Lauritz.com reviews

Lauritz.com reviews

6.3

Pas på mangelfulde beskrivelser af varen på Lauritz - for du betaler selv fragten når du lader varen gå retur

Pas på beskrivelserne af varerne på Lauritz
Netauktionen viser fire ens totalbilleder af et bord, der ikke bærer præg af slid. Der er ingen nærbilleder. I teksten står intet om, at bordet er præget af brugsspor eller slid.
Den 18. december 2013 får jeg hammerslag og d. 2. januar 2014 modtager jeg det med fragtmanden. Det viser sig nu at bordpladen er totalt nedslidt og har dybe ridser. Fragtmanden tager bordet med tilbage. Fragt 700 kr. i alt. Herefter skriver jeg til Lauritz, at jeg ikke finder det rimeligt, at skulle betale fragten, eftersom deres beskrivelse af bordet ikke havde ret noget med virkeligheden at gøre. Men der er ikke noget at gøre. Det er almindelig fortrydelse!
D. 21.1 skriver jeg til hovedkontoret og beder om direktøren Mette Rodes e-mail adr. Den kan jeg ikke få. Jeg kan sende en mail til kontoret med att. til hende, hvilket jeg gør samme dag. Vi skriver nu d. 3.marts og jeg har stadig intet hørt. Jeg fik beløbet retur d. 11.2 dvs. efter 5 uger!
Direktøren kan man ikke finde nogen steder. Hun er gået i flyverskjul. End ikke på LinkedIn optræder hun.
Det taler for sig selv.

Hej Karin.
Tak for anmeldelsen. Hvis der er tale om en reklamation dækker vi altid alle udgifter til transport. Nu har jeg ikke set det pågældende bord, men hvis varens stand afviger væsentligt fra hvad man kan forvente af almindeligt brugsslid (når der er tale om brugte varer) - og det ikke er nævnt i varebeskrivelsen, så vil du have basis for en reklamation.

Vi ser desværre ind imellem tilfælde, hvor varebeskrivelser lader noget tilbage at ønske, og det skal selvfølgelig ikke ligge vores kunder til last. Hvis bordet har dybe ridser som ikke er beskrevet, vil det fx være muligt at reklamere over. Husk dog også, at skader på en vare kan opstå under transporten, og her vil det fx være en reklamation transportfirmaet skal håndtere.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Man kan ikke stole på Lauritz App'en og dens kvitteringer.

Et minut før auktionen sluttede gik Lauritz.com's server ned. Det kan selvfølgelig ske, men jeg fik et par minutter senere kvittering i Lauritz iPhone app for at jeg havde købt 6 stole, med beløb osv.
Så er det ret surt dagen efter at finde ud af at Lauritz har ombestemt sig og forlænget auktionen med 24 timer. 20 timer efter auktionen burde være slut melder en ny byder sig så på banen (læg mærke til det ikke er i de sidste par minutter inden auktionsstop, og han ender så med at få det (måske?) endelige hammerslag.
Jeg forstår Lauritz kan forlænge en auktion ved servernedbrud, men så bør de ikke sende købs kvittering det er simpelthen for langt ude. Jeg er skuffet, jeg troede det var en bindende kvittering, men nej Lauritz kan åbenbart gøre præcis hvad de har lyst til, gad vide om det samme gælder den anden vej, det tror jeg ikke.

Hej Lars.
Tak for anmeldelsen. I mandags oplevede vi desværre et nedbrud på hjemmesiden af ca. 2 timers varighed, og derfor valgte vi, for at tilgodese både bydere og sælgere, at forlænge de berørte auktioner med 24 timer. I forbindelse med nedbruddet er der sendt mails ud til alle berørte bydere og sælgere, netop for at sikre, at alle blev orienteret. Jeg har tjekket distributionslisten, og kan se at også du har fået tilsendt en mail omkring dette på den mailadresse, du har opgivet på din kundeprofil.

