Lauritz.com reviews

Lauritz.com reviews

6.3

Det har fungeret fint for mig.

Jeg har efterhånden købt små ti gange på Lauritz.com. Og jo, et par enkelte gange har vi været lidt for optimiske med standen - men det er den risiko man tager, når man ikke går til eftersyn. Og buddene lægges derefter. Jeg har fået fin service, og fået hvad jeg har betalt for.

Som at slå i en dyne!

Jeg har handlet på Lauritz masser af gange i mange år og altid betalt og hentet mine varer. Men Lauritz fungerer ikke, når noget ikke går helt efter bogen. I august 2013 købte jeg en vare, som blev returneret, og jeg har fået en kreditnota. I dag er det endnu ikke er lykkedes mig at få pengene retur, 18. april 2014. Dvs. 8 måneder! Problemet er måske, at der i første ikke var oplyst et kontonummer på min profil, men jeg forventede i første omgang at få pengene retur på det kort, som jeg havde betalt med. Lauritz oplyste ikke, at det ikke var muligt for dem at betale. Da problemet tilfældigvis gik op for mig for nogle åneder siden, rettede jeg straks min profil. Mit kontonummer har stået på min profil i flere måneder, men selvom jeg har skrevet og ringet adskillige gange, gentager Lauritz-bogholderen mekanisk, at jeg skal dobbeltchecke min profil. Jeg får ikke mine penge igen og jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig, og hvem jeg kan klage til, da det er som at slå i en dyne at kontakte Lauritz. Det drejer sig om over 1800 kr, og det er ikke ok, at de bare beholder pengene. Det er for ringe, at bogholderen tilsyneladende ikke undersøger problemet, og det under lagmål for et firma, der efterhånden har en vis størrelse og omsætning.

Go service, god hjælp, hurtig levering

Jeg fik hurtig svar på mine spørgsmål fra auktionshuset i Antwerpen.
De svarede fyldestgørende, og præcist.
Hurtig levering.
En god oplevelse

Hej Stefan.
Mange tak for din anmeldelse, og din ros til auktionshuset i Antwerpen, som jeg viderebringer med det samme.

Lidt langsom

Jeg satte en ejendel på auktion hos Lauritz. Forløbet gik tilfredsstillende, men synes dog pengene for salget burde udbetales hurtigere.

Hej Gerd.
Tak for anmeldelsen. Du har dog ikke angivet et varenummer, så jeg kan ikke se hvilken vare anmeldelsen går på. Hvis du lige anfører varenummeret, vil jeg meget gerne undersøge sagen nærmere.

forkert beskrivelse

Købt 20 - 22 kg frimærker i 2 plastsække , købt som hele verden , men der er kun Tyskland , ca 100 gr. hele verden , får at vide fra vurderingen at kunden har oplyst at der er hele verden , ikke kigget i sækkene får jeg at vide , stoler på kunden og hans beskrivelse. Absolut ikke i orden , skal kunne stole på beskrivelse, men det er svipset her. Har talt med afdelingen i Helsingør og fik en sludder for en sladder . Meget lille beløb , men beskrivelsen skal være i orden , Så ikke mere køb af frimærker i Helsingør Venlig hilsen
Knud Weber

Hej Knud.
Tak for anmeldelsen. Som privatkunde har du fortrydelsesret - og derfor er det jo bare at returnere varen hvis du ikke er tilfreds med den. Der er absolut ingen grund til at du beholder en vare, du ikke er tilfreds med.

Jeg har talt med den medarbejder i Helsingør, som du talte med tidligere i dag, og han var faktisk lidt overrasket over, at høre, at du havde skrevet en negativ anmeldelse her på Trustpilot, for han havde ikke fået opfattelsen af at du var utilfreds. Hvis dette vitterligt er tilfældet, så synes jeg bestemt du skal overveje at komme tilbage med varen.

