Kongekilden reviews

Kongekilden reviews

6.1

Fantastisk bryllupsfest

Min kone og jeg holdt vores bryllupsfest på Kongekilden og det var en helt igennem fantastisk oplevelse. Maden var super super lækker og betjeningen var helt i top. Den velassorterede bar med de veloplagte bartendere satte prikken over i'et. Jeg kan absolut anbefale Kongekilden til et lignende arrangement.

Hyggelig aften - god mad og super betjening

Tak til Kongekilden for et rigtig godt arrangement i mandags - vi ankom med 50 unge tilknyttet Rigshospitalets børnekræftafdeling, havde præcist tre timer, og der var også booket underholdning, så det var vigtigt at alt klappede - og det gjorde det.

Maden var tilpasset de ønsker vi havde, smagte rigtig godt og der var rigeligt af den. Skønne rammer og engageret personale gør at man føler sig velkommen og godt tilpas.

Tiden flyver, når man er i godt selskab - og det er man på Kongekilden.

Marianne/Børnecancerfonden

God mad når den altså var at finde

Vi var til julefrokost hos Kongekilden hvor vi hurtigt erfarede at de satser mere på at have så mange mennesker som muligt end at give folk en god oplevelse.

Der var dækket med buffet i et forholdsvist lille område hvor det var svært at komme til når man var bare et par få mennesker. Og med 200 eller mere, var det jo nærmest et cirkus når alle skulle prøve at finde noget mad.

Yderligere var opfyldningen helt ude i skoven. Da vi kom ned, og der lige var sat fiskefilet på bordet, nåede vi ikke at smage inden de var slut. Der gik lang tid før et nyt fad blev sat på bordet og vi kastede os over det. Uden held. De blev også revet væk. Igen gik der lang tid før der kom en 3. omgang og først denne gang, efter en del ventetid ved buffetten hvor nogle folk simpelthen havde sat sig til at vente på gulvet, nåede vi lige præcist at tage de sidste.

Sådan var det for flere af retterne.

Det skal dog siges, at maden var rigtig god når bare der var noget at spise.

Kongekilden burde slet ikke tillade så mange eller store arrangementer når de ikke kan håndtere noget så basaslt som opfyldning af mad til gæsterne.

Derudover burde de fordoble det areal maden blev serveret på og måske overveje at lave to langborde i stedet for ét.

Da vi kom til en julebuffet og havde glædet og til blandt andet fiskefiletter, synes jeg det er dårligt at man skal gå tre gange og så stå i en lang kø. Bare for at få lov til at smage en enkelt gang.

Trods god mad er det ikke et sted jeg ønsker at sætte mine ben igen og vil heller ikke anbefale det til andre.

Ønsker du en dårlig oplevelse, så tag til Kongekilden og oplev deres grillbuffet

Havde købt en Spot-deal til Kongekildens grillbuffet for to personer og glædede mig til at spise grill sidst i oktober - får meget sjældent grill, så det var virkelig noget jeg havde set frem til. Da jeg skulle bestille bord, fik jeg at vide, at det havde været så stor en succes med menuen, at de havde været nød til at udvide datoen for sidste frist, som var midt i september. Så mine forventninger var høje og jeg så frem til den dag jeg havde fået bord.
Men hold da op, hvor blev jeg skuffet. Det havde ABSOLUT intet at gøre med grill. Det var alm. tilberedt mad fra en alm. ovn. Der var slet ikke den der grill-smag.
Iflg. Kongekildens menu, skulle der bla. ha været helstegt hjortekølle, og da jeg spurgte en af de meget unge mennesker, som piskede rundt og fjernede folks brugte porcelæn, hvad det var for noget rødt kød som lå i et af fadene, fik jeg at vide, at det var dyreryg.
Det har ALDRIG været dyreryg, med mindre han mente dyreryg fra en gammel ko, som var så sej, at jeg priste mig lykkelig for at det ikke var min gamle bedstemor jeg havde taget med - det havde hendes tænder ikke kunne holde til. Det havde absolut INTET at gøre med hjort/rådyr, som man forbinder med dyreryg.

Det var svært at vurdere, om det var vildsvinefilet der var på det andet fad - skiverne var så tynde som skåret på en pålægsmaskine -og smagte bare af en moderne flæskesteg, hverken mere eller mindre.