Jeg kan også se, at du har budt på stolene flere gange i løbet af den forlængede periode, og at dit maxbud blev nået lige inden auktionens udløb, hvor den endelige vinder bød over og vandt auktionen. Jeg kan godt forstå, du er ærgerlig over at gå glip af det, der ville have været en god handel med et hammerslag langt under vurderingsprisen, men interessen for stolene var ret høj, og der var flere bydere, der fik mulighed for at byde i den forlængede periode. Havde vi sluttet auktionen midt i et nedbrud, ville vi have haft en håndfuld skuffede bydere, der ikke kunne byde - og også en skuffet sælger, der ikke havde fået den rigtige pris for varen. Derfor mener vi også, at det mest retfærdige at gøre i sådan en situation er, at forlænge auktionerne.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Bredt sortiment, god service og godt koncept

Jeg har handlet med lauritz.com i over 20 handler efterhånden vil jeg tro, og jeg har kun haft positive oplevelser. Hvis jeg ikke kan nå at hente en vare inden for de 3 dage er de altid søde at notere at jeg kommer hurtigst muligt, og da jeg fortrød et køb da jeg indså jeg ikke kunne have den i bilen alligevel, var der ingen problemer i at jeg benyttede mig af fortrydelsesretten. Jeg skal helt sikkert shoppe flere spændende ting hos dem.

Hej Amalie.
Tusind tak for anmeldelsen og fordi du tog dig tid til at anmelde os. Hvor er det dejligt at høre om dine mange gode oplevelser.

Advarsel mod at byde på Grandhotel Lienz

Blot for at advare andre.
I lørdags var jeg i den "heldige" situation at vinde en aktion på hotel på Grandhotel Lienz, rejsetidsrum var angivet for 10.04 - 31.10 2014. Havde checket hotellet hjemmeside at der var ledige værelser i ugerne 30, 31 og 32. Så langt så godt.
Søndag formiddag sendte jeg en forespørgsel på ophold fra tirsdag 22.07 til fredag 25.07. Men fik svar tilbage at de kun kunne tilbyde værelser i perioden 10.04 - 31.05 og
15.09 - 31.10. De skrev at alle værelse tildelt Lauritz var brugti de andre tider.
Nu er det vel ikke Lauritz.com som reservere værelse, men er kun en formidler. Min eneste konklusion er at hotel udbyder disse værelse og presser folk til deres "dårlige" perioder eller måske kan man ikke benytte opholdet, for så er det penge lige ned i lommen.
Måske er det lidt uretfærdig at give Lauritz.com en stjerne, men det var gennem dem jeg købte opholdet, som jeg sandsynligvis ikke kan bruge til noget.

Hilsen Sten

Hej Sten.
Tak for anmeldelsen. Jeg kan godt forstå du er skuffet, hvis du havde sat næsen op efter frit valg i den oplyste periode. Sælger af den pågældende auktion er dog ikke selve hotellet - det er en rejsearrangør, der har et begrænset antal afgange i den oplyste periode - og det er også derfor der i varebeskrivelsen står, at opholdet, herunder dato for booking, skal aftales direkte med arrangøren. Aftalen indgås afhængig af ledige pladser, og her gælder først til mølle princippet, hvor sommerferiepladserne naturligt nok vil være dem, der bliver booket først.

Jeg håber dog, at du finder en dato du kan bruge i stedet - og alternativt er du også velkommen til at gensælge varen på Lauritz.com. Det kan jo være der er en anden, der kan bruge nogle af de andre ledige tider.

god service

købte fra et pr år siden en sofa på lauritz hvor der var nævnt at den havede skader, dog da jeg så skaderne efter jeg købte den, var skaderne så voldsomme at den nok kun var til skrot, men lauritz var meget forstående og kunne også ved nærmere gennemgang se at den nok var for skadet, jeg fik mine penge retur uden problemer :-)

Hej Benno.
Mange tak for anmeldelsen. Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse omkring returneringen.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Dårlig kommunikation og for lang ventetid.

