Krak reviews

Krak reviews

3.6

Krak = katastrofe

Her kan du læse om mit katastrofale og dyre bekendtskab med KRAK.

8. marts 2014
Jeg blev overtalt af en Krak sælger til at lade Krak styre min Adword kampagne og nu her 3 uger senere er jeg meget langt fra imponeret og besøgstallene på min hjemmeside dykker! De kedelige 0 besøg er der lige så mange af som da jeg selv styrede Adword.
Jeg siger aftalen med Krak op og fortsætter selv, fremadrettet.

Opsigelse til KRAK sælger CK 14 marts 2014
Jeg ønsker at komme ud af aftalen omgående, da perioden med Krak har fået min virksomhed til at styrtbløde.
Forstå mig ret, da det begyndte efter at jeg selv lukkede ned for min Adword.
Det her er liv eller død og meget følelses ladet for mig.
Jeg kan sagtens se at det ikke er tilfredsstillende for dig, men min virksomheds overlevelse står mig at ret nært.
Jeg har kæmpet i 10 år som selvstændig med en timeløn og et tidsforbrug du ikke vil vide af.
I den tid ligger også mange timer med Google, adword, analytics mm. Jeg har dog altid betragtet mig selv som amatør på området, men med det katastrofale resultat som indtil nu har vist sig fra Kraks side, vil jeg tage dette til revision.

Svar fra KRAK Sales maneger HR 25 marts 2014
Hej Søren

Først og fremmest tak fordi du gav adgang til din eksisterende kampagne, så jeg fik en reel mulighed for at sammenligne det stykke arbejde vi har udført vs. din nuværende kampagne.

Du kan sagtens skifte password nu, så jeg ikke længere har adgang.

Som vi talte om i telefonen, så kunne hverken du eller jeg sætte fingeren på, hvorfor det skulle have gået fra et niveau af henvendelser (da du selv kørte det) til 0 henvendelser (da vi kørte det) og så til et stigende antal henvendelser, nu når du kører det selv igen. Hurdlen er at der jo på ingen måder måles/trackes på dette på din hjemmeside, så vi må tage dit ord for dette, hvilket også er fair nok, men desværre ikke giver nogen årsag eller noget mønster.

Desværre kan jeg heller ikke se nogen signifikante "fejl" eller andre indikationer, når jeg sammenligner de 2 kampagner. Tværtimod, når jeg sammenligner, så er kampagnen hos os forbedret på stort set alle parametre vi har haft mulighed for at berøre:
Man kan sætte en finger på antallet af besøg, men det er meget normalt at forsøge at skabe så meget relevans i kampagnen (CTR) og bevæge sig videre derfra. Overall er det også lykkedes os at skabe flere besøg for færre penge.

Pt. er det kun 593 der har fundet én af dine annoncer relevante ud af de 25.512 gange de er blive vist/aktiveret af relevante søgninger. Det giver en indikation af at du kører for brede og irrelevante keywords eller annoncetekster der ikke fanger. I den sidste ende betyder det dyrere klikpriser.

Jeg er selvfølgelig rigtig ked af, at vi ikke fandt et niveau, hvor du følte det gav forretning, men desværre kan jeg ikke se noget belæg for at du skulle have dine penge retur.

Du er velkommen til at skrive retur eller ringe til mig direkte. Ved jeg har været svær at fange idag, men det burde være muligt at fange mig imorgen.

Mit svar til KRAK Sales maneger HR d. 27marts 2014
Jeg har ingen forklaring, men faktum er, at henvendelser og salg svandt ind til næsten ingenting efter Krak overtog min Adword kampagne.
Det hverken kan eller vil jeg ikke acceptere.

En af flere forklaringer kan være at annonce teksterne blev omskrevet af Krak!
Om de skulle være blevet bedre formuleret af Krak tvivler jeg da på, og egentligt slet ikke, i det lys at jeg selv har skrevet speak i mit arbejde som Fotograf og Journalist i over 20 år.

