Jyllandsparkzoo reviews

Jyllandsparkzoo reviews

5.0

DEN behandling giver IKKE lyst til at vende tilbage ! ! ! !

Dorthe Hyldgaard · Herning, Denmark

Jeg har lige fået min søn inden for døren, efter hans første dag i praktik hos Jyllands Park Zoo. Han havde glædet sig i flere uger, men blev DYBT skuffet. Han har knoklet hele dagen og muget ud hos dyrene - ingen overtrækstøj, ingen handsker - men en børnerive ( han er 1,85 høj ). Han har ondt i ryggen og det tror da pokker. Fik han så anerkendelse eller tak for sin indsats? Nææ - takken var at blive alene tilbage, og vaske alle foder skåle m.m. af 15 min. efter at alle andre var kørt hjem. Stor opvask, iskoldt vand, ingen handsker, ingen tak for hjælpen - og 15 minutters overarbejde efter at alle andre var kørt hjem - tror I han glæder sig til resten af de 2 ugers praktik?

Besvar · Synes godt om

· Stop med at følge opslag · for 3 minutter siden

Jeg sætter aldrig mine ben der igen!

Som der står i titlen så sætter jeg aldrig mine ben der igen. Jeg nægter at støtte dyre mishandling. Min kæreste har været i praktik der ude i en uge, og alt det jeg har hørt skære mig dybt ind i hjertet. Ikke nok med at dyrene ikke bliver behandlet ordenligt, men at deres praktikanter skal gå grædende hjem, og i flere uger efter stadig gå rundt med ondt i ryggen fordi ''chefen'' mener at de arbejder bedst med en børne rive, er bare for meget. Arbejdsmiljøet er så sølle! Dyrene bliver behandlet utroligt dårligt, de dyr de har i parken har simpelthen for lidt plads. Det er ikke et sted jeg vil anbefale, og slet ikke et sted jeg vil støtte.
Føj!.

DEJLIGT STED FOR HELE FAMILIEN, HUNDENE NØD OGSÅ TUREN.

Sidste år var en MEGA god oplevelse, alle hyggede, personalet var søde, Absolut et sted der skal besøges igen.

FANTASTISK OPLEVELSE!

Vi besøgte Jylland park & zoo for 1.gang i år og det var en helt vildt fed tur! Børnene var glade hele dagen fordi der var spændende med både dyr, karruseller og dygtige dyrepassere der ikke var for voksne til at vise børnene mange sjove ting!
Vi er selv bosat i Odense, men helt sikkert er det at vi gerne bruger 4 timer på transport for at komme derhen igen, frem for at besøge den kedelige vi har her i byen!
Tag familien med til Jylland og hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl!

Jyllands Park Zoo. Stedet hvor alt kan ske

Vores tur i Jyllands Park Zoo var en dejlig oplevelse. Vejret var skønt og humøret højt.
Det er jo altid en fornøjelse at se på de mange forskellige dyr, og forlystelserne er super
til vores børn på 2, 4 og 7 år. Der er jo lidt for enhver smag. For eksempel elsker vi, både børn og voksne, den store hoppepude, og turen i bådene er altid et hit.
På grund af vejret smagte de gammeldags isvafler helt suverænt denne dag, iøvrigt kan man altid regne med god betjening i boderne og forlystelserne.
Til forskel fra de" store" sommerland, er Jyllands Park Zoo helt nede på jorden, hyggeligt og intimt. Et sted hvor vi altid kan få nye gode oplevelser: For det er bare et sted hvor alt kan ske, og vi glæder os allerede til næste gang

Et deprimerende sted

Stedet kan bestemt ikke anbefales, hvis man gerne vil se dyr, der har det nogenlunde. Vandbassiner var møgbeskidte og burene små og trange.

Det er ikke et sted, hvor man kan slippe børnene løs, dels er mange af forlystelserne nedslidte og farlige at anvende. Gennemtærrede rutsjebaner, gynger, hvor rebet stort set var slidt over, etc.

En gennemført ubehagelig oplevelse.