Min mand og jeg stod og skulle sælge nogle smykker og et jagtgevær via Lauritz i Herlev. Alle varene blev solgt, så det var jo rart.
Vi fik derefter at vide at der kunne gå op til 40 dage fra varen er solgt, til at vi havde pengene på vores konto. Jeg synes det er meget længe at vente. Hvorfor pokker skal pengene muligvis tilbageholdes så længe ? Vi håbede selvfølgelig på at vi ikke var uheldige at der ville gå alle 40 dage. Men det gjorde der. Præcis 40 dage fra begge smykke aktioner var afsluttet og det så ud til at være det samme med jagtgeværet, som vi på det tidspunkt stadig ventede at få vores penge for.
Så nej, efter vores oplevelse vil der ikke kunne gå op til 40 dage, der VIL gå 40 dage.

Da de 40 dage så var gået ang. jagtgeværet og vi endnu ikke havde fået pengene, blev vi godt irriteret. Det var endda lige op til jul og med tvillinger på vej, så de mange tusinde kroner ville klart kunne lune. Vi valgte at vise lide mere tålmodighed, men efter 52 dage var gået fra aktionen sluttede og vi endnu ikke havde fået pengene, blev jeg tosset og skrev til Lauritz. Jeg fik at vide at pengene var gået til udbetaling 24.12.13 (d.v.s 43 dage efter aktionen var afsluttet). Det kunne jeg selvfølgelig ikke bekræftige. Lidt tid senere fik jeg en mail hvori der stod:

Jeg beklager meget den forsinkede udbetaling. Beløbet er overført idag, d. 02.01.14 og bør derfor være på din konto senest mandag.

Hav en god dag

Jo tak, men hvad er der lige sket..? og hvorfor skulle jeg skrive og brokke mig, før der kom skub i sagerne. De burde da havde vidst at der var sket en fejl. Er det sådan noget med: går den, så går den...eller ? Hvis man som forbruger ikke betaler sine regninger til tiden, så skal vi sgu nok få rykkergebyr, bøder og lign. Men virksomheder skal bare have lov til at tilbage kundernes penge og suge renter fra dem, uden at det skal koste dem noget som helst ? Synes det er groft og vi har ikke tænkt os at benytte Lauritz igen..

Dårlig kommunikation og for lang ventetid.

Hav en god dag

Hej Carina.
Tak for anmeldelsen. Det er korrekt, at der går 40 dage inden udbetaling af en vare, og det gør der fordi vi bliver nødt til at tage højde for købers eventuelle fortrydelsesret. Vi har kunder i hele verden, og derfor kan der godt gå meget lang tid inden en eventuel fortrydelsesretperiode er overstået. Når du sætter en vare til salg på Lauritz.com står der helt specifikt: "Udbetaling fra Lauritz.coms konto til sælger sker 40 dage efter endt auktion eller første hverdag herefter, forudsat at køber og sælger har opfyldt deres forpligtelser." Så der er altid en 'buffer' på 40 dage, og ingen salg kommer til udbetaling før de 40 dage, da det er automatisk sat op på den måde.

Udbetalingen for jagtgeværet skulle ganske rigtigt falde den 24/12, men da denne dag ikke er en hverdag, blev udbetalingen skubbet til førstkommende hverdag, hvilket skulle have været den 27/12. Pga. julen blev udbetalingen dog forsinket i bogholderiet, og derfor kom pengene først til udbetaling den 2/1. Det er selvfølgelig ærgerligt, at det skete, og det kan jeg kun beklage.

Lauritz sælger falske smagrader

Jeg har købt et halssmykke samt en ring på auktion.

Smykkerne var med ialt 4 store smagrader, men en undersøgelse har efterfølgende vist at "smagraderne" er uægte og består af 2 sammenlimede sten af anden oprindelse. Jeg har bedt om at få pengene samt udgifter til gemmolog retur - indtil videre uden held - Lauritz siger jeg kan sende smykkerne retur til Hamborg kontoret og så (først der åbenbart) vil de spørge sælger om han vil tage dem retur. Men jeg vil ikke sende smykkerne retur før jeg har en skriftlig accept på at få refunderet.

