Karlslundedyreklinik reviews

Karlslundedyreklinik reviews

6.7

Kedelig pengemaskine uden hold i fine idealer om personlig konsultation.

Trods fine omgivelser og ditto faglige kompetence, kun en skal der skuler overfladisk og økonomisk griskhed.
Vores bullterrier Ossi har været klient i klinikken i ca. 5 år - og er blevet vaccineret og undersøgt for det der nu er og fremgår af det detaljerede IT datablad EVIDENSIA/Karlslunde Dyrehospital højprofilerer sig af.
Den 10/3 aftaler jeg en konsultation som vanlig med den tilføjelse at Ossi har nogle røde områder, antagelig fra bidemærker eller så.
Vi møder en sød pige i receptionen, men er det også færdig med den personlig og opmærksomme håndtering. Den bemeldte dyrlæge - lad os kalde ham for KH ser på Ossi og hans datablad, og vi drøfter almindeligheder som lange klør osv., osv., og herunder også de røde pletter. Konklusion! jeg skal hente Ossi 5 timer senere idet der skal foretages en bedøvelse og et efterfølgende "skrab" for konstatering af årsag. Jeg møder 5 timer senere og må konstaterer at der ikke er foretaget andet en det såkaldte skrab. Ingen vaccination, ingen klippe klør, kun at prøven ikke sagde noget og at prisen var 1870-.kr og hvis vi ville vide mere så kostede det 1300-.kr Ossi og jeg tog hjem, og sundede os lidt over den sag. Skrev en mail til KH om vores dårlige oplevelse mv.. Nogle timer senere ringer KH og har svært ved at forstå vores oplevelse, men hvis vi i øvrigt er mere utilfredse så kan vi bare klage til ledelsen. det har jeg så gjort, og beløbet på de 1870-.kr er refunderet. Det kan jeg leve med, men når virksomheder som EVIDENSIA/Karlslunde Dyrehospital blæser på deres eksistensgrundlag så skal det ud i offentlig debat.
Det er muligt dette intet fører med sig, men kedelige oplevelser skal bare ud!

Lars Krintel
Greve Strandvej 57
2670 Greve

service!

Alt var bare skide godt!
Kom ind med Cleo som havde rift i øjet og hun blev tilset af Kasper.

Vi vil aldrig bruge andre, kan varmt anbefales.

Denne anmeldese er lidt lang, men i får hele vores forløb med så i har et indtryk af hvad karlslunde dyrehospital har gjort for os, for vi havde faktisk mistet håbet om at vi kunne beholde vores lille mops hvalp på kun 6 måneder før end vi kontaktede dem <3

Det hele startede søndag eftermiddag hvor vores lille hvalp ikke kunne støtte på sit ene forben,
det var som sådan ikke noget vi var nervøse.
14 dage forinden var han nemlig hoppet ud af sengen og havde slået sig hvor vi var på et andet dyrehospital og havde fået af vide at han bare havde forstuvet benet.
Vi tog derfor tilbage til samme dyrehospital søndag for at sikrer os at der ikke var sket noget de havde over set.

De tog røntgen af hans ben og efter 4 timers venten med en hund og to trætte børn fik vi stillet en ikke entydig diagnose om at han havde en medfødt fejl på knoglerne i hans forben.
Vi fik udleveret smertestillende til en uge og fik af vide at så kunne vi smertelindre ham så vi kunne tage ordentlig afsked med ham.
Da vi tog derfra var vi ulykkelige og frustrerede over at vi skulle aflive vores lille mand uden en egentlig diagnose.

Søndag aften blev vi enige om at kontakte karlslunde dyrehospital for at få deres vurdering, for vi ville ikke aflive ham uden at vi var sikre på at det var den eneste mulighed.

Da vi ringede mandag morgen til karlslunde dyrehospital blev man i telefonen mødt af den sødeste og mest lyttende receptionist, hun ville bede en af deres dyrelægen om at kontakte os hurtigst muligt så vi kunne få lidt ro på.

Knap 1 time efter blev vi ringet op og vi forklarede ham hvilken besked vi havde fået fra det andet hospital.
Også han var sød lyttende og forklarede omkring hvad vores lille mops kunne fejle, men han ville ikke stille den endelige diagnose uden at havde tilset ham, og han tilbød os en tid allerede dagen efter tirsdag morgen.

Tirsdag morgen møder vi ind på karlslunde dyrehospital, vi bliver mødt af sødt personale der både giver sig tid til hund og ejere, og vi kommer til med det samme hos den læge vi har snakket med.
Han tilser vores lille mops og fortæller at at han har mistanke om at han lider af short ulna, men det kan en CT scanning fastslå, det skal lige siges at han giver os en meget grundig forklaring på hvad short ulna er og sikrer sig at vi har forstået forklaringen.
Han indlægger ham til CT scanning med det samme og vi kan hente vores hvalp om eftermiddagen.
Da vi kommer for at hente vore mops hjem, får vi vist og forklaret billederne fra CT scanninge, det var short ulna.
Lægen havde allerede forberedt løsnings forslag til os da vi kom som vi kunne gå hjem at snakke om, men det var ikke nødvendigt for os, vi var allerede sikre i vores sag om at det skulle være ham der skulle udfører operationen på vores hvalp og fik en tid allerede dagen efter til operation.

