KLM reviews

KLM reviews

7.0

Degelijk en goed

Wij hadden van vrienden gehoord, die dezelfde vlucht een week eerder naar bangkok hadden, dat KLM het net niet was.
KLM kon niet tippen aan andere maatschappijen die naar het oosten vliegen.
Onze mening is absoluut niet zo. Wij waren zeer tevreden. De stoelen het eten de stuardessen en het entertainment systeem alles wat TOP!
Alleen die kastjes die op de grond staan, waar het entertainment systeem door bediend worden, zitten behoorlijk in de weg.
Onze mening; KLM doet zeer zeker niet onder voor andere maatschappijen.
Chapeau!

Geweldig, veilig en compleet

Duidelijk verschil met de wat goedkopere maatschappijen. Uitstekende service en ook stand van zaken onderweg was uitstekend. Ik voelde me erg veilig onderweg.

Betrouwbare service en comfortabele vertrek- en aankomsttijden.

Ik heb voor KLM gekozen, voor een retourvlucht Amsterdam-Lissabon, omdat KLM de klantvriendelijkste vertrek- en aankomsttijden had. Dus ik hoefde niet in het holst van de nacht op te staan, en had na aankomst in Lissabon ook nog voldoende tijd om mijn uiteindelijke bestemming voor het vallen van de nacht te bereiken.
Goede vluchten gehad, en zelfs de geserveerde snacks zijn simpel maar van goed kwaliteit. Het enige nadeel dat ik ben tegengekomen is dat KLM, evenals vermoedelijk andere aanbieders van Europese vluchten, de beenruimte tussen opeenvolgende stoelrijen nogal krap heeft afgesteld zodat mensen met lange benen in de economie klasse niet echt comfortabel zitten. Nederland kent veel lange mensen; zou een Nederlandse vliegmaatschappij daar dan geen rekening mee kunnen houden door de afstand tussen de rijen met een 4 tot 5 cm te verlengen?

Geweldige vlucht met positieve persoonlijke aandacht.

Wat een genot, vliegen met KLM. Fijn personeel wat ons welkom heette op de vlucht. Het was een korte vlucht van 2 uurtjes en dan krijg je nog eten en drinken. Een heerlijke break wat de vlucht sneller maakte. Dat had ik niet verwacht, dus dat was wel een vlucht met een gouden randje. Het personeel was proffessioneel, zeer vriendelijk en correct. Kortom, KLM daar ga ik nu vaker mee vliegen!

Dikke complimenten!

De vliegreis met KLM naar Thailand was tot in de puntjes verzorgd en zeer vertrouwenwekkend. Comfort (met dekentje en kussentje), maaltijden (ook diëten), drankjes, keuzemenu met recente kwaliteitsfilms e.d., keurig op de hoogte gehouden door de gezagsvoerder (o.a. over een overigens kleine vertraging op de terugvlucht): alles wat er maar gedaan kon worden om de reis aangenaam te laten verlopen werd attent en deskundig gedaan. Chapeau!

Elite? Skyteam? Communicatie? DE ILLUSIE NABIJ

'We hopen dat uw retourvlucht comfortabel is verlopen', luidt uw openingszin van uw verzoek voor uw beoordeling. Wishful thinking. Nee dus spijtig genoeg, dat was allerminst een comfortabele retourreis. De heenvlucht was al krap bemeten en om de aansluitende vlucht LA-Las vegas te kunnen krijgen werd een weinig comfortabel appel gedaan op de gemoedstoestand van mijn vrouw en mij van de ene naar de andere terminal. Het wijzen van de juiste weg werd pas duidelijk na drie keer vragen tijdens het haastig zeulen met koffers over een afstand van circa 1 kilometer.