Sagen er nu anmeldt til forbrugerklagenævnet.

lige en opfølgning: Jeg har nu efter at [navn fjernet] har svaret mig, kontaktet Lauritz i Herlev.
Jeg kan ikke få lov at tale med [navn fjernet], derimod har jeg talt med en [navn fjernet] som ikke vil oplyse sit efternavn. Han siger at jeg skal sende smykkerne til Hamburg. Lauritz i Herlev (altså også [navn fjernet]) vil ikke modtage dem eller have noget med sagen at gøre. Altså vil jeg sidde tilbage uden smykker eller noget og kan bare afvente (iflg. andre anmeldelser i årevis se længere nede) om/hvis Lauritz's afdeling i Hamburg gør noget ved sagen. Dermed ser jeg [navn fjernet] venlige svar som ubrugligt og bare for at lade som om Lauritz er villige til at gøre noget ved sagen. Jeg har tilbudt at give dem mit tlf så [navn fjernet] kan ringe til mig, det vil de heller ikke modtage. Jeg vil gerne køre til Herlev og aflevere smykker og dokumentation, men det vil Lauritz altså ikke.

Hvad betyder så: "Som kunde er dit mellemværende med Lauritz.com" ??
når hovedkontoret ikke vil have med sagen at gøre.

Afslutning: Efter at Forbrugerklagenævnet tog fat i Lauritz kom der omgående skred i sagen. Men den så igen ud til at gå i hårdknude indtil en (man må vist ikke nævne navne her) bestemt person personligt tog sig af sagen. Jeg har nu endelig fået alle mine penge retur og mine udgifter refunderet.

Hej Lis.
Tak for anmeldelsen. Hvis varen ikke lever op til varebeskrivelsen er det en klokkeklar reklamation, og her vil du få alle dine penge tilbage inkl. gebyrer og udgifter til porto. Det forudsætter dog, at du returnerer varen, så vi kan se om der er sket en fejl.

Som kunde er dit mellemværende med Lauritz.com, og ikke sælger, så du skal ikke vente på at vi evt. taler med sælger. Lever varen ikke op til beskrivelsen, så får du dine penge tilbage med det samme - og så er det vores 'hovedpine' at tale med sælger efterfølgende. Du kan dog ikke få en skriftlig accept på at få pengene refunderet, før vi har fået lov til at besigtige smykkerne. Det vil Forbrugerklagenævnet også bede dig om at gøre, da de ikke kan dømme i en sag, hvor du ikke tilbageleverer varen.

Opdateret:
Hej Lis.
Når du reklamerer over en vare, skal den returneres til det auktionshus hvor den er købt. Lauritz.com i Hamborg vil meget gerne se på sagen, men det kræver jo at du sender varen tilbage til dem. Vi har slet ingen varer på hovedkontoret, og derfor kan du ikke returnere varen hertil. Der er heller ingen eksperter til at besigtige varen på hovedkontoret, og selvom vi nok ville kunne besøge auktionshuset der ligger lige ved siden af os (Herlev), så kan de heller ikke behandle en reklamation for en anden filial. Jeg synes du skal give Hamborg en chance for at se på varen, og få rettet op på en eventuel fejl.

Dårligste oplevelse nogensinde.

