Kurt Gulvmand reviewed by

Det startede skidt men endte rigtig flot

resultatet er blevet som vi gerne ville have det og arbejdet nu er udført præcis som vi ønskede… Men at der var lidt besværligheder på vejen.

Her er den helt korte version….

1. Købte hus og skulle have gulvene slebet og lakeret de sidste to dage inden indflytningen
2. fik et godt tilbud fra Kurt Gulvmand som vi accepterede og bookede over telefonen
3. de kom til tiden på dagen og var - til vores overraskelse - bulgarer og ikke danske gulvfolk som hjemmesiden gav indtryk af.
4. Halvdelen af personalet talte ikke dansk - en enkelt dog så godt at vi fik forklaret hvad vi ville have lavet
5. Da vi kom retur dagen efter for at tjekke slutresultatet (vi skulle flytte ind morgenen efter) var vi grædefærdige…. Gulvet var grovslebet og rillet i overfladen og manglede åbenlyst mellemslibningen da træet havde rejst sig efter første lakering. Det værste var at der var store slibestriber efter deres båndsliber i alle rum. Præcis 1,20 fra væggen i alle rum, var der store lyse slibemærker på tværs af alle brædderne. Dertil kom alle de farveforskelle fra gamle møbler som ikke var slebet væk og som blot var lakeret hen over. Med andre ord: Gulvet så herrens ud!
6. Vi klager over resultatet og de påstår ved fremmødet / gennemgangen at de lange lyse striber var fra sollys! – Forholdsvis svært, når striberne er er placeret ens – også i de værelser med nordvendte eller ingen vinduer – og ikke mindst at sollys altså gulner træ ikke gør det lysere!!!! De kunne ærlig talt lige så godt have sagt at det blev mahogni med tiden…
7. Vi aftaler allerede samme aften at de skal komme og lave det om, fordelt over to omgange da vi jo skulle bo i huset samtidig og ikke kunne vente med at flytte ind.
8. Det krævede en del overtagelse at få dem til at lave det om, men de accepterede da vi sagde at vi ikke ville betale for det som er lavet.
9. Vi trumfede også igennem at pengene skulle indbetales via netbank, da vi ikke kan skaffe så mange kontanter. Det lykkedes også da vi sendte dem en mail med en bekræftelse direkte fra banken på overførslen.
10. Min mand er hjemme da de kommer 2. omgang og bliver hjemme hele dagen mens han gennemgår nedslibningen inden de får lov til at lakere.

11. Resultatet er nu IMPONERENDE FLOT. Gulvene i alle rum står snorlige og vi er super glade for resultatet!!!

Med dette vil jeg bare gerne sige, at Kurts folk (hvis Kurt overhovedet eksisterer), sagtens kan lave det rigtig pænt, men det kræver en fast hånd og en ”no bullshit attitude” overfor folkene. Folkene er ganske venlige, men de erfarne folk som de reklamerer med på hjemmesiden er nok ikke dem som de sender ud.

Jeg overvejede faktisk at give dem fire stjerner for slutresultatet er blevet super flot. Men det trækker alvorligt ned at vi skulle have lavet det hele om, bo i et gigantisk flytterod og at de sjuskede så kraftigt i første omgang. Det kunne vi godt være foruden.
Jacob found this review useful