Mvh. Betina, Lauritz.com

forkert billede samt manglende kundepleje

jeg har flere eksempler på dårlig kunde pleje
1 jeg købte et skab i kolding den 8/2 . det var et hvidt skab og vi gik straks igang med at få malet vores køkken låger og fjerne de gamle skabe for at gøre plads til det nye
vi startede fra Bornholm med trailer tidlig morgen og stævnede mod kolding for at hente vores hvide skab
da vi ankom om eftermiddagen opdagede vi til vores stor forbavselse at skabet som var på billedet og i teksten hvid viste sig at være gråt. da vi henvendte os og udbad os en forklaring fik vi at vide at man godt var klar over det men intet havde forklaret os trods 2 opringninger vi har haft til dem om varen
de ville spidse os af med 2 flasker vin og så kunne vi jo fortryde købet.
dette afslog vi da det var for os en fornærmelse da vi havde haft et skab i udsigt som vi havde betalt og kørt hele dagen med de udgifter det har og hjemme havde/har vi et køkken der mangler skabet. der blev så indgået en aftale om at de ville fremskaffe skabet snarest muligt og få det transporteret til øen.
efter 2 uger valgte vi at bede dem om at returnere pengene samt transport udgifterne hvilket i første omgang blev lovet,senere ringede vi op igen til kolding og fik nu at vide at vi ikke fik betalt vores transport da vi havde lavet andre ærringer på vejen? vi henvendte os så til herlev og fik en meget venlig herre i tale der havde stor forståelse for vores problem og han sendte så en mail til kolding om at de skulle betale for mine transport udgifter og få sagen bragt iorden . vi var så naive at vi troede at nu var sagen iorden og vi bød på et nyt skb som kunne fylde den manglende plads op i det halvfærdige køkken men der kom stadig ingen penge retur
så vi besluttede os for at vente med at betale for det nye skab da de så måtte fratrække det de skyldte os for det nye køb som også foregik i kolding men det kunne man ikke og vores vognmand kørte forgæves jeg henvendte mig igen til herlev og fik der at vide at man ikke kunne fratrække det ene køb hos mit tilgodehavende da det kunne deres system ikke finde ud af og at beløbet var mindre end det jeg skulle betale
dette forstod jeg ikke da det samlet beløb de skylder mig overstiger købet med et par tusinde men de fortalte at det var 2 sager den ene var købet som skulle afregnes på en måde og det andet var transporten som blev afregnet direkte fra kolding . jeg fik så igår indsat beløbet for transporten (en del af udgifterne da man ikke ville dække alle udgifter da man mener at kunne levere varen billigere end det jeg kunne fremvise af regninger for ) og stadig ingen penge for varen jeg ringede så op igen og skrev en mail hvor kjeg fik svaret at pengene var sat til udbetaling i midten af april???? det er først om en måned? jeg ringede så og brokkede mig vildt og fik så at vide at man nok skulle rette det så jeg fik pengene straks ( endnu ikke set pengene) jeg spurgte til manglene kunde pleje og fik her at vide at han ikke så nogen grund til at ændre praksis og forsøge at gøre mig tilfreds så jeg måtte affinde mig med den behandling jeg havde fået.
det var en lang smørre og senere vil jeg suplere med endnu en med ent køb som viste sig ikke at være tilstede ved afhentning også her kun delvis refution af transport efter lang tovtrækkerri og også en vre købt i tyskland med ved ankomst en manglene madres som ellers stod i materialet at den også var tilstede.
så LAURITZ TAG JER SAMMEN OG SE AT PLEJE JERES KUNDER ORDENTLIG.
det er f.... mig for dårligt

fine ord men ingen penge stadigvæk trods løftet fra herlev at de skulle blive sat ind igår
det kan da ikke være så svært at få sluppet slanterne.
i kræver at vi kvittere og betaler før vi får varen
jeg har aldrig fået varen og ej heller mine penge retur
og kun delvis dækket mine transport udgifter
Tommy found this review useful

Hej Benny.
Tak for anmeldelsen. Du har helt ret - sagsforløbet som du beskriver her er under al kritik, og jeg er ked af al den ulejlighed du har haft med det, der skulle have været et helt enkelt køb.

Det er i sagens natur irrelevant at du skulle have haft andre ærinder på din tur mod auktionshuset i Kolding - faktum er, at du ikke kunne afhente den vare, du var blevet stillet i udsigt, og det burde ikke ske.

At udbetalingen af dit tilgodehavende så registreres som en fortrydelse, som har længere udbetalingsfrist er selvfølgelig helt forkert. Når vi ikke kan levere den korrekte vare, er der tale om en reklamation, og du skal selvfølgelig have dine penge med det samme. Jeg har tjekket din konto, og kan se betalingen er foretaget her til morgen, så du burde have pengene på din konto snarest.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Beskrivelse af bord levede ikke op til forventning (på grænsen til Fup og Bedrag)

