at deltage. Først bliver personen i røret ubehagelig, da jobvision ikke laver fejl, da jeg fortæller navnet på personen der har indkaldt til dette møde og det tilfældigvis er den samme som jeg har i røret, blev stemningen pludselig mere behagelig.
Jeg fik så ændret mødet til det rigtige sted samt til den rigtige type møde, dog betød dette, at jeg skulle møde op dagen efter.
Jeg kommer selvfølgelig rettidig til mødet og der bliver snakket om hvor vigtigt det er, at huske at melde sig ledig en gang om ugen (dette kunne jeg ellers godt have sagt mig selv). Efterfølgende bliver jeg indkaldt til en individuel samtale, hvor jeg får dikteret, at jeg skal starte hos jobvision tre dage efter kl. 10, så jeg kunne nå det inden jeg blev 30.
Igen møder jeg ind rettidigt og motiveret i håb om, at dette kunne føre til et job. Da jeg kommer ind får jeg af vide, at de andre var startet kl. 9 og jeg bliver sendt ned til konsulenten og så fortæller, at de andre havde været i gang i en uge og der var ikke mere undervisning (i mellemtiden blev jeg sendt ind til en forkert gruppe for så at blive hentet ud igen 5 min efter). Stadig motiveret spørger jeg konsulenten om han har tid til, at kigge mine ansøgninger igennem som jeg havde skrevet i weekenden, det kunne der ikke blive tid til, før sidst på ugen. Så kunne jeg ellers sidde på nettet indtil torsdag, hvor jobvision havde tid til mig og mine ansøgninger.

Jeg fandt selv et praktid sted uden hjælp fra jobvision, men alligevel blev der sat en streg på tavlen og jobvision klappede sig selv skulderen.

Et par måneder senere stod jeg stadig uden arbejde og en konsulent ringer og spørger om jeg ikke er interesseret i, at melde mig til et jobforløb hos dem. Selvfølgelig er jeg ikke interesseret i, at gå gennem dette igen og samtidig med tanken i baghovedet om, at jeg kan miste mine dagpenge, hvis jeg ikke møder op hver dag, eller hvis konsulenten glemmer, at krydse mig af.

Senere på året ringer jobvision igen og vi aftaler et møde, på dette møde er konsulenten flink og behagelig. Jeg fortæller, at jeg ikke ønsker at deltage på deres jobforløb pga af de dårlige oplevelser jeg tidligere har haft. Konsulenten fortæller, at jeg havde været der i en periode, hvor der havde været meget travlt hos jobvision. Vi aftaler, at hvis jeg ikke selv fandt et job eller et tilbud, så skulle jeg starte på et jobforløb den efterfølgende måned. Jeg modtager selvfølgelig ingen mødeindkaldelse fra jobvision og jeg har bestemt ikke tænkt mig, at ringe igen og rette deres fejl.
Jeg bliver så efterfølgende ringet op af en anden konsulent som spørger hvorfor jeg ikke er mødt op. Jeg fortæller at, jeg ikke har modtaget nogen indkaldelse, konsulenten beklager, at hans kollega ikke har fulgt op på forløbet. Jeg spørger over en mail om jeg kan få et notat, hvor jobvision tager ansvaret for, at forløbet blev udsat. Så får jeg en mail, hvor de giver postbudet skylden for deres forglemmelse.
Jeg har virkelig ingen forståelse for, hvordan jobvision skal kunne hjælpe med, at få nogen i arbejde, når de ikke engang kan sende noget så simpelt som en mødeindkaldelse ud, at de så efterfølgende fralægger sig deres ansvar og giver postbudet skylden for, at de i første omgang ikke er grundige nok i deres arbejde. Når de formår, at fjerne den sidste motivation der er tilbage i på holdet ved, at virke ligeglade og få holdet til, at virke ligegyldigt.
Det er virkelig noget af det mest uprofessionelle foretagende jeg længe har set, på trods af, at jeg både har en håndværksmæssig udd. og en akademisk udd. og har været gennem flere forskellige faggrupper.
Jeg håber, at jobvision læser dette forum, da de ikke svarer på mails med kritik og lader som ingenting, når man siger det til deres konsulent.
Jeg kan på ingen måde anbefale jobvision til nogen, det eneste positive er, at kaffen er gratis!
Job Vision A/S

Reply from Job Vision A/S

Hej Jeppe!

