Johannesfog reviews

Johannesfog reviews

4.4

Johannes Fog - Lyngby (Værste service nogensinde)

Var i dag i Johannes Fog i Lyngby for at handle. Et af produkterne havde vi set billigere andet sted, og spurgte derfor i Informationen (efter de 3 personer bag skranken havde fået snakket færdigt privat), om det var muligt at få den til samme pris.
En uduelig medarbejder fortæller os, at de kun vil prismatche, hvis vi havde et billede fra den anden butik med varen til en billigere pris!! Så vi skulle altså tage ud til den anden butik, tage et billede af den nedsatte vare, og komme retur til dem??!! Aldrig har vi hørt noget så dumt - hvis vi alligevel skulle tage hen det andet sted, så ville vi da købe den billigere vare der - og ikke blot tage et billede og komme retur igen. Det siger da sig selv. Vi kunne dokumentere det på forhandlerens hjemmeside (som er en fysisk butik), men nej - det krævede et fysisk billede fra selve butikken før hun ville hjælpe. Det er sidste gang at vi handler der - ville sætte pris på nogle mere modne medarbejdere, og ikke den mørkhårede pige, som ikke er til nogen hjælp overhovedet. Havde man kunne give 0 stjerner for denne service - så var dette valgt!

Jeg har handlet i Helsinge Fog for sidste gang

Sidste år på denne tid købte jeg både legehus, brændeskur og hoved dør til levering i påsken.
Jeg var inde for at høre om det var klar til levering torsdagen før -her fik jeg af vide det var det nok. Dog fik jeg det ikke leveret i påsken :-( Her havde jeg ellers taget fri for at sætte det op!
Så kom det endeligt - dog ikke brændeskur og hoved dør.
Men jeg gik i gang med at måle ud til legehus - synes så det så noget småt ud og kiggede derfor nærmere på det. Det viste sig, at det var det forkerte legehus jeg havde fået leveret. På dette tidspunkt var jeg godt sur og ringede til hovedkontoret, oplyste at jeg langt om længe havde fået leveret legehus - men at det var det forkerte legehus og at jeg stadig manglede brændeskur og hoved dør.
Tingene blev byttet uden at jeg dog var klar over det. Så en dag jeg kom hjem lå det i min indkørsel.
Klog af erfaring tjekkede jeg tingene for at finde ud af det var det forkerte brændeskur der var leveret!
Her var jeg så ved at eksplodere! Det skal så siges, at jeg fik en god rabat herefter. Men hoved døren fik jeg aldrig - skulle ned flere gange for at fortælle hvilket glas jeg ville have i. Da jeg rykkede for hoved døren fik jeg af vide at den ikke var bestilt endnu for jeg manglede at fortælle, hvilket glas jeg ville have i. Da jeg på dette tidspunkt allerede havde fortalt dem det 3 eller 4 gange, blev jeg i tvivl om de var i stand til at levere det jeg ønskede og afbestilte derfor døren.
I forbindelse med at brændeskuret skulle sættes op fandt jeg ud af at der manglede nogle ting. Dem hentede vi i Fog i Helsinge - havde faktura og det hele med = ingen problemer!
Bortset fra at jeg så senere fik en faktura på tingene. Da jeg henvendte mig til dem, der havde sendt mig fakturaen kunne de ikke svare mig. De sendte min henvendelse videre til ham der havde udleveret de manglende ting til mig............ der gik uger og jeg hørte intet. Her havde jeg så nået den dato jeg skulle betale fakturaen og ringede så igen til Fog - her kunne jeg stadig ikke få svar. Fik dog af vide at jeg ikke ville få nogle rykkere og rykker gebyr. Det er ikke så længe siden at jeg så endelig langt om længe fik en kredit nota. Bedre sent end aldrig :-)
Jeg har ikke handlet i Fog længe, og tænkte at jeg i dag ville derned for at købe skruer til en ny knage. Jeg tog knagen med derned og fik fin vejledning i hvilke skruer jeg skulle have. Da jeg kom ud blev jeg stoppet af den samme vagt, der stod der da jeg gik ind i butikken med min knage. Mega ubehageligt!!!!! han ville se kvittering på mine skruer og stillede spørgsmål og uddybende spørgsmål til min knage og hvorfor den ikke stod på min bon. Min søn var meget pinlig berørt og spurgte mig efterfølgende om manden troede vi havde stjålet knagen.
Efter denne sidste oplevelse har jeg så besluttet, at det var sidste gang jeg satte mine ben i Fog i Helsinge.

Uprofessionel service ved tilbudsgivning

Nu har jeg to gange indhentet tilbud i trælasten i Lyngby. Jeg har begge gange accepteret tilbuddene skriftligt, og begge gange er der efterfølgende kommet en mail om, at prisen bliver dyrere end i tllbuddet.
Et skriftligt tilbud er jo bindende, men Johannes Fog føler sig åbenbart ikke bundet...

Jeg har forsøgt at holde dem op på aftalen, men kommunikationen ender som det rene "goddag mand økseskaft". Senest har jeg bare annulleret aftalen uden sværdslag, for nu gider jeg ærligt talt ikke at spilde mere tid på at handle der.