Jeg var den heldige vinder af en auktion på et Arne Jacobsen bord i slutningen af januar. Beskrivelsen af bordet er at det er en nyproduceret vare og er vurderet herefter... Bordet står i Stockholm så jeg havde ikke mulighed for besigtigelse..
Da jeg så modtager bordet i starten af Februar viser det sig at være et 12 år gammelt bord med den slidtage som hører med incl. rust.... Dette gør jeg selvfølgelig reklamation over... Reaktionen fra Lauritz.com var at tilbyde en reduktion på 1.000 kr. Dette er iøvrigt uden at de har genset bordet for at bekræfte min påstand??? Dette afslår jeg og indsiger min reklamation og returnerer umiddelbart efter dette bordet i Herlev efter aftale med auktionshuset i Stockholm. Nu er vi så snart i midten af Marts og jeg har endnu ikke fået mine penge retur incl. forsendelse.... Seneste undskyldning er at bordet stadig står i Herlev.... Jeg hkan ikke rigtig se at det vedkommer mig om bordet står i Herlev eller Stockholm. Jeg har ivørgt en anden sag på et maleri som jeg modtager med en 15cm lang flænge som man havde "glemt" i beskrivelsen af produktet, dette er købt 18 feb. og her har jeg heller ikke fået min penge retur endnu....

Thomas Petersen

Hej Thomas.
Tak for anmeldelsen. Hvis du modtager en vare, der ikke lever op til beskrivelsen er det jo en klokkeklar reklamation, og så er det blot at kontakte auktionshuset som jeg kan se du allerede har gjort. Ved en reklamation får du alle penge tilbage inkl. transportomkostninger, og jeg kan også se at udbetalingen er lavet til dig den 29/1. Du skal dog, idet beløbet overføres fra Stockholm, sørge for at angive IBAN og swiftnummer på din kundeprofil, så pengene kan komme til udbetaling.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Lauritz' Eames-katastrofe når uanede højder... Giv os vores stole/penge tilbage!

Vi var blandt de mange danskere der fik tilbagekaldt seks Eamesstole, fordi de ikke var originale. Vi blev selv kontaktet af Lauritz, da de mente at stolene kom fra en sælger, der havde solgt flere uægte stole. Det er omkring 6 mdr siden nu. Vi har stadig ingen spisestuestole.
Forløbet starter så fint med at vores afhentede stole åbenbart havner på et eller andet lager, så Lauritz slet ikke får dem i hænde før efter ca 6 uger. Så følger en lang periode, hvor Lauritz ikke helt kan blive enige med sig selv om, hvorvidt stolene er ægte eller ej; vi får først at vide, at de er helt ægte. Men det ved vi de ikke er, for benene er af en træsort, som slet ikke findes på originale Lauritzstole (det burde de måske vide efter denne store sag, som har været oppe i Kontant). Så vi beder dem tjekke igen. Denne gang får vi medhold, og stolene bliver derfor sendt til Tyskland for at få skiftet benene ud med nogle ægte. Dette, bliver vi forberedt på, kan tage op 3 mdr! Men vi har jo ikke rigtig noget valg.
Her et halvt år siden begyndelsen går vi stadig og venter på vores stole. Den nyeste krølle i sagen er, at de nu har den frækhed at skrive til os, at to af stolene er indleveret uden ben (!!!) og at de derfor ikke kan levere dem tilbage til os. Dette sker altså efter dette månedslange forløb, hvor vi har ventet på at få skiftet ben på vores stole. Som SELVFØLGELIG blev indleveret med ben!!!
Jeg er fuldstændig målløs over denne uforskammethed - at man efter et 6 mdr langt forløb tillader sig at finde på noget så himmelråbende forkert. Gang på gang at være så påståelig overfor sine kunder, for at dække over sin egen inkompetence og manglende styr på situationen...
Vi vil helt sikkert grine af det en dag - når vi har fået vores penge tilbage.
Mvh Anne

Hej Anne, Stig og Maz.
Tak for anmeldelsen. Ved indleveringen af varenummeret var to af stellene defekte (ikke monteret korrekt), og disse blev derfor fjernet med det samme. De resterende stole henstod med stel indtil skallerne var konstateret ægte, og I gav i første omgang udtryk for at I ville have skiftet ben, og derfor blev alle stel fjernet.

Til at starte med havde vi indgået en aftale med Vitra om, at de ville levere nye stel til os, som vi så kunne montere med det samme - men desværre ændrede de mening i december måned sidste år, og meddelte os, at de selv ville foretage udskiftningen på deres fabrik i Tyskland. Da de ikke har afsat de store ressourcer til udskiftningen, har vi desværre måttet konstatere, at der er ret lang ventetid på at få foretaget udskiftningen. Det er vi rigtig kede af, og vi kan sagtens forstå at vores kunder også er rigtig ærgerlige over denne ventetid. Desværre har vi ikke andre muligheder end at følge den proces Vitra har bestemt.

