LEGOLAND reviews

LEGOLAND reviews

4.6

En rigtig god park.

Legoland er et rigtig godt sted for et hvert legebarn. de har masere af gode forlystelser og nogle rigtig flotte ting at kigge på. og der er masere af muligheder for selv at bygge med lego også. den eneste grund til at den ikke får 5 stjerner er prisen. en børne billet koster 279kr.. og en almindelig billet til fårup sommerland koster 240 i den dyrer periode,, man spare 60 kr på en voksen billet ved at tage i fårum sommerland.. og SÅ meget bedre syntes jeg ikke legoland er.. derfor får den kun 4 stjerner.. :)

Optrækkeri på højt plan

Familie dag i Legoland, jeg havde inviteret familien i Legoland og hold da op hvilken overaskelse. 50 kr. pr. bil for parkering, 3 biler. 60 kr. for at låne en vogn, dog får man 10 kr tilbage ved aflev. dette oveni 6 voksenbilletter og to børnebilletter. så langt så godt, vi kunne også låne et ska,b men hov der skulle man give 20 kr. og det er fint men, hov man kan ikke hente noget fra skabet og så lukke det igen uden at skulle give nye 20 kr. det er bare ikke service for sine kunder. Regnvejret kunne Legoland ikke gøre for men her er der også tænkt økonomi for 40 kr. for et regnslag x 6 og så kun 30kr for dem til børn altså 300,. oveni. nå men så var økonomien på plads så var det bare igang i den flotte park, for det er den og mange flotte nye tiltag, ære og respekt for det men hov hvad er det der Ekspress for noget nåå jo hvis man lige vil betale 229,.pr. barn, mere for at komme i en kø for sig selv eller sammen med de andre der også vil give de ekstra penge for at springe køen over, det er det mest usmagelige vi har oplevet, føj føj. jeg vil sige at jeg aldrig mere invitere min familie i Legoland, så hellere mange andre steder, men det slog hovedet på sømmet at det hele drejer sig om at få så mange penge ud af folk som muligt og så oveni hatten lige lave rig og fattig køer, så føler alle sig velkomne i danmarks helt eget legoeventyr. I burde skamme jer. Hilsen Torben og familie.

De lukker bare for mange ind

Parken er på ingen måde gearet til de mængder som de lukker ind. Selv ikke engang når man køber fast-track er ventetiden rimelig.

altid rent og hyggeligt. Dog ret dyrt.

Vi har lige været i legoland og som altid var der dejlig rent og hyggeligt. Vi havde hund med og fik en lille folder om der var vand forskelligesteder. Det vand var så knapt så lækkert men det var så det jeg havde selv taget vand med alligevel. Vi spiste der også og der ved jeg så ikke rigtig hvor jeg skal begynde. Vi fik bøffer der var ikke meget kød på dem det var mest sener og fedt. Jeg stod i kø for at købe en hot dog til et af børnene der var vel ca 5 mennesker foran mig. Det tog mig længer tid at få en hot dog end det tog at lave 2 bøffer og en børne ret. Der burde klart kunne findes et bedre system end det de havde der med 3 forskellige slags mad burde det ikke tage over 30 min at komme igennem 5 mennesker.
Jeg ved ikke havd jeg havde ventet for jeg tror aldrig jeg har fået mad der hvor jeg har syntes det var en rigtig god oplevelse.
Maden til side så synes jeg altid det er rigtig hyggeligt der, og det gjorde det ikke dårligere vi var der en mandag hvor der ikke var mange andre mennesker så ungerne fløj bare gennem forlystelser hvilket bare gjorde det endnu bedre :)
Puls selv om man synes det er dyrt så kommer man jo gerne igen for trods alt så er det bare en rigtig dejlig park at være i, jeg vil klart hellere i Legoland i tivoli.

Super ophold

Vi var sidste sommer på en forlænget weekend på hotel legoland med to små børn. Super ophold med sødt personale der altid var kalr til at hjælpe, dejlige værelser og super omgivelser. Overvejer klart igen at tage et ophold på hotellet - kan klart anbefales.

Altid sjovt

Legeland bliver ved med at være lige hyggelig og fascinerende! :-)

Paradis for børn

Var i Legoland igår, børnene elskede det!