Johannes Fog får 1 stjerne for deres konsekvent uprofessionelle måde at føre forretning på.

Fint udvalg, men elendig 'service' og supermarkedsfølelse

Tidligere ville jeg have sidestillet den med at komme i Johannes Fogs butik i Lyngby lidt med at gå i Illums bolighus; Varene er lidt dyrere end Imerco, inspiration osv., men butikken er lækker og servicen var god.

Sidst jeg var der, var følelsen derimod at være i et overpriced supermarked. Selvom varerne er stadig er dyrere, så skal du nu betale for poserne til dem, ligesom i et supermarked.
Kassedamen var flabet og ubehøvlet - ligesom i netto.

Så vil hellere jeg købe mine ting til hjemmet et andet sted hvor de formentlig er billigere og de sørger for posen til at bære hjem i.

Service af den gamle skole

Vi købte en række ting hos JF for nylig og en af dem var så udleveret i forkert farve. Vi skrev til dem og forklarede at vi ikke havde let ved at komme hen til deres forretning i Lyngby (Vi er en lille familie med et lille barn uden bil som bor på Frederiksberg), og spurgte hvad de kunne gøre for os.

De foreslog så selv at komme til Frederiksberg om aftenen dagen efter hvor vi var hjemme, med produktet i den rigtige farve og hente produktet i den forkerte farve. Se DET er service af den gamle skole. Det kan ske for enhver at det er den forkerte farve man kommer hjem med, men sådan at "gøre det rigtige", som er at sørge for at ens egen fejl ikke kommer til at koste kunden hverken tid, penge eller besvær - det ser man næsten ikke mere i dag.

Kan bestemt anbefales.

både og.

Leveringen var fin, kunne næsten ikke vente med at få mine fine lavalamper! Men den ene var i stykker, når man tænder den bliver lavaen ikke til 'blobber' der svømmer rundt :-S så jeg har betalt dyr levering og fuld pris for to lavalamper hvor kun den ene virker. Og at sende den retur ville koste næsten det samme som en ny lampe så det kan ikke betale sig. Jeg føler mig ret snydt. Den der virker er dog smuk:-)

Fine produkter, hurtig men dyr levering

Bestilte nogle varer der skulle bruges til julegave, og blev ret overrasket over hvor dyr leveringen var. Leveringen kostede næsten 100 kr.

Dog kom varen til den lovede leveringstid og produktet var som forventet.

Super service. Flink medarbejder :-)

Snobbe-butik, høje priser, nul kundeservice.

Priserne er rablende og kundeservicen hovedrystende elendig. Eksempel: Skulle købe 3 afløbs fittings, samlet pris 110 kroner, en pris som jeg vidste var helt hen i vejret, men pyt, jeg havde travlt. Jeg skulle så også have noget styrolitt. Pladerne lå hulter til bulter, og var næsten alle med defekter. Jeg tilbød at betale fuld pris for dem der var næsten hele, -men nej, det kunne de desværre ikke. Jeg forklarede så, at jeg jo kunne åbne en ny pakke, med det resultat, at de om en uge ville have det meste af denne pakke flyvende rundt på pladsen som de andre. Tog så hen i XL og købte de samme plader i perfekt stand til 35 kr. per styk incl, moms, -hvor Fog ville have 50. På nettet (10-4) kan man købe de samme til 25 kroner stykket incl. moms.
Kørte så hen i JemogFix og købte de samme afløbsfittings (i absolut samme kvalitet) til samlet 55 kroner, -altså halv pris af Fog.
Jeg spurgte Johs. Fog om de synes en så høj avance var rimelig, -bare for at være sikker, -og det synes de at det var. Det kan da også godt være, -hvis de så havde leveret en rimelig kundeservice, men i samme ombæring nægtede de også at tage en sæk Multi 280 retur, fordi det var et par dage mere end 14 dage siden jeg havde købt den. Kort sagt, detailpriser helt hen i vejeret, -og kundeservice lig nul. Selv med rabat på 25% ligger priserne jo langt over hvad man kan købe til andre steder. Jeg har handlet der for sidste gang. Håber der er flere der får øjnene op for at de bliver taget i r....

God kommunikation

Fandt et kanon tilbud på en plæneklipper og slog til, Det var nemt at kommunikere med firmaet, da jeg havde glemt at bede om flexlevering, skrev sælgeren det bare på kassen, Jeg bad om at varen blev sendt på en bestemt dato hvilket blev efterlevet. Og så får man en fin faktura tilsendt med posten :)
Varen var pakket fint ind i sig selv, men alligevel var der kommet flere meter bobleplast omkring kassen.

Fin priser også på levering, men rod i levering og kundeservice

Jeg købte forskellige varer i webshoppen. Hovedparterne kom hurtigt, men en bordplade var i restordre.

Da vi ringede til dem for at høre hvor den blev af, så vidste ingen noget og vi bliver henvist til flere forskellige telefonnumre, som vi prøvede på skift. Vi lavede forskellige aftaler med forskellige ansatte, men det kneb med at overholde dem.

Is Johannesfog your company?

Farum Tømmerhandel Details

Trælaster- og byggemarkeder