Nu har I i dag skrevet ind, at I hellere vil have pengene tilbage for stolene, og det er selvfølgelig helt i orden, og tilbagebetalingen er derfor iværksat.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Mine henvendelser bliver ignoreret efter jeg købte en "fabriksny" modulsofa med defekt

Jeg købte en "fabriksny" sofa som der var en defekt på. Udover defekten (2 lister der mangler så modulerne skøjter rundt), så er finishen på produktet utroligt dårligt, stoffet er fyldt med u-afklippede tråde, hvilket er underligt for en sofa der angiveligt har en nypris på 17.000 kr. Lauritz.com bad om billede dokumentation da jeg klagede, men efter jeg har sendt billederne, så er de holdt op med at svare på mine henvendelser. Det er næsten 2 måneder de har ignoreret mine mails. Når jeg høfligt skriver og spørger til hvorledes de vil foreslå at løse problemet, så får jeg ganske enkelt ikke svar. Hverken hos den medarbejder jeg først skrev med eller til Roskilde kontoret hvor varen er købt.

Hej Janne.
Tak for anmeldelsen. Jeg har talt med Roskilde omkring sagen, og de er ved at undersøge, og melder tilbage når der er fundet en løsning.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Sjuskede billeder - forhåbentlige ikke snyd!

Den skammel jeg lige har modtaget er næsten som på billederne. MEN det er da ikke tillidsvækkende at den ENE plet som er på læderet netop IKKE kan ses på billederne.
Jeg håber sandelig det er sjuskede billeder de har taget i Roskilde og ikke decideret snyd!!
Men fra dags dato byder jeg kun på varer som jeg kan se fysisk her i Odense. Det er ærgerligt både for mig men også for nogle sælgere som ikke har mig som potentiel køber mere!

Hej Peter.
Tak for anmeldelsen. Hvis varen har en fejl, som ikke er beskrevet, så skal du blot reklamere til auktionshuset, hvor varen er købt. Du skal selvfølgelig ikke bare lade dig nøje med en fejlbehæftet vare. Husk på, at du altid har to års reklamationsret jf. Købeloven når du handler som privatperson.

Nonchalance and skills shortages

Wow it goes better and better ,did you call the police? have never heard the thief reports that he has cheated someone ?
who stops others' belongings into their own pockets, it is me who operates showrooms in Hørsholm or you . keeping the goods in the weeks before they end up at auction you decide so who is to blame now ! Your particularly responsibility is to audit the goods and pay after selling, do not try to escape from responsibility.
With extremely low valuations have changed the best brands on useless junk, so was in my case.
I `m waiting one week the goods will be returned or paid.

The problem with most matters is that you do the work without having the slightest knowledge !!!

Hej Elisabeth.
Tak for anmeldelsen. På Lauritz.com kan du ikke sælge kopivarer, og da vi fandt ud af, at de tasker du ville sælge (og i øvrigt havde solgt) var uægte, var vi nødsaget til at tilbagekalde taskerne, og refundere kunderne.

Du har ikke noget tilgodehavende til os, og sagen er blevet politianmeldt.

SVÆRT DÅRLIG BEHANDLING! ++

Jeg har dessverre handlet hos ymse auksjonshus hos Lauritz, spesielt I danmark og Tyskland og har brukt over 4087,31 Euro i de Tyske varehusene, samt 124070,26 DKK i De danske varehusene. Alt hovedsaklig kjøpt i september 2013. Summen i NOK på dette er ca 172100 NOK! Varene skulle sendes til Danmark og ikke til Norge utenom ett. Jeg opprettet alternativ adresse til Danmark og benyttet meg av å bruke denne alternative adressen på Lauritz sine sider. Men nei, det er/var noe galt i systemet og flere varer havnet i Norge istedet. Jeg skrev ved flere anledninger om dette, men Lauritz ville allikevel ha betaling på ny foresendelse. Jeg betalte. Det er spesielt Lauritz Hamburg som har rotet og gitt meget dårlig kundebehandling her. 3 smykker har fremdeles ikke ankommet i Danmark som de skulle gjort for 6 måneder siden! Jeg har kontaktet varehuset i Hamburg mange ganger, både per mail og tlf. Vedkommende i kundeservice lovet å ordne opp jf mail her av 18.10.2013 : As requested an e-mail detailing the information of our phonecall earlier on the day, 18-10-2013.

We will wait with the shipment of necklace 3112028 until we receive back the necklace which is still on the way back from Norway, this is necklace 3103932.

