Lej Et Lig Biludlejning reviews

Lej Et Lig Biludlejning reviews

6.4

Fejl ved varebil kostede depositum og regning for bugsering

Jeg lejede en kassebil igennem Lej Et Lig til flytning af mine ting fra Aarhus til København. Bilen var, kvag navnet, noget faldefærdigt noget, men jeg vidste hvad jeg gik ind til på den front. Bilen kørte rimeligt til København med højest 110 km/t og en gennemsnitsfart på 70 km/t. Da jeg skulle tilbage til Jylland gik bilen død ved Kolding. Jeg fik bilen ind til siden og forsøgte mig på deres såkaldte nødnummer uden held. Der var intet at gøre, så jeg var nødsaget til at lade bilen stå og få et lidt tilbage til Aarhus. Dagen efter ringede jeg så snart kontoret åbnede og satte dem ind i sagen. De sendte folk afsted mod Kolding for at hente bilen, som i mellemtiden var blevet flyttet og opbevaret af Vejdirektoratet. Dette krævede forgæves to mand i nogle timer, samt en pris for at få bilen tilbage fra karantænen hos Vejdirektoratet. Denne regning, de brugte mandetimer for forgæves forsøg på afhentning minus mit depositum fik jeg senere en faktura på. Dette havde jeg selvfølgelig indsigelser i mod, men det var som at løbe panden mod en mur. Efter et par indsigelser og monologer via mail ringede jeg til deres hovedkontor og forklarede sagen i den tro, at nogen i firmaet måtte have en form for fornuft. Dette var ikke tilfældet og de fastholdte deres krav på, at jeg skulle betale regningen. Igen havde jeg indsigelser og dette svarede de på ved at sende sagen direkte til inkasso. Dog med en lille "rabat" på de forgæves mandetimer.
Jeg endte med at betale regningen, da jeg ikke havde de fornødne foranstaltninger til at gå videre med sagen.

Jeg vil aldrig anbefale Lej Et Lig til nogen og selvfølgelig heller aldrig bruge dem igen!

Hej Thomas
Vi synes du undlader en vigtig detalje i din anmeldelse. Da grunden til at bilen gik "død" ved Kolding var fordi den løb tør for brændstof. Dette har du også erkendt overfor vores personale inden vi hentede den.
Når man lejer en bil har man som lejer stadig et ansvar for bla. at sørge for at bilen ikke løber tør, som udover omkostninger til afhentning også kan tilføre store reparationsomkostninger til bilen som du iøvrigt ikke er blevet opkrævet.
Vi er selvfølgelig klar over at du ikke bevidst har kørt bilen tør, og at der er tale om en ærlig fejl, men jeg synes ikke at det er fair at du vil have at vi skal samle omkostninger op når det er dig der har lavet fejlen.
Lej Et Lig Teamet

Fantastisk løsning

Nem betjening på hjemmesiden; bestilling og bekræftelse gik hurtigt og smertefrit.
God service da jeg kom for at hente den 10 m3 varevogn, jeg havde booket.
Bilen kørte, som den skulle. Var gammel, slidt og bulet, larmede lidt, og gearet var lidt stramt, men jeg kunne drøne med 110km/t på motorvejen uden problemer, og min flyttedag forløb nemt. Billeje + 300km + diesel til bilen blev i alt ca 1000kr.
Det kunne ikke gøres eller forventes bedre for pengene.

Service, Flexibilitet og Kompetence halloooo!? hvor er i!!?

Efter at have benyttet letetlig tre gange, bliver jeg nødt til at spørge mig selv hvordan de kan drive en virksomhed med så dårlig en service. Man booker noget i god tid, men får et opkald aftenen før, hvor man får besked på at ens ordre lige er ændret til noget dårligere og mere tidkrævende. Man betaler et depositum, men må selv tigge og bede om at få pengene tilbage igen, mod et GEBYR??.
Hvis man har spørgsmål eller vil klage, kan man enten ikke få fat på én eneste relevant person eller også bliver man sendt fra afdeling til afdeling i sin søgen.

Kan på ingen måde anbefale Lejetlig til venner, bekendte, fjender, eller andet godtfolk.