Spareribs smagte faktisk godt - men de var absolut ikke grillet. Fadene med kartoflerne, pastaen og grønsagerne så kedelige ud meget hurtigt. Det virkede som om alle tingene var klasket på fade - og når så folk kom styrtende for at tage af den friske mad mens det var varmt, lignede det noget der var løgn efter 5 min.

Og der kom ingen og gjorde buffeten appetitlig og pæn igen. Nææææ, det fik lov at fortsætte med at ligne noget katten havde slæbt ind. Man kunne fornemme at folk stod og så måbende på hele bordet. En total fiasko med Kongekildens grillbuffet.

Den varme sovs blev hurtig kold i den skål de havde hældt op i. Og der kom ingen og friskede sovsen op med lidt varmt oveni.

De kolde dressinger kunne de ikke ødelægge - de var også ok, men da de to små skåle med hvidløgsaioli var tomme, kom der ikke mere ind. Flere gange havde folk fat i de tomme skåle og stod og skrabede de sidste små rester ud - et sørgeligt syn.

Drikkevarerne var utrolig dyre - 50 kr for en fadøl, og 30 kr for en kande isvand. Så at vinen kostede omkring 300 kr for en flaske.

Vi ankom kl. 18.30, jeg gik selv op i baren og købet to fadøl, da der ikke kom nogen tjener og da kl. blev 19 kom der ikke mere på fadene. Vi gik meget hurtigt, det indbød ligesom ikke til at man havde lyst til at sidde og hyggesnakke. Hurtig afspisning og ud af vagten igen. Da jeg havde betalt, spurgte jeg om de ikke havde en tandstikker (havde en halv ko siddende og genere) fik jeg det svar, at de var desværre udgået. Nå, men så er det jo godt jeg selv kan købe mine tandstikker når Kongekilden åbenbart ikke har råd til det. Slet ikke i orden.

Alt i alt en rædselsfuld oplevelse med tomme og ulækre fade, sejt kød - Kongekilden er helt sikkert et sted vi IKKE vælger at komme igen. Man går jo ikke tilbage til en fuser vel? Jeg vil egentlig sige, at 1 stjerne er for meget, men man kan ikke give mindre.

Mvh Charlotte

Dårligt - trist - en Ommer.....

Her er min klage til Kongekilden, - som de aldrig svarede på.
-:-
Sidste fredag var min kone og jeg inviteret ud på jeres fine restaurant, af vores gode venner Lone og Peter.
Det skulle være en overraskelse på min 50 års fødselsdag, - og glade var vi da vi ankom til restauranten som aftalt kl. 19.00.
Der var mange mennesker, og efter 10 minutters hyggesnak, gik vi alle ned til "grillbuffet" - noget skuffede vendte vi tilbage til vores bord, - og drøftede resultatet af det vi havde på vores tallerkener.
Vi havde dog alle fået en grill marineret spareribs, - og selv om den var kold, - blev den spist. Den kolde pasta, og kartoflerne skulle vi ikke nyde noget af !
Jeg gik derefter op i baren og bestilte en italiensk rødvin til 300 kr. - VI tænkte at der nok kom mere mad på det lange buffetbord, - hvilket den unge tjener også mente.
Desværre skete dette aldrig, - og fra vi kom til vi gik, - blev der intet mad stillet op.
Klokken 19.40 kom den unge tjener så endelig ned med vores vin, men kunne intet oplyse om den, han prøvede endda at åbne den med proptrækker, men den var med skruelåg.- og den blev stillet så hårdt på bordet at den løb over, - og sprøjtede over på min kones skjortebluse.
Jeg vil derfor mene at vores besøg på jeres restaurant var en skandale, - og pinligt for vores gode venner som havde inviteret.
Det er absolut ikke i orden, at der ikke blev serveret mere mad efter klokken 19.00, - og at det der var tilbage, var koldt, kedeligt og uappetitligt.
Det var en meget trist oplevelse, - i øvrigt så vi heller ikke skyggen af noget "vildt" kød.
Men der var lidt koldt kylling kød, - som vist aldrig havde været i nærheden af en grill.
Da klokken blev 20.00, begyndte personalet så at rydde op, og eftersom vi var de sidste - følte vi os tvunget til at forlade lokalet, - med en næsten hel flaske dyrt indkøbt rødvin på bordet.
Det kan godt være at vores venner har købt " gaven" på SweetDeal, - og arrangementet slutter klokken 20.00 - men derfor en det ikke i orden at behandle gæster således.
Hvad skal man sige : Boller fra Kohberg, - eller det er en Ommer, - en Ommer....
Og en fødselsdag jeg ALDRIG vil glemme !
Venlig hilsen Henrik Lind