I will find out what happened to the shipment containing necklace 3097379 and will make sure it will find its way to you.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards / Med venlig hilsen

(Navn utelatt)

Showroom
Lauritz.com Hamburg

Til dagsdato har jeg fremdeles ikke fått de resterende varene. Vedkommende har holdt meg for narr flere ganger og lovet meg å kontakte UPS angående en sending som ikke har kommet tilbake til Hamburg. Jeg ble sittende og vente og vente på telefon eller mail på hva som skjer, forgjeves. De har tross alt hatt ett halvt år på å ordne opp i dette! Det er tomme løfter hele tiden. Jeg avventer alle mine kjøp slik at jeg kan få dem vurdert og sjekke ekteheten hos en spesialist og da vil det koste meg dyrt å ikke levere alt på en gang. Er lei meg, skuffet og nå svært frustrert og sint på denne dårlige behandlingen. Dette skulle vært ordnet opp i for evigheter siden Lauritz, hva i huleste går av dere, og hvorfor har dere ikke i det minste sendt de 2 varene som er ankommet tilbake i Hamburg nå? Pga dere er så smålige at dere venter på den siste som dere skulle tatt EN tlf og funnet ut av på null komma niks!?
Jeg nevnte tidligere at en vare skulle komme til Norge og jeg skulle få tilbakebetalt moms på denne. Varen ble kjøpt i August 2013 og etter utallige purringer, får jeg mail av dere i dag :

Jeg har sikret at din refusion bliver betalt herfra i morgen.

Venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen
( navn utelatt)
Accountant
LAURITZ.COM

Det har altså tatt over et halvt år å få refusjonen! Fremdeles KUN bekreftelse per mail, forventer at jeg får det tilbake med renter! Eier dere ikke skam! Hvordan kan dere behandle kundene deres på en slik måte! Det blir snart politianmeldelse og forbrukerråd og det hele om dere ikke snart ordner opp! Oppfordrer dere på det sterkeste å fikse dette nå. Dere vil miste en MEGET god kunde om alt ikke ordner seg.

OG -Jeg forventer at dere gir en RETTFERDIG kompensasjon for alt dere har latt meg gå igjennom beskrevet ovenfor.

Føler, nei ER også blitt snytt med alle disse skjulte gebyrene som ikke kommer frem, utenom hammerslagsalær og noe småtteri dere nevner som jeg ikke kommer på i farten. Samt om jeg ikke har den Danske bank (Fokus bank) har jeg måttet punge ut med vanvittige gebyrer i tillegg til deres!

Deres snarlige svar imøteses!

Caroline

Hej Caroline.
Tak for anmeldelsen. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, at det har taget så lang tid at få styr på en helt enkelt sag, og det vil jeg gerne undskylde. Jeg er glad for at det nu har løst sig - trods alt.

Mht. bankgebyrer er det desværre noget bankerne sætter - og ikke noget vi har indflydelse på.

Stol på Lauritz som du stoler på din bankrådgiver: SLET IKKE

Jeg fik hammerslag på et stel, og min mor på 72 år var så sød at tilbyde at hente det. Hun påpegede overfor den ansatte i Hørsholm at der var skår i to kopper, at der var et skår i et fad, og at saltbøssen var flækket. Han var så ubehøvlet og arrogant, meget nedladende. Jeg fik ham også i røret, men jeg tror ikke, han ved at jeg overhørte meget af samtalen på mobilen, og han var SÅ slem. Han fortalte mig i telefonen, da min mor gav ham mobilen, så vi kunne tale, at man ikke havde beskrevet fejlene, da man kunne se dem af billederne. Nej, sagde jeg, det kan man ikke, kan man ikke stole på jeres vurderingsfolk? Jo, sagde han, så måtte fejlene være opstået i showrummet! Der var han så knap så flabet.
Min mor blev tilbudt 100 kr. for de 4 varer, men hun var da blevet så rystet over hans opførsel at hun gik. Og jeg var helt enig med hende. Det handlede ikke om pengene, men om behandlingen, der var så utrolig flabet. Han evnede ikke opgaven – det er nu også forskelligt, hvad vi er blevet budt i den forbindelse, men dette var det værste. Om ikke andet fik han mulighed for at stifte nærmere bekendtskab med stellet da det skulle på plads – så nu er der måske flere fejl i det, man skulle have kunnet se på billedet. Tjek det hellere grundigt inden du køber det.

Se varen LIGE NU på Lauritz.com med varenr. 3306386 og find de 4 skår/flækkede dele!
Jeg nåede desværre lige at overføre pengene, da min mor havde fået nok, og det ærgrer mig, da der åbenbart - kan jeg læse her - kan gå uger, før jeg får dem tilbage.