Danmarks Bedste sommerland

Legoland er Danmarks bedste "sommerland". De fornyer sig hver, de hviler ikke på laurbærbladene. Altid flot og rent, et minus er dog priserne men det koster at drive et super flot LEGOLAND.

Snydt og vildledt

Vildledende markedsføring vedr. køb af sæsonpas og fordele i Legoland Billund.
Vi er en familie på 5 (2 voksne og 3 børn). Vi har netop købt sæson pas til Legoland i Billund og synes det er flot med alle de tilbud vi kan benytte os af fordi vi nu har sæsonpas. Vi er glade for alle de ture til Legoland vi kan se frem til i denne sæson, men vi føler os alligevel vildledt på et punkt. Som en familie på 5 kan det være dyrt at skulle købe mad og drikkevarer i Legoland en hel dag og vi synes det er et godt tilbud de kan give os mht. at børn med sæson pas spiser gratis i visse restauranter i bestemte tidsrum i flg. med en fuldt betalende voksen. Stor er vores overraskelse da også da vi finder ud af at vi (de to voksne) ikke regnes som fuldt betalende voksne. Vi har trods alt betalt kr 575,- pr. pas. Det er kun voksne med en alm. endagsbillet der er fuldt betalende voksen. Vi har søgt på deres hjemmeside og nærlæst vores velkomstbrev, men ingen steder har vi kunnet finde en nøjagtig forklaring på hvad de mener er en fuldt
betalende voksen. Først da vi henvender os pr. mail til Legoland har vi fået forklaringen. Generelt kan vi sige at vi er meget glade for at komme i Legoland og synes godt om deres service, forlystelser osv,
men vi havde ikke ventet pludselig at føle os noget snydt og vildledt.

inspirerende og glad, med få skuffelser.

Vi var afsted den 18. Maj. køen ved indgangen blev hurtigt afviklet, og personalet er alle steder rigtig gode, søde og imødekomne. Til spisning tog vi det nye pizza og pasta sted ved siden af pingvinerne. Det var en skuffelse i madkvalitet. Konceptet er godt og effektivt, men maden sejlede i olie, salatbaren havde udtørret salat, saftevandsautomaten blev ikke efterfyldt, der kom kun vand ud. Restauranten var kun halv fuld indenfor, men alligevel blev der ikke fyldt op i salatbaren. Det er ikke det billede der bliver vist på skiltet. Kan der ikke gives mere sunde alternativer? Det ser sundt ud på skiltet, men det er langtfra oplevelsen.

Danmarks topsommerlande

har kun positive ting at sige om legoland, skal man lede efter nogle ting er det køerne til diverse ting, men det høre med når man kommer i legoland.

Dyrt og dårlig service

Besøgte Legoland i påsken. Selvom der ikke var sindsygt mange mennesker, var det ikke til at komme til at spise. Kan ikke forestille mig hvordan det må være om sommeren. Vi fandt så et sted med en meget dyr buffet (200Kr) og blev lovet at alt på buffeten var der, det var det så bare ikke alligevel, uden at vi fik yderligere at vide om det.

Når man skal ud med sin bil, skal man lige huske at købe P-billet indenfor i Legoland, så man ikke går forgæves ud til sin bil. Det er bare ikke skiltet særligt godt.

Billetterne kunne jeg heller ikke få ved bestilling over nettet. Selvom de prøvede at sende dem flere gange. Problemet var nok min mail adresse, blev der svaret mellem linierne. Sjovt nok har jeg aldrig haft problemer med andre on-line billet butikker. Så vi kom alligevel til at stå i kø, så ku vi jo ligeså godt ha købt billetterne på stedet. Der var tilsyneladende flere andre i køen der havde samme oplevelse.

Skøn forlystelsespark

Gode forlystelser, god service.
Desværre er det blevet alt alt for dyrt de sidste 3 år!! Priserne har taget nogle kæmpe hop hele vejen rundt!!
Havde det ikke været for priserne, ville jeg have givet Legoland 5 stjerner :)

Kanon sted.

Er kommet der hvert år i mange år.. Og det bliver jeg ved med. :)

Fantastisk til børn og barnlige sjæle

For år tilbage både jeg i Billund (nej jeg var ikke ansat i Lego), og selv med Legoland i baghaven var det en fornøjelse at besøge parken adskillige gange i løbet af en sæson.

