KAB reviews

KAB reviews

3.0

Skuffende...

Mig og min kæreste fik tilbud om en bolig der var klar til overtagelse pr. 1april. Vi snakker nu den 15 april og der har bare ingen kommunikation været til os. Ejendomskontoret lover en masse men kan de holde det ??? Nej... Er så skuffet over den behandling vi har fået. Det kan ikke være rigtigt at vi ikke kan få nøgler til den nye eller en dato for hvornår vi kan få dem?? Jeg har grædt og grædt så meget fordi jeg pt bor i et stort flytterod, nu kommer vores ferie snart og der kan vi jo af gode grunde ikke flytte. Mit spørgsmål er bare, kommer jeg overhovedet til og få nøglerne? Eller står jeg pr. 1 maj uden tag over hovedet? Der er ingen der kan svare mig på det, har forsøgt udlejningen hvor en meget sød mand trøstede mig og gav mig et mobil nummer til den overordnede på ejendomskontoret. Og har også fået et navn til en i kab som jeg sku ringe og snakke med. Nu håber jeg bare jeg snart kan få klarhed og snart kan få lov og flytte. Håber virkelig jeg får den nøgle i morgen. Vil aldrig anbefale nogen som helst at flytte til avedøre stationsby. Lad være. Der er ikke andet end problemer herude. Jeg fortryder i hvert fald at jeg er flytte herud.

Mangel på service

Ved indmeldelse fortrød jeg straks at jeg havde forvildet mig ud med dette selskab. Udover de stadig ikke har svaret på den fortrydelsesret jeg har haft for at få pengene tilbage, er de heller ikke til at få fat i ved normale tlf tider. Helt til grin denne forening, for ikke at sige helt vanvittig dyr.

Hej Kenny

Tak for din tilbagemelding. Jeg beklager, at du har haft så dårlig en oplevelse. Vores kundeservice har været under stort pres her i foråret, blandt andet pga. sygdom, og vores svartid på mail og telefonventetid lever af den grund desværre slet ikke op til det, vi gerne vil levere.

Så selvom du endnu ikke har modtaget svar fra os, så har du selvfølgelig den fulde ret til at benytte dig af din fortrydelsesret, når du har henvendt dig til os inden for de første 14 dage, og du skal nok få et svar fra os, samt en refundering af dit opnoteringsgebyr. Jeg beklager, at det desværre tager længere tid end forventet.

Mvh. Annemarie

Intet produkt modtaget efter 2 mdr! 😡

Jeg betalt for snart 2 mdr siden 400kr for bolignøglen på KAB's hjemmeside og har endnu ikke modtaget hverken opnoteringsbevis eller kode til hjemmesiden. Jeg har for 1 måned siden anmodet om at få mine penge retur da de jo ikke har leveret det købte produkt. Beskeden fra den i dag en måned efter min klage, er dog at jeg desværre ikke kan få mine penge retur da fortrydelsesretten på 14 dage er overskredet. Dette er imidlertidig ikke rigtigt da jeg som forbruger efter gældende lovgivning har ret til at ophæve købet da varen ikke er leveret på det aftalte sted til den aftalte tid ej heller inden for rimelig tid. Det kan aldrig være min skyld at post dk sender brevet retur eller at KAB aldrig har fremsendt det eller hvilket undskyldning der skal bruges her. Jeg har smidt 400kr ud af vinduet og jeg føler mig snydt og bedraget! Svartiden på min klagemail er på over 30 dage hvilket er under al kritik!!

Kære Isabell

Tak fordi du har taget dig tid til at anmelde os.

Vi kan se, at du har bestilt en opnotering på Bolignøglen den 3. januar 2014. Vi har den 6. januar 2014 sendt dig et opnoteringsbevis til den adresse, du har opgivet. Men brevet kommer desværre retur, angiveligt fordi postvæsenet ikke kan finde dig på denne adresse.

Vi afventer derfor efterfølgende, at du henvender dig og efterlyser dit opnoteringsbevis, så vi kan sende det til den adresse, du er flyttet til. Nu har du bedt om at få opnoteringsgebyret retur med henvisning til, at KAB ikke har leveret varen.

Som vi ser det, har vi leveret varen, men du er svær at finde.
Vi har dog valgt at tilbagebetale dit opnoteringsgebyr senest 21. marts 2014. Her overfører vi til det kontonummer, du har opgivet i din mail fra 10. marts 2014

Snydeside!

