Lenovo reviews

Lenovo reviews

5.0

Ritig god service

Jeg har købt en Lenovo ThinkCentre. Efter en uge havde den svært ved at finde VGA forbindelsen til skærmen. Flimmer og somme tider intet billede. Ringede til deres service og fik en god snak med dem.De synes at jeg skulle prøve skærmen på en anden computer. Der virkede den og jeg ringede igen og fik at vide at der ville komme en tekniker hjem til mig om 3 arbejdsdage. Teknikeren skiftede delen ud og computeren/skærmen kører fint igen. Jeg har kun roser til overs for firmaet.

Vanvittig dårlig service! 5-6 ugers ventetid på reperation!

Mit produkt var en IdeaPady Y500, men efter nogle timers brug var der fejl på touchpadden.
Jeg kontaktede forhandleren som sendte mig videre til Lenovo.
Jeg bliver lovet en tid på 2 uger fra d. 15 januar hvor den blev hentet af Lenovo selv.

Jeg tager så kontakt til Lenovo 2 uger senere for at høre om en status på min reperation da jeg hverken har fået mail eller anden kontakt til dem.
De rykker første gang for den.

4 dage senere ringer jeg igen og mangler information omkring min henvendelse tidligere, der bliver rykket igen..

Nogle dage senere kommer 3 rykker og jeg mister tålmodighed med deres kundeservice og måde at drive forretning og yde service på.
Den bliver FØRST nu repareret.

Jeg beder hende sende mig en mail imorgen med alle information omkring leveringstidspunkt og track and trace nummer. Det lover hun.
Jeg modtager intet... Chokkerende ikk'?

Jeg ringer 1 uge senere og får en mail med informationer og jeg tracker min pakke. 4 dage inde i forsendelsen kan jeg se den nu bliver returneret til tyskland?!
Der er sket en fejl i forsendelsen!!!!
Så bliver jeg gal og kontakter igen den danske hotline og de aner intet om hvad der er sket..

Jeg venter yderligere 10 dage på at få min pakke sendt og får en mail om at den er blevet sendt, dog denne gang uden track and trace nummer da der er sket en fejl igen..
Jeg modtager track and trace nummer 3 dage efter og nu venter jeg spændt på at se om den kommer i denne omgang.

Jeg køber aldrig et produkt herfra igen.
Beklager det lange indlæg men synes jeg skulle fortælle det til nogen da Lenovo er fuldstændig ligeglad.
Jeg undskylder til den danske hotline at jeg har været træls at snakke med de sidste mange gange men helt ærligt..
Ingen anbefalinger herfra - overhovedet.

Flot comeback!

Min IdeaPad U410 hadve et problem med netkortet og jeg sendte den til reperation. Den kom tilbage fra værkstedet, tilsyneladende repareret for noget helt andet.

Men med et par opkald og lidt gå-på-mod gik de med at refundere det fulde beløb, så jeg hurtigst muligt kunne få en ny computer.

Det er flot!

Overholder ikke kundeloven

Jeg har købt en Lenovo PC som gik i stykker umiddelbart efter modtagelsen. Det var en total farce at få den repareret. Først bad de mig om at være hjemme en hel dag, derefter kom de alligevel ikke og hentede den. Først i anden omgang lykkedes det dem at komme og hente den. Så smed de pc'en væk i 3 uger, hvor de ikke kunne finde den, endeligt lykkedes det dem at "finde" den, da jeg skrev til dem at jeg ville have mine penge tilbage. Dette har de så også nægtet, men jeg kan allernådigst få lov til at skrive et brev til deres hovedkontor og klage.

Køb aldrig fra dette firma.