Jeg har efterhånden kun haft dårlige oplevelser med Lauritz.com den seneste oplevelse er dog den der har gjort at jeg aldrig vil handle der mere og kan ikke anbefale Lauritz til nogle.
Denne gang køber jeg en lampe hos Odense afdelingen, jeg kommer hjem med den og sætter den op og finder ud af at lampen ikke lyser. Jeg vælger at sætte en ny fatning i så nu virker lampen. MEN nu ser jeg at lyset falder mærkeligt ved nogle af bladene på lampen. Jeg tager topskærmen af og kigger ned i lampen og ser af nogle af bladene på lampen er blevet lavet og samlet med u originale splitter til montering. Dette stod IKKE i varebeskrivelsen at lampen var blevet repareret! Jeg ringer derfor til afdelingen og forklare dem situationen, men det eneste de har at sige til sagen er at ``den må jeg selv have tabt og lavet igen så`` ? så den afviste de som en reklamation. Damen i Odense siger også at hvis skaden havde været der inden auktionen ville de have set det. SÅ er da bare meget mærkeligt at man kan tage over at få vurderet lampen ved dem nogle uger efter, og få den vurderet UDEN at de nærmest kigger på lampen? Så nu var jeg nødsaget til at sælge lampen igen med et tab på 5300 kr. så kan ikke anbefale nogle at handle der. Det er utroligt at de ikke vil være der for deres kunder efter at de har været i tv flere gange.

Hej Henrik.
Tak for anmeldelsen. Jeg er ked af at høre at du ikke er helt tilfreds, men når du ikke længere har varen i din besiddelse er det jo svært at behandle en reklamation. Hvis du køber en vare, der viser sig at være defekt, så er det blot at returnere den med det samme - så vil du selvfølgelig få hele varens pris, alle gebyrer og alle transportomkostninger refunderet.

I tilfældet her fik du hammerslag på 19.000 på lampen og efterfølgende købte du en ny fatning, og begyndte at reparere lampen selv - og derfor bevæger du dig ud i en gråzone, hvor det kan være svært at afgøre lampens forfatning før/efter salget. Derfor var Odense også nødsaget til at afvise reklamationen, og jeg bliver nødt til at understrege, at man aldrig selv skal begynde at udbedre eventuelle skader/defekter - for det har betydning for om der kan reklameres over den efterfølgende. En lampe med defekt fatning (der ikke er angivet som sådan i varebeskrivelsen) er en klokkeklar reklamationsgrund, så du skulle være kommet med varen allerede her.

Nu kan der muligvis argumenteres for om reparationerne indeni lampen kunne udgøre en mangel, og derfor burde Odense selvfølgelig have taget lampen ind til besigtigelse i stedet for blot at afvise reklamationen. Havde du været i besiddelse af lampen nu, ville vi meget gerne have undersøgt den nærmere - men du vælger i stedet at indlevere lampen i Kolding auktionshus, hvor den efterfølgende sælges for et hammerslag på 20.000. Hvorvidt der er et issue med splitterne indeni lampen, kan vi derfor ikke afgøre nu, og derfor strander sagen her.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Ville købe vare, men falsk varebetegnelse

Sad og kikkede på en Finn Juhl sofa som var til salg i DK. Jeg var da i Norge (Lauritz.no), og syntes den ville jeg give et bud på. Da jeg så loggede ind og ville give et bud, forandrede teksten sig til Dansk møbelproducent på den danske side (Lauritz.dk), og Finn Juhl var slet ikke nevnt. Dette undrede jeg mig over, og kontaktede også Lauritz. Efterfølgende har der vøret masser af sager med falske vare som i dette tilfælde. Købte også Montana, som nyt! Da vi skulle hente det var det meget ridset. Fik dog penge tilbage, Montana elementerne blev sat til salg igen stadig som nyt!

Vurderingsprisen der styrtdykkede sammen med kundeplejen...

Jeg købte den 25. november et halssmykke til min kæreste, som hun skulle have i julegave. Jeg var glad for købet, da jeg fik smykket til en del under vurderingsprisen (jeg gav 250 excl. gebyrer, vurdering lød på 1000 excl. gebyrer), og der var således råd til lidt ekstra gaver til både kæresten og resten af familien.

Desværre faldt smykket ikke i fruens smag, så jeg tænker, at jeg så vil sætte smykket på auktion hos Lauritz.com igen, da fortrydelsesfristen på daværende tidspunkt er overskredet, men...

Jeg skriver til Lauritz.com den 3. januar, med den originale billedtekst, samt de samme billeder som var på annoncen, og tænkte, at så kunne de jo bare gentage den oprindelige auktion igen, så ville jeg få mine penge igen, og de ville tjene salær én gang til, en i min verden god deal for begge parter?

