Krifa reviews

Krifa reviews

7.0

Glad og helt tilfreds

Jeg har været i krifa en del år, haft hjælp til at køre sag mod tidl. Arbejdsgiver-og syntes det var professionelt og helt som det skulle gøres -vi vandt den..
Har senere været ledig og syntes krifa var aggressive med at kalde til møde osv og det var super godt for at holde folk op på at få søgt..
Og nu er jeg igang ved en karriere rådgiver i Aarhus da jeg ønsker anden job situation, helt vildt godt-lige hvad der skal til for at søge også ved uopfordret og ja så er det ene time - har fået en masse gode fif:-) Kunne ikke tænke mig andre fagforeninger eller a-kasse...

Kære Martha,

Det glæder os rigtig meget at høre, at du har haft så gode oplevelser med Krifa.
Vi bestræber os på, at alle vores kunder uanset situation og behov oplever, at de får lige præcis den vejledning og service de har behov for, hver gang!
Vi vil være samarbejdspartner, både når man er ledig, i arbejde eller på vej ud mod nye udfordringer.

Uduelige Jurister

Jeg har i forbindelse med en ansættelsessag haft brug for professionel rådgivning fra juridiske afdeling. Min sag blev i første omgang vurderet uden at sags materialet blev gennemgået.
Efter en formel klage direkte til juridisk afdeling blev sagen behandlet over telefonen efter jeg selv havde hyret en advokat.
Efter en fodslæbende sagsbehandling EFTER klagen og en lang svartid fik jeg besked om de ikke vurderede anderledes og fastholdt deres forkerte juridiske vurdering.
Efter at jeg måtte fortælle dem hvad mine rettigheder var omkring at jeg skulle oplyses om klagemuligheder, så ville de have at jeg rettede en "formel" klage over klagens resultat. Det havde ikke forstået at den første formelle klage VAR en formel klage.
Hele oplevelsen har været som at have med børn at gøre eller folk som ikke forstår deres fagområde eller er deres ansvar bevist. Min sag blev behandlet af ialt 2 jurister og en chef for juristerne. Alle med samme mangelfulde kompetance når deres indsats blev målt op imod en "rigtig" advokat.
Min holdning er klar, SPILD IKKE PENGE PÅ FAGFORENINGSMEDLEMSKABER. brug pengene på en flaske vin og giv til din egen advokat.

Kære Henrik

Vi beklager meget at din opfattelse af vores vejledning.

Vores faglige vurdering var, at der ikke var materiale nok til at vinde sagen for dig.

Vi behandler naturligvis din klagesag og du hører fra os.

Maria

UDUELIG!!!!

Krifa er en ganske udmærket a-kasse & fagforening, såfremt du ved du ALDRIG får brug for hjælp. Og så kan man jo være medlem alle steder!

Hvis du ønsker faglig ekspertise og opbakning, vil jeg aldrig anbefale nogen mennesker at melde sig ind i Krifa. Jeg har selv haft brug for dem i flere forskellige situationer, og de har vist sig at være totalt uduelige, uanset om det er a-kassen eller fagforeningen, du behøver hjælp fra!

Derfor - FLYGT, så snart du har mulighed for det - medmindre du ønsker at blive ført bag lyset gentagne gange.

Desværre har jeg ikke mulighed for at give dem 0 stjerner, for så var det hvad, de havde fået!

Kære Jeanette,

Vi beklager, at du sidder med en følelse af at vi i Krifa ikke ønsker at hjælpe.
I Krifa ønsker vi netop at gå langt for at hjælpe alle vores kunder, både når det handler om a-kasse spørgsmål og faglige spørgsmål. Men som alle andre a-kasser og fagforeninger har vi en lovgivning som vi skal rette os efter. Den kan ikke gradbøjes, og sætter derfor et naturligt stop for hvad vi kan og må.

2 gange fejl

Hej Krifa.

Har aldrig haft problem med krifa før, har altid været glad for jer! Desværre har jeg haft ring behandling(spildt af tid og min krudt på tale).
Det starter fint ud med a-kasse og fagforeninge vedrørende hjælp arbejdeskiver opsigelse og varsel opsigelse. Fredag kommer jeg hjem d 28 marts og ville spørge ind til ansættelse forhold. Jeg ringede fra min kones tlf! Desværre var der lukket i jurdiske afd. fortalte en dame i røret(kan ikke husket hendes navn) Hun fik alle oplysninger cpr og tlf så hun kunne noteret hele samtalen og giv beskeden videre til fagforening så De ville kontakte tilbage igen mandag 31 marts.

