Kjell & Company reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Bra sortiment till hyggliga priser

Brett sortiment och kunnig personal. Skulle dock vilja se ett bredare sortiment av elektronikkomponenter särskillt med tanke på att Elfa har stängt de flesta av sina butiker.

Full pott

Dom är alltid trevliga och kunniga. Mycket lätta att ha att göra med när sakerna jag köpt inte fungerat. Fått ny produkt alltid inget krångel.

Plexgear Scanner

Kopte en Plexgear scanner kj co ikanohuset Linköping
Denna scanner borde inte få säljas totalt värdelös.
Jag trodde att för 399 kr kunde man få något bättre
pratade med säljaren men han var helt oförstående

Köp inte denna

Vilseledande kampanj

Reagerade på att en av Kjell & Companys kampanjvaror är dyrare än på de flesta andra ställen. Frågade därför om priset på hemsidan var rätt. Svaret blev att man, trots kampanj, inte sänkt priset. Kampanjen syftade bara till att lyfta fram varan.

Huawei B160 Bordstelefon med GSM/3G

För er som avser att köpa den trådlösa Bordstelefon med GSM/3G Huawei B160 vill jag utfärda en VARNING att köpa den från Kjell &Company. Den telefon de säljer saknar stöd för svenska menyer. Den har endast NORSKA och ENGELSKA menyer. Den är uppenbart avsedd för norska marknaden. Köp den INTE hos Kjell & Company om du vill ha svenska menyer. Telefonen finns att köpa hos andra återförsäljare med svesnk meny. Har inte heller fått något svar från Kundtjänst. Varning!

Mycket bra!

Alltid vänligt och kompetent personal.

Mkt kompetent personal

Bra, billiga varor. Personalen i butikerna är mkt kunniga

Helt okej butik.

Köpt några saker här ifrån för ett tag sedan när jag inte hittade det jag behövde på Webhallen. Bra personal och gav bra service. Rekommenderas för de som vill handla billigare.
trustpilot stars

Höga priser och lite dåligt påläst personal

Kan tycka att priserna är alldeles för höga eftersom man kan hitta exakt samma saker för halva priset om man letar lite.
I övrigt så har dom i alla fall i mitt fall, haft lite dålig koll på hur man ska koppla olika saker. Dock har dom trots det trevlig personal och bra utbud.
trustpilot stars

Bra hemsida med saker man kanske behöver

En sida med massa saker du inte viste fanns, som man inte alltid behöver men köper ändå.
Och mycket snabba leveranser.

Mycket på lager

Trevlig personal i butiken på Väla (Helsingborg)

Nöjd!

Bra att handla ifrån.

Bra grejor

Trevlig butik med riktigt bra tillbehör och kunnig personal som gärna ger en hjälpande hand om man har något problem.

Kanon

Så här skulle alla hemsidor se ut, kanon lätt att hitta det man söker och bra beskrivning på produkterna.

Trasig scanner...

Köpte en dia scanner på Kjell & Co för ett tag sedan, men den var av dålig kvalitet och slutade fungera. Såg att de hade en ny variant och gick till dem för att få nyttja garantin på den tidigare.

Men expediten (som senare visade sig vara väldigt "färsk") menade att jag inte kunde få tillbaka någon typ av ersättning?!

Då blev jag riktigt förbannad för jag är en frekvent kund hos Kjell & Co och sa att garantin gäller enligt Konsumentlagen och det är inget som jag gjort som påverkat att den gått sönder!

Efter att en mer erfaren expedit hörde detta hoppade han in och löste allt.

Tyvärr verkar inte den modell jag nu fick inte vara av speciellt bra kvalitet heller eftersom min dator säger "kameran trasig". Den är helt ny...

Så det blir spännande att se hur de hanterar detta, eftersom den modell jag nu fick har de slutat med...

Med spänd förväntan ska jag gå till Kista under veckan och se vad de har att säga. Återkommer med resultatet!

Återkoppling;
Det gick kanon! Inget snack om saken, Kjell & Co bytade ut den utan diskussion, dock i originalförpackning och alla grejor med, men det är ju inte mer än korrket.

Tack Kjell & Co för ett bra kundfokus!!!

super bra personal

jag kan bara ge dena affär massor av +++++++ kunnig personal och trevlig måt kunderna man blir bra bemöt av dom.

Supernöjd

Kunnig, serviceinriktad & intresserad personal
Brett utbud till bra priser
Mkt nöjd & återkommande kund

Kjell & Company Details

About this company

Kjell & Company säljer tillbehör till data, tele, nätverk, foto, elektronik, audio. Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik

Visit Kjell & Company

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.