Jeg finder det dybt mærkeligt at jeg for lidt over et år siden skrev mig op til en bolig igennem KAB bolig, hvor jeg fik af vide at jeg skulle forvente en ventetid på cirka et halvt år. Jeg hører derefter intet i et år, før jeg bliver bedt om at betale et gebyr for at blive på listen. Da jeg ringer ind for at spørge til hvor jeg ligger på listen i forhold til at få en bolig, får jeg af vide at jeg bare skal tjekke dette på KABs selvbetjening.

Jeg havde smidt min aktiverings kode fra da jeg oprettede mig væk, så jeg bad om at få tilsendt en ny. Jeg fik også tilsendt en ny, og betalte gebyret. Da jeg efterfølgende kiggede på listen så jeg at jeg skulle vente over 20 år før jeg ville få tilbudt en bolig. Jeg var med andre ord nummer <1400 i kø.

Jeg synes der er langt fra et halvt år til over 20 års ventetid. Det er uacceptabelt at udnytte desperate boligsøgere med tomme løfter!

Kære Niclas
Jeg er ked af at høre, at du føler dig dårligt informeret, og at du føler dig snydt til at betale et ventelistegebyr. Det er bestemt ikke meningen!

I KAB er der forskellig ventetid til en bolig alt efter hvilke afdelinger, du skriver dig op til. I boligsøgningen kan du under fanen "Boliger og ventetid" se et rå-estimat af, hvor lang ventetid, der er til den enkelte type bolig. Nogle gange er ventetiden kortere - andre gange er den længere. Det afhænger af fraflytninger mm.

Vi har desværre ikke nogle ledige boliger lige nu og her, men vi informerer løbende om ledige boliger på denne side: http://www.kab-bolig.dk/Default.aspx?ID=10959

Jeg håber, du blandt de 40.000 KAB-boliger kan finde én med kort ventetid, der passer til dine ønsker og behov.

Mvh Karen, KAB

Blandede følelser!

Jeg har boet i KAB' ejendomme (Valby) i snart 14 år. Jeg har aldrig rigtig haft nogle problemer med dem, kun lige da jeg skulle flytte ud.

Jeg fik aldrig noget brev om hvornår udflytningsrapporten skulle laves, men fandt ud af at de allerede havde lavet den (Var flyttet ud 14 dage før tid)

Til min store chok fik jeg en efterregning på over 21.000 kroner.

Der havde de rigtig prøvet at få mig til at betale for diverse ting som var godt slidt allerede dengang jeg flyttede ind i lejemålet, bla. stikkontakter, lister, karme og så var de så frække at tage rigtig mange kroner for rengøring (På trods af at lejligheden jeg mod i sin tid var møg beskidt!)

Heldigvis klagede jeg og fik medhold hos klagenævnet og fik alt indskud retur!.

Alt i alt er det vel ikke KAB som sådan der er skyld i det rod, det er snarer den inkompetente vicevært der er tilknyttet ejendommen. Han er simpelthen uduelig.
Dengang jeg boede i lejemålet klagede jeg over at stikdåserne var decideret livsfarlige, de var løse og når man har et lille barn som piller ved alt kan det ene fatalt.

Han var fuldkommen ligeglad.

3 stjerne herfra, udelukkende pga. de rare mennesker i vestervoldgade :)

Kære Mahmoud

Først og fremmest beklager jeg den sene respons på dit indlæg.
Dernæst er jeg ked af at høre, at dit KAB-exit ikke forløb, som man ellers kunne have ønsket. Jeg lover at sende din kommentar videre til rette vedkommende, så vi kan gøre alt for at forhindre, at noget lignende sker en anden gang. Derfor skal du have tak for, at du har brugt tid på at skrive en anmeldelse.

Slutteligt er jeg glad for, at du føler dig godt behandlet her fra hovedkontoret i Vester Voldgade.

Held og lykke med din boligsituation fremover.
Mvh Karen, KAB

Fortvivlet og forundret

Hej KAB,

Jeg har igennem flere år stået på internet venteliste og har fint forståelse for at man ikke får ønskeboligen lige med det samme. Der er et stort ønske om at blive i Vanløse, specielt fordi min søn har institution her.
Der er i boligorganisationen tilknyttet rækkehuse som helt klart står øverst på ønskesedlen og igennem tiden er der også kommet tilbud herfor hvor jeg kan se at man kryber sig stille op af ventelisten. MEN inden for de sidste par måneder er der kommet 3 tilbud ind af døren vedr. et ledigt rækkehus i boligorganisationen. Ved det først tilbud var jeg nummer 5, jeg svaret JA til tilbudet, men fik desværre ikke boligen. Så kom tilbud nummer 2 og her var jeg nummer 5 igen?! Det undre mig og jeg kontaktet herfor KAB herom, men fik blot at vide at det måske kunne være en der havde længere anciennitet der havde sat sig aktivt igen. Fair nok, det kan vel godt ske, men så kom det 3 brev her for et par dage siden og gud hjælpe mig om jeg ikke var nummer 5 igen?!
En anden beboer har oplevet præcis det samme, hun står 1 nummer foran mig i køen og har nu igennem de sidste mange breve været nummer 4 til boligen.

