Keepit.com reviews

Keepit.com reviews

Very low
2.7

Enormt ustabil server

Jeg troede, at min lykke endelig var gjort, da jeg bestilte online backup. Men ak, jeg har da valgt en helt forkert udnyder, for 8 ud af 10 gange er det ikke muligt at lave backup'en, fordi der er ikke kan oprettes forbindelse til fjernserveren - og når man spørger support om driftsstatus får enten at vide, at det er et lokalt problem (nej!!) eller en sludder fra de varme lande om svaret på et spørgsmål, man slet ikke har stillet. Keepit er ikke pengene værd!

Er også på vej væk

Har været kunde i flere år, pludselig oplever jeg problemer med at tage backup. Der er ingen hjælp at hente hos support.
.....Lang historie.... computeren er nu geninstalleret (i anden forbindelse (stifinderfejl på windows)), nu vil jeg så hente den seneste backup keepit har af mine filer, det har computeren nu brugt over 24 timer på, uden held, trods 50/50 fiber. Igen i dag, var support ikke til nogen hjælp. Da jeg gik ham lidt på klingen, indrømmede han at der var mange der de sidste dage havde hentet deres backup hjem, og hastigheden derfor kunne være langsom, lidt længere inde i samtalen var der også noget med en server der var flyttet og skabte problemer. Jeg har mistet tilliden til keepit.dk - og kan derfor IKKE anbefale dem! (den ene stjerne, fordi man ikke kan give 0)

Mistede data

Keepit har virket i mange år for mig indtil en af min diske døde. Da jeg ville reetablere udvalgte kataloger kunne jeg se at Keepit var holdt op med at fungere uden jeg havde opdaget det - ingen forbindelse til serverne mere. Jeg mistede data på det og bruger Backup Box nu.

KØB ALDRIG DETTE PRODUKT.

Du er overhovedet ikke beskyttet, og der er ingen hjælp at hente. Min computer blev ødelagt af et lynnedslag her i sommer, og jeg var så lettet fordi jeg havde alt på Keepit. Ca. en måned efter har jeg en ny Pc i hus, downloader programmet, men da der kommer en besked om hvilke dokumenter etc. jeg vil have uploadet, sætter jeg ingen flueben, gør jeg ingenting, fordi jeg vil vente lidt, med at finde ud af hvordan jeg bygger Pc'en og. og jeg havde jo ikke nogen dokumenter at uploade, de var alle i sikkerhed hos Keep it, troede jeg.
2 måneder senere, er det tid at downloade alle mine filer, billeder, musik ( 55 Gb) - MEN DA ER DET HELE SLETTET. Fordi jeg har downloadet programmet, er programmet af sig selv begyndt at tage back uper af min nye PC, Backupper på 0,0 GB, og når den så har taget ca. 10 af dem på INGENTING, så går deres elendig program ind og sletter MIN helt store personlige PC samling, at alskens værdifuldt personligt. VÆK; VÆK; VÆK. Og det eneste KUNDESERVICE kan komme op med, er at de har et eller andet de kalder en 30 dages historik.
Ingen undskylning, ingen beklagelse, etc. En mand var ude for det samme for 2 år siden ( det kan læses her på Trustpilot) - og der lovede KEEPIT at før de sletter en meget stor mængde personlige data, advarer de folk - det lovede de højt og helligt. DE HAR IKKE HOLDT ORD. Men det slemme her, er at jeg i dyre domme har købt mig til en sikkerhed, som en bankboks, og så tømmer de den bare, de sletter bare mine ting. i min verden er det det samme som indbrud, simpel kriminalitet. Den situation der opstod i mit liv, var præcis den jeg havde købt programmet for at sikre mig. Og hvad gjorde de så. og Kundeservice er ikke meget værd, de er meget langsomme, det er en ny person hver gang, etc. etc. inden jeg fik beskeden om at alt mit var slettet var der gået over 14 dage, og det kan de vel se med det samme. Helt ærligt. INGEN ERSTATNING, INGEN UNDSKYLDNING. jeres ting er ikke i SIKKERHED hos disse folk. End ikke tilbudt at betale mine penge tilbage, og ovenikøbet lige sendt mig brev om at jeg skal forny mit abonnement. JA da.

Prouktet virker desværre ikke hos mig

Har virkelig forsøgt at få produktet til at virke også med support fra firmaet, men ak - det anbefales, at jeg sætte mit virus program og firewall ud af drift, for at få det til at fungere. Det er jeg ikke så interesseret i, så jeg har valgt en anden løsning.

Det perfekte valg!

Jeg har haft Keepit unlimited i efterhånden 3 år. Ca. 100 GB data.
Jeg kan kun sige, at produktet har virket fuldstændig perfekt.
Produktet stiller nogle krav til kunden - bl.a. at man holder perfekt styr på sin kode etc. Det kan være træls for nogle kunder, men for os andre som går op i meget høj sikkerhed, er det helt perfekt.

Upålidelig og ustabil. Eller bare uduelig!

