LOCKON - alarm via nettet reviews

LOCKON - alarm via nettet reviews

7.3

Systemet fungere men det er umuligt at komme ud af selskabet igen

Selveste alarmsystemet har jeg ikke noget at klage på. Men selveste selskabet er umulig at komme fra igen. Jeg opsagde mit abonnement skriftligt 1 maj 2013 men lockon forsatte med at ville trække penge over PBS hvorefter jeg afviste betallingen. Det skete 2 gange hvorefter jeg røg til købmandsstandens incasso som nu truer med retsag rki og konsulentbesøg. Så nu venter jeg på at der kommer nogen store tatoverede fyrre og klipper fingerne af mig. I mens jeg venter på det har jeg besluttet at indgive klage til Forbrugerombudsmanden. For hverken lockon eller købmandsstandens incasso har ville svare på min opsigelse.

Hej Eluf

Jeg mener ikke, at det er passende at diskutere en inkassosag her på siden, og jeg har netop skrevet til dig, så vi kan tage dialogen direkte.

Dog bliver jeg nødt til at nævne, at din anmeldelse her er den første reaktion, vi har modtaget fra dig efter vi startede rykker processen tilbage i oktober 2013. Vi har ikke på noget tidspunkt modtaget en opsigelse fra dig, og hvis der er tale om en misforståelse vil vi have kunne klaret den hurtigt ved at du havde reageret på vores henvendelse.

Johnni

Nemt og enkel alarm løsning.

Utrolig nem og enkel opsætning af alarmen. Har haft alarmen i over 3 år, hvor den bare har kørt upåklageligt. Kan varmt anbefale LOCKON til alle som ønsker en alarm løsning som er nem og som bare virker.

Hej Allan

Tak for din fine anmeldelse, det er altid rart.

Johnni

Kun rimelig tilfreds da der er en del irritationsmomenter.

Jeg har haft alarmen i 3år efter vi fik den anbefalet af Alka efter et indbrud,ca et år efter opsættelsen af alarmen får vi et nyt indbrud ,selv om alarmen var sat til ,det viser sig at når en hund kan bevæge sig under alarmen kan et menneske også kravle under og det var det der skete så jeg har så instillet alle mine sensorer så det ikke kan ske . Yderligere har jeg haft en del problemer med batterierne i sensorerne de adviserer ikke når niveauet er lavt og min udendørs sirene svigter når det er frostvejr selv om batterierne lige er skiftet.
KONKLUSION: Tjek samtlige batterier inden du tager på ferie og hvis du ikke har hund så indstil sensorerne til de når gulvet og med hensyn til den udvendige sirene mangler jeg at få løst det problem.MVH.Paul

Hej Paul

Tak for din anmeldelse.

Rumsensorerne i vores alarm er husdyr følsomme, hvilket betyder at et husdyr – eller for den sags skyld et menneske – på under 1 meter og 27 kg, ikke bliver registreret (cirka tal). At et menneske skal kunne kravle under en eller flere sensorer og ud igen med tyverivarer er dog en mere teoretisk risiko, og ikke en situation vi normalt oplever. Man kan opsætte ekstra sikring i form af flere rumsensorer eller vores videokamera med indbygget rumsensor, hvis man vil sikre sig yderligere, eller omplacere rumsensorer, som du også har gjort. Hvis du kontakter os, vil vi gerne rådgive omkring placering af sensorer m.m.

Vores alarm giver dig besked, når en sensor er ved at løbe tør for strøm, men dette sker først når der er ca. 20% tilbage af spændingen på batterier, hvilket giver dig min. en måned til at skifte batteriet. Skulle du ikke nå at skifte batterier, vil du modtage endnu en besked om at tjekke sensoren, hvis sensoren skulle løbe 100% tør for batteri. Læs om det fx under Spørgsmål og Svar her - https://www.lockon.dk/support/alarmbeskeder.aspx.

Det er korrekt, at batterierne i den udendørs sirene ikke kan tåle meget lave minus grader. Vi har valgt den type batterier, som kan tåbe mest frost (op til -18 grader), men ved -5 grader vil funktionen af sirenen blive nedsat. Læs om det fx under Spørgsmål og Svar her - https://www.lockon.dk/support/installation-af-alarm.aspx.

Johnni

Ekstrem god og hurtig service når problemet er ude

Jeg var lidt uheldig med lidt fejl i noget af udstyret. Min holdning er så den, at man giver ikke nogen 5 stjerner for at levere noget man forventer - man giver 5 stjerner når de lynhurtigt retter en fejl, og giver en pæn og høflig forklarings mail med.
En rigtig god kundeservice - derfor 5 fra Jyllinge

Tjek dine betalinger på Betalingsservice!