Mit store øjnbrynsløft kommer i fald af at rækkehusene udlejes ud fra udlejningsmodellen A og det virker helt tosset at flere, vel og mærke med længere anciennitet end mig og den anden beboer, pludseligt kommer springene til.

Vi har igennem længere tid kæmpet med støj, trusler og andre gener fra enkelte andre beboer i lejlighedskomplekset, men i vores store ønske om at få et sted vi kan bo i mange år frem har vi generelt accepteret dette.
Min tidligere overbo har sendt flere klager til KAB herom med underskrift fra mig, men desværre til ingen nytte. Politiet har intet kunne gøre og så føler man sig bestemt fanget og specielt nu hvor ventelisten bare ser ud til at stå helt stille.

Venlig hilsen, en fortvivlet og frustreret beboer

Kære Sif
Tak for dit indlæg.

Det er helt korrekt, at du står som nr. 5 i rækken hver gang til disse 3 ledige boliger.

Du bliver ”overhalet” af andre boligsøgende, fordi de har længere anciennitet end dig. Det er typisk boligsøgende, der aktiverer deres opnotering i perioden mellem du bliver orienteret om de 3 ledige boliger.

Vi har ingen mulighed for at informere om, hvornår de enkelte boligsøgende aktiverer deres opnotering og stiller sig i kø til en bolig. Vi ved det ganske enkelt ikke.

Vi har forståelse for, at det er svært at vente, og vi håber, at du og din familie snart kan få anvist drømmeboligen.

Jeg kan desværre ikke kommentere sagen om klagerne, men du er velkommen til at ringe til os, så kan vi se, om vi kan hjælpe dig med et svar.

Tjaa

Har altid været meget tilfreds med KAB men efter jeg fødte min søn må jeg indrømme at jeg er lidt skuffet over deres service. Har flere gange kontaktet dem og skrevet til dem mhb at få en anden lejlighed, da jeg ik kan slæbe mit barn på 6.måneder op på 4.sal længere grundet rygproblemer, men selvom jeg står aktiv på den interne fællesventeliste har jeg endnu ikke fået tilbudt noget... Synes ik rigtigt der er nogen fordel ved at stå på den interne liste..

Kære Colombe15

Dejligt at høre, at du hidtil har været tilfreds med os.
Jeg kan godt forstå, at det må være frustrerende at skulle vente på en bolig. Og selvom du har fordele på den interne venteliste, har vi desværre ikke mulighed for at fremskynde processen.

Hvornår du får din fremtidige bolig er afhængig af, at der er andre, der flytter ud. Så jeg kan kun bede dig være tålmodig, selvom jeg har fuld forståelse for, at du gerne vil have klar besked. Det kan vi desværre ikke give dig.