Det er faktisk fatalt for en virksomhed som min, og derfor turde jeg simpelthen ikke lade Krak fortsætte med at styre kampagnen.
Min virksomhed har lidt et omsætnings tab på ca. 70.000kr i Krak perioden.

Jeg blev i sin tid kontaktet af CK og af flere gange overtalt til at lade Krak køre kampagnen. Jeg lod mig overbevise i den tro at Krak selvfølgelig kunne gøre det langt bedre end jeg selv, da jeg jo ”bare” er selvlært på Adword og Analytics området.
Men husk på at min virksomhed er mit barn, mit hjerteblod og eksistens grundlag, - som jeg selv har bygget op fra bunden!

Hvordan ville du selv have det i sådan en situation, hvor du pludseligt oplever at salget, i den virksomhed du ånder og lever for, går i stå – og da det sker, er det efter at en væsentlig del af markedsføringen (Adword) er overtaget af ekstern operatør (Krak)?

Jeg vedhæfter faktura for returnering af indbetalt beløb samt tabt fortjeneste i perioden.

Status d. 16 april. 2014
Ingen tilbagemelding fra KRAK
Af de 11.500,-kr som skulle dække 2 måneders Adword kampagne og som jeg har forud betalt til krak, er der reelt blevet brugt ca. 1500,-kr for 3 ugers Adword kampagne.
Resten af pengene kan jeg kigge efter i "kraks vejviser" :-(

Kraks nye side øhhhhh

Helt ærligt - hvem har dog godkendt dette "nye layout"?
For det første så har I valgt, at FJERNE VIAPUNKTET, som rigtig mange har brug for i en hverdag på landevejene - ups.
Når man har fået kortet frem på siden, så popper alle mulige uvedkommende lokalisationer op, der hvor musen tilfældigvis stiller jeg - meget forstyrrende.

I min Verden skal nye tiltag være til det bedre - ikke blive bøvlet og træls.
Forstår jer ikke?

Reply from Eniro Danmark A/S

Vi er ked af din oplevelse med vores nye site. Vi har arbejdet hårdt for at udvikle et nyt site, som er nemmere at bruge for dig og de 1,9 millioner andre brugere på Krak.dk. Men vi er helt opmærksomme på, at nogle funktionaliteter fungerer lidt anderledes, mens andre har flyttet plads. Vi har selvfølgelig testet vores nyt site på vores brugere, inden vi lancerede det. I disse tests fik vi positive tilbagemeldinger. Men vi har stor forståelse for, at det nye Krak.dk kan virke lidt uoverskuelig pga. de mange ændringer. Vi håber, at du alligevel vil give Krak.dk et par chancer til, da vi tror på, at du efter lidt tid vil blive glad for sitet.

Vi er opmærksomme på, at "via punkter" mangler på ruteplanen, dette arbejder vi på hurtigst muligt at få tilbage på sitet. Skråfoto er blevet fjernet på vores kort, men til gengæld er gadefotos tilbage i de 5 største byer i Danmark i et større område end tidligere.

Amatører

En rigtig træls og dårlig side der er bøvlet at ha med at gøre!!!

Reply from Eniro Danmark A/S

Tak for din henvendelse vedr. vores nye layout på krak.dk.
Vi er altid åbne for gode såvel som mindre gode anmeldelser.
Hvis du har input til forbedringer modtager vi gerne dette på mail eniro@eniro.dk

Gør det selv

Jeg blev overtalt af en Krak sælger til at lade Krak styre min Adwords, og nu her 3 uger senere er jeg meget langt fra imponeret og besøgstallene på min hjemmeside dykker! De kedelige 0 besøg er der lige så mange af som da jeg selv styrede Adword.
Jeg siger aftalen med Krak op og fortsætter selv, fremadrettet.
I det hele taget giver det god mening selv at sætte sig ind i Googles Adword, Analytics, Maps - så det kan jeg kun anbefale og så svært er det altså ikke!

Tak for din kommentar.

