Kollegierneskontor reviews

Kollegierneskontor reviews

4.5

Problemer!

Ideen er rigtig god og helt minimalt fungerer det godt. Vi fik vores første bolig igennem dem, vi er tilfredse, men... Efter vi flyttede ind, fik vi fortalt, at: taget er hullet, udsugningen på toilettet er stoppet med en masse skidt og svamp, "emhætten", der egentlig ikke er en emhætte men bare svag udsugning over komfuret, kan det dryppe nedfra, når den er tændt med gammel mad os, der er rotter mange steder og problemer med bananfluer, radon-niveauet er i flere boliger alt for højt, der er ikke isolering i radiatorbænkene eller i endevæggen i køkkenet, hvilket tydeligt mærkes, det blæser ind gennem vinduerne. Man bestemmer end ikke, hvornår man vil tænde for varmen. Vinduesrammerne kan ikke tåle at blive tørret af for fugt, så tørrer man bare malingen af. Det er alt i alt et rigtig godt grosted for svamp, andre problematiske skader og helbredsproblemer. Det havde været rigtig rart med sådan noget information inden vi flyttede ind. Desuden fik vi ved indflytningen et brev om, at der ved starten af 2014 ville være en huslejestigning på 1,48%, og det er heldigvis ikke så slemt, men der kommer en huslejestigning igen i sommeren 2014 på 12,5%, og det er pludselig til at mærke temmelig meget.
Vaskerierne der ligger blandt boligerne er ikke noget at rose. Der er tit maskiner, der ikke fungerer, og der er 4 vaskerier med hver 6 vaskemaskiner og 3 tørretumblere, der er så omkring 1.000 boliger, der skal deles om maskinerne, og vi har flere gange oplevet, at der kun var to vaskemaskiner, der virkede i et vaskeri. Låsene går åbenbart også i stykker og får lov at være det i flere dage, så hele (i princippet) verden kan komme ind.
Nå nok om det sted vi kun har boet i knap et halvt år. Vi er gravide, så vi er nødt til at flytte, da der ikke må bo børn der, dog må man godt blive boende efter endt uddannelse. Vi ville så skrive os op til bolig cirka et halvt år inden termin, men vi kan ikke søge alle boligerne, før vi har fået barn. Nu står vi så bare i en umulig situation oveni alle de andre problemer, der er forbundet med at blive uventet gravid, være studerende og kun have sin SU, den nærmeste familie bor godt 150 km væk og *SUK!* Hvis der så bare var noget der ville være med os. De er nærmest umulige at have en "samtale" med omkring de problemer, der er forbundet med det.

Irriterende

Deres hjemmeside er irriterende - de forstår ikke at gøre det enkelt.. Og man skal skrive sig op hele tiden.. Der står 2 års ventetid, men der står også at man skal være gang med en uddannelse.. Betyder det så jeg skal vente helt ind til 2 år på uni?

Sikke noget forbistret noget.

røvrender folk

Min søn er lige flyttet fra et kollegieværelse. Han kunne ikke deltage i synet af værelset da han var i skole på det tidspunkt, og gårdmanden siger til ham at det er ikke noget problem, han behøver ikke at deltage han kan bare smide nøglerne i postkassen. Det gør han så, og har nu fået en kæmpe kæmpe regning på gulvslibning, maling, ridset komfur osv osv.
Tror de kunne male og slibe gulve i hele opgangen for de penge. Jeg kan ikke få kvitteringer for de ting, kun deres egne skønstal.
Det skal lige siges at han boede der i 5 måneder, var der stort set aldrig, andet end han sov der en gang imellem, og han havde intet på væggene.

Fin, men...

Selve ideen bag kollegierneskontor er fin, men jeg er ikke tilfreds med måden, hvorpå de prioriterer deres venteliste. Jeg skrev mig op for et godt stykke tid siden, men deres prioriteret gør at andre kommer foran mig på ventelisten. Det er selvfølgelig trist når man selv har behov for en bolig i KBH, da jeg bor et godt stykke væk.

Is Kollegierneskontor your company?

Visit Kollegierneskontor