Den 6. januar svarer Lene fra Lauritz.com, (og det er her jeg retter min kritik):

Dit vedhæng vil ikke kunne indbringe kr. 800,- ved salg på auktion - så desværre er det ikke en vare som jeg kan sætte på gensalg.

Jeg kan se at smykket har fået hammerslag på Skr 300,- Dermed kan jeg heller ikke forvente at det ved en ny auktion får et meget højere hammerslag. Vores minimums vurdering for at tage en vare på auktion er kr. 800,- Det er mit grundlag for vurderingen.

En vurderingspris og et hammerslag kan desværre være langt fra hinanden. På auktion er det umuligt at vide hvor hammerslaget ender i forhold til vurderingen. Man får det som byderne/køberne vil betale

Dette er hvad Lauritz.com selv skriver om en standardvurdering:

Forventet hammerslag (Standard vurderingsmetode)
Dette er standard vurderingsmetoden hos Lauritz.com, der benyttes for alle varer, der ikke er mærket med logoet 'Nyproduceret vare'. Vurderingen svarer til den pris, som Lauritz.com forventer, at varen vil opnå, baseret på vores erfaring med tidligere salg af samme type vare. Vurdering er ikke en eksakt videnskab, men en indikation. I sidste ende er det altid køberne, der bestemmer prisen, og den fluktuerer. Det betyder at visse hammerslag vil falde højere eller lavere end vurderingen.

Nå, men jeg svarer, at jeg ikke forstår, hvordan en vurdering på mindre end 1½ måned kan styrtdykke med 66%, da jeg I så fald må mene, at der foreligger en fejlvurdering fra lauritz.com, og at det virker ret uldent?

Jeg får aldrig svar svar på ovenstående spørgsmål, så jeg antager at smykket måske reelt ikke er mere værd, og går til en guldsmed i byen, som vurderer mit halssmykke til... 1000 kr. I reel værdi.
Jeg bliver dog samtidig gjort opmærksom på, at smykkebeskrivelsen i den oprindelige annonce, ikke helt svarer til virkeligheden, da diamanterne i mit smykke ikke er rosenslebne, som annoncen oprindelig beskrev, men derimod ubehandlede, dvs. med en reelt lavere værdi en rosenslebne (dette anede jeg jo ikke, men rart at vide).

Ergo er der både tale om falsk varebetegnelse fra lauritz.com, og samtidig en fejlvurdering enten efter, eller før mit køb.

Hej Jakob.
Tak for anmeldelsen. Du fik den 25/11 hammerslag på vedhænget i auktionshuset i Malmø, hvor vurderingen var 1.200 svenske kroner - og hammerslaget 300 svenske. Altså umiddelbart et fordelagtigt hammerslag for dig.

Da din kæreste så ikke bliver glad for gaven, vælger du at indlevere smykket i Næstved auktionshus, som efter at have inspiceret varen og den historik der forelægger på salg af lignende varer - afviser at smykket kan nå op 800 kroner, som er det minimum vi har sat for varer vi sætter til salg på Lauritz.com.

Jeg kan godt forstå du undrer dig, men dit eget køb af varen til det billige hammerslag underbygger jo faktisk Næstveds argument, i det der ikke er grund til at antage at hammerslaget vil komme betydeligt højere op end det du selv gav. Med et minimumsalær på 250 kroner vil et hammerslag på 300 kroner ikke gøre de fleste sælgere glade, og derfor synes vi det er mest reelt at afvise sådanne varer.

Mht. den oprindelige vurdering, så lader den jo til at være i orden, jf. også den bekræftelse du fik fra en guldsmed. Dog vil jeg lige tilføje, at diamanterne i smykket er slebne - ubehandlede diamanter har en helt anden overflade, men hvis der fx er tale om single cut slibning, så er det selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt at diamanterne har fået en anden betegnelse.