De terugreis gold als memorabel in zeer negatieve zin. Hoewel op het geconfirmeerde ticket Sky West Airlines Sky West Airines als 'operator' was vermeld bleek bij het inchecken dat Delta de vlucht zou uitvoeren. Dat betekende met de shuttle van terminal 3 naar terminal 1. Daar aangekomen werd eerst gezegd dat er sprake was van overgewicht. Pas na reclamering als silver-elite passagier verviel de eis tot bijbetaling van 50 $. Vervolgens bleek dat het inckecken voor de retourvlucht problematisch was door het vervallen van een aansluitende vlucht vanuit LA naar A'dam. Dat betekende dat ik wel kon inchecken maar voor een vlucht 24 uur later. Niet via LA maar via MPLS-St Paul. Bovendien stelde Delta geen agent te zijn van 'operator Sky West Airlines'. Hou zouter wilt u het hebben!! Nee, Delta voelde zich niet verantwoordelijk en aanvaarding werd meteen uitgesloten. But what about being member of the Skyteam? What about my Elite Status? Na een hopeloze discussie van twee uur kon ik afdwingen dat de balie-employee (Gorgia) een kamer boekte in het AirportHotel La Quinta. Verdere details laat ik in deze beoordeling achterwege maar kom hier in een separate notitie aan de KLM op terug. Vanaf de airport heb ik een aantal belangrijke en verplichtende afspraken moeten afzeggen die ik op 28 maart op mijn programma had staan. Ik ben natuurlijk benieuwd hoe u een en ander beoordeeld en stel het op prijs die beoordeling per omgaande per email tegemoet te mogen zien. Tevens zal het u niet verwonderen dat ik hierbij formeel mijn beklag doe en u aansprakelijk stel voor het geleden ongerief. Hopelijk kunnen we een lange procedure voorkomen door een niet mis te verstane compensatie.
PS Bij het rapporteren van deze beoordeling stuit ik op nieuwe vragen en een gevraagd wachtwoord voor Trustpilot waar ik geen toegang toe heb.

Met vriendelijke groet,
Alfred A.L. van Bunge

email: bunge@vanbunge.eu
FlyingBlue nr 4683 629 785
Telefoon: 06-55328064

Adres: IJsvogellaan 2
2261 DJ Leidschendam

Goede organisatie, vriendelijk personeel, economy class weinig ruimte.

Alles is goed georganiseerd, er is vriendelijk personeel aan boord, wat we ook prettig vonden is dat we muziek, film, tv, games, en informatie gratis is, vaak
moet je dit betalen als je economy class vliegt.
Het eten was ook goed aan boord, alleen als je economy class vliegt heb je weinig ruimte aan de zijkant en beenruimte.
Verder was KLM voor ons een prettige vlucht en ervaring.

Vriendelijk geholpen en heerlijk van de vlucht genoten

Zowel de heen vlucht als terug vlucht door vriendelijke stewardessen / steward geholpen . Eten was wederom lekker en goed verzorgd .
Voor mij persoonlijk is KLM voor de juiste en beste maatschappij om mee te vliegen . Ook de piloten geven goede en duidelijke informatie . Als als er onderweg iets bijzonders te zien is wordt je daar van op de hoogte gebracht .

Zeer oncomfortabel!!

Op mijn vlucht op donderdag 20 maart had ik stoel 22c. De rugleuning van de stoel kon maar een klein beetje naar achteren terwijl de stoel voor mij wel flink naar achteren versteld kon worden. Het gevolg was dat ik via de armleuning op mijn plaats moest gaan zitten. De afstandsbediening van het mediascherm werkte niet naar behoren. Het ging zijn eigen weg en het beeld viel regelmatig uit, waardoor ik niet heb kunnen kijken naar een film of dergelijke. Op een vlucht van 10 uur zonder slaap is dit niet fijn. Ik heb het wel doorgegeven aan het personeel.

super stoel nieuwe business class, goed eten alleen weinig.

Amsterdam curacao in de nieuwe bussiness class, super stoel, super entertainment.
Eten is erg lekker kortom een aanrader
tegenvallers zijn dat het KLM personeel mij altijd wat te nonchalant lijkt.
Het standaard eten is echt goed, alleen de hapjes tussen door weinig en slechts 1 van beschikbaar, reizen in verschillende tijdzone geeft mij altijd op rare tijden eetlust en voor het eerst zat ik de business class met trek en bij navraag was niets beschikbaar.
Tijdens de terug reis die 8,5 uur duurt duurde het 3 uur voordat het licht uitging dat is echt veel te lang, immers de dure BC plek is om 's nachts te slapen.
Overal toch echt tevreden en KLM geeft het gevoel ondanks dat de kist duidelijk ouder is dat het maximaal veilig is dat is veel waard !

