Lavpriskoekken reviewed by

Forkert opfattelse af købeloven og dårlig service!

Jeg har købt et Siemens køleskab model ks36VAI41 d.25-11-13 og kontakter lavpriskøkken d.29 for at melde, at køleskabet larmer mere end jeg kan acceptere.
Der står i produktbladet på lavpriskoekken.dk, at køleskabet afgiver 38 Db og jeg måler det til 48 Db.

Larmen er et problem for mig, da soveværelset ikke ligger langt fra køkkenet.

Jeg får en besked fra lavpriskoekken om, at jeg selv skal tage kontakt til Siemens for at få en tekniker ud. Det undrer jeg mig over og ringer derfor igen mandag og får igen bekræftet, at jeg selv skal aftale med Siemens.

Jeg ringer til Siemens og der kommer en tekniker tirsdag morgen og skifter den larmende ventilator med en ny. Problemer er, at den nye ventilator larmer præcis lige så meget. Jeg ringer derfor til lavpriskøkken igen for at få køleskabet ombyttet med et andet, men får besked om at jeg skal kontakte Siemens igen.

Medarbejderen i kundeservice fortæller mig, at som butik har de 3 forsøg på at udbedre fejlen – en påstand som både taenk.dk(se link nederst) og forbrugerklagenævnet afviser. Læs punkt 1-4 i linket.

De 3 forsøg gør sig gældende ved teknisk svære fejl – f.eks. en computer som fryser hvor det er svært at finde fejlen.

Fejlen i mit køleskab er ikke svær at finde – det er en ventilator som larmer mere end den burde. Derfor har de kun et forsøg.

Jeg har bedt lavpriskoekken.dk om at sende mig en mail hvor de bekræfter, at de vil bruge 3 forsøg på at udbedre fejlen før de ombytter køleskabet. Det vil sige, at teknikeren skal komme herud til mig og skifte ventilatoren tre gange før lavpriskoekken.dk vil ombytte køleskabet. Spild af min tid, spild af Siemens tid og spild af kræfter.

Jeg venter stadig på mail fra lavpriskoekken.dk. Jeg bad også kundeservicemedarbejderen om, at jeg måtte tale med hendes chef. Hun fik mit nummer og sagde, at hendes chef ville kontakte mig. Det venter jeg også på.

Lavpriskoekken
    TrustScore 9 / 10
    5,890 Reviews

Reply from Lavpriskoekken

Hej Bo.

Tak for din anmeldelse. Grunden til at vi henviser til Siemens service, er at de har et set-up til at booke aftaler med privat kunder og har åben 24 timer i døgnet. Det giver bla. mulighed for at aftale tid direkte med dem.

Jeg kan sagten se at det ikke giver mening bare at skifte ventilatoren gang på gang, hvis ikke det løser problemet.

Jeg skal sørge for at du bliver kontaktet hurtigst muligt, så der kan findes en løsning

Jesper
    www.lavpriskoekken.dk