Vi beklager mange gange, at din oplevelse hos Job Vision har været alt andet end positiv. Vi har stor forståelse for den frustration, mange ledige oplever med ”systemet”, og vi ønsker på ingen måde at bidrage til den frustration gennem uhensigtsmæssigheder i administration, indkaldelse, afkrydsninger, mm. Det kan og må vi gøre bedre, og vi tager ansvaret for de uhensigtsmæssigheder, der er sket i din sag.

Vi har længe været opmærksomme på effektiviseringen af vores administration. Din mail bekræfter os i, at vi fortsat skal have stort fokus på at få den del til at fungere mere optimalt, så vi for fremtiden kan undgå de oplevelser af Job Vision, som du desværre har haft.

Venlig hilsen
Job Vision

Yderst inkompetente rådgivere!

Jobvision gør intet for at få ledige Akademikere på arbejdsmarkedet. De siger en masse men gør intet. Det er nu min anden rådighedsmøde og de siger de samme ting uden at vi får noget ud af det.

Det er vigtigt at konsulenterne varetager sig ansvaret i at få ledige på arbejdsmarkedet. Men konsulenterne aner ikke hvad min uddannelse er og rådgiver heller ikke korrekt.

Der er alt for stort fravær hos konsulenterne. Åbenbart skal konsulenterne bruge alt for meget tid og bekymring på deres Afganistan drenge/mænd end at få de ledige på arbejdsmarkedet.
Job Vision A/S

Reply from Job Vision A/S

Hej Bjarke!
Job Vision konsulenternes primære beskæftigelse er at yde en målrettet og individuel rådgivning omkring job og karriere og dermed hjælpe den enkelte ledige med at nærme sig et job.
Vi bestræber os på, at du, og alle andre ledige i vores forløb, får givende og lærerig rådgivning af os, og vi arbejder hele tiden på at blive endnu bedre. Vi ønsker derfor at få uddybet de kritikpunkter, du har i forhold til dit forløb i Job Vision, og vi opfordrer dig til at henvende dig til os, enten til konsulenten i din afdeling eller på jobvision@jobvision.dk. En personlig samtale kan gøre dine observationer mere konkrete og give os mulighed for at vurdere, hvordan vi kan handle på dem.
Venlig hilsen
Job Vision

Aldrig søgt så få job - og forholdene for personalet??

Kurset var 100 km væk, men til gengæld et kursus kun for ac'ere, så det var måske værd at køre langt efter?
Desuden må man vel acceptere at køre langt, hvis man er eneste ledige ac'er i miles omkreds?
Nej, det var sgu ikke værd at køre efter - og NEJ, jeg var ikke eneste ledige ac'er, der var mange fra området, men selvfølgelig sparer JobVision jo penge på at sende mange mennesker den lange vej frem for selv at lave et kursus i området eller bare inden for en times afstand. For det er jo a-kassen, der betaler de lediges transport!
For det første var kurset ikke kun for ac'ere, men for mange faggrupper, derfor kunne det selvfølgelig ikke målrettes rigtigt.
Der blev stort set ikke oplyst noget, jeg ikke havde hørt før fra a-kasse, universitet eller fagforening. Men der var kun undervisning 2 - 3 timer hver dag, hvorefter der var fri jobsøgning.
Et par dage var undervisere syge, der var så slet ikke undervisning, så bare ærgerligt med de tre timers transport hver vej.
Desværre var pc-programmer ikke opdateret, hvorfor vi ikke kunne bruge vores cv'er og andet, vi havde liggende hjemme, så flere af os søgte job HJEMMEFRA under vores jobsøgningsforløb.
Underviserne var søde og rare, men det kompenserer ikke for vores tidsspilde.
Jeg har i øvrigt anmeldt Job Vision før, men anmeldelsen er mærkeligt nok forsvundet, så her kommer den igen. Og igen.
Stor tak til kaffemaskinen, der bar os alle gennem et kursus, der handlede om at få krydset papirerne af de rigtige steder, så Job Vision kunne få deres løn:) Jobvision fandt senere et nyttigt løntilskudsjob.

En af konsulenterne var tydeligvis stresset, når jeg kom til møderne. Så stresset, at en bekendt af mig anbefalede hende at søge læge. Det gjorde hun, og mens hun var sygemeldt, blev hun sagt op?!
Jeg håber, min anmeldelse får lov at stå denne gang, den er tidligere forsvundet på mærkelig vis.

Job Vision A/S Details

Eksperter i rekruttering, karriererådgivning, genplacering og organisationsudvikling. Vores 20 afdelinger servicerer virksomheder, jobcentre og jobsøgere.

Visit Jobvision

We live here: Carlsbergvej 32 D