Gratis Flying Blue member geeft veel korting!!!

Wij hebben nu voor de koffers €15,- per enkele vlucht betaald. Dat was totaal €60,-.
Schandalig dat KLM je in het boekingsproces er niet op attendeert dat het met de GRATIS Flying Blue pas niets had gekost!!!!

EEN inspirerende gastvrije bemanning!

De vlucht naar Curaçao op 11 maart 2014 in de ochtend begon al uiterst prettig, een lachende cabine crew die ons bij de ingang verwelkomde. Nou is dat niets bijzonders, maar het zet wel vaak de toon voor zo'n toch wel lange reis. Zonder enige uitzondering waren de purser en zijn staf behulpzaam en erg klant gericht. Mijn vrouw en ik vonden dat we nog nooit (en dat zegt wat) zo plezierig waren behandeld als we met KLM vlogen.
De laatste jaren hebben we meestal met andere maatschappijen gevlogen, maar deze trip heeft ons volstrekt overtuigd van de kwaliteit van KLM en haar personeel. Kortom KLM is weer een aanrader en als dit de sfeer is die de maatschappij wil en kan uitstralen, dan tekenen we zonder enige twijfel voor onze eerstvolgende reis met KLM! Klasse!
Tenslotte ook de ochtendvlucht van Curaçao naar huis op 24032014 was uiterst plezierig, dus ook deze bemanning een pluim op de hoed!

Stoelen en gangen te krap.

De vlucht is lang genoeg om ook nog minder beweging te hebben door te krappe stoelen en gangen. Dat vond ik echt een minpunt van de vlucht. Het eten was niet bepaald lekker, dat van de terugreis was lekkerder.

Bediening uitstekend en voorzieningen overeenkomstig economy class

Ben gewend om business/eerste klas te vliegen en heb dat 20 jaren gedaan tot pensioen in 2007. Economy is dan wel even wennen, maar kwaliteit/prijs verhouding blijft acceptabel. Enige kritiek is op de video schermen. Voor mij zat een persoon die de stoel naar achteren deed, en met mijn lengte (189 cm) kon ik het schermpje niet zo draaien dat ik het beeld kon zien. Heb dus niets kunnen zien gedurende de hele heenvlucht. Op de terugvlucht had ik extra bijbetaald (€150/persoon) en lukte het wel om het scherm zo te verdraaien dat je optimaal beeld kreeg (alhoewel lage kwaliteit in vergelijking met een gewone televisie).

Verder ben ik enkele jaren geleden mijn laatste airmiles kwijtgeraakt, omdat ik niet gevlogen had in de toen afgelopen 18 maanden. Gelukkig waren het slechts iets meer dan 20000 miles, maar ik ben hier wel behoorlijk op afgeknapt. Heb meer dan 80 huisjes verzameld en misschien wel 1 miljoen miles gevlogen met KLM in mijn leven. Om dan de paar resterende airmiles te confisceren vind ik gewoon beschamend voor een luchtlijn met pretenties. Alle goodwill en loyaliteit die ik altijd koesterde voor de KLM is toen met een klap verdwenen. Ik vlieg nu alleen KLM als het de goedkoopste aanbieding levert, niet om loyaliteit of air miles te verzamelen. Dat is nu verspeeld door dit ondoordachte air miles beleid wat gevoerd wordt.

Tegenvaller

Na de vlucht naar Curacao was ik te laat met het invullen van het formulier maar nu wil ik dit alsnog doen met de volgende aanmerking: dat er veel te ruw met de bagage om gegaan word, een bijna nieuwe koffer is op het cijferslot zo beschadigd geworden dat we hem open moesten breken om bij onze bagage te kunnen komen, we hebben de koffer in Curacao achtergelaten en een nieuwe moeten kopen.
Onbegrijpelijk dat er op nachtvluchten (terugreis) kleine kinderen mogen vliegen die echt de gehele nacht hebben gehuild (gegild) en honderden passagiers de stuipen op het lijf hebben gejaagd, bij boekingen met kleine kinderen deze nachtvluchten afraden zou een goede zaak zijn, wij zijn dus niet tevreden teruggekomen.