Jeg ville harlidt hjælp selvom de ikk var i hendes afd. Det fleste spørgsmålene kunne hun godt besvaes og hun ville skrive en lille besked videre til fagforenig og der skulle være en besked om (citat) så jeg kunne skrive til min arbejde da jeg er ring til formuleret mig og fagforeninge ville hjælpe mig med det det var hun stensikker.

Ohhhh næ nej!!!!!!! Mandag idag 31 marts ventede jeg på et opkald op til flere timer. Jeg ringede selv ind!! Fik fat på en sød dame spurgte ind til hende om hun fik min besked fra en anden kollega det havde hun så ikke, den sidste besked var en fyr der snakkede om supplende dagpenge så skulle jeg helt forfra igen. Hold da kæft hvor var jeg så skuffende. Giv mig hellere et ærlige svar!! Sidste gang var der også ballade, det var så om kursus. Person i røret havde modtaget min email (afmeldelse af kursus, der var ikke nok tilmelder) Jo fortalte damen.. Så tænkte jeg sagen er lukket! Der var gået en periode tid nyt hold startede op! Så var nu der var problem, De havde ikke modtaget den email der har været misforståelse. Hold da kæft hvor blev jeg rasende. Så skulle jeg straffe det igen. Det kunne jeg ikke! Følt mig som idiot! Jeg spørger ind til om de selv ville kontakte uddannelse det ville De hellere ikk. Det var min fejl problem lå i mig og mit navn og de havde intet forbindelse med uddannelse. Dog vil jeg ikke anbefale krifa ! Håber der er en anden a-kasse + fagforeninge der tog tingene mere seriøse

Hilsen Kong Thanh Dang

Kære Kong Thanh Dang,

Vi beklager endnu engang for den kommunikationsbrist der har været. Vi er glade for, at vi har fået vendt sagen med dig og fået gang i samarbejdet igen.

Krifas hovedkontor

Super service (burde have 7 stjerner)

I forbindelse med konkursen af min tidligere arbejdsplads har Krifa håndteret sagen. Det er gået smertefrit og har næsten været en helt "behagelig" oplevelse.... Kommunikationen og pædagogikken har været super skarp og jeg er blevet båret igennem dette forløb. Siden hen var jeg til kick-off og det var også rigtigt godt. Der var en meget inspirerende foredragsholder / coach der udover at være energisk og på også gav en masse gode indspark! Kan helt sikkert anbefale Krifa

Kære Jacob.

Tusind tak for din anmeldelse - dejligt, at du følte behov for 7 stjerner :) Vi er glade for, at du er tilfreds med både vores juridiske service og vores møder for jobsøgende.

Held og lykke med din jobsøgning - og husk, at vi også har en masse tilbud til dig, når du kommer i job.

Krifas hovedkontor

Efter deres sidste gebyrovergreb bør de nok sløjfe "Kristelig" i deres navn

En ellers god fagforening/A-kasse har desværre nu ladet sig inspirere af de kendte gebyrgribbe i bankverdenen. Under påskud af "nyt IT system", har man ændret kontingentet fra at være bagudbetalt, til at være forudbetalt. Ikke nok med det, nu skal man også betale 15 kr. for at få lov til at betale sit månedlige kontingent. De lokker dog med at det er gebyrfrit hvis man betaler 3 måneder forud. Med andre ord: Betal dit kontingent 4 måneder tidligere end hidtil, eller betal månedlige gebyrer. Trist det er kommet så vidt, men måske har KRIFA simpelthen likviditetsvanskeligheder. Hvorfor ikke bare være reelle og sætte kontingentet op, hvis det er det man har behov for.

Kære Ivan.

Vi er ejet af vores kunder og indfører ikke gebyrer, der ikke er nødvendige.

Vi har indtil nu haft muligheden for at trække dit a-kasse kontingent gennem din efterlønsudbetaling. Vores nye IT-system er ikke et påskud, men det er fremover ikke muligt at fortsætte på samme vis. Så alle vores kunder, som modtager efterløn, skal rigtigt nok betale kontingentet fremadrettet - ligesom alle andre kunder hos os.

Det er også rigtigt, at du kan vælge at betale hver måned eller betale hvert kvartal. Betaler du hver måned, er der et administrationsgebyr på 15 kr. Vi anbefaler derfor, at du bliver kvartalsbetaler og sparer dette gebyr. Gebyret for månedsbetaling dækker over den øgede administration, vi har ved betaling tre gange i stedet for en.