Stram op!

Always great service

When ever we are in need of transporting something, we rent a van through Lej et lig. They are always nice and helpful, working around things to make it work for us. Well worth the money!

To gode oplevelser hos Lej et lig Østerbro

Vi stod i en flytning over to omgange, og skulle bruge en kassevogn til en flytning fra Østerbro i København til Nordvest i København. Og vi ville rigtigt gerne have en med lift. Vi undersøgte hos henholdsvis Hertz og Avis før vi kiggede hos Lej et lig.

Hertz kunne (på trods af at vi var ude to måneder før) ikke levere et køretøj med lift og Avis skulle have 2.761,00 for 2 × 1 dag. Hos Lej et lig kunne vi slippe med 1.500,- for en vogn med lift over to omgange (vi valgte dog at leje lidt flere dage i første omgang, da det gjorde det noget lettere for os). Desuden har Lej et lig den fordel, at de har flere afhentningssteder, så vi kunne vælge et (det blev det på Østerbro begge gange), der lå inden for få kilometer.
Begge gange var en noget træt Ford Transit, der tidligere havde haft et Post Danmark logo på siden, og jeg er ikke sikker på, at den ville være vildt fed på motorvej. Men da vi kun skulle køre i byen, gjorde det i sidste ende ikke så meget for os.

Den første vi fik havde nogle problemer med 3.-gearet hvor der skulle skubbes godt til for at få den i gear og lift-afbryderen virkede ikke. Den polske mekaniker på stedet havde dog en brugbar (men ikke vildt elegant) løsning på problemet, selv om det var lidt en udfordring at forklare problemet for ham.

Den anden vi fik havde været brugt til at køre byggeaffald i, så den var ret snavset i alu-kassen. Dette betød at vi var nød til at gøre den lidt ren inden og der var ikke meget at hente hos Lej et lig (vi blev ikke engang tilbudt at låne en kost, så vi lige kunne feje den), selv om de tager 350,-, hvis man ikke afleverer den i rengjort tilstand.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så forventede jeg ikke andet hos en virksomhed, der skilter med konkurrence på prisen og gamle, trætte biler.

Da vi hentede bil anden gang var det lørdag morgen, og betjeningen virkede her ærligt talt dødspresset og tømmermandsramt. Kortfattede svar og lettere nedladende attitude, hvilket står i skærende kontrast til første gang vi hentede bil, hvor vi fik alting grundigt forklaret inkl. depositumregler og aflevering.

En dårlig oplevelse og en advarsel

Bilen var ret miserabel at se på, men sådan er det selvfølgelig. Vi nåede fra Århus til Kbh på 41/2 time! Der var bare ingen træk i vores Opel Transit! På hjemturen nåede vi kun til Fyn, da bilen så ikke kunne køre længere. Vi holdt så på motorvejen og ville ringe til det udleverede nødopkaldsnummer. Det var nedlagt! Vi prøvede så det andet nr, vi havde fået, men her kunne vi heller ikke komme i kontakt med nogen! Øv, øv! Rigtig dårlig situation. Vi fik så selv kontaktet Dansk Autohjælp, som efter et par timer fik os i gang igen. Ingen undskyldning at hente hos lejetlig - derimod påstod de, at vi havde smadret en forlygte!!
Her et par måneder senere er historien blevet rigtig slem. Det er nemlig endt med, at Lej et lig sendte regningen for autohjælpen til os!! Vi skulle bare have forladt bilen og taget det offentlige hjem og så kunne vi jo kontakte Lej et lig næste dag! Så ville de sandelig godt hente den havarerede flyttebil med alt det, der stadig måtte være tilbage af vores flyttelæs efter en nat alene på en rasteplads. Det er simpelthen helt utrolig dårlig behandling! At de vil være det bekendt! Jeg håber rigtig mange får læst denne oplevelse, inden de selv bliver snydt af Lej et lig!