Vi havde en fribillet til 4 ud af vores familie på 5 og måtte så betale 120 kr. for at få vores datter med ind. Fair nok......men dyrenes indhegninger!. Det er deprimerende at se girafferne i deres lille flisebelagte indhegning, pingvinerne i deres nedslidte anlæg med suppen af afføring, snavs og vand, Løverne i deres latterlige lille "akvarium" og de andre store katte i deres små indhegninger. Hvis man vil udstille dyr og sælge det som en oplevelse, må man i det mindste forsøge at efterligne deres naturlige miljø. Så kan man købe en klippekort for at prøve nogle af de "sjove" forlystelser. Den gamle karrusel, de små biler, hvor ind og udstigning er med liv og lemmer som indsats, det lille tog med den store lyd og sidst men ikke mindst de 2 heste. Jeg kan på ingen måde anbefale Jyllands park zoo, og vil opfordre folk til at holde sig væk og lade være med at støtte det. Alt i alt en dårlig oplevelse.

Dejligt sted!

Vi var der i dag for første gang, og blev glædeligt overrasket!
Det er en fornøjelse at man kan komme så tæt på dyrene, noget vi altid mangler i de "store" zoo parker.

Vi synes der var fine toiletforhold, og også fint puslerum til familiens yngste.

Vi så ingen dyr der ikke så ud til at trives, tværtimod var de fleste glade og livlige, så vi kan ikke genkende kritikken i nogle af de forrige indlæg.

Eneste minus var maden i cafeteriet, som virkede en anelse for hurtigt tilberedt, det kan man godt lige arbejde på at gøre mere lækkert :-)

Tak for en dejlig dag, vi kommer helt klart tilbage!

Pinlig dårlig standard!

Det ku' vær så godt....men nøj hvor er det skidt!

Dyrene lider, toiletforholdene er uhumske, sikkerheden ved forlystelserne er under al kritik - arbejdsforholdene for de unge mennesker ligeså. Det eneste der lyser op er de store nye legepladser.....men nu hedder det jo zoo og ikke legeland - men måske man burde omdøbe det.

Man udvider med nye flotte legeområder mens den gamle del forfalder mere og mere. Der er mange gode legepladser i parken og børnene elsker det lille nedslidte tivoli. Vi voksne undrer os over, at forholdene omkring forlystelserne overhovedet er godkendt. Teenagere passer de kørende forlystelser og arbejder under særdeles stressfyldte forhold med mange halvfarlige situationer, hvor børn er ved at køre hinanden ned i bilerne, når de skal forlade en stoppet bil, eller når et barn ikke har forstået den mundtlige forklaring ved bådene og ikke selv formår at få stoppet motoren i bådene inden den brager ind i træværket.
Støjniveauet i toget er langt over den tilladte decibel-grænse - man kan kun tale sammen under turen, hvis man råber.

Dyrene lever under kritisable forhold. I flere af indhegningerne er der ikke dyr at se og hos de små geder, undrer det os, at der intet personale er til at sikre dyrenes sikkerhed. Gedernes maver er total udspilede og børnene slæber rundt på dem og taber dem flere gange de få minutter vi står og kigger.

Hos myreslugeren er hele området udenfor indhegningen en stor myretue, hvor publikum bliver overfaldet af myrer, hvis de skal ind og se dyret.

Toiletforholdene er ulækre og burde være revet ned for længst. Der er gamle spindelvæv mange steder og det lugter muggent og ulækkert. Måske man burde bruge pengene her næste gang fremfor en ny hoppepude eller legetårn!

Dyremishandling!

ALT for lidt plads til dyrene. Nedslidte og langt fra tidssvarende faciliteter, specielt med den viden og de muligheder vi har i dag, for at give dyrene en tålelig tilværelse i fangenskab. Ordet mishandling falder mig først for, når jeg ser forholdene specielt løven holdes under. Hvem har tilsynspligten med dette sted, og hvorfor griber ingen ind?

Nedslidt og træt

En tur til Jyllands Park Zoo var en meget blandet fornøjelse, de mindre dyr havde acceptable forhold mens de store dyr havde alt for små områder. Den meget ensomme cirka stod i en stald der var så lille at den knap kunne vende sig goder var en ulidelig stank af urin omkring den. Løverne, leoparderne og hyænerne virkede meget stressede, de travede hvileløst langs hegnet, hannen hos løverne brølede gentagne gange og hyænerne gravede som afsindige ved hegnet, måske for at komme ud. Det var ikke så hyggeligt at opleve. Og en tur i cafeteriet var overraskende dyrt for børnemenuen idet den kostede stort set det samme som en voksen menu selvom portionens størrelse var langt under det halve. Det syntes vi var urimelig dyrt, men så kan vi vel lære at tage mad med hjemmefra, for den oplevelse ønsker man ikke at prøve igen

Anbefalelsesværdig forlystelses- og dyrepark.