Vi er glade for, at du - udover dette gebyr - synes, at vi er en god fagforening og a-kasse.

Krifas hovedkontor

Syntes godt man kan presses lidt mere, for at man kommer lidt videre med jobsøgningen

Krifa er en rigtig god hjælp og støtte. Mangler at de vil presse lidt mere på, for også at jeg kan mærke at der sker nogle ting, jeg ville godt kunne mærke at jeg kunne se at der sker fremskridt, men kan også godt se at vi alle er forskellige, jeg vil bare gerne kunne se en løsning syntes samtalerne er lidt for forsigtige ind imellem.

Kære Henrik.

Tak for din anmeldelse, og jeg er glad for, at du synes, at vi er til hjælp og støtte. Det er dejligt med en ambitiøs kunde, der gerne vil presses yderligere :) Jeg har givet din afdeling besked om dit ønske, og du er jo også altid velkommen til bare at sige det til os, hvis der er noget, du gerne vil have, at vi skal gøre anderledes.

Held og lykke med jobsøgningen.

Elendig

Når man fra krifa modtager denne mail, hvordan skal den så læses.,

Du skal til Kick Start den 4. marts 2014 fra kl. 09:00 til kl. 15:00.

Godt nok, køre så de 85 km til næstved for at møde op og får at vide jeg slet ikke skal være der for kick start er for dem der lige er blevet arbejdsløse og ikke for os som er ude af systemet om få uger, ja kunne man forvente andet end at blive holdt for nar igen igen, de har ikke løftet en finger i de snart 4 år jeg har været uden arbejde, intet har de foretaget sig, man kan kun sige en god ting ved at falde ud af systemet, det er at man kan melde sig ud af krifa, mere elendighed skal man lede længe efter, så tak til krifa for ingenting, andet end det i dag har kostet mig 200 kr at møde til noget de indkalder mig til for så at sende mig hjem igen.
safesite safesite found this review useful

Kære Elena.

Jeg er ked af, at du ikke føler, at vi har gjort nok for dig i din ledighedsperiode. Vi har mange flere tilbud til vores jobsøgende kunder, end loven kræver, at vi skal have, fordi vi gerne vil hjælpe vores kunder videre. Jeg håber, at du er opmærksom på alle vores arrangementer, webinarer og podcasts. Du kan læse mere om dem på krifa.dk/arrangementer og krifapodcast.dk.

I forhold til mødet, du var indkaldt til, så er det loven, der kræver, at vi indkalder alle kunder, der starter på arbejdsmarkedsydelse til et møde, hvor vi fortæller dem om rettigheder osv. Derfor var du indkaldt. Mine kolleger valgte at trække dig ud fra mødet og tale med dig individuelt i stedet, men det var altså ikke forgæves, at du kom. Jeg beklager, hvis du havde forstået det sådan.

Jeg ønsker dig held og lykke med din jobsøgning, og jeg håber, at du vil gøre brug af vores mange tilbud.

Krifas hovedkontor

Pas på hvis du bliver ledig!

Jeg er netop blevet mentor for et ungt menneske, der i den grad er blevet svigtet i systemet. (ikke kun KRIFA)
I den forbindelse har jeg klaget over den vejledning og behandling vedkommende har fået hos KRIFA, der i stor udstrækning ikke har efterlevet sin vejledningspligt. Man har valgt at fratage dagpenge på et særdeles tyndt og fejlagtigt grundlag. Således er der ikke foretaget hverken CV gennemgang eller kompetenceafklaring og heller ikke ansøgningsgennemgang. Hertil kommer flere udokumenterede påstande.
Dette forhold er bekræftet telefonisk, af KRIFA, overfor mig. Bemærk venligst at KRIFA selv har rettet henvendelse og givet indtryk af, at afgørelsen er truffet på forkert og mangelfuldt grundlag.
Dette har dannet grundlag for en klage, i en sag jeg ellers ikke var gået ind i. Ved sagsindsigt fra CKA noteres en helt anden version, fra selv samme person, som ringede til mig.
Jeres unge, snart tidligere medlem, har følt sig svigtet og at I ikke har villet lytte. Med mit engagement i sagen har jeg oplevet disse modstridende versioner og udokumenterede påstande. Jeg er forundret og tænker hvis interesser KRIFA i virkeligheden varetager. Jeg er forundret over den manglende moral og opfordrer nu alle til at være ekstremt opmærksom på lediges rettigheder og forpligtelser, idet man ikke kan være sikker på en reel afdækning. Hører man ikke til gruppen af såkaldt "stærke" ledige bør man være ekstra påpasselig. Link til bekendgørelse om vejledningspligt https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=140249
safesite safesite found this review useful

Kære Thomas.