Dårlig service og for dyre

Har sidste fredag mellem kl 9 og 16 haft lejet en Alukassebil, og som navnet siger er det et lig der dog kunne køre men når man lægger deres gebyr for weekend tillæg samt gebyr for tilbagebetaling af depositum oven i prisen kunne man have lejet en splinterny Alukassebil hos AVIS for de samme penge og man skulle heller ikke have haft 1500 kr i depositum ude at svømme i en uge. De overholdt heller ikke de aftaler der blev lavet ved bookningen !

Super god service og billig løsning!

Er positivt overrasket over Lej et lig afdelingen i Århus.
Servicen var super venlig og blev oplyst om alle detaljer som man har brug for at vide.
Varevognen som jeg lejede var selvfølgelig et lig at kikke på, men kørte perfekt og jeg fik enda en vogn med afspiller i. Total luksus i forhold til hvad jeg forventede at få :)
Det er højst sandsynlig ikke sidste gang jeg besøger lej et lig.
Bianca Bach

Billige biler, god service

Kan anbefale lej et lig for en fin service og gode biler. Et dejligt initiativ der sikrer at man kan komme fra A til B uden nødvendigvis at skulle betale kassen. Keep on the good job!

Hvert 2. indlæg herinde er omkring "Depositum"

Hej Lej et lig

Jeg synes faktisk det er rigtigt ærgerligt for jer at, I får så meget dårligt feed-back omkring jeres depositum-ordning.

Jeg selv, havnede herinde fordi jeg google'de "lej et lig + depositum" da jeg efter 8 hverdage ikke havde modtaget mit depositum, og efter andres oplevelser finder jeg ud af at man selv skal rette henvendelse, hvilket jeg nu har gjort og efter 2 minutter fik beskeden over mail "OK den klarer vi!"

Fair nok at I vælger ikke at reservere beløbet, men vælger at hæve det - og gebyret på 25.- står klart og tydeligt på jeres hjemmeside. Men... Meld dog klart ud at man selv skal rette henvendelse efter 4 dage - jeg læste det som om at det var en automatisk funktion. OK - i skriver det i bookings-mailen - men jeg havde lavet alt min research på jeres hjemmeside og der fik jeg den klare fornemmelse at det var en slags reservering af 1500.- som ses hos andre virksomheder såsom i hotelbranchen m.m

Så min pointe er at meld det tydeligere ud, evt fortælle det ved nøgleudlevering - således at vi (Mange) lejere af jeres biler, ikke tror at I prøver at svindle jer til vores depositum.

Håber I vil give det en tanke - fordi så tror jeg I vil have flere 2. gangs kunder.

Dårlig oplevelse fra start til slut

Bookede en varevogn med alu-kasse og lift på ca 13m3. Da jeg skulle afhente lørdag morgen, fik jeg en alm varevogn, ford transit, på 10m3 uden lift. Undskyldningen var fejl i bookingsystemet, selvom min kvittering bekræftede den større varevogn. Sidedøren kunne ikke åbne, dieselmåleren virkede ikke og låsene virkede ikke. Accepterede bilen da jeg skulle flytte og ikke havde tid til at finde alternativer. Og et lille afslag i prisen blev det ikke engang til. Blev meget glad da jeg ved dagend afslutning kunne aflevere bilen uden at blive sorteper.

Det har desværre været en kedelig oplevelse fra afhentning og aflevering.

Du lejer et lig, men der ingen problemer!

Jeg har igennem de seneste år lejet biler hos www.lejetlig.dk
Uanset om jeg har været i Aarhus eller København har der været en utrolig høj service, allerede langt før man står på parkeringspladsen og skal afhente sin bil.

Sidste gang lejede jeg en varevogn i KBH/Østerbro afdelingen. Her var ekspedienten noget så sød og gennemgik hele kontrakten med mig, afleveringsmuligheder og viste mig ud til bilen.
Jeg lejede bilen i 6 dage til en kortfilms produktion og ikke nok med den kunne rumme alt af rekvisitter, udstyr mv. jeg skulle have deri. Jeg kunne bruge den som rullende kontor i hele perioden. Selv den ene regnvejrs dag vi havde, havde vi tørvejr pga. bagsmækken kunne bruges som tag.