Verdens dårligste kundebehandling

VI har i min familie købt en bærbar computer fra Lenovo.
Efter ca. et halvt år, virkede skærmen på computeren pludselig ikke. Der var flimmer og skærmen havde en streg over skærmen. Det lignende mest af alt en skærm eller grafikkort fejl. Computeren havde i perioden blot stået derhjemme, og vi mente derfor ikke der kunne være tale om en skade, men nærmere en fejl der måtte være dækket af reklamationsretten.
Jeg ringede ind for at få den sendt til reparation, men personen jeg snakkede med inde fra Lenovos support/service, ville først have at jeg sendte nogle billeder til ham, hvorpå fejlen kunne ses. Det gjorde jeg. Men han ringede ikke tilbage som lovet. Efter en uge kontaktede jeg igen deres serviceafdeling, og blev stillet om til til medarbejderen jeg tidligere havde snakket med. Han forklarede så at fejlen måtte være selvforskyldt og ikke dækket af reklemationsretten, for sådan kunne en skærm ellers ikke se ud. Han ville ikke modtage den, og sagde jeg ikke skulle sende den ind.
Jeg var meget skuffet, men gjorde ikke mere ved det i første omgang.
Jeg kontaktede så vores forsikringsselskab og forklarede situationen. De sagde at jeg skulle få den sendt ind for at få konstateret at det en selvforskyldt fejl.
Jeg ringede så tilbage til Lenovo, og fik fat i en ny medarbejder. Desværre ville denne nye medarbejder ikke sætte sig ind i sagen, og stillede mig med det samme direkte over til den tidligere medarbejder.
Da jeg så fik fat i ham igen, forklarede jeg situationen fra forsikringsselskabet. Han ville stadig ikke tage den ind, men gav mig en hollandsk adresse???? - hvor jeg kunne sende computeren hen, men at jeg selv stod for forsendelse, alle omkostninger uden nogen garanti for at den kom tilbage, og at det typisk tog et par måneder?
Jeg stod til sidst med en computer, som jeg kunne kunne bruge til noget. Som Lenovo ikke ville gøre noget ved, og som forsikringsselskabet ikke kunne dække for Lenovo ville gøre noget ved det.
Jeg følte mig virkelig snydt. Aldrig har jeg oplevet så dårlig kundeservice før.
Kan ikke anbefale Lenovo's produkter og deres kundeservice til nogen.

God reparation- dårlig support

Jeg har haft min computer til reparation hos Lenovo. Da jeg fik den tilbage, manglede der et par programmer. Jeg ringede til Lenovo og sagde at de skulle give mig programmerne. Så sendte de en mail, med tre links. De to var til prøveversioner, og det 3. virkede ikke. Heldigvis fandt jeg selv det rigtige link til at downloade programmerne på Lenovos hjemmeside

Mest uprofessionelle service nogensinde.

Håndterer dagligt reklamationer over Lenovo, og det er simpelthen den mest elendige form for ''service''.

Typisk er det 3-4 telefon numre man ringer op før man endelig bliver sat på ventelisten til næste ledige ''service'' medarbejder, og når man endelig får fat i dem, er de virkelig højrøvet, samt fuldstændig ikke interesseret i at hjælpe dig.

2 gange er det sket nu at de skyder en afhentning ud af et af deres produkter, så den kan nå at løbe ud af reklamationsretten, og så sender de regningen derefter.
Når man tænker på hvor gode produkter de rent faktisk laver, så undrer det mig stærkt at de ikke er bedre til at håndtere deres defekte varer.

Før i tiden var jeg rent hook på at købe en ThinkPad, men efter alt det jeg har går igennem med dem har det ændret sig voldsomt.

Uheldige anmeldelser, men forbedret service

Jeg var meget nervøs, da mit bundkort på min Lenovo bærbar brændte sammen - mest af alt fordi jeg havde læst alle nedstående kommetarer - og frygtede at ende i samme som nedstående kommentarer.

Kontaktede kundeservice hos Lenovo, som virkede lidt ligeglade, da de sendte 2 forkerte returslips ud til mig med forkert adresse. 3 gang modtager jeg korrekt returslip og sender min bærbar afsted.

Jeg fik ikke rigtig nogen informationer om min bærbare efter jeg sendte den afsted. Men 2 uger efter bankede det på min dør, og posten stod med min bærbare computer hvor bundkortet var skiftet i den, og ny windows installation - kvit og frit.