Jeg er ked af at høre, at din mentee er blevet svigtet og særligt, at du oplever, at vi ikke har levet op til vores vejledningspligt over for ham. Nu kan jeg jo ikke slå ham op, fordi jeg ingen oplysninger har, men jeg er glad for, at du har sendt en klage på hans vegne. Så kan vores ledelse undersøge, om der er sket fejl i hans sag.

Jeg ønsker ham alt det bedste.

Krifas hovedkontor

Meget vekslende service fra de ansatte

Jeg har haft 2 gode oplevelser, men desværre også én dårlig oplevelse med Krifa. Første gang jeg talte med a-kasse og karriere rådgivning fik jeg en virkelig behagelig samtale og meget høj service. Da jeg senere talte med en anden medarbejder fra a-kassen følte jeg mig desværre både intimideret og talt ned til. Jeg mener det er altafgørende at man fra sin A-kasse oplever opbakning og positiv rådgivning og der er jeg desværre kommet i tvivl om Krifa altid vil tilbyde dette.

Kære Kirstine.

Tak for din anmeldelse. Vi er glade for, at du har flest gode oplevelser hos os, men du burde slet ingen dårlig oplevelse have. Jeg har set din historik for, hvornår du har kontaktet os, men jeg kan ikke se, hvilken af henvendelserne, det er. Du er velkommen til at sende en mail til web@krifa.dk med mere info. Så vil jeg gerne bringe din kritik videre til den pågældende medarbejders leder. Det er meget vigtigt for os at behandle vores kunder godt hver eneste gang, så vi håber, at vi må få lov til at bevise vores værd og gode kundeservice over for dig fremadrettet.

Overskud og lyttende øre

Jeg får simpelthen så god behandling hver gang jeg ringer til krifa. De lytter og kommer med konstruktive forslag til de problemstillinger jeg kommer med. De bakker mig op og får mig til at føle mig vigtig. Tusind tak for jeres tid.

Kære Marianne.

Mange tak for din anmeldelse. Vi er meget glade for at høre ord som, at vi får dig til at føle dig vigtig. For det prøver vi på, at hver eneste kunde skal føle sig.

Krifas hovedkontor

Hvad skal man så med andre fagforeninger?

Jeg har absolut intet at klage over ved Krifa. Jeg har altid fået den perfekte behandling og lynhurtigt svar på mine spørgsmål. Krifa hjalp mig med et kontraktsvar og skaffede mig den fornødne hjælp. Medarbejderne er altid venlige og imødekommende og tænker kun på at bringe folk videre.

Alt det vrøvl der er i medierne er kun til for at skabe et dårligt ry og udstille unødvendigt. Krifa har min fulde opbakning og jeg kunne aldrig finde på at skifte væk :-) Medlemspriserne er budgetmæssigt i top og man har præcis samme dækning, samme dagpengesats mv.

Selvbetjeningen er nem og overskuelig og fungerer ganske godt. Dog kunne jeg ønske mig en lettere tilgang til Joblog funktionen, men det trækker ikke ned i bedømmelsen.

Alt i alt er Krifa den perfekte fagforening/A-kasse for mig og vil varmt anbefale andre at bruge, ikke kun for at spare penge men så sandelig også for at andre bør have de samme positive oplevelser som jeg

Kære Rasmus.

Mange tak for din fine anmeldelse. Vi er glade for, at du oplever, at vi meget gerne vil hjælpe vores kunder videre. Jeg går ud fra, at det du taler om med medierne, er den artikelrække, som avisen.dk har bragt, og i den sammenhæng er det værd at bemærke, at det er et LO-ejet medie. Vi arbejder pt. på at forbedre Joblog-funktionen, så vi håber, at du også snart kan blive tilfreds med den.

Bedre blir det ikke.

Åben til 22! altid få svar på spørgsmål. venlig og god betjening!
Altid tilbud til ledige!

Kære Rumle

Tusind tak for din fine anmeldelse. Vi er meget glade for, at du er tilfreds med vores tilbud og behandling.