Bilerne jeg har lejet igennem tiden har alle fungeret som de skulle og jeg kan varmt anbefale alle som overvejer om de skal leje et lig. De enkle gange jeg har haft problemer har der været hjælp, forståelse og høj service, hvilket gør oplevelsen endnu bedre.

Alt i alt oplever jeg en meget ærlig virksomhed og med den pris vil se frem til at leje hos dem igen snart!

Glimrende

Har aldrig haft noget at klage over hos lej et lig. Har brugt afdelingen i Aarhus flere gange nu og har altid fået glimrende service og fine biler til gode priser.

Utroligt til prisen

QUASI teater har gennem 6 år lejet biler hos lej et lig i forbindelse med turneteater i hele landet. Teatrets virke har kun kunne lade sig gøre fordi vores udgifter til transport er blevet holdt nede. Tak til Lej et Lig!!
Omend vi nogle gange indenfor 2013 er kørt tør for kølervæske så har der ikke været problemer med at få fat i supporten som kunne guide os piger gennem bilernes forskellige symptomer.
Kun een gang er jeg gået i stå og har måtte bytte bil. Det var en personbil. Det sker altså helt uhyre sjældent. Ligeså sjældent som var det din egen private bil.
De bedste varmeste anbefalinger fra et turneteater.

Rigtigt god service!

Jeg har lejet en varevogn for en dag hos "Lej et lig" Amager afdelingen. Hurtig og nem betjening samt hurtig respons på div. spørgsmål således at man føler sig sikker.

- Kan absolut kun anbefales herfra!!

5 stjerner herfra!

Rigtig god oplevelse

Jeg har netop afleveret min bil tilbage til Lejetlig's afdeling i Aarhus, og synes lige at jeg vil dele min oplevelse.

Jeg lånte en fin peugeot 306 med anhænger, og alt er super fint. Bilen har buler og ridser, men den fremstår pæn og ren invendig. Jeg kommer desværre til min trailerudlejning og opdager at mit kørekort og sygesikring stadig ligger hos afdelingen i Aarhus, men efter et hurtigt opkald beklager de meget, men at jeg bare kunne suse forbi efter det når det passede mig. Der opstod et mindre problem med traileren (det var vist en brøler fra min side), men de var super flinke pr. telefon og de hjalp mig meget serviceminded igennem det hele.

Nu er bilen afleveret, og jeg har haft en virkelig god og positiv oplevelse af det hele. Man får hvad man betaler for - en bil med skrammer, buler og som måske siger lidt sjove lyde - men køre, det kan de!

Nu må vi se hvordan det går med mit depositum som der vist har været problem tidligere. Men taget i betragtning af min oplevelse nu, så tror jeg bestemt ikke at der bliver problemer! :-)

Gear defekt, motor satte ud, intet lys i kabine og instrumentpanel

Lejede en Peugeot 206 hos Lej et Lig i Århus.
Da jeg havde lidt travlt blev der ikke tid tl den store prøvetur inden afgang.
Gearkassen fungerede både i 1. og 2. gear, resten var rent lotteri.
Rattet havde en interessant indvirkning på motoren. Når man drejdede skarpt til højre, som man f.eks. gør ved højresving, satte motoren ud. Heldigvis kunne den løbe sig selv igang igen når det gik ligeud.
Rattet skulle holdes 10-15 grader til venstre for at få bilen til at køre lige ud.
Hen under aften da det blev mørkt viste det sig at instrumentpanelet var aldeles mørkelagt. Det hjalp ikke at tænde kabinelyste, da det heller ikke virkede.
Ved aflevering skulle bilen låses ind bag en port. Pladsen foran biludlejningen ligger hen i mørke og det er temmeligt umuligt at tyde tallene i kodelåsen. Blot en irriterende detalje der blot forstærker det dårlige indtryk af Lej et Lig.
Skal man leje biler ud, er det helt nødvendigt at have en højere standard end den jeg oplevede hos Lej et Lig.
Jeg lejede bilen den den 4. januar - blot til info.