Mvh Finn Larsen, Udlejningschef

Ringe service af KAB

Min kone og jeg fik tilbudt en bolig, som vi sagde Ja tak til. Vi modtager et brev med boligkontrakten som vi underskriver og sender ind til KAB, efterfølgende afventer vi en genpart af boligkontrakten, som skal sendes fra KAB. Nu er der gået omkring 5 hverdage siden KAB modtog boligkontrakten og vi havde stadigvæk ikke modtaget nogen kontrakt. Vi ringer ind torsdag aften for at høre hvor kontrakten bliver af. Men her bliver vi mødt arf en fjentlig og arrogant kvindelig medarbejder fra KAB, hvor de blandt andet fortæller at de har forsøgt at sende den to gange til vores adr. Men kontrakten er kommet retur til KAB. Det passer ingen steder. For vi modtog stadigvæk post fra andre. Vi spørger så om de ikke kan sende kontrakten på mail fordi vi har en aftale med viceværten i det nye sted, hvor vi flytter ud til kl. 10 den efterfølgende dag. Men svaret er blankt NEJ. Det kan vi ikke hjælpe med. Det er vores fejl at vi ringer så sent. Medarbejderen var pisse negativ og service var ikke en del af KAB. Så fik vi atvide at vi kunne tage forbi KAB's hovedkontor og afhente en ny kontrakt kl. 10 den efterfølgende dag. Vi forsøger at kontakte viceværten hele fredag morgen, det lykkes dog at få fat på ham og vi aftaler et nyt mødetidspunkt.
Da min kone ankommer til KAB for hun atvide at hun ikke kan få udleveret nogen genpart af kontrakten med mindre hun har sin mand underskrift på. Min kone bryder sammen og ringer mig op fuldstændig græde færdig over at KAB ikke er villig til at hjælpe med noget som helst. Det værste var at de havde modtaget alle papir underskrevet fra os for en uge siden, men de vil ikke udlevere dette uden at jeg også kom forbi og underskrev en ny kontrakt. Hvorfor kunne de ikke bare udlevre den de havde modtaget??. Hvad fanden er dette for en måde at håndtere sine kunder på. Jeg måtte så tage en taxa fra mit arbejde og tage forbi KAB og efterføglende måtte vi tage en taxa fra KAB ud til viceværten for at nå vores mødetidspunkt kl. 11. Dette kostede mig 400 kr. i taxa regning fordi KAB ikke ville udlevere nogen genpart af kontrakten. Det er fandme ikke i orden at man bliver behandlet på denne måde. KAB skal lære at tænke på andre end dem selv. Vi sad en en stram situation og skulle bruge denne kontrakt for at få udleveret vores nøgler til vores nye bolig. Men KAB tænker ikke på mennesket på den anden side af skranken og jeg kan på ingen måde anbefale KAB.

Kære Lars Kaarsberg

Tak for din tilbagemelding.

Din henvendelse er drøftet med de medarbejdere, der har stået for udlejningen til jer. Vi bestræber os på ved alle udlejninger at yde en god og professionel service, og vi beklager, at I føler jer dårligt behandlet. Vi tager naturligvis jeres feedback til efterretning.

Lejekontrakten på jeres almene bolig i afdeling Skårupvej er et juridisk dokument, der binder såvel jer som os. Vi må ikke udlevere nøgler til boligen, før kontrakten er underskrevet.

I skriver, at kontrakten er returneret i underskrevet stand, den er blot aldrig kommet retur til KAB.

Vi forsøger derefter sammen med jer at finde en løsning, så I kan få udleveret nøgler til boligen fredag den 1. november 2013.

Vi forstår, at I begge ønsker at stå på kontrakten. Det er derfor nødvendigt, at I begge underskriver en ny kontrakt, inden vi kan udlevere en genpart. Vi beklager naturligvis, hvis I ikke føler jer ordentligt informeret om dette.

Vi håber, at I til trods for en uheldig start bliver glade for jeres nye bolig. I er til enhver tid velkomne til at rette henvendelse til os igen, hvis det skulle blive nødvendigt.

Finn Larsen, Udlejningschef

KAB stævner beboere

I Januar 2011 får vi nye varmemålere og det er jo fint. Da vi så får årsopgørelsen i starten af 2012 er der brugt 95 % over gennemsnittet. Dvs. at jeg har brugt for kr. 10.979.62 i varme i en lejlighed på 73 m2. Jeg klager til KAB over regnskabet, som så sender den fluks i Boligklagenævnet. De giver mig medhold i at noget er galt, men det overhører KAB og stævner mig i retten ! Varmeregnskabet for 2012 er det samme... Sagen kører stadig her 1½ år efter. Ikke ÈN har været her og undersøge de målere og det samme gælder de 5 andre, som har samme problem i bebyggelsen. De er også stævnet af KAB.
FANDME FLOT KAB !

Hej Tine
Jeg er ked af at høre, at du ikke er tilfreds med vores behandling af din klage over varmeregnskabet. Jeg vil forsøge at forklare, hvordan sagen er forløbet:

Når beboerklagenævnet har truffet en afgørelse, kan både beboer og udlejer vælge at anke afgørelsen til boligretten. KAB har valgt at indbringe de omtalte sager for boligretten med henblik på at få sagerne gennemgået af en uvildig tredje part.
Dette har vi gjort, fordi det er vigtigt for os at være sikker på, at forbrugsmålerne måler korrekt, og at forbrugsregnskaberne, udarbejdet på baggrund af målerne, er korrekte.

Vi fører sagerne for at udelukke en eventuel tvivl omkring målerne og forbrugsregnskaberne fremover. Retten udpeger en uvildig tekniker/ingeniør som er specialist i varmemåling til at udføre de nødvendige undersøgelser.