Jeg købte tidligere en vare vist i Roskilde, og det fremgik af beskrivelsen, at
der var en æske med 4 flasker, 'hvoraf den ene var defekt'. YES, den gik i 7 dele, da den blev løftet: kan det ses af billedet? NEJ (varenr 32843949). Beskriv dog varen og bliv mere troværdig. Jeg havde købt dem alligevel, men Lauritz.com havde hentet nogle point på troværdigheden, og gjorde de det oftere, kunne det blive et helt ordentligt firma.

Vi har handlet der flere gange nu, i forskellige huse, også en enkelt gang i Tyskland (hvor alting dog var i orden - transportfirmaet pakker virkelig pænt og nænsomt).

Vores råd er:
1. Køb l o k a l t, hvor du kan se, hvordan varen ser ud når du henter
(Har købt i Jylland, hvor der ligeledes var skår i varen, da den ankom – men de måtte sørme være opstået i transporten! Da jeg en anden gang kontaktede et hus i Jylland, fordi det på foto så ud som om der var skår i varen, var de over en uge om at melde tilbage, var sure og 'nej, selvfølgelig var der ikke skår i', sagde de – 'så havde det stået der'! Nej, det er jo netop det, det ikke gør)
2. vid at Lauritz.com a l d r i g tager a n s v a r
3. vid hvad du byder på, og om vurderingen er den rigtige – Lauritz.com aner det ikke!
4. Og jeg ville aldrig turde at sætte noget til salg hos Lauritz.com!
Mvh Charlotte - Sjælland

Tak for dit svar. Hun var i Hørsholm 14.02.2014 kl. 11.
Supportadressen har vi ikke fået svar fra, ligesom pengene heller ikke er returneret.
Ja jeg kan godt se at der er pillet varer ud. Tre i følge beskrivelsen, fire i følge antallet som er opgjort i parentesen. Det er nok det ene fad, hvor skåret også skulle kunne ses på billedet. Og vurderingen er den samme selv om to vigtigere ting er pillet ud.

21.02.2014:
Pengene stadig ikke modtaget efter en uge.

Hej Charlotte.
Tak for anmeldelsen. Jeg er ked af at du og din mor har haft så dårlig en oplevelse med auktionshuset i Hørsholm. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt hvis medarbejderen har talt grimt til jer. Jeg vil meget gerne gå videre med sagen, og sørge for at ejeren af filialen bliver bekendt med jeres oplevelse, hvis du sender mig lidt flere detaljer om tidspunktet for afhentningen og evt. navn på medarbejderen til support@lauritz.com. Vi har bestemt ingen interesse i, at behandle vores kunder på denne måde, og jeg kan kun undskylde mange gange på vegne af den pågældende medarbejder.

Mht. beskrivelser af varen, så har du fuldstændig ret. Alle varebeskrivelser skal være så grundige som overhovedet muligt - og er der defekte dele, skal disse beskrives så byderne ved præcis hvad de har med at gøre. Er der uoverensstemmelse mellem varen og beskrivelsen, vil der være basis for en reklamation, og her skal vi afholde alle udgifter i forbindelse med forsendelse, så det er bestemt også i vores interesse, at varebeskrivelser er så nøjagtige som overhovedet muligt.

Jeg kan godt se, at varen er på auktion igen, men jeg kan også se at der er fjernet flere dele fra sættet på baggrund af jeres tilbagemelding - i beskrivelsen står der direkte at de to kopper og saltbøssen er fjernet.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Plat med plat på! Kan slet ikke tage Lauritz seriøst mere.