Elendig support hos Lenovo i Danmark

Jeg har adskillige gange forsøgt, at ringe til Lenovo's support. Både på 45208200 og 70105150. Begge numre bliver der spillet musik, men ingen tager telefonen. Et par jyske bonderøve, som har svært ved at udtale svære ord, forsikrer om, at de er glade for opkaldet.
Det bliver spillet musik med støj på i røret og det hele giver mig et indtryk af, at Lenovos support består af en enkelt mand, der sidder i en skurvogn på den jyske hede og sover.
Underligt nok kan man ikke sende en email til Lenovo. Det er for ringe.
Jeg vil advare imod, at købe en Lenovo PC! Undersøg om der er support på den PC, du vil købe.

Lenovo Thinkpad never again...

While I was in the US my notebook broke down I had the luxurious experience to work with a 4 year old IBM notebook. I was so impressed by the quality that when I finally had to replace my old notebook I wanted a Thinkpad and nothing else. Unfortunately IBM had sold everything to Lenovo, and well, I read good reviews so I ordered a T400. Nothing was comparable to the old IBM Thinkpad. The plastic is cheap and bends, parts are sloppy assembled and move, the keyboard was nothing in comparison to the original, even Dell has better keyboards and that for half the price. I was very disappointed.
But after 2.5 years my disappointment has turned into true frustration. The ventilator works so badly that my hands start aching when I type for more than 15 minutes, as the entire mashine turns into a heating pad. After 1.5 years I had to replace the ventilator because it broke, no change with the new one. Several keys do no longer work properly which makes typing a nightmare. The upper mouse keys do no longer work, the sound is crappy and low and sometimes it doesn't work, seems like there is a loose contact somewhere. The battery was down after one year just on time for the warantee period expiring. So in total this notebook has no better quality than the average notebook has, problem is it costs double the price, so the conclusion is, it's simply not worth the money.

cancelled delivery after three weeks of waiting

I had my laptop stolen mid june and ordered a new one directly from lenovos irish branch. I was informed that it would take 1-2 weeks to build and 3-6 days to ship. A bit of a wait but not unbareable. after about two weeks I hadn't received any information about my laptops shipment I sent them an e-mail to ask about it. I received the information that my laptop was scheduled to ship 3,5 weeks after I ordered it. Since this wasn't what I had expected I complain and the company does not explain the delay or say they are sorry. They simply state, that there is nothing to do about it. After three weeks of waiting the order was cancelled - the company no longer produce the computer, say they are sorry and offer 10 per cent off our next buy. Since I would actually like a laptop I don't feel like buying anything from them again and this is useless to me. I send them a formal complaint which obviously haven't been read - they simply reoffer the 10 per cent off.

Dårlig service

Mit produkt er en Lenovo!!! laptop købt hos Wupti den 28-01-2011.
Produktet har fået en fejl på skærmen.
Efter henvendelse til Wupti hvor produktet blev købt, fik jeg blot at vide at jeg selv skulle kontakte Lenovo support.
Ved kontakt til Lenovo support,lovede medarbejder at sende label til postafsendelse af produktet.
Efter flere henvendelser modtager jeg omsider en label til Medion!!!. En smule underligt idet jeg jo havde købt en Lenovo laptop.
Måske skal man oplyse om dette!!!!.
Medion modtog laptoppen den 12. Marts 2012.
Ved henvendelse d. 21. marts får jeg at vide at værkstedet først havde modtaget varen d. 20. marts!!!! - altså 8 dage!!! efter modtagelse.
Dette er IKKE tilfredsstillende, da jeg har brug for laptoppen. Desuden kan man oplyse mig om at man i følge kontarkt har 10 dage til kigge på en eventuel reparation.
Dette er sikkert rigtigt, men der står vel intet i kontrakten om at det SKAL tage 10 dage.
Efter de 10 dage modtager så en meddelelse om at reparationen ikke er omfattet af garatien og at det vil koste ca. 1400 kr. at reparere den.
Efter kontakt til Medion får jeg at vide at maskinen har været udsat for slag eller tab (hvilket ikke er rigtigt) og at man derfor ikke vil dække reparationen.
Jeg beder Medion om at returnere produktet urepareret, idet jeg selv kan reparere det for under 500 kr.
I skrivende stund (4 April!!!!!) har jeg endnu ikke modtget min laptop.
Hvis det er standarden på Lenovo support skal det helt sikkert ikke være hverken en Lenovo eller et Medion produkt næste gang.