Krifas hovedkontor

Lange forhandlinger om konkurrence og kunder klausul.

Jeg havde spørgsmål i forhold til konkurrence og kunde klausul. Forløbet løb over 2 måneder men jeg fik den mest brugbare og fantastiske rådgivning for at få afsluttet kontrakten til min fordel.
1000 tak for hjælpen jeg er yderst tilfreds med Jeres måde at rådgive på

Kære Jesper.

Vi er meget glade for, at du følte, at du fik god og brugbar rådgivning - og et god resultat!

Mange tak for din anmeldelse.

Krifas hovedkontor

Har du brug for et hurtig svar, er Krifas medarbedjer ALTID hjælpsom, venlig og rar

Er jeg i tvivl om den mindste ting angående dagpenge, ferie eller hvad der skulle dukket op af spørgsmål, ved jeg at min fagforening Krifa, hjælper mig. Jeg har altid fået svar eller vejledning på mine spørgsmål. Jeg er meget tilfreds.

Kære Mette

Vi er meget glade for, at du opfatter os som kompetente og hjælpsomme :) Tusind tak for anmeldelsen.

Kompetent rådgivning

I forbindelse med min tidligere arbejdsgivers konkurs har Krifa kørt en sag hos LG for at få de penge jeg havde tilgode. Jeg har ikke en finger at sætte på dette.
Kan helt sikkert anbefale Krifa til andre :)

Kære Daniel.

Vi er meget glade for, at du vil anbefale os til andre :) Tusind tak for det!

Helle,

Ført bag lyset

Det er med stor ærgrelse og undren at jeg kan læse om de skjulte tiltag, der ligger bag ledelsen hos KRIFA;
og
Her gik jeg og troede, jeg var medlem af en åbensindet og empatisk fagforening, men sikke den forventning er blevet vendt til væmmelse.
Jeg ved, man fra ledelsens side ikke har nogen kommentarer på nuværende tidspunkt. Denne tøven er nok til at jeg har pakket mine sager og er smuttet fra det her foretagende.
Jimmy Sigenstrøm found this review useful

Kære Michael.

Jeg kan godt forstå, at det kan virke overvældende med alle de historier, der er kommet i dag. De er alle startet på det LO-ejede avisen.dk.

Vi behandler alle med respekt - også homoseksuelle. Om de skal giftes eller ej, har vi overhovedet ikke en holdning til. Vi er en fagforening og a-kasse, så vi mener til gengæld rigtig meget om arbejdsmarkedet. Hos os er alle velkomne, og vi gør vores yderste for at give værdi til vores kunders arbejdsliv. Og vi vil meget gerne blive ved med at give værdi til dit.

På krifa.dk kan du læse mere om, hvad vi mener, og vi håber meget, at du ikke vil melde dig ud på baggrund af historier fra vores konkurrenter.

Super godt tilfreds ;o)

Jeg har kun haft gode oplevelser med Krifa.
Efter en konkurs ved min tidligere arbejdsgiver sørgede de for, at jeg hurtigt fik mine feriepenge ved LG.
Det er rart, at man selv kan vælge sin kontaktperson i afdelingen, således at man får en person, som man "klikker" med.
Man kan altid bede om et møde, og man har frit valg, om man vil møde personligt op eller klare det pr tlf.

Kære Jan.

Mange tak for din anmeldelse :) Vi er glade for, at du er tilfreds med vores juridiske hjælp og vores mange valgmuligheder.

Fuld tilfredshed

Har været kunde i krifa mange år efterhånden - knap 2 år min ledig. Jeg har kun mødt søde og kompetente mennesker, som alle har gjort deres bedste for at hjælpe. Har kun positive ting at sige.

Kære Christina.

Vi er meget glade for din anmeldelse. Tusind tak for den. Vi gør vores bedste for at hjælpe vores jobsøgende kunder bedst muligt, så de alle finder et job, som giver dem god arbejdslyst :)

Krifas hovedkontor

Mangler du hjælp så ring til Krifa. Det hjælper.

Jeg har kun godt at sige om Krifa. De yder en kæmpe hjælp hvis du har problemer.

Kære Jesper.

Mange tak for din anmeldelse. Vi er glade for at kunne hjælpe dig :)

Om virksomheden

A-kasse og fagforening for alle. Lavt kontingent uden partistøtte - vi bruger pengene på dig. Vælg en moderne fagforening og a-kasse med lange åbningstider.

Visit Krifa

Call us on: 7227 7227