Jeg kan varmt anbefale Jyllands Parkzoo - både til børn, voksne, barnlige sjæle (som mig), hunde og handicappede. Især er stedet virkelig egnet til gangbesværede, efter min mening. Jyllandsparkzoo stiller gratis kørestole til rådighed, og de har endda en enkelt el scooter, som man kan ringe og reservere for en enkelt dag. Der er begrænset med trapper, og toiletadgangen er nem.
Dyrene så ud til at trives, og der INGEN døde eller lemlæstede dyr i hjørnerne. Alt var rent og pænt. Personalet var smilende og hjælpsomme, og virkede til at have TID til deres besøgende. Børnene var velkomne, og de blev IKKE affærdiget af personalet, men fik deres spørgsmål besvaret med et smil.
Vi er og har været ovenud tilfredse med besøget, også selvom det regnede ind imellem.
Mange hilsner Connie fra Skive

meget skuffet

Jeg var i praktik dernede i 1 uge, hvilket jeg så meget frem til. Men jeg skal da love for jeg fik set bagsiden af medaljen, størstedel af tiden fik jeg lov til at vaske op eller male, og så fik man også en ordentlig skider uden grund(hvilket storset alle praktikanter får dernede, har jeg fundet ud af senere).. Jeg prøvede at lave noget med dyrene 1 gang.. Ja jeg ved udmærket godt at størstedelen af arbejdet i en zoologiskhave er rengøring, men jeg syntes det er så urimeligt at jeg kun skulle gøre rent og male, når jeg kun var der en uge.. De virker ikke som nogen der gider dyr, for så er jeg sikker på de havde vist lidt interesse for at jeg fik en god oplevelse!! Min families sommerudflugt til Haunstrup(som vi var på hvert år) er SLUT!

Dyremishandling!

Vores oplevelse af en familieudflugt, blev ikke særlig sjov. Vi blev meget forbavset hvor slidt stedet er, og hvor kummerlige forhold dyrene lever under. Vi blev meget forbavset over hvordan især girafferne bor, og pingvinerne. Girafferne har næsten ingen plads og ingen skygge-steder. Papegøjen, sad og hakkede ind i muren, som om den ikke vidste hvor den var. kæmpestore pelikaner, i indhegninger så små at de kun kunne hoppe ned fra sin pind og op igen:((( pingvinerne levede i møgbeskidt vand, og flere af dem havde mistet en del fjer. løverne var i små bure, og jeg kan blive ved. Den eneste positive oplevelse, var et skønt træ hvor vi kunne sidde under og nyde vores medbragte kaffe. og så den søde cafeteria-dame, skal have en del ros. På hjemmesiden står der at det koster 85,- for folk over 65, men vi måtte betale 100,-. Jeg ville ønske at sådan et sted, ville blive nedlagt, så dyrene kan slippe for de forhold. Vi kommer der aldrig mere!

jyllandsparkzoo

har været der flere gange nu, nyder muligheden for at bare sidde og være......
Desværre har der hver gang været n oget i stykker i tivoliet, det har været nedtur, fordi vi har haft børn med hvis alder netop er dertil.
søløveshowet er bare fint, børn elskede samværet med gederne også.
Vi spiste i cafeteriet, maden var supergod, men det var ikke rart at dele den med alle de fluer der var derinde, der var næsten flere derinde, end udenfor...uff.
Anyway...vi kommer igen, for vores børnebørn elsker stedet

Godt sted for børn

Har været I jyllandspark zoo flere gange, både som barn og nu som voksen med mine niecer.
Det er et godt sted at tage børn i alderen 3-10 med hen.
Der er der er fine muligheder for at børnene kan komme til at røre ved dyrene, der er både kaniner og geder i petting zoo afdelingen.
Der er gode legepladser hvis børnene bliver træt af at se på dyrene.

Får ikke 5 stjerner fordi de store dyr (fx giraffer) efter min mening har for lidt plads.

Is Jyllandsparkzoo your company?

Jyllands Park Zoo Details

Jyllands Park Zoo har alt for hele familien, kom og se vores dyr og oplev de mange forlystelser rundt om i parken.

Visit Jyllandsparkzoo

We live here: Haunstrupvej 13