Jeg benyttede mig af KeepIt's mulighed for at afprøve servicen gratis og var mildest talt skuffet. Det lykkedes aldrig at få min Mac (OS X 10.8.4) til at udføre en fuld backup til trods for gentagne forsøg. Jeg besluttede mig derfor for at afmelde servicen og slette softwaren, men det slipper man ikke med. Efterfølgende har jeg modtaget (indtil videre) tre mails om at jeg "lever livet farligt" fordi jeg ikke benytter mig af deres service.
Jeg kan på ingen måde anbefale Keepit.com til nogen der tager deres backup-service seriøst, men vil i stedet anbefale at man kigger på CrashPlan eller iDrive.

Langsomt og krævende

Konceptet fejler ingenting, men det er simpelthen for dyrt i forhold til mange andre udbydere. Ligeledes tager programmet alt ens båndbredde, så det er umuligt at gå på nettet, når den tager backup. Det kan godt tage en del timer alt efter hvor meget man uploader, men i den tid er det ikke muligt at gå på nettet. Programmet har ikke en funktion, som kan sætte begrænsning på upload, som der ellers findes i stort set alle andre konkurrenter. Dyrt program der ikke virker og som i det hele taget ikke differentiere sig.

Gammel vin på nye flasker?

Jeg blev angiveligt kontaktet af en sælger fordi jeg er kunde hos Surftown, og blev stillet nogle indledende spørgsmål, der skulle afklare, om jeg var tilstrækkelig edb-minded til at kunne være med til at teste et helt nyt produkt inden de for alvor ville gå i luften med det. Produktet var KeepIt.
Som loyal kunde hos Surftown ville jeg selvfølgelig gerne gøre dem den tjeneste, selvom jeg ikke lige kunne gennemskue, at KeepIt på nogen måde kunne overgå Dropbox, som jeg har gratis og som har rigelig med plads indenfor det gratis abonnement.
Jeg downloadede så prgrammet og satte det at lave backup. I mellemtiden surfede jeg lidt rundt og fandt ud af, at der langt fra var tale om et nyt produkt, der skulle betatestes. Tværtimod et program, der har eksisteret i mindst 6 år på markedet.
Så jeg stoppede selvfølgelig programmet med det samme, afinstallerede og ved nu ikke, hvem der ligger og roder rundt i de data, der nåede at blive oploadet.
Men det duer altså ikke at sælge programmer ved at lyve.

Perfect

Jeg har lige været ude for et total nedbrud på computeren. Men havde heldigvis hele PC-en back-upet hos Keep-it.
Men da jeg skulle restore computeren havde jeg forskellige problemer. Det viste sig at være et problem at min bruger på computeren havde danske tegn (Jørgen).
På trods af at det var helligdage og mellem jul og Nytår, fik jeg en 100% kompetent service.
Jeg har i dag genskabt hele computeren (165 GB)
Meget stor tak

Ingen service når backup ikke virker!

Bøvler i øjeblikket med manglende backup. Programmet vil ikke køre. Keepit har nu været på sagen i ca. 15 dage. De stiller de samme spørgsmål flere gange. Der sker ingenting!
Kan ikke anbefales!

Ustabilt produkt og ingen kundeservice

Da jeg endelig fik brug for at gendanne data var dette ej muligt. Jeg fik vidt forskellige svar hver gang jeg kontaktede kundeservice omkring årsagen til det ikke var muligt og der blev primært henvist til mit udstyr. (det skulle senere vise sig at problemet lå hos dem selv).

Jeg har nu valgt at opsige mit produkt. Dvs. det gjorde jeg for lidt over 1 måned siden og jeg afventer fortsat svar på min henvendelse.

Jeg kan på ingen måde anbefale KeepIT. Køb hellere en extern harddisk og læg i en bank boks.

Ingen svar fra kundeservice.

Jeg havde et problem med at jeg ikke kunne gendanne min data og da jeg forklarede hvad der var galt og indsendte screenshots hørte jeg ikke fra dem. Prøvede gentagne gange uden at høre et kuk.
Regn ikke med at høre fra kundeservice/support når du skriver til dem.

Ærgeligt da jeg har installeret Keepit hos mange af mine kunder. Det er helt klart slut med at anbefale Keepit, når de ikke reagerer på henvendelser.

Hurtigt, nemt og sikkert????

Ikke lige hvad jeg har oplevet.

Denne beretning er selvfølgelig fuldstændig subjektiv omkring Keepit håndtering af en sag, eller mangel på samme.

Mandag den 7 maj dør min computer og alle mine data forsvinder. På det tidspunkt har jeg 122 GB placeret ved Keepit. Lørdag den 23 juni lykkes det mig endeligt at hente alle 122 GB.

I den mellemliggende periode har der været skrevet utallige mails, næsten samme antal telefonopringninger og kontakt med forbrugerstyrelsens hotline. Alt på initiativ af mig og intet fra Keepit.

Jeg mister mine data ca. 5 dage inde i prøveperioden og bruger således hver eneste dag de næste 25 dage på at hente data og skrive/ringe frustreret til keepit. Svaret er gang på gang: Vores server driller lidt, der er ikke andet at gøre end bare at prøve igen. Så det gør jeg.. igen og igen og igen. Uden held.