Det er ved lov bestemt, at boligafdelingens økonomi skal hvile i sig selv (balanceleje). Det betyder, at hvis KAB ændrer en enkelt beboers varmeregning, er det afdelingen og dermed de øvrige beboere der i sidste ende kommer til at betale. Derfor synes vi, at det er mest rimeligt at fastholde det målte forbrug indtil det eventuelt kan dokumenteres at forbruget er målt eller registreret forkert.

Jeg håber, mit svar kan kaste lidt lys over forløbet for dig. Og jeg håber, at sagen snart når en afslutning, så du kan få en afgørelse.

Mvh Karen/Kommunikationsområdet i KAB

Fantastisk hjælpsom visevært!

Jeg har nu boet i Wittenberghus i 15 måneder og har alt i alt været rigtig tilfreds.
Viceværten var for starten super hjælpsom, og han var været både hurtig og virkelig sød - 5 stjerner til Flemming Telling.
Jeg har en "lidt" træls nabo, men det er jo ikke KAB's skyld, dog har jeg klaget en hel del gange over hendes opførsel og der sker ikke så meget.. Men jeg ved det er meget svært at smide folk ud af almene boliger, så igen det er ikke KAB's skyld.
Min eneste rigtige kritik er af KAB's hjemmeside og selvbetjeningsside - jeg har flere gange tastet mit lejemåls nr ind og gjort mig aktiv på nogle andre lidt mere attraktive boliger, men når jeg logger ind igen er begge dele forsvundet. Det kan jeg ikke forstå...
Alt i alt er jeg godt tilfreds, tak for hjælpen, særligt til Flemming Telling!

Hej Sidsel
Hvor er det dejligt at høre, at du er glad for at bo i Wittenberghus. Jeg har tilladt mig at sende din hilsen videre til Flemming Telling.

Til gengæld lyder det virkelig underligt med de fejl, du oplever på hjemmesiden. Kunne jeg få dig til at prøve igen? Vi har fået opdateret systemerne for nylig, så forhåbentlig vil du ikke opleve det samme igen. Skulle du alligevel opleve fejlen, må du meget gerne sende en mail til webmaster@kab-bolig.dk, hvor du beskriver fejlen og også skriver, hvilken browser du bruger.

Jeg håber, du fortsat vil være tilfreds med din bolig - og at du ikke oplever flere fejl på vores hjemmeside.

Karen, webredaktør

Hold nu op en rodet hjemmeside

Vi søger ikke bolig, men har været opskrevet de sidste 20 år, og står bare "i dvale" - men så fik vi et brev om at der nu var en bolig klar - og den ville vi så ind på siden og takke nej tak til.
Først kunne vi ikke finde, hvor man logger ind (og vi er altså ikke småt-begavet ift. it mv.), så vi måtte skrive "log in" i søgefeltet.
Herefter kunne vi overhovedet ikke finde rundt på siden ? Hvad skulle/kunne vi ? Hvor finder man sin side, hvor takker man nej, hvor retter man i sine oplysninger.
Nej tak - der er skam ikke taget højde for brugervenlighed på denne side.

Hej Siggas
Først og fremmest vil jeg gerne beklage, at du først får svar nu.

Jeg er ked af at høre, at du ikke kan finde rundt på hjemmesiden. Vi forsøger hele tiden at optimere vores hjemmeside, så den er så brugervenlig som mulig, og vi vil selvfølgelig tage dine input til efterretning.

Som det også gerne skulle fremgå af brevet med boligtilbuddet, skal du takke nej skriftligt. Det er ikke muligt at takke nej til en bolig via selvbetjeningen på kab-bolig.dk

Du finder selvbetjeningen ved at vælge den i drop-down menuen i højre hjørne. Der er også links under både Boligsøgende og Beboere. Vi arbejder i øjeblikket på et helt nyt udseende til vores hjemmeside, og her gør vi login til selvbetjeningen mere tydeligt.

Jeg håber, mit svar kan hjælpe dig/jer fremover.
Tak fordi I tog jer tid til at skrive en anmeldelse her på Trustpilot.

Karen, webredaktør

Under alt kritik

Jeg ville aldrig anbefale KAB til nogen
for det 1. har vi ikke haft andet en problemer i den lejlighed vi boede i, nabo der konstant spillede så høj musik at vores børn ikke kunne sove alle ugens dage, efter 10 underskriftsindsamlinger med klager skete der INGEN ting, på trods af vi fik at vide det var nok med 1. Det provokerede bare naboen til at skrue endnu højere op, fordi han jo vidste der intet ville ske.