Jeg har talt med auktionshuset i Malmø, og de har formentlig også allerede kontaktet dig. De vil selvfølgelig gerne undersøge om varebeskrivelsen er i orden, og såfremt du insisterer, også gerne sætte varen til salg igen. Du skal dog være opmærksom på, at forventningen til hammerslaget nødvendigvis må være i omegnen af det beløb du selv gav.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Uacceptabel lang og manglende tilbagebetalingsret

Som mange andre returnerede vi vores Eames gyngestol grundet forfalsket skal og stel. Vi returnerede til Århus d. 14 dec 2013 og fik kvittering med hjem med Info om at pengene ville blive indbetalt 3 dage efter. Efter nu at have rykket for betaling 6 gange er betalinger fortsat ikke returneret og vi i dag d. 8 januar 2014. Ved hver henvendelse får man besked om at der beløbet er på vej og der kun går et par dage.

Efter fortsat ikke at have modtaget betalingen har jeg mistet alt respekt for aktionshuset og kan ikke anbefale nogle at handle her for man aldrig vide hvor man modtager sin betaling. Ingen af deres tilbagemeldningen ved henvendelse har holdt stik og man får altid samme smøre med at betaling er på vej. Forstår ikke man som stort internationalt auktionshus kan være tilfreds med denne manglende service.

Peter

Hej Peter.
Tak for anmeldelsen. Det er selvfølgelig ærgerligt, at tilbagebetalingen tog lidt længere tid - for det er naturligvis ikke meningen. Du har købt stolene helt tilbage i 2005, og dengang brugte vi et andet økonomisystem, hvilket betyder at refusioner fra dengang ikke bare er 'et tryk på en knap' som det ellers er normalt.

Derfor skulle der oprettes en manuel udbetaling, og denne blev forsinket gr. de mange helligdage hen over jul og nytår. Jeg kan dog se, at beløbet blev udbetalt i går, så du har allerede pengene på kontoen.

Super, effektiv service

Købte sølvbestik til 12 personer. Fik det leveret straks efter betaling i bedre stand end vi kunne have håbet på.

Hej Jeanette.
Tusind tak for den fine anmeldelse, og fordi du tog dig tid til at dele din gode oplevelse.

High-end and great deals

I have recently won an auction from Lauritz.com in antwerp.
The service and quality of the items they have in their auction house just beats them all.
Thanks for a good experience.

Hi wouters123.
Thank you so much for the excellent review. I'll be sure to forward your praise to the auction house in Belgium.

Kind regards Betina, Lauritz.com

Handelshus eller auktionshus???

Konceptet er udmærket i sin udformning, men er auktionsprincippet er i den senere tid drejet mere i retning af, at Lauritz er blevet et forum, hvor opkøbere udbyder deres ting til slag for en mindstepris - er der så nogen, som vil give mere end mindsteprisen, ja så er det selvfølgeligt fint for sælgeren.

Der er meget forskel på de forskellige auktions/varehus i Lauritz-konceptet. Handel bygger jo i bund og grund på tillid sælger og køber imellem og varebeskrivelser er
ikke lige pålidelige fra hus til hus i koncernen.

Foreløbigt har jeg personligt fravalgt at handle i 2 huse, da jeg ikke har tillid til husene længere. Mit firma skal jo leve af de ting jeg køber hos Lauritz og derfor forventer jeg jo, at de ting jeg køber rent faktisk svarer til den beskrivelse de er opført med.

Hej Frederik.
Tak for anmeldelsen. Vi er altid meget opmærksomme på at varebeskrivelser bliver så nøjagtige som overhovedet muligt - for er der uoverensstemmelse mellem beskrivelse og vare, vil du som kunde jo have basis for en reklamation. Hvis du har konkrete tilfælde vil jeg gerne undersøge det nærmere?