Onsdag morgen fik vi indlagt vores lille dreng til operation.
Da de var færdige blev vi ringet op af lægen som informeret om at operationen var gået godt, og at de ville beholde ham til dagen efter så de kunne smertelindre ham det første stykke tid, det var en dejlig sikker hed for os.

Torsdag morgen blev vi ringet op af lægen fra karlslunde dyrehospital der meddelte at vi kunne hente vores lille mops hjem, lægen fortalte at natten var gået godt og at vores lille dreng allerede var på benene igen og lavede "ballade".

Ved udskrivelsen fik vi en meget udførlig seddel med hvor der stod informationer omkring indgrebet og instrukser til hvordan vi skulle medicinerer, genoptræne osv. samt telefonnummer hvis vi blev i tvivl om noget.

Nu har vi fået en lille tilfreds hvalp hjem.

Vi kan kun på det varmeste anbefale karlslunde dyrehospital, vi vil ALDRIG bruge et andet dyrehospital end karlslunde.

Den varme, omsorg og professionalisme man møder der ude, er helt igennem fantastisk.

Søndag troede vi at vi skulle aflive og torsdag kunne vi hente en lille fræk mand hjem igen.

Vi kan ikke takke karlslunde dyrehospital nok for at havde "redet" vores lille mops, og for at de handlede så hurtigt.

Kun ros herfra. Kan varmt anbefales

Lørdag aften tager vi på Karslunde Dyrehospital med en dødsyg hund. Vi ringer først, og udfra hundens symptomer siger Jonas (dyrlægen) at han synes vi skal tage på hospitalet i Valby, da det er tættere på vores bopæl. Vi vælger dog alligevel Karlslunde, da vi har "brugt" Karlslunde i 3 år og er trygge ved, og har tillid til dem. Der bliver taget godt imod på kompetent og kærlig vis. Næstfølgende døgn bliver vores hund overvåget på tæt vis. Han ligger her i coma, og har flere respirations-stop. De ringer til os ca hver anden time, og fortæller resultat af blodprøver. Vi tager derned søndag aften, og rent mentalt vil tage afsked med vores elskede hund. Her bliver vi mødt af Camilla (dyrlæge) som siden søndag morgen, har forberedt os på at det ikke er sikkert at han klarer den. Men men.... søndag aften (kl 23), ringer en glad Camilla, og fortæller at hundens tal og tilstand har forbedret sig. Mandag morgen, endnu kun fremgang. Jonas, som overtager camillas vagt meddeler mandag eftermiddag, at hunden kan komme hjem tirsdag. Det skal samtidig nævnes at de (selvfølgelig) HAR fundet årsag til hundens meget kritiske tilstand.
Da vi kommer tirsdag og skal afhente vores elskede livsstykke, får vi info omkring den kroniske lidelse vores hund skal leve med resten af sit liv. OG......... Så får vi faktisk på meget kontant afvide at hunden er ALT for tyk/overvægtig (fed) hvilket egentlig var lidt pinligt, og få afvide på den måde. Men en øjenåbner, og så sandt som det blev sagt. Nu hjemad, med instrukser/medicin/kost/diæt- vejledning (hold da op en rutsjetur, i 3 dag)
Karlslunde Dyrehospital, er Kompetente, dygtige, og super søde overfor dig- men i særdeleshed overfor dit elskede kæledyr, som bliver behandlet somom det er det eneste dyr der er på hospitalet.
Valg af dyrlæge er en tillidssag - Karlslunde dyrehospital, får kun thumbs up, herfra :-)

Kom ind med en lille syg hund søndag middag. det var en super sød dyrelæge der tog sig af ham. Han var indlagt i 2 døgn. De var virkelig grundige og var rigtig gode til at informere om hvad der skete. Nu har vi en glad og frisk hund igen:)

Karlslunde Dyrehospital: Hvor der er husrum, er der IKKE hjerterum.

De fysiske rammer er tip-top – hospitalet har alt det avancerede udstyr, som hjertet kan begære, og som berettiger, at man gerne kommer langvejs fra med sit syge dyr i troen på, at man her vil få den bedst mulige hjælp. En solid liste over (mere eller mindre) specialiserede dyrlæger giver heller ikke på nogen måde grund til at betvivle den faglige kompetence.
Personligt har jeg erfaret, at kompetancen ihvertfald kun er iorden, hvad angår den fysiske side af sagen. Helt anderledes stiller sagen sig, når det gælder den psykiske velfærd for såvel kæledyr som ejer(e) - her gåes i meget små sko, og for længst forældede psykologiske opfattelser går hånd i hånd med forudfattede regler og principper uden plads til empati eller individuelle hensyn. Forhåbentlig skyldes det uvidenhed og ikke kun bekvemmelighedshensyn, men under alle omstændigheder er resultatet, at der er god mulighed for ar på sjælen hos såvel kæledyr som menneske.

Is Karlslundedyreklinik your company?

Karlslunde Dyrehospital ApS Details

Visit Karlslundedyreklinik