Der er altid noget nyt at se på, og selv de gamle seværdigheder har deres charme.

Jeg kan varmt anbefale Legoland til både børn og voksne.

kreativt og sjovt men dyrt

Det er sjovt med ungerne nogle år fordi det er så kreativt gennemtænkt.

Det er bare blevet for dyrt, og til den pris står man i kø det meste af dagen. Der er heller ikke kommet det store nye de sidste par år.

Sjovt

Har haft sæsonpas til Legoland 3 år nu og elsker stadig at komme der over, pga alle de sjove forlystelser og forskellige events, og bliver du sulten (det gør du nok) så er det fedt at der er mulighed for at tage sin egen mad med så det ikke bliver så dyrt, men jeg har altid købt maden der ovre og den er bestemt godkendt.

Legoland After Dark

Legoland After Dark
…eller The Dark Side of Legoland.
Siden af Legoland ikke alle kender. Jeg har selv i gennem flere år besøgt Legoland i højsæsonen, og glædet mig over en ellers velsmurt maskine – og har i flere år købt sæsonpas. MEN. Her i Vinterferien beslutter vi os til at tage en tur i Legoland. Jeg booker overnatni ng i LegoVillage, som jeg har gjort det flere gange før – over internettet. Da jeg går ind på deres hjemmeside bliver jeg spurgt om jeg ønsker, at købe dagsbillet eller sæsonpas. Når man kan bestille dagsbillet går man naturligvis ud fra at Legoland også er åben !
På den store dag ankommer vi til LegoVillage, og må skuffende konstaterer, at legoland alligevel ikke var åben. Da jeg nævner, at jeg mener, at det mår være en fejl på hjemmesiden bliver jeg mødt med et dødt blik. Og får at vide, at man ikke kan booke dagsbilletter på nettet uden for sæsonen. For at demonstrerer sin pointe laver receptionisten en fiktiv bestilling på nettet – med resultatet, at bestillingen går igennem!
Jeg forklarer, at jeg syntes det for dårligt og ønsker, at de betragter min henvendelse, som en klage jeg ønsker en tilbagemelding på. Det går hun modvilligt med til.
Jeg genkender kvinden for tidligere år. Jeg bemærkede tidligere dette særligt døde og uengagerede udtryk i ansigtet, men slog det dengang hen midt i forventningens glæde til Legoland.
Måske det var den nye sene der fik mig til, at se tingene mere klart. Vi kommer ind på LegoVillage og der er så tomt, at Tjernobyl må virke som en overbefolket hovedbanegård i sammenligning. Jeg gætter på, at vi er de eneste gæster på hele hotellet – jeg så i hvert fald ikke andre under mit ophold.
Jeg har hørt tale om, at man i det tidligere kommunistiske DDR på deres statsejede hoteller kunne opleve topmålet, af dårlig service og ligegyldig holdning til arbejdet. Jeg har aldrig selv haft glæden af, at besøge mens tid var – men jeg bilder mig ind at forskellen til denne oplevelse ikke har været markant.
Vi tilbringer en del tid foran vor hoveddør. Der er i LegoVillage er en sindrig børnesikring på døren – den kender vi far tidligere år. Men denne har vel været slidt – så efter 5 minutter lykkedes det os at få den op. Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. For nu opdager vi personalet stå og smøger den uden for og kokken spørge om vi vil have mad på hotellet i aften - der er mad fra klokken 1800 og det er en karryret. Det siger vi ja til. Ja det går først senere op for os i hvor skærende kontrast denne ret stod i forhold til den i sæsonen overdådige buffet
Så går vi i LaLandia i stedet for og får trods alt en god oplevelse på trods af den noget svære start. Da vi noget efter kl. 18 kommer til restauranten får vi brysk, at vide; ” det var lige på hængende hår, at i kom !!!”