Du skriver at du handler i forbindelse med dit firma, og så skal du jo registreres som professionel handlende, så vi overholder momslovgivningen. Det er nu registreret på din profil, og du skal oplyse momsnummer næste gang du sætter noget til salg.

elendig vare

har købt 20 luksus håndklæder fra ceops Collection inden vi bruger dem vasker vi dem hvilket resultere i at de fleste spragler i siderne. da jeg ringer til Lauritz og fortæller dem det,var det tydeligt at høre at det var en reklamation der ofte forekom?
personen jeg snakkede med virkede behagelig og sagde at vi stadig kunne nå at komme ned og få pengene retur, dette gør vi så.
undre mig at Lauritz gider at sælge nye vare til så høj en vurderings pris 3500.-kr da det man køber virker som anden sortering og ikke i nærheden af prisen.
har prøvet det samme med vin hvor jeg efterfølgende fandt ud af at vurderings prisen var sat efter man købte 1 flaske og ikke flere så den reelle pris var væsentlig lavere.
til sidst mangler jeg stadig at få et gavekort fra støt cancer salget har ventet i over 14 dage håber da at pengene er gået til formålet og jeg får mit gavekort.
så når i skal handle hos Lauritz skal i tjekke den reelle pris og stadig tænke jer godt om.
hilsen david hansen
tak for svaret Betina.
det var nu også vinen der var vurderet efter stk. pris og ikke hvis man købte flere men fred være med det vi må jo bare lære at Google varen før vi byder på dem!
og jeg har med stor fornøjelse ENDELIG fået mine cirkus biletter kun 1 måned for sent så der røg denne julegave!
og ja man kan brug sin fortrydelses ret hvilket jeg gjorde men ville da hellere have at de vare man køber er i orden men hvordan i driver en virksomhed er jo op til jer
Hilsen David

Hej David.
Tak for anmeldelsen. Hvis en vare ikke lever op til beskrivelsen eller på anden vis er defekt er det jo blot at reklamere over den, sådan som du også har gjort. At en vare trevler efter vask kan jo være svær at forudse inden den har været i nærheden af en vaskemaskine, men uanset hvad så er du som køber sikret af din reklamationsret, hvis uheldet er ude.

Sættet på de 20 håndklæder du købte for 1.000 kr. + gebyrer var vurderet til 3.500, hvilket ligger en smule under KEOPS Collections egne priser. På deres hjemmeside kan du finde sættet til 4.200, og køber du håndklæderne enkeltvis repræsenterer de en værdi på 4.630 kroner. Derfor synes jeg egentlig ikke vurderingen er skæv, men som altid for auktioner, så vil hammerslagsprisen afspejle købernes interesse, og derfor kan du ofte gøre en god handel på auktion.

Mvh. Betina, Lauritz.com

Købt et ur på Lauritz.com fra deres afdeling i Antwerpen. Koresponderede mange gange med dem og fik hver gang hurtigt og høfligt svar. Absolut god service.

Hej Vagn.
Mange tak for anmeldelsen, og din ros til auktionshuset i Antwerpen.

God Service

Bought a piece of jewelry in the weekend, which I want to give my girlfriend Wednesday Lauritz only sends Tuesday and Thursday, but the sweet female ekspedien made ​​sure, that it was sent Monday, which they usually do not.

That is good service!

Hi Morten,
Thank you so much for the excellent review. I'm very happy to hear about your pleasant experience with the auction house in Hamburg, and will let them know about it straight away.

Kind regards Betina, Lauritz.com

Dejlig og upåklagelig service.

Bød på en Markis DeLuxe Klarinet, betalte og 3 hverdage efter sendte de den fra firmaet og ankom dagen efter. Det kunne jo ikke være bedre, tak for MEGET god service.

Hej Anitse.
Mange tak for anmeldelsen. Vi er glade for at vi kunne leve op til dine forventninger.

Nem internetauktion

Mange auktioner, men nogen gange passer beskrivelserne ikke.
Dette kan både være en fordel og ulemper som kunde, da man både kan lave gode og dårlige handler.

Hej Ulrik.
Mange tak for anmeldelsen.

Lauritz.com Details

Visit Lauritz.com