Kia Motor reviews

Kia Motor reviews

3.2

Aldrig mere KIA

Advarsel til potentielle Kia købere:

Har i sept. 2013 købt en pro Ceed, 128 sport fra 2012, med ca. 18000 km. på tælleren hos Nellemann i Århus.

Den har nu kørt 21.000km. (skriver enogtyvetusinde!) IKKE 210.000, og skal nu til 2 års service. Dvs. Olie, filterskift og bremse check. INGEN nye dele!
Ringede til Nellemann Odense, pris 5800.- ?!?!?
Nellemann Århus ville have 6500.- ?!?!?
Spurgte herefter til næste service pris (3 år)
"Det koster 4800,- men så har du også fået 10% rabat" (?!?!) Totalt uacceptabelt

Understregede at bil kun havde kørt 21000 km. og spurgte om de skulle skille bilen totalt eller hvad?
"Nej.. nej da. Det er et ganske normalt eftersyn, for at opretholde garantien"

Det er simpelhen for groft! Forstår nu hvorfor de kan give 7 års. garanti :-(
Den garanti betaler vi selv :-(

ALDRIG ALDRIG MERE KIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forarget

Jeg var hos Kia i fredags den 2. august. med henblik på køb af en Kia Rio.
Vi havde vores bil med som vi bad om en byttepris på. Tilbagemeldingen var: 30.000 (det var også det de reklamerede med var mindste skrotpræmie man kunne få)
Vores bil er en Peugeot 307 Griffe med 2,0 motor, varmer oma. Indkøbsprisen var 310.000. Bilen er 7 år gammel og alle serviceeftersyn er overholdt. Bilen har kørt 93.000.
Min forargelse er stor, så jeg tilslutter mig de øvrige indlæg her på siden.

Ville give 35.000 kr for en 4 års gammel bil

Ville købe en kia rio 1.4 diesel.

Sælge vurderes vores 4 års gammel Opel corsa 5 dørs 1.2 med 2 gange pava behandling og servicekontrakt, så alt var tip top til 35.000 dkr.
Til dette kunne vi kun grine og gå.

Dagen efter blev den hos <externt linkt fjernet> vurderes til 69000 dkr. og solgt i bytte for en ny <externt linkt fjernet>

Hos Kia i ishøj / Hundige

KIA PICANTO

gennemsnit efter 12000 km 13,8km/l
skod bil, køb den IKKE!!!!
der er dælme langt op til det de lover. var det 24,3km/l ?
vejgreb er elendigt i kurver/sving.

CarSpecial - Øv hvor blev den gode handel af :-(

Vi har købt (læs bestilt) en Kia Picanto hos Car Special i Ishøj, der bryster sig af at være den største Kia forhandler i Danmark.

Vi købte bilen den 25-3.2013, Vi fik at vide vi var meget heldige idet der netop var en på vej til landet som ikke var solg, den ville lande i DK med et skib den 8/4.

Desværre ville Kia ikke rigtig give noget for vores gamle bil, men anbefaldet os til at sælge den privat, denne anbefaling fuldte vi i forventing om at vi kunne få den nye bil medio april.

Da vi ikke havde hørt fra Car Special midt i april tog vi selv kontakt, her oplyste de at vores bil desværre ikke havde været med, men at der ville ankomme yderliger to skibe med biler sidst i april, og at de nok skulle kontakte os når de havde nyt.
Jeg forklare her sælgeren at vi nu står med et transport problem idet vi nu har over to timers ekstra transport hverdag efter vi solgte vores gamle bil. Sælgeren var så flink at tilbyde mig at kunne leje en bil hos AVIS via dem, - dette takket jeg pænt nej tak til.
Da jeg pænt spurte om vi som kompensation for den forsinket levering evt. kunne få en god pris på et par alufælge var svaret at der ikke var plads til, fordi vi havde takket nej til at de skulle finansier bilen. Dog ville sælgeren undersøge om der var noget de kunne gøre.
Sælgeren ringet dog aldrig tilbage som lovet.

Den 30/4 ringer vi igen til car special, nu oplyser de at bilen er kommet til landet, og at det nok ikke vare så længe før vi bliver kontaktet med henblik på at aftale et leveringstidspunkt. Nu har vi den 5/5 og gæt, - vi har stadig ikke hørt fra Car special.

Vi har fuld forståelse for at noget kan blive forsinket, men den service, - eller retter sagt manglende service vi har mødt fra Car Special er meget utilfredsstillende og fjerner en del af den glæde vi normaltvis har haft når vi tidliger har handlet biler andre steder. Vi står med den følelse at vi (kunderne) er til for Car Specail - Det burde nok have været omvendt. :-(

rigtig dårlig oplevelse

Jeg har i løbet af sommeren 2011 været rundt hos mange bilforhandlere. Min værste oplevelse var KIA i Horsens. Her mødte jeg den mest usympatiske forhandler, der talte så nedværdigende til mig, at jeg forlod butikken. Dagen efter ringede han til mig og jeg fortalte ham hvor negativ en oplevelse jeg havde af ham. Den oplysning fejede han blot væk med, at fortælle mig hvor mange biler han har solgt, og at han dermed mente, at han var en dygtig forhandler. Jeg fortalte ham, at jeg absolut ikke kunne give ham ret- tværtimod.
Jeg har efter min oplevelse talt med mange, som også har haft dårlige oplevelser med KIA i Horsens.
Jeg vil klart anbefale alle til at handle andre steder end KIA i Horsens

ukorrekt oplysninger ved montering af anhængertræk

ved montering af anhængertræk til 7.600 kr blev jeg fejlagtigt orienteret om muligheden for at skifte fra 13 pols stik til 7 pols stik, blev oplyst at der sad en omskifter i bilen, mens det viste sig at man skulle bruge en adapter til 120, kr. som jeg selvfølgelig ville have bestilt samtidig hvis jeg var blevet korrekt informeret. nu køber jeg den absolut et andet sted end car special ishøj.

Kia Sportage

Jeg har købt den nye model Kia Sportage 2011.

Lige efter købet kørte jeg til Frankrig på sommerferie i min nye bil. Jeg blev slet ikke træt af at køre, og nappede 1055 km. den ene dag.

Også med hestetrailer går det som en leg. Det er let at bakke til, trækket er let at tage af og på og den trækker fint.

Så er stort jubiiii fra mig! Kan varmt anbefales. :-)

MEGET dårlig service

Jeg var ude og finde en ny bil, og havede set på en venga, men brød mig ikke om 1,4 benzin. Prøvede at finde en forhandler som havede en stående. En forhandler ville gerne trække en bil hjem fra Bornholm, men kun hvis jeg var 100 % sikker at det skulle være en venga, men det var jeg ikke. Så fik jeg at vide at at hvis jeg ville prøvekøre en venga kunne jeg tage til svendborg. Jeg bor i Århus.
Jeg prøvede at ringe til Kia, men fik at vide at hvis jeg ville prøvekøre en bil, kunne jeg ringe rundt til de forskellige forhandler.
Ingen hjælp nogen steder fra.
Nu har jeg så istedet købt en anden bil.

Is Kia Motor your company?

Visit Kia Motor