Vi beklager den dårligt oplevelse du har haft en Google Adwords Din ris er hermed givet videre til rette afdeling, der behandler produktet.
Vi vil opfordre dig til at tage en dialog med vores kundeservice på telefon 88383800, så sagen kan blive afsluttet på ordentlig vis.

Kundecentret, Eniro Danmark A/S

En malkemaskine baseret på frygt ....

Hvis du som firma bliver kontaktet af Krak, De gule Sider, Mostrups ect. ...Så er det et og samme firma under Eniro, der bare vil sælge dig en masse produkter. Men det er jo det et firma er sat i verden for.
Du skal bare være opmærksom på at du hurtigt kan bruge urimeligt meget tid på at finde rundt i produkterne - og måske blive lænset for en betragtelig slat penge.

Ideen med en online "telefonbog" er ok ... Men når man sylter det ind i en masse niveauer og tillægsydelser bliver det meget uoverskueligt for kunden, og kan næsten kun tjene det formål at malke dem - big time.
Man skal f.eks. tage stilling til hvilket niveau man vil købe for at ranke højt på deres lister - og det koster selvfølgelig kassen for hvert trin. Så skal man eksempelvis betale ekstra hvis man gerne vil ligge på mobilplatformen også .
De går heller ikke af vejen for at tale ned om nogle af deres nuværende annoncører, og fortælle at køber du det og det niveau kan du banke dem af banen (ihvertfald til de køber niveauet over dig)

Jeg kan godt forstå at man som firma er bange for at blive overset, og den "frygt" spilles der livligt på - man skal ALVORLIGT overveje om man bliver taget i måstøjet på den frygt.

Kan kun anbefale at kigge kritisk på de tilbud der kommer - og vurdere om det kan betale sig i forhold til dit firma. Eller det bare er en frygt skabt af en sælger / nogle mere eller mindre troværdige diagrammer.

Kære Eric Svinth

Tak for dine kommentarer. Det er ganske rigtigt, at Eniro udgiver en del forskellige telefonbøger og har flere søgetjenester, herunder Krak og De Gule Sider.

Som udgangspunkt kommer alle virksomheder med et CVR-nummer ind og står på Krak og De Gule Sider, så man behøver ikke frygte at blive overset. Derudover kan man vælge at udbygge sin synlighed på vores tjenester ved at købe forskellige former for annonceprodukter. Eksempelvis ved at man køber sig til ekstra synlighed ved mobilsøgning, eller at man tilføjer et billedgalleri. Overordnet betyder vores pris- og produktpolitik, at den kunde, som har købt den mest udbyggede annoncering, vil blive fundet oftere end andre virksomheder af samme type.

Som kunde på vores søgetjenester har du i øvrigt adgang til en Effektrapport, som nemt og hurtigt giver dig et overblik over, hvad du har fået for dine annoncekroner.

Eniro Danmark A/S

Hold jer væk fra deres adwords...

Vi var i starten rimelig glad for vores samarbejde med Krak Media Group, men de har dog på ingen måde leveret et resultat der er meget bedre end man selv kan lave. Deres afregningsform gør også at de ikke har den store intensere for at kunden får billigere klik, nærmere tværtimod. Mest kritisabelt er dog at man IKKE får svar på mails mere efter abb. hos dem er sagt op, trods mange rykkere på svar. Dette er utrolig amatøragtigt og kendetegner ikke et firma med god kundeservice. Og hvis I ellers gider svare på denne anmeldelse kan I godt spare jer med den samme smøre som de andre har fået, at i er kede af det og at man skal kontakte jeres kundeservice, men hellere bare bedre jeres medarbejdere svare på de mails jeg har sendt til dem.

Kære Kim Hamborg Sjørup

Vi er meget kede af, at høre, at I har haft en så utilfredsstillende kundeoplevelse. Krak Media Groups salgschef har lovet at kontakte jer snarest, så vi kan gennemgå jeres sag sammen, og herunder få givet jer de svar, I savner.