Dårlig Hotline support

Jeg skal have løst et problem, hvor en Lenovo W520 forbundet via VGA-stikket til en fladskærm på et kursussted ikke kan vise skærmbilledet i Dual Mode (altså samme billede på både bærbar og ekstern skærm).

Maskinen kan godt anvende den eksterne skærm som udvidet desktop, men det er ikke optimalt for kursusholderen.

Jeg regner med at et opkald til Lenovo Hotline (45 20 82 00) vil kunne hjælpe mig med at finde en løsning på problemet, gennem deres kendskab til maskinerne - men nej.

Da jeg kommer igennem til en supporter får jeg at vide, at hvis den eksterne skærm ikke er en Lenovo-skærm, så kan de desværre ikke hjælpe mig(???).

Jeg forklarer at der ikke er problemer med at vise et billede på den eksterne skærm, men at der er problemer med at få den bærbare i Dual Mode, men Lenovo-medarbejderen vil slet starte nogen dialog, da den eksterne skærm ikke er et Lenovo-produkt.

Jeg finder senere selv ud af at problemet ligger i at den interne skærm og VGA-udgangen som standard styres af hvert sit grafikkort (der er to i maskinen). Ved at sørge for at begge kører på samme grafikkort kører Dual Mode fint på den eksterne skærm.
Det var altså som mistænkt en fejl i maskinens opsætning, som jeg mener at Lenovo Hotline burde hjælpe med at løse.

Mvh Jesper

Slow delivery and hardware not up to scratch

I wanted a Lenovo thinkpad for my wife as I assumed the quality would up to the same standard as when IBM manufactured them, after waiting 3 weeks it eventually turned up and I'm very disappointed. It feels like they've managed to find the cheapest plastic available to build it from and don't get me started on the endless bundle of crap they preinstall for you which took over an hour to remove. The screen quality is also woeful and it can't compare with even the cheapest Dell (which I wish I'd bought now instead, same price and delivery within a couple of days).

Jeg har aldrig oplevet dårligere "kundeservice"

Jeg har ved et par lejligheder været i kontakt med Lenovos kundeservice ifm. problemer med en IdeaPad computer. Begge gange har været yderst frusterende, hvor de gør ALT hvad de kan for at undgå at tage computeren ind til reparation. Det ville være for meget at gå i alle detaljer her, men første gang var lige efter køb af computeren, hvor WiFi virkede kun hvis computeren var lige ved siden af vores router. De blev ved med at prøve at bilde mig ind at det nok var min router det var galt med, selv om jeg kunne fortælle, at der var samme problem når jeg prøvede computeren hos 3-4 forskellige naboer med forskellige routere. Til sidst fik jeg lov til at sende computeren til dem, men de gjorde ikke andet end at reinstallere Windows og sende computeren tilbage til mig med samme fejl. Så kunne jeg starte forfra med at overbevise dem om at computeren havde en fejl. Til sidst fik de den igen, og endelig skiftede de netkortet, sådan at WiFi kom til at fungere.

Anden gang var et år senere ifm. et problem med opladeren. De har en meget omstændelig procedure, hvor man for at få lov til at sende computeren til dem først skal sende en anmeldelse til Holland via et gammeldags brev (!) og så vente på svar derfra. Hvis man er afhængig af sin computer, er man virkelig på den, for alene disse indledende øvelser tager mindst et par uger. Til sidst orkede jeg ikke at have noget med dem at gøre, så jeg købte selv en ny oplader.

Det siges at der er bedre service for deres ThinkPad-modeller, men for mig er sagen klar: Jeg køber ikke Lenovo mere!

lenovo T420s ist Top

es ist wirklich echte Business-Klasse.

Wenn ich mich einen Laptop für Business entscheiden muss, dann ist T420 immer die beste Wahl.

Thinkpad ist nach wievor tolles Produkt

Disappointing...

I feel really disappointed with my Lenovo ThinkPad R61 because of problems with cooler and according to many chats there are a lot of people who have the same problems.

Jeg kan give de andre ret

Kundeservice kan man ikke klage over - for den findes ikke.

Købelov og garanti mv er Lenovo højr hævet over - de udstikker deres egne regler. De regler er altid til fordel for Lenovo.