Selvom jeg er helt vild med at sidde og finde ting til salg på dette auktionshus, er min mand og jeg bare stødt på så mange uheldige omstændigheder at vi ikke længere ønsker at smide vores penge der.
Først køber vi i sommeren 2013 en elektronisk markise der var vurderet til 20.000 kr og som vi fik hammerslag på til 7.700 kr. Kort efter snuser vi leverandøren op som siger at han bare har sendt en container med markiser til Lauritz som så spytter markiser ud til højestbydende. I dette tilfælde talte vi med ejeren af markisen som sagde at vi sagtens kunne købe markisen på hans egen hjemmeside for ca. 10.000 kr. Nå ja... ikke så slemt, men så skal Lauritz sku ikke sætte vurderingsprisen til det dobbelte! Markisen er sat op og vi er ok tilfredse, bortset fra at alt jern og metal var beskrevet som rustfrit - og dette passer absolut ikke! Dernæst køber vi et stort granit havemøbelsæt med 10 polyrattan stole og et stort firkantet bord. Stolene er fine, men ærligt talt fortrød jeg købet med det samme jeg så bordet. bordpladen var delt op i 6 granit plader hvoraf der var pletter eller hak i flere som senere blev ombyttet med stort besvær.
Nu har vi købt et herreur vurderet til 6000 kr, en figur og en ædelsten Tanzanit til 5500 kr vurderet til 22.000 kr men inden jeg betalte ringede jeg til Århus afd. og bad om at se det IGI certificat som der stod om i beskrivelsen. Hun scannede det hun havde som jeg modtog på mail. Det var sørme heldigt... for det jeg modtog var ikke et underskrevet og stemplet eksemplar af en international gemeological institute certificate men bare et identifikationskort på stenen. Jeg betaler sku da ikke over 5000 kr for en sten jeg ikke har de nøjagtige data på. Efter en googling kan jeg nu se at Lauritz ikke er stedet for os længere... de snyder og bedrager jo alle. Min mand har lige fundet et indlæg mere som er postet for bare 21 timer siden... om at de har solgt falske PH lamper! Ah ved i hvad - i skulle skamme jer!!!!
Så venligst annuller mine køb og slet min konto tak!

Hej Sue.
Tak for anmeldelsen. Jeg er lidt i vildrede over din store negativitet. Når du handler på Lauritz.com har du som forbruger altid fortrydelsesret, så hvis du køber en vare, der ikke lever op til dine forventninger - er det jo blot at fortryde købet. Vi har ingen interesse i, at du beholder en vare, som du ikke er glad for.

Hvis du har aktive bud på auktioner, som du ikke ønsker at stå ved (?), skal du skriftligt efter auktionens udløb meddele det auktionshus, hvor varen er vundet, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Hvis du har en række aktive bud, du dermed ikke har afgivet seriøst, vil det være være misbrug af fortrydelsesretten, og det vil formentlig betyde at din konto bliver lukket - da denne adfærd selvfølgelig ikke er rimelig overfor vores sælgere.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Flinke nok men dybt ukompetente.

Jeg købte et par PH lamper ved Lauritz. Da jeg kom hjem med dem blev jeg dog noget utryg for de havde ikke samme finish som mine andre lamper. Jeg kontaktede derefter Lauritz. Hvis det var en kopivare kunne jeg få pengene igen men de ville gerne lige undersøge det og jeg sendte nogle billeder. Der gik næsten 2 mdr og jeg ringede tilbage og da havde de haft en ekspert til at se billederne og det var helt klart ikke kopier men hvis jeg ville kunne handelen gå tilbage (hvilket jeg gjorde). Jeg kontaktede Louis Poulsen og de kunne klart give mig medhold i at det var kopier. Lauritz fik dem retur men sagde til mig at de bare ville komme på igen for de var af den overbevisning at de ikke var kopier. Og ganske rigtig kom der et par lamper på auktion igen. Jeg kunne dog se at auktionen blev lukket igen (3200505) hvilket nok skyldes Louis Poulsen som fortalte mig at de ville holde øje med dem. Fik også at vide af Louis Poulsen at det bestemt ikke var første gang de var ude og få fjernet auktioner hos Lauritz.
Jeg syntes det er dybt useriøst at sætte noget til salg igen som der er blevet gjort kraftigt opmærksom på at det er kopier - jeg fortalte endda hvad det var som afveg fra originalerne (fx. glasset havde "bobler", ledning ikke nær af samme kvalitet, markant dårlig kvalitet af metaldele osv.)

Hej Finn.
Tak for anmeldelsen. Jeg kan se auktionen du omtaler er helt tilbage fra juni sidste år, hvor du ganske rigtigt reklamerede over lamperne. Jeg har også talt med auktionshuset i Herning, for at høre hvad de kunne huske om sagen, og de afviste at være blevet kontaktet af Louis Poulsen omkring disse lamper. Lamperne blev i øvrigt ikke sat til salg igen - det auktionsnummer du henviser til har aldrig været aktiveret, hvilket fremgår af afslutningsdatoen som er sat til 1990.

Lauritz.com har ingen interesse i at sælge kopivarer - vi sætter en meget stor ære i at samarbejde med opretshavere, og gør det i stor stil hver dag.

Spamm accept krævet, opdateret

Jeg kan ikke byde på vare med min gamle profil uden at acceptere nye vilkår, hvori der står at man acceptere diverse reklame/spam mail
dette er jeg ikke intereseret i, det er da lidt noget underligt noget at trække ned over hoved på folk.