Hej Peter
Tak for din anmeldelse. Vi er kede af at du har haft problemer med bilen. Vi er ikke interesseret i at vores kunder skal kører i biler som du beskriver og det lyder som om at bilen er langt under vores sædvanlige standard. Hvis du havde ringet ind til kontoret og gjort os opmærksomme på problemerne havde vi haft mulighed for at tilbyde en byttebil. På tirsdag vil vores mekanikker gennemgå bilen og kontakte dig.
Mht. p-pladsen vil vi tage din irritation til efterretning og undersøge muligheden for at belyse den yderligere.
Nicky - Lej Et Lig

Ok. Så bliver det svært for mig at undersøge, da bilen vil være repareret nu. Jeg vil prøve at se hvad jeg kan finde sammen med mekanikeren på tirsdag. Så hører du fra mig.
Nicky

God service, gode priser, alt fungerede som det skulle!

Vi brugte en varevogn fra Lej Et Lig Amager til en filmoptagelse, og vi havde en superoplevelse. De var fantastisk søde på kontoret, god service og vognen kørte fint, og gjorde sit job som varevogn og fik vores udstyr kørt fra A til B til C. Vi ville bestemt benytte Lej Et Lig igen. Tusind tak!

Hej Marianne
Tak for din anmeldelse. Vi er alle glade for at hører du var glad for at leje bil hos os og vi glæder os til at betjene dig igen.

Med venlig hilsen og god påske.

Lej Et Lig teamet

"Underholdende" flyttebil .

Lejede den selvsamme Ford Transit to gange med 1 måneds mellemrum . Anden gang var den ikke til at genkende, for da var den blevet overmalet med grafitti . Begge gange lyste ABS lampen, og begge gange sad føresædet delvist løst .

Når vi gav den fuld skrue på motorvejen viste speedometret 40 km/t, selvom vi nok kørte det dobbelte - det morede vi os meget over .

"Er du sikker på at det er den samme bil som sidste gang ?" spurgte jeg min kammerat - hvorfter han pegede på det stenslag som bilen fik første gang vi lejede den, og så grinede vi lidt af det .

Den samme bil klarede 2X700 kiometer uden de store problemer - og specielt underholdende var det da vi kom frem til vores bestemmelses sted og stillede bilen på en P-Plads over for det hus der skulle tømmes : Det viste sig at være muren ind til kirkegården vi parkerede op af .... Vi måtte simpelthen have taget årets foto idet "LEJ ET LIG" bilen holdt lige foran kirkegården ..... Det var virkelig underholdende at leje hos dem !

Jeg har lidt forstand på biler, og går ikke så meget op i detaljer - man skal jo altid huske at køre efter forhoidende - og er bilen i mindre god stand, skal man tilpasse sin kørsel efter det . Jeg lejer gerne en bil der igen .

Positivt overrasket

Jeg vil ikke ligge skjult på at jeg var skeptisk ved at leje en flytte bil hos lejetlig.dk. Efter at ha læst de gyser historier herinde, men jeg skal love for jeg er positiv overrasket. I hvertfald et stort stykke hen ad vejen... Jeg lejede nemlig en 12m3 Ford Transit, som var en god rummelig alukasse vogn. Men hoooold da op hvor var den sløv i optrækket. Jeg måtte kører i 4 gear det meste af vejen, for overhovedet at kunne trække noget. Derfor er det kun 4 stjerner men ellers er jeg positiv. Det gik nemt med afhentingen. Fyren fra lej et lig i århus var imødekommende og fortalte hvordan vi skulle arbejde med bilen. Desuden HUSKEDE JEG AT FORTÆLLE at mit depositum skulle overføres via bank, så de kom efter 6 dage, alle 1475,-. Da vi skulle aflevere bilen fik vi en flink engelsk talende fyr til at bakke bilen ind, da der ikke var så meget plads i vogn parken.

Lej et Lig Biludlejning ApS Details

Biludlejning i København og Århus. Hos os får du billig biludlejning, da vi benytter brugte biludlejningsbiler. Vi tilbyder biludlejning til flytning eller lignende. Vi har også personbiler inden for biludlejning. Der er prisgaranti på al biludlejning.

Visit Lej Et Lig Biludlejning

We live here: Uplandsgade 70