Hvis du tror du har garanti på sliddele og batterier på feks en bærbar, så kan du godt tro om igen.
Feks kan Lenovo finde på at hævde at du har handlet business to business - så har du kun 90 days warranty

Kundeservice hos Lenovo Danmark

Hvis jeg forinden havde konsulteret Trustpilot ville jeg ikke have undret mig. Men kundeservice hos Lenovo Danmark er åbenbart ikke eksisterende.

Se nedenstånde forløb, hvor vi optimistik troede, at i det mindste henvendelser via brev ville blive besvaret. Men nej!

Strategien fra Lenovo er åbenbart fulstændig tavshed....

Den 5. september 2011: Efter at have oplevet problemer med en opdatering af vores Lenovo Thinkpad T60 henvendte vi os via mail til Lenovos PChelp Denmark. Efter at have undersøgt problemet måtte de erkende, at der ikke umiddelbart kunne findes en løsning, og de henviste efterfølgende til Lenovo Danmark.

Den 11. september 2011: I forlængelse af henvendelsen til Lenovos PChelp Denmark, fremsendte vil en forespørgsel til Lenovo Danmark.

Den 26. september 2011: Vi havde endnu ikke hørt fra Lenovo, og rykkede via mail for et svar.

Den 5. oktober 2011: Vi havde fortsat ikke hørt fra Lenovo, og rykkede igen for svar.

Den 16. oktober 2011: Lenovo Danmark besvarer tilsyneladende ikke henvendelser via mail, og vi fremsender derfor et brev med posten, i håb om i det mindste at høre, at henvendelsen er nået frem.

Den 28. oktober 2011: Vi har fortsat ikke hørt fra Lenovo Danmark, således ej heller på henvendelsen pr. brev. Vi rykker telefonisk og får at vide, at I nok nu skal tage jer af de tidligere henvendelser.

Den 28. november 2011: Vi skriver igen til Lenovo nu blot for opgivende at konstatere, at kundesupport hos Lenovo Danmark åbenbart udøves gennem fuldstændig tavshed

Schlechtestes "Kauf"-Erlebnis aller Zeiten

Zuerstmal: Kauft niemals bei Digital River!!!

Ich habe noch nie so einen schlechten Ablauf, Service und so eine miese Kundenbetreuung erlebt.
Ich bestellte Mitte September ein Thinkpad X220 und überwies den fälligen Betrag. Am selben Tag jedoch entdeckte ich, dass Studenten diese Produkt billiger erhalten können, und stornierte meine Bestellung.

Zurück kam eine Email mit der Nachricht, dass die Bestellung schon auf dem Weg sei, die Stornierung jedoch bestätigt. (Übrigens enthielt diese Bestätigungsemail keinen Paket-Tracking Code, wie bei guten Onlineshops üblich. Generell ist nirgendwo zu finden, mit welchem Versandunternehmen verschickt wird)
Ich solle doch die Annahme verweigern, wenn das Produkt wieder bei Lenovo angekommen wäre, würde ich den Betrag zurücküberwiesen bekommen.

3 Wochen (!!!) später kam dann auch mal das Paket, dessen Annahme ich verweigerte. Ich mailte dem Kundenservice und rief aufgrund fehlender Reaktion auch an. Die Mitarbeiter sind nett, aber sher bemüht einen mit Floskeln bei Laune zu halten ("Einen Moment...Ich gucke das für Sie nach"....5 min Stille) und man muss unfreundlich werden um Informationen wie z.B. die Trackingnr des Paketes zu erhalten.
Wieder 1 Monat später bestätigte mir man dann schließlich, dass ich mein Geld zurückerhalten würde. Ich warte seitdem schon wieder 3 Wochen. Laut dem Kundensercive dauere das, wegen den "Abrechnungszyklen", was auch immer das sein soll.
Ich habe jetzt mit Anwalt gedroht und werden den auch einschalten, wenn da nicht bald etwas passiert.

Fazit: NIE WIEDER:

Lenovo Details

Shop Lenovo computers. Special offers on ThinkCentre and IdeaCentre desktops and ThinkPad and IdeaPad laptops, notebooks and netbooks. For business, home and school.

Visit Lenovo

We live here: Skovlytoften 33