Overbo der havde børn som stod og spyttede ned på vores terrasse.

Genbo som på trods af boldspil forbud mellem blokkene spillede fodbold op af hoveddøren og gentagende gange var ved at smadre vores ruder, på trods af vi boede på første sal, og hvis der ikke blev åbnet hurtigt nok, eller besvaret dørtelefonen, så kravlede de selv op på vores altan/terrasse og rendte rundt. Ligesom vores nabo også hoppede over på vores altan, hvilket resulterede i vi måtte investere i højt stakit for at kunne være i fred.

Jeg har aldrig haft det så dårligt psykisk som da vi boede i en af jeres lejligheder og vi kæmpede for at komme væk og betalte dyre domme til diverse af jeres boliglister, for det var jeres forslag på trods af det ikke hjalp en skid til at komme væk.

Men det sluttede jo ikke der for når man så endelig kommer ud af KAB så fortsætter det med, at det skal være en kamp at få ens egne penge tilbage fra jer, stadig efter 8 uger har vi ikke set en krone på trods af den påståede regning som skulle trækkes fra "kun" er på 4000, har vi intet set af de 11.500 - 12.000 fra vores indskud eller de 3500 fra varme.... Jeg ved ikke om i tror vi en bank der låner jer penge, for så skulle der da ihvertfald renter på............. Vi får den ene dårlige undskyldning fra jer efter den anden og nu er der pludselig en på ferie som skal udbetale dem, på trods af vi blev lovet det ville være iorden sidste uge, så kan det ikke lade sig gøre..... Det jo dybt forkasteligt at i tror det iorden.... Og så ovenikøbet have nedladende medarbejdere helt ærligt hvad er det for et fusker firma.......

Nu har i så ydermere påstået der skal flere penge fra indskudet på trods af i sidste uge påstod det endeligt var opgjort.... Ydermere påstår i pludselig også at indskudet ikke er indskud men halvt husleje for ikke at betale os tilbage.... Hvad fanden er i for et firma.

Hold jer langt væk fra dem med mindre i ikke ønsker at se en krone igen.... Det her går videre for det simpelthen uacceptabelt.

Reply from KAB

Det er beklageligt, at du oplever der har været en kamp for, at få pengene retur i forbindelse med dit indskud. Sagen har ellers været ganske ukompliceret og der er afregnet straks, vi har modtaget den sidste faktura der skulle medtages på flytteopgørelsen.

Det fremgår af flytteopgørelsen, at et beløb svarende til indskuddet er fratrukket de regninger som I er oplyst om på udflytningsrapporten samt det efterfølgende prisbrev. Sagen er derfor afsluttet nu og endeligt afregnet.

Ved indflytningen er der indbetalt et beløb som er specificeret i lejekontrakten og indeholder dels indskuddet og dels husleje for perioden 15/7 – 31/7 2007.

Jeg håber, det forklarer tingene.

Fraflytningsgribbe

Skulle flytte ud af min lejlighed. Der kom en og lavede et eftersyn, der var lidt felj og mangler, sådan er det jo. Jeg spurgte hvad det ca. ville koste, og han gav en pris der ifølge hans erfaring var rimelig. Da jeg så då den endelige opgørelse er den regningen over dobbelt så dyr, som han sagde. Og da jeg regnede det ud, ville det sige, at en rengørigsmand ville tage 1000,- i timen for at lave disse små ting.
Har skrevet en del klager tik KAB, men de tør ikke gå ind i sagen, og sender den videre til beborerkontoret, hvor de selvfølgelig ikke vil stå til ansvar for det de siger (Store hus) Efter en del klager, få jeg at vide at sådan er det bare, og at jeg kan klage til beborerklagenævnet.
I får da 3 stjerne, da jeg er glad for der hvor jeg er flyttet til nu, selvom jeg stadig ikke har fået lavet de fejl og mangler jeg nu fandt i boligen (for ca 6 mdr. siden)

Hej Dennis

Tak for din vurdering og dine kommentar. Af din sag fremgår det, at det ikke har været muligt, at give dig en endelig pris i forbindelse med fraflytningssynet. Der er efterfølgende sendt et brev til dig med oplysning om den forventede pris på istandsættelsen. Da der bliver afregnet på flytteopgørelsen er dette beløb en anelse mindre end det der oprindeligt er oplyst til dig på prisbrevet.

Det er selvfølgelig meget beklageligt, hvis synsmedarbejderen har oplyst en pris til dig og givet dig indtrykket af, at dette var den forventede pris.