Eniro Danmark A/S

Magen til forretnings etik har jeg aldrig stødt på før

Vi begyndte at samarbejde med Eniro lidt før sommeferien 2013, i starten gik
det godt, men så fik vi en ny trafiker og vores salg begyndte at falde, jeg snakkede med vores kontakt person som også var ny , ikke på noget tidspunkt ramte de de forventninger som var forventet, men vi fik at vide at hvis de skulle gøre mere for vores Google adwords konto blev vi nødt til fordoble vores budget ellers ville de ikke gøre et godt stykke arbejde, det gjorde vi så men her i december 2013 salger vi stadig
kun lige så meget som vi gjorde den første måned vi begyndte vores markedsføring hos dem og selv om de nærmest tvang os til at forhøje vores budget præstere de ikke bedre.
Vi opsagde vores samarbejde med eniro men først ville de ikke udlevere nogen information som konto havde samlet i al den tid vi var hos eniro,
aldrig har jeg stødt på et firma som er så ligeglad med deres kunder som eniro
Vil aldrig andbefale dem

Tak for din anmeldelse.
Vi beklager hvis du har haft en oplevelse med Eniro Danmark som du ikke finder korrekt.Vi vil meget gerne gå i kontakt med dig så vi kan gennemgå den konkrete sag. Kontakt os venligst på 88383851

Eniro Danmark
Kundeservice

Service som en by i Rusland

Pas på... når du ringer til deres support ang. en fejl på de oplysninger de nu end fremviser på deres webside angående f.eks. dit firma får man en salgstale af den anden verden smidt i hovedet.
I dag efter endnu engang og ha' rettet henvendelse, fordi de stadig ikke havde rettede fejlen på mit firma's oplysninger, blev person i røret ubehøvlet og sur over man ikke ville takke ja til de tilbud havde fremsat i forbindelse mine tidligere henvendelse.
Da man så gav han grunden til dette, lød beskeden "Så er der ikke mere vi kan gøre for dig, farvel" og smed røret på :(

Der med blev det da meget nemt og træffe en beslutning om, at der skal ikke overvejes nærmere om evt. at have takket ja til deres tilbud på et senere tidspunkt...

Hej Torben Laust Pedersen

Vi beklager den oplevelse du har haft ved kontakt med Eniro Danmark A/S. Det er normalt ikke sådan vi håndtere henvendelser fra vores kunder og brugere. Vi vil meget gerne have de korrekte data til at stå på vores sider, og vil bede dig kontakt os igen hurtigst muligt, så vi kan rette din optagelse.

Med Venlig hilsen
Kundecentret Eniro Danmark

Ikke tilfredsstillende

Hej. Min makker og jeg besluttede os for at prøve online markedsføring efter en snak med kraks sælger men det var da vist også hvad de var bedst til - at sælge altså. Vi fik ikke de forventede resultater. Jeg vil ikke anbefale dem videre til andre - jeg mener der er andre som er langt bedre til dette i branchen.

Hej Henrik
Vi beklager at du har haft et utilfredsstillende resultat.
Vi vil opfordre dig til at kontakte vores kundecenter, så vi eventuelt kan undersøge din sag nærmere.

Kundecenteret, Eniro Danmark A/S

Sidens hastighed og fejlagtige informationer trækker ned.

Har lige skulle kontrollere en rute ifht. km regnskab - det er ikke krak.dk´s skyld, MEN - når de oplyser ruten kan køres på 13 minutter, og det langt fra kan lade sig gøre, så er der noget galt. Har kørt i området i 18 år, så det er ikke bare en enkelt gang. Jeg har oplevet samme fejl på adskillige andre ruter.

Det værste er dog alle de pop-op reklmaer - jeg skal ikke bruge en håndværker, og når jeg lukker pop-open på det dertil egnede x, og skal lave en ny søgning kommer den fa... op igen *grrrr*

- og så går det for langsomt!

Reply from Eniro Danmark A/S

Kære Peter Søholt Weigel Andersen.