Jeg siger i alt stilfærdighed, at jeg jo ikke har bestilt bord til nogen bestemt tid og det er jo ikke er et middagsselskab jeg er blevet inviteret til . I fald det var meget vigtigt, at vi kom præcis kl, 1800 dut kunne man da have nævnt det. Nå, men vi får vores mad og spiser den i hast, da vi klart mærker, at vi er til ulejlighed. Jeg bestiller en fadøl til maden men får, at vide at man her uden for sæsonen ikke har nogen form for fadøl. Ok, så bestiller jeg en flaske øl…..men ak heller ikke her er udvalget prangende. Så jeg ender med en alt andet end festlig julestemning - med en juleøl der enten var for gammel eller havde tilbragt sin alt for korte tilværelse i stærk sollys. Jeg forstår nu hvordan man kan blive afholdemand.
Desværre tillader junior at bede om en softice, som han jo plejer. Men kokken og receptionisten er, som sunket i jorden, men efter et par minutters søgen og venlige ”hallo” dukker kokken op. Han har tilsyneladende hørt om vor internet bestillings udfordringer fra receptionisten - og har formentlig fortrudt sin tidligere bryske adfærd. Han siger, at det naturligvis er for dårligt, at internettet er fejlagtigt og tilbyder mig øllen på hans regning.
Han forklarer venligt, at man ikke helt kan blive enige med sig selv om man vil holde åbent eller ej uden for sæsonen. For så er man nød til, at afskedige personalet og så det meget svært, at få personalet tilbage igen. Jeg tænker i mit stille sind på, at der sørme ikke er risiko for, at receptionisten med den holdning til livet, får beskæftigelse uden for dette beskyttede værksted. Men mest ubehageligt er, at vi er prøveklud for dette sølle forsøg på, at kalde det for et hotel og så alligevel skære alt det væk, som vi troede vi kom for at få.
Nå, men softice kan man ikke klare da man uden for sæsonen. Men ind kommer da der en skål med is samt det såkaldte Topping. Karamel og Jordbær i en ”dejlig” stuetemperatur varm version. Jeg gjorde mig naturligvis mine overvejelser da jeg for sent opdagede, at der på disse halvtomme beholdere stod, at de skulle opbevares på køl! Jeg tænkte på hvor mange måneder det mon var siden, at de var blevet tømt næsten helt og på hvilken varm og hensygnende tilværelse de sidenhen havde levet i det varme skab.
Til gengæld var der sørget for underholdning hele natten! Med et par minutters mellemrum hele natten igennem lød det, som om der blev sømmet 40 søm i vægen med en energisk banken. Og så igen et par minutters stilhed…og så ”sømme” igen og igen. Jo vi var rigtignok friske næste morgen.
Næste morgen var da der også morgen mad. Men hvis det under sæsonen kunne sammenlignes med en velsmurt Mercedes, så var der her i bedste fald tale om en trehjulet cykel. Uden i øvrigt, at fornærme dette udmærkede hjulkøretøj.
Da vi så næste morgen efter dette ”storslåede” morgenmåltid valgte, at tjekke ud blev jeg alligevel opkrævet øllen – og oven i købet, som den ikke eksisterende fadøl ! Jeg resignerer og betaler.
Som det sidste inden jeg forlader LegoVillage nævner jeg venligt, at jeg forventer at få en tilbagemelding på min klage – hvortil receptionisten med et fåret og ligegyldigt ansigtsudtryk svarer, at hun da ikke kan få øje på hvad de skulle svare på! Jeg svarer, at i så fald vil jeg klare sagen på min egen måde.
Vi går ud på p-pladsen og tænker på, at det dog var besynderligt, at når man nu holder på personalet hele vinteren og i øvrigt ikke har noget, at lave hvorfor rydder man så ikke sne. Nu var den heldigvis smeltet en del, men da vi kom, var jeg noget betænkelig ved at køre ind på en P-plads med så dyb en sne. Det havde jo ellers været ganske enkelt, da P-pladsen glimrede ved sin tomhed.
Lige så meget Legoland ellers normalt stråler i sin velsmurthed i sæsonen – lige så mørk og dyster er Legoland After Dark !
Jeg håber jeg en dag får en forklaring – eller i det mindste et svar.

fuld tilfreds

her kommer man altids tilbage får man når aldrig parken igennem en dag samt at sove der med børn er yderst tilfreds stillende

LEGOLAND Billund er Danmarks sjoveste og mest kendte forlystelsespark. Her er masser af sjov og spændende oplevelser for børn og børnefamilier – og en perlerække af koncerter, shows og events for hele familien. Mon én dag er nok?

Visit LEGOLAND