Dårlig dårlig dårlig service og folk var klemt sammen som var det en metro i myldretiden

Jeg er meget skuffet over personalet som virkede uprofessionelle. Dertil var det en stor skuffelse at opdage at vi som par var placeret klemt ned mellem to andre par ved et 6 mands bord. Det påvirkede oplevelsen meget, da de omgivende folk var inde i vores privatsfære, og vi kunne dermed ikke hygge os og snakke som vi gerne ville.
Ved betaling af regning var det umuligt at få en regning fra personalet, som lavede hovedregning uden at priserne var at se eller gennemskue nogen steder. Da vi til sidst fik oplyst priserne for drikkevarene vi havde bestilt opdagede vi at de ikke stemte overens med de priser vi havde fået oplyst ved bestilling af drikkevarer. Personalet holdt fast i den højere pris til trods for at vi havde fået oplyst lavere priser, hvilket var meget ubehageligt.

Lækkert i lækre omgivelser.....med lækkert på;)

Super god mad og masser af det:) Super god service med opmærksomme tjenere. Var hurtige til at rydde af og fylde op. Og sikke nogle fantastiske omgivelser. Ovenud tilfredse og vender helt sikkert tilbage:) TAK FOR MAD!!!!
Fam. Gissel
Det eneste man måske kunne sætte en finger på, utålmodige gæster uden køkultur;)

Kan ikke anbefales

Vi var også på kongekilden i går ( mandag ) da vi ankom som bestilt 17.30 var buffen ikke sat på bordet. ( Buffen mellem 17-20) Vi sad så bænket til 18.20 før maden kom ind. Restauranten var fuld og gæsterne var blevet godt sultne og utålmodige efter den lange vente tid, så der var kamp om maden som i bestefald var ok men ikke noget som vi ville anbefale. Det hele virkede som en bevist pengemaskine! Dårlig kvalitet samt lang bevidst ventetid så man kunne fortsætte med at købe drikkevarer

Vi havde booket en grillbuffet.

Trods at restauranten var fuld, lykkedes det personalet at finde en plads til os.

Og selv om der var masser af mennesker, var der hele tiden masser af den gode mad.

Kongekilden kan klart anbefales, også på en alm. mandag aften.

Det er ikke løgn ...

... Kongekildens grillbuffet er virkelig dårlig. Med mindre altså man er til udkogt spaghetti, tørstegt kylling eller oksekød der minder om skosåler. Til gengæld var der kø til grillen og bordet var ikke dækket på forhånd. Så er du på udkig efter en helt uforglemmelig oplevelse, af den rigtige dårlige slags, så fås den ikke bedre end på Kongekilden.

God mad og god betjening

Vi var til Grillbuffet på Kongekilden 29/8 og havde en dejlig aften.
Maden var god og betjeningen i top - tak for en god oplevelse :-)

Drømmebryllup 3-8-2013

Tak til personalet på Kongekilden for deres kæmpe indsats ved vores bryllup den 3-8-13.
Vi havde gennem venner og bekendte fået anbefalet Kongekilden, og vi kan kun sige at stedet til fulde levede op til alle de pæne ord vi havde hørt om det - og mere til.

Hvis I ønsker at holde jeres store dag i smukke idylliske omgivelser, med rigelige mængder af dejlig mad og vin, serveret af venligt og serviceorienteret personale, med mulighed for fest hele natten uden at naboerne klager, til en meget rimelig pris - så er Kongekilden efter vores mening en ideel mulighed.

Vi tøver ikke med at give Kongekilden vores varmeste anbefalinger.

Line og Daniel

En uforglemmelig bryllupsfest!:)

Vi holdt vores bryllup på Kongekilden d.17.August 2013.
Det var en helt fantastisk fest. Omgivelserne er jo SÅ smukke!!
Vejret var med os, så vi startede med velkomstdrink på terrassen, hvor vi nød udsigten og så hestene i baggrunden. hvilket var rigtig hyggeligt!

Vi har været i løbende dialog med Inge fra Kongekilden, og de aftaler vi havde lavet med hende inden brylluppet, blev overholdt! Der var rigeligt med mad, og specielt desserten fik ros.:) (der kunne dog godt have været en ekstra til at serverer!) det skal nok bare aftales inden.