Ligeledes er det beklageligt at du har oplevelsen af et uhensigtsmæssigt klageforløb. Umiddelbart fremgår det af sagen, at du har modtaget svar på din klage indenfor 14 dage, men forløbet forinden er selvfølgelig ikke tilfredsstillende hvis du er stødt på medarbejdere der ikke har ville forholde sig til sagen.

Hvis du på trods af klagesvar og min respons ikke er enig i istandsættelsesudgiften på din flytteopgørelse, har du muligheden for at få en afgørelse fra Beboerklagenævnet. Vejledning fremgår af svaret på din klage fra ejendomskontoret.

DE SNYDER!

Havde kigget på nogle nogle lejligheder, hvor der stod kort ventetid på og derfor skrev jeg mig op. Der stod 6-12 måneders ventetid.
Da jeg så skrev mig op, og kiggede på de boliger jeg så der var kort vente tid på, for at se min placering i køen, stod der MERE END 20 ÅR, og så oplyst en berigningsmodel, hvor man kan se hvor lang tid man skal vente, og ifølge model skal jeg vente 131,7 år FEDT! :@
Og ovenikøbet er deres kundeservice noget lort!

Hej Kerri

Jeg har kigget på din opnotering.

Du har fået tilsendt mange orienteringsbreve om ledige boliger, hvor du enten har svaret nej-tak eller ikke svaret.

Du er tilmeldt vores selvbetjening. Via den kan du tilpasse din opnotering, så du kun bliver orienteret om ledige boliger i de afdelinger hvor du ønsker at bo.

Det er korrekt, at der til nogle boligafdelinger er meget lang ventetid, fordi rigtig mange boligsøgende ønsker at bo i disse afdelinger.

Men der er mange andre boligafdelinger hvor der er relativ kort ventetid.

På vores hjemmeside www.kab-bolig.dk kan du se udlejningspjecen "Bolignøglen". Der kan du under hver afdeling se de omtrentlige ventetider for de enkelte boligtyper i hver afdeling.

Jeg er ked af at du har haft en dårlig oplevelse med vores kundeservice.

Du kan kontakte mig via kab@kab-bolig.dk, skriv mit navn i emnelinjen.

Verdens dårligste boligselskab

Jeg er desværre en af dem, som har boet i boligselskabet, og jeg siger aldrig mere. Da jeg flyttede ind, var der ikke gjort rent - jeg måtte jo forstå , at der havde boet en handikappet - sagde de. De ville heller ikke afhøvle trappen, da det var dyrt, og jeg skulle alligevel have tæpper på. Da jeg fraflyttede lejligheden skulle trappen nu pludselig afhøvles, og det skulle jeg betale for. Her 4 mdr. efter har de stadig ikke sendt mig en kopi af regningen - selvom jeg både har ringet (og blevet meget uforskammet behandlet) og skrevet. Spørgsmålet er nu - om arbejdet i det hele taget er blevet gjort!!!!! Jeg er desværre nødt til at give dem 1 stjerne, men hvis jeg kunne ville det blive 0 eller minus 5 stjerner - højst.

Hej Kirsten

Tak for din kommentarer som vi naturligvis vil følge op på. Da jeg har brug for yderligere oplysninger vil jeg bede dig kontakte mig på min email hfu@kab-bolig.dk og oplyse kontaktoplysninger så jeg kan træffe dig.

Det er desværre ikke muligt for mig, at komme videre med sagen og sikre en hurtig afklaring udfra det der fremgår i kommentaren.

Modbydelig oplevelse.!

Min kæreste og jeg fik tilbudt lejlighed.
Da vi ser den, er den ikke gjort rent. Der hænger stadig gamle kabler, gardiner, brødrister, og andet skrammel som tidligere lejer ikke har gidet tage med sig. Nede på kontoret fik vi at vide at sådan var det bare..
To dage efter oplever min kæreste at have fået en venne anmodning fra en af ejendomkontorets ansatte, PÅ FACEBOOK.!
Og dagen før fraflytnings syn, modtager min kæreste en sms fra et par der spørger om de må komme og se lejligheden.
Nummeret har parret fået af ejendomskontoret, uden at spørge os...
Mit spørgsmål til kab. Er det virkelig sådan jeres politik er???