Selv om man ikke vælger nyhedsbrev, skal man alligevel acceptere vilkår hvor der står at man acceptere reklamemails mm. Det burde i ændre

Hej Katjaa.
Tak for anmeldelsen. Du har heldigvis fuldstændig misforstået ændringen, og jeg kan berolige dig med, at du absolut ikke skal acceptere nogen former for spam for at bruge din Lauritz.com kundeprofil.

Vi har netop tydeliggjort hvilke nyhedsbreve vi udsender, så du let og enkelt kan tage stilling til hvad du ønsker. Du kan også vælge slet ikke at modtage nyhedsbreve m.m. Det er med andre ord helt op til dig.

Super service - gennemskuelig handel

Overskriften siger det hele. Super service, fine produkter, der matcher beskrivelsen og de mange billeder til fulde. Produktet var ligeledes pakket så forsvarligt ind i både tæpper og plastic ved ankomst, at det var en fornøjelse at modtage produktet.

falske/kopi vare

Jeg købte et ur hos Lauritz.com i november måned, det viser sig desværre at jeg blev snydt så grueligt, varen har slet ikke den værdi og kvalitet som prisen antager.
har skrevet en mail til lauritz.com om returnering af varen hvorefter jeg bliver henvist til at sende en mail til det auktionshus hvor jeg købte varen fra, da det ligger i tyskland er jeg meget i tvivl om hvorvidt jeg nogensinde får svar på min mail og efterfølgende får mine penge retur, hvis det overhovedet er en mulighed at få dem retur, jeg synes deres vurderingseksperter er voldsomt gavmilde når de vurdere kvaliteten af uret og efterfølgende fastslår at prisen skal være ultra høj, da der ingen sammenhæng er mellem det modtagede ur og dets pris og kvalitet.

Hej Rasmus.
Tak for anmeldelsen. Du henvender dig på mail til os i dag, og får svar umiddelbart efter, hvor du ganske rigtigt bliver bedt om at kontakte auktionshuset, hvor varen er købt. For at behandle en reklamation, skal varen sendes tilbage til det showroom som har vurderet og solgt varen, og er der uoverensstemmelse mellem varebeskrivelsen og de faktiske omstændigheder får du naturligvis dine penge tilbage inkl. forsendelsesudgifter.

Jeg kan se, at du også har sendt en mail til auktionshuset i Düsseldorf, og at der er et svar på vej til dig inden længe, så du har ikke noget at være bekymret for. Uanset hvilket auktionshus du handler med, skal du selvfølgelig have svar på dine henvendelser - og jeg kan ovenikøbet se, at du har skrevet til dem på tysk, hvilket de helt sikkert vil sætte pris på.

Jeg har også netop talt med den ekspert, der har vurderet uret - og han undrer sig over at der skulle være problemer med uret. Da uret blev introduceret på markedet var det til en pris på 1.800€. Hos Lauritz.com er uret vurderet til 1.100€ og du fik hammerslag på 625€. Jeg kan google mig frem til priser der ligger på 1.300-1.400€, men prisudviklingen på urene har generelt set været nedadgående, og den officielle pris er siden introduktionen reduceret betydeligt. Det er ikke utænkeligt at prisudviklingen fra november sidste år, hvor du købte uret, er fortsat i negativ retning her når vi skriver februar.

Du skriver i overskriften at det skulle være en falsk vare, men samtidig skriver du i anmeldelsen, at prisen er for høj i forhold til kvaliteten. Hvis der vitterligt er tale om en falsk vare, så får du pengene tilbage. Hvis du synes selve kvaliteten af en vare, uagtet at den er ægte, er underlødig, skal du benytte dig af din fortrydelsesret (og i tilfældet her er den af gode grunde udløbet).

Mvh. Betina, Lauritz.com

Du kan trygt handle hos Lauritz.com

Jeg har nu i flere år købt varer hos Lauritz.com og senest også solgt varer - det fungerer perfekt, både via mail og ved personligt fremmøde - jeg vil fortsætte med at handle her :)

Hej Joan.
Tusind tak for anmeldelsen. :)

Den største JOKE

Deres personale i Kokkedal/Hørsholm afdelingen, vurder ikke varen men kigger på hvad det er blevet solgt for på andre sider. Fik to Børge Mogensen stole med original betræk vurderet til 300 kr stykket. Kendte så nogle oppe i Helsingør afdelingen der vurderede den rigtigt til i omegnen af 3.000 kr hvilke de også blev solgt for.

Kan varmt anbefale Lauritz i Helsingør vurdere godt og får varen solgt.

Lauritz.com Details

Visit Lauritz.com