Vi havde bestilt vin ad libitum til maden, og fri bar senere, og det fungerede bare suverænt. Der var ikke sparet på noget!! Gæsterne fik hvad de ville have. (Man skal selvfølgelig ikke regne med fine cocktails osv. Da det ikke er uddannet bar-personale!) men alle var tilfredse med det de fik!

Vi havde Dj der kom efter maden. Og det fungerede rigtig godt med den scene ved dansegulvet han kunne stå på!
Kongekilden dannede rammer om ÅRETS FEST som både vi og vores gæster kalder denne aften!! Vi havde så god en fest, så vi betalte for at have en time mere, til kl.04.:) personalet var rigtig søde, og havde ikke travlt med at komme hjem!

Vi kunne ikke have ønsket os en bedre bryllupsfest!:)

M.v.H Lars og Helle

Super hyggelig aften med god mad og behagelig betjening

Rigtig god grill buffet med lækkert mørt kød samt tilbehør. Meget venligt personale. Vi kan varmt anbefale Kongekilden, og kommer bestemt igen!

FANTASTISK GRILL BUFFET !

Vi har haft en hyggelig aften på Kongekilden, hvor vi fik en lækker og smagfuld
grill-buffet oplevelse, samt servicen var helt i top. Vi vil helt sikkert anbefale det
til andre, og kommer også gerne selv igen. Det har været en fornøjelse.

En god beliggenhed kan ikke opveje manglende kvalitet og service

Jeg kan ikke anbefale Kongekilden til andre. Besøgte stedet med en større gruppe gæster og måtte have et øje på hver finger for at sikre, at det, vi havde aftalt, også var det vi fik. Den tallerkenanrettede forret var ikke ens på alle tallerkener. Hovedretten var god. Men desserten - en såkaldt fransk chokoladekage - var tør og lige så lidt fransk som Karolines "Klassens Time Kage".
Regningen var den største overraskelse: Tæl flaskerne! Og bed om at få postevand på bordene, før I kommer. Vi ankom til åbnede danskvand på alle borde (uden forudgående aftale) og måtte flere gange bede om kander med vand.
Det mest negative var faktisk kontakten med stedet, der - især efter arrangementet - var alt andet end serviceminded. Måske lever man lidt for højt på den gode beliggenhed?!

Tarvelig "grill buffet" I skønne omgivelser

Vi besøgte i aften Kongekilden for første, sidste og eneste gang. Beklager, men konceptet holder ikke. Service ifbm pladsbestillingen var ikke eksisterende. Der måtte 4 telefon opringninger plus sms til før vi var sikre på at have bord. Vi mødte op til en slukket grill kl 17 og først 18:10 blev der serveret. Der blev meget hurtigt tomme fade som dog senere blev fyldt op. Ikke med grillretter som man må formode indgår i en grill buffet men med kylling roastbeef etc fra køkkents ovn. Den eneste grill ret var spare ribs som stort hele tiden var i restordre fra stedets alt for lille grill. Ikke engang en grillpølse var at få. Kød såvel som det noget begrænsede udvalge af tilbehør var ikke dårligt. Bare kedeligt og skuffende når man nu kom for en grillbuffet. Når der dertil kommer dyre drikkevarer samt fejl på regningen er der kun den fantastiske natur tilbage... Og den behøver man ikke besøge Kongekilden for at få. En kedelig oplevelse..

Virkelig dårligt

Det kan beskrives meget kort: Virkelig dårligt. Jeg kommer ikke igen og vil ikke anbefale det til nogen!

Grillbuffet, Ikke pengene værd

Besøgte Restauranten 11-07-13.
For lille buffet tll så mange mennesker, skulle hele tiden vente meget længe på nye fade, Maden kunne godt have været anrettet så det så bare lidt lækkert ud. Meget dyre drikkevarer

Super god oplevelse med lækker mad

Vi var 4 personer der var ude at spise grillbuffet torsdag d. 4 juli.
Der var dækket op udenfor og vi havde en super hyggelig udsigt.
Buffeten var super veltillavet med lækkert kød og godt tilbehør :-)
Personalerne var meget venlige og hurtige, de var helt sikkert en stor andel i den hyggelige stemning der var denne aften.
selvom der var kø til maden, gik det rimelig hurtigt, og der blev hele tiden båret mere mad ud ( der manglede dog desværre spareribs til sidst), men så var der mere af det andet.
En super oplevelse, og et sted vi helt sikkert kommer igen :-)
En stor tak til personalet

Restaurant Kongekilden Details

Visit Kongekilden