Prima vlucht en verzorging

Heerlijk weekend Rome geboekt en een vlucht met KLM voor 99,= retour. Wat gewoon zo prettig is bij de KLM is dat je gewoon nog een lekker kopje koffie of fris in de ochtend krijgt met een heerlijk biologisch boterhammetje met eiersalade of kaas. Terug gevlogen in de avond, snelle check-in, wederom een lekker drankje, boterhammetje en kopje koffie na. Natuurlijk zijn andere prijsvechters interessant maar moet er voor elk drankje of extraatje betaald worden. KLM is gewoon een toppertje!

Slechte zitplaats(en) in een A330-200 c.q. KL 0761

Beste ??,

Op de terugreis mocht ik in een airbus A330-200 vliegen. Mijn aangewezen zitplaats was 41G. Wat heb ik een slechte vlucht gehad. Als ik naar de zitplaatsconfiguratie kijk van een airbus A330-200 kijk, klopte die van vluchtnummer KL 0761 voor geen milimeter. Je zit al redelijk klem bij de klm maar deze zitplaats was gewoon slecht. Mijn beide benen konden niet onder de voorstoel vanwege de aangepste zitplaats en ook een metalen kist onder de voorstoel en daar mocht ik gaan zitten. Klagen vond ik geen zin hebben omdat zo een zitplaats wens ik niemad. Dus als je ooit in een airbus gaat vliegen let op stoelnummer 41G (of is dit stoelnummer alleen voor de KLM wggelegd).

Stoelen voor mensen met kinderen

We reisden met ons bijna twee jarige kind (zonder eigen stoel dus). Normaal gesproken krijg je dan een stoel met iets meer ruimte. Bij KLM niet. De stoelen voor ons hadden geen stoelen voor zich en dus vrije beenruimte. Deze waren bezet door een jonge jongen en een echtpaar van zo'n 40 jaar. Wij zaten daar net achter opgevouwen met 3 personen op twee normale stoelen. Andere maatschappijen houden hier wel rekening mee. Jammer. dan duurt 12 uur vliegen best lang.

goede middenklasse dankzij betrokken personeel

Het personeel van KLM is vriendelijk en betrokken, zoals je hoopt dat het zal zijn. zij komen regelmatig met eten en drinken, zelfs zachtjes midden in de nacht. Vocht is zeer belangrijk omdat je uitdroogt tijdens een lange vlucht. Voor een grote maaltijd is er altijd een opfrisdoekje, wat ik echt fijn vind. De maaltijden zijn smaakvol en voldoende. De keuze in dranken is meer dan goed te noemen. Naast koffie, thee water en frisdranken zijn er meerdere vruchtensappen en zelfs tomatensap.
De stoelen vind ik wel smal. Mijn postuur is met 1.77 m en 67 kilo slank. Ik vraag me elke keer weer af hoe de reis ervaren wordt door mensen met een hoger gewicht of lengte... De beenruimte is voor een vlucht tot 4 uur goed op te brengen denk ik. Daarna ga je ervaren dat de reguliere plaatsen best dicht op elkaar staan. Ik adviseer voor een langere vlucht dan 3 uur. Regelmatig even te lopen, te staan en te rekken...
Het entertainment aanbod is goed en up to date. Er is veel variatie.

Prima, in alle opzichten! Applaus!!!!

Zeer vriendelijk en gedienstig personeel aan boord.
Maaltijden waren uitstekend. De heenreis wat meer afgestemd op de Nederlandse keuken en smaak, de terugreis een goede mix tussen USA en Nederland. Dit is begrijpelijk, want het is absoluut niet mogelijk om al de voeding heen en weer over de oceaan te transporteren, je moet dus het beste van het gastland nemen en daar bent u behoorlijk in geslaagd.
Afscheid vriendelijk en hartelijk met zo veel mogelijk van de uw medewerkers in uitgang van vliegtuig en in de slurf en in de vertrekhal. Erg aangenaam.

KLM Details

KLM Royal Dutch Airlines travel planning site for last minute travel, promotional fares, airline tickets, hotel and car rental deals and other special offers and miles incentives to worldwide destinations.

Visit KLM