Kære Christian Skifter.
Jeg må beklager, at dit første indtryk af KAB er blevet præget af disse dårlige oplevelser. De er ikke udtryk for KAB’s normale serviceniveau. Jeg vil opfordre dig til at kontakte mig, så vi kan få sagen undersøgt nærmere. Skriv til kab@kab-bolig.dk og anfør mit navn i emnelinjen.

fin hjælp

Jeg ringede ind omkring nogle problemer med min bolig, men efter 5 min var min problem løst, jeg snakkede med en virkelig søde kvinde.. dejlig service..:)

Kære Amalie Andersen
Tak for roserne. Det glæder mig du har været tilfreds med den service KAB leverer.

Anders Tybjerg, kommunikationschef

KAB Bolig - ALDRIG ALDRIG MERE !!

Jeg har boet i en af KAB´s ejendomme "Store Hus" i 4 år. ALDRIG ku man få hjælp til noget hvis der var problemer med utæt tag, et toilet der løber eller hvad det nu ku være... Altid arrogante personer der ikke har lært at handle som et servicepersonale BURDE gøre...
Tror de alle er små "konger" der bare skal tvære beboerne ud - virkelig en mega negativ oplevelse at stifte bekendtskab med KAB.
Selv nu da jeg er fraflyttet min lejlighed - som jeg har passet og plejet som var det min egen - så har de "kreeret" en "fake" flytteopgørelse hvor de ikke bare STJÆLER mit indskud, men derudover skal jeg betale over 6.000 kr for rengøring og istandsættelse pga. jeg har MISLIGEHOLDT min bolig. EN LODRET LØGN SOM ALLE DER KENDER MIG KAN BEVIDNE !!
DET ER DIREKTE TYVERI af folks penge - men som alm. borger ved de godt at de bare kan opføre sig som det passer dem - jeg har ikke mange penge - men allerede i opgørelsen "truer" de med renter osv. hvis ikke jeg betaler indenfor 3 uger.
ALDRIG ALDRIG MERE KAB - det er et SVINDEL-boligselskab og hold Jer langt væk - kære medborgere... I får KUN bøvl ud af KAB !!!!

Kære Ove Bloch
Jeg beklager, at dit indtryk af KAB er præget af de oplevelser, som du beskriver. Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker at vi taler nærmere om din sag. Skriv til kab@kab-bolig.dk og anfør mit navn i emnelinjen.

Dårlig service

Jeg har lejet erhvervslokaler flere steder i København. Generelt har jeg kun haft gode oplevelser med erhvervsudlejning, men aldrig hos KAB. Den lokale boligforening levede aldrig op til aftaler, og hovedkontoret ulejligede sig ikke engang med at svare tilbage, når jeg henvendte mig. Man blev altid mødt af liggyldighed. Har i øjeblikket skrevet over 10 mails til KABs erhvervsafdeling de sidste 5 måneder og har kun fået et svar, nemlig at jeg kunne prøve at skrive til nogle andre i erhvevsafdelingen, for at se om de gad svare mig tilbage. Det gad de i øvrigt ikke og det gad heller ikke tage telefonen eller svare på beskederne på deres telefonsvarer.

Jeg har aldrig nogen sinde i mit liv oplevet så ringe kunderservice. Derudover skylder KAB os vores depositum der beløber sig over 30.000 kr. Et beløb vi indtil videre aldrig har fået tilbage 5 måneder efter vi fraflyttede. Jeg ved ikke om det er ligegyldighed, inkompetence eller direkte fusk og humbuk - men jeg er måløs over hvor ringe en oplevelse KAB har været. Jeg vil på det kraftigste advare andre om at leje erhvervslokaler hos KAB.

Kære Torben
Jeg beklager, at du har haft dårlige oplevelser med at leje erhvervslokale via KAB. Jeg vil opfordre dig til at kontakte mig, så vi kan få opklaret sagen om dit udestående depositum. Skriv til kab@kab-bolig.dk og anfør mit navn i emnelinjen.

Med venlig

God og hurtig service

Jeg har stået i passive venteliste i næsten 10 år. Efter jeg meldte min status til aktiv, tog det et stykke tid inden der skete noget, men derefter tikkede der et tilbud eller to ind om ugen.
Ikke helt hvad jeg havde brug for, så jeg fandt ud af at min profil var oprettet uhensigtsmæssigt.

Efter mindre end 6 måneders bolig-jagt, har min kæreste og jeg nu fået vores drømmebolig i KBH. og dér bliver vi med sikkerhed boende indtil vi skal slæbes ud.

Reply from KAB

Hej Kennet, dejligt at høre, at du har fået et godt sted at bo.

Med venlig hilsen, Anders Tybjerg, kommunikationschef i KAB,

KAB Details