Tak for dit input vedr. vores ruter på krak.dk. Der bliver ikke taget højde for trafikale forhold når du ønsker at benytte rutevejledningen.
Vedr. de pop-op reklamer som er på vores site så er det en annonceringsmulighed, vi tilbyder og som bla. er med til at financere at vores bruger kan benytte krak.dk gratis.

Kundecenteret, Eniro Danmark A/S

Stadig brugbar

Bruger dem ugentligt

Reply from Eniro Danmark A/S

Mange tak for den fine anmeldelse.
Mvh Eniro Danmark A/S

Endnu en advarsel imod at bruge Krak Media group

Jeg Havde aftalt søgemaskine optimering med kraks sælger
han havde lovet gode resultater på Google inden ret længe
Men her mere end 2 måneder efter er der sket ingenting men kr 3.000 kr eksl moms opkræver de gladeligt her måned jeg har dags dato opsagt ethvert samarbejde med krak det vil de dog ikke uden videre
acceptere det er det mest svinske firma der findes
Være end de værste annoncehajer de troer bare de kan gøre hvad der passer dem

for dårlige maps

ender aldtid med at bruge google maps fordi kortende på kraks hjemme sider aldtid fejler og ik kan zoomes ind på.

eneste ting jeg kan bruge krak til er hvis jeg har et mobil nummer jeg vil finde.
men maps eller vej beskrivelse med mere gør jeg på google maps pga det elendige bud de har på krak.

Vvs-arbejde

Vi fik lavet vvs-arbejde af Gas & Vandmesteren, Thomas Rønnov, Randers i forbindelse med opførelse af nyt hus, arbejdet i sin helhed er meget godt udført, og til tiden, vi har haft en god oplevelse og firmaet kan varmt anbefales.

Hilsen
Carsten og Gitte

Magen til svinsk opførsel

Bliver ringet op af sælger som jeg forklarer at jeg ikke har tid da jeg skal afsted til møde så hun må sende mig noget. Hun bliver ved at snakke så jeg gentager hvorefter jeg får svaret at hun ikke kan vente, så hun sletter da bare vores optagelse når det skal være på den måde og jeg ikke gider høre på hende.

Jeg gentager IGEN send mig noget, så vil jeg vende tilbage, og får samme smøre hvorefter jeg simpelthen lægger røret på.

Magen til opførsel fra Krak skal man lede længe efter - rigtig flot måde at behandle sine annoncører på - min kontrakt med jer kommer op til revision!

Hej Carsten

Dette er selvfølgelig ikke en acceptabel opførelse fra vores side og det kan vi kun undskylde. Vi forsøger hele tiden at forbedre os og gør alt for at sådanne en situation ikke skal opstå igen.

Mvh Krak.

Den fucker helt op, man søger i personer og får svar i firma - blandt andet!!!

Hej Søren hvad så, hvordan går det - sad lige og skulle søge på noget på Krak, har altid tænkt at det var et okay sted til sådanne formål, men nu kunne jeg virkelig godt tænke mig et velfungerende alternativ - den fuckede op i alt man skrev - nærmest syret!!

nemt og enkelt

der ikke så meget at sige.. søg og du skal finde :)

samt er deres kort funktion også rigtig god

utroligt så lidt man kan finde på Krak

utroligt så lidt man kan finde på Krak - må næsten altid ty til alternative søgemaskiner.

Trænger til fornyelse

Bruger stort set aldrig krak navigation længere da google for længst har overhalet. Bruger det få gange til at finde tlf. numre med, hvor krak stadig er med. Men der skal ikke meget til at bliver overhalet her også...

Skiftede krak ud med Google for mange år siden

Især deres kort og rutevejledning på nettet er ikke nær så god som Googles.. Fint nok, hvis man skal slå et telefonnummer op.

Eniro Danmark A/S Details

Find virksomheder, produkter, varemærker, brancheforeninger på krak.dk. Vi giver dig telefon- og mobilnumre, adresser, kort og meget mere

Visit Krak

Call us on: +45 88 38 38 00