Prøveperioden på de 30 dage løber ud en søndag aften, hvorfor jeg kontakter kundeservice dagen efter. Her er tonen pludselig helt anderledes. Svaret er forholdsvist simpelt. Såfremt jeg ønsker at få mine data, skal jeg binde mig som kunde ved Keepit minimum for 12 måneder.

Det er som om jeg bliver en smule arrig. Og spørger efter egen opfattelse meget diplomatisk om Keepit mener det seriøst. Det gør de… Altså lige indtil jeg har talt med forbrugerstyrelsens hotline og de uden yderligere kendskab til sagen synes Keepits forretningsmetoder tenderer til det kreative. Da jeg har informeret Keepit om denne viden åbner keepit min konto igen og fortæller mig at nu har jeg et helt år til at hente mine data i. Det er så lykkes for mig efter knap to måneder så min konklusion skal være følgende:

I min verden er knap to måneder med skriveri/ringeri og forgæves forsøg med at hente data hverken hurtigt eller nemt.

Sikkert: Ja altså kun hvis du truer med forbrugerstyrelsen.

Keepit. Tak for kampen. I skal ikke bekymre jer om mig i fremtiden.

Til fremtidige kunder. Benyt ikke Keepit som din eneste backup. Brug som minimum én anden metode.

Langsom gendannelse

Det tager mange minutter f.eks. at gendanne en fil på bare 21kB - og meget længere tid, hvis filen er større. Dette er uacceptabelt, og to henvendelser vedrørende dette problem til Keepit - på henholdsvis engelsk og dansk - er forblevet ubesvarede. Langsommeligheden gør Keepit tæt på uanvendelig. Jeg har skrevet om dette til Trustpilot én gang tidligere, men anmeldelsen blev ikke bragt.

ingen backup af NAS server

Jeg har brugt Keepit i mange år nu, med to konti på to forskellige hjemme PCer. Jeg har været aldeles tilfredse med Keepit, indtil nu. Nu har jeg dog fået en NAS server hvor jeg gemmer alle data fra flere hjemmePCer i huset, for at have en mulighed til remote access til dokumenter/foto mm. I den forbindelse vil jeg skifte Keepit backup til NAS serveren i stedet for de to PCer.
Men det kan desværre ikke lade sig gøre, i Keepit opsætningen kan man ikke vælge netværksdrev.
Det var og er en stor skuffelse, og får mig til at overveje andre remote backup muligheder.
Til gengæld er Keepit's ubegrænsede backup noget af den billigste løsning når datamængden overstiger 100 Gb og der er der ikke mange on-line backup providers som kan konkurrere imod.

Helt ok backup på nettet

Er godt tilfreds med hurtig hjælp igennem telefonen og en nogenlunde fornuftig brugerflade, den sidste sterne får Keepit.dk når brugerflader bliver lidt mere brugervenlig så man bla. og evt. kan bruge det som harddisk på nettet ;-), så tror jeg at flere ville vælge Keepit.dk.

Godt backup program

Jeg har nu brugt keepit til backup i et halvt års tid, og det fungerer perfekt. Den tager selv backup en gang i døgnet hvilket kører i baggrunden, og de gange jeg har lavet test med at gendanne filer har det virker upåklageligt.

Martin

God løsning for pengene

Jeg har nu kørt keepit i over en måned. Ingen problemer.

Jeg har en 30/30m/bit forbindelse og upload hastigheden ligger omkring de 20 m/bit, altså fult akseptabelt.

Efter at have læst andre anmeldelser der er at finde under keepit.com, lyder det nu som om de negative vibrationer skyldes den upload hastighed der normalt er på internet forbindelserne ved alle kobber og antenne kabel forbindelser.

Med hensyn til krypterings nøglen er det vigtigt at man har gemt den sikkert da det er den eneste måde at restore data på. Jeg har valgt at ligge den ved en jeg har tiltro til og har et papirprint selv.

Jeg har brugt lidt tid på at lave en stikprøve kontrol på de oploadede filer og fandt ingen fejl

Jeg har ikke endnu oplevet noget negativt og kan kun anbefale keepit.

Billig online backup med ubegrænset plads

Har netop prøvet keepit unlimited. Må sige at jeg er ganske imponeret over servicen. Den er hurtig om at tage backup, og sålænge man er begrænset til én computer kan man benytte pakken Unlimited der netop ikke har pladsbegrænsning.
Købet gik hurtigt igennem.
Eneste irritationsmomenter er, at på en bærbar med ekstern harddisk, så kan den ikke helt finde ud det med den eksterne harddisk, hvis backup-rutinen starter uden den eksterne harddisk er tilsluttet. Derudover ville det være rart med en status på backup rutinen om hvor langt den er nået med at tage backup og en forventede sluttid.

keepit.com Details

keepit.com - prisvindende nem, enkel og sikker online backup til privatbrugere og virksomheder

Visit Keepit.com