Jeg har i et par år været kunde hos Lockon og betalt mine regninger på Betalingsservice. Pludselig dumper der imidlertid en rykker ind af døren MED rykkergebyr og trusler om inkasso og meget skarpe formuleringer. "Jeg har ikke overholdt aftaler...beløbet SKAL være betalt senest.... efter 10 omgående overgivet til inkasso... medfører yderligere omkostninger, SIDSTE ADVARSEL".
For det første har jeg ikke modtaget den nævnte tidligere rykker (jf. brevet fra 17/10), for det andet, så ER beløbet trukket på betalingsservice!
Bilagsdatoen, som rykkeren vedrører er i øvrigt fra april, dvs. et halv år tilbage i tiden, og den faktura er også betalt på Betalingsservice. Skulle man ikke reagere lidt før end 1/2 år efter?
Derudover har Lockon så trukket 3 gange samme beløb på min Betalingsservice til oktober, hvoraf de 2 vedrører samme periode (4. kvartal 2013) og herefter tilbageført 1 af dem.
Jeg er normalt kvartals-betalende kunde, så undrer mig ligeledes over hvorfor jeg skal betale både 3. og 4. kvartal 2013 primo oktober?

Jeg skriver til kundeservice, og får en mail tilbage, hvor en ekstern konsulent efter at have set mine transaktioner fra netbank, trods alt indvilliger i at kreditere fakturaen fra april samt de 2 rykkergebyrer.
Jeg får desuden info om at Lockon har haft problemer med at modtage penge fra PBS medio 2013.
Burde denne info ikke være sendt ud til kunderne dengang? Evt. med mulighed for at indbetale via netbank el.lign.?
Når Lockon allerede var klar over problemer med PBS, burde man så ikke også undersøgeen sag lidt mere grundigt, inden man sender rykkere og trusler ud?

Jeg får at vide, at jeg bør se bort fra de 2 (?) rykkere og at sagen er lukket! Ikke en eneste undskyldning eller beklagelse over fejlen - som, hvis jeg havde været på ferie eller lign. i øjeblikket, havde medført at jeg var blevet sendt til inkasso!

Det bliver med stor sandsynlighed den sidste faktura, som Lockon får lov til at trække på vores Betalingsservice, for der findes adskillige andre firmaer med samme ydelser og sandsynligvis også nogen, som har deres kunder lidt mere kært!

Hej Mette

Tak for din anmeldelse.

Jeg vil gerne beklage meget gange. Det har været et uheldig forløb, og jeg kan godt forstå at du er forundret over at modtage en skarp rykker fra os.

Desværre har vi været ramt af flere uheld i dit tilfælde, bla. to fejl fra PBS og en påmindelse fra Post Danmark, som ikke kommer frem til dig. Overfor dig, som kunde, er vi selvfølgelig ansvarlige for hele processen, og det har ikke været godt nok.

Jeg er glad for at vi fik styr på sagen, så tak fordi du kontaktede os hurtigt efter du modtog rykkeren.

Super anlæg

Når man først havde stillet anlæg op og osv , det tog lidt til pga lidt manglende rækkevide på central boksen , så måtte flytte den tætter på hoveddøren kunne ikke fange dørkontakt og betjeningspanel , så virker det super godt ingen problemer med fejl alarm og vi har oven i købet en hund på 23 kg der går rundt i huset , rumsensor aktivere ikke alarm på vores hund fedt , smart med app til smartphone.
dog syntes jeg rækkevide på central boksen er lidt dårlig og priserne for tillægsenheder er dyre , 1000kr for et webcam er dyrt , købt et ip webcam i aldi for 500 kr og ingen abonnement

Nem tryghed

Jeg modtog alarmen dagen efter jeg bestilte den, så ingen problemer dér. Opsætningen gik som en leg, men bevægelsessensoren virkede ikke korrekt. Efter mailkontakt med Lockon blev problemet dog løst. Det viste sig at jeg ikke havde læst vejledningen grundigt nok! Sådan en fætter skal sætte i en højde mellem 2 og 2,4 meter. Så ved jeg det, og det hele virker.
Daglig betjening er let og brugervenlig med den medfølgende fjernbetjening.

SUPER alarm

hurtig levering.
Rigtig hurtig og god service.
Jeg have et spørgsmål og skrev en mail, og fik svar samme dag.
Rigtig god og hurtig hotline, hvis der er lang vente tid, kan man få dem til at ringe tilbage.

Nem, sikker og enkel

Bestilte villapakken på nettet. Modtog den dagen efter med posten. Satte det op. Kom til at aktivere alarmen nogle gange under opsætningen... Hvilket nok skyldes mine manglende tekniske evner. Fik telefonisk support fra firmaet, herefter har det kørt upåklageligt. Nemt at tilføje kontaktpersoner/ telefon nr. på hjemnesiden. Derudover er det rigtigt smart med Lockon's app. hvor man kan tjekke sin alarm også.

Hurtig levering, god kvalitet og super nem installation. Anbefales! :-)

LOCKON leverer hurtigt, varen er i god kvalitet og installationen er super nem :-)

Nemt

Jeg har lige sat Lockon alarm op og kan kun sige det er nemt,opdatering af alarm følger med tiden :) + lynhurtig levering.

Det fungerer godt, - men stykpriserne er alt for dyre!

Jeg er blevet opfordret til at give min mening på trustpilot, det vil jeg så gøre!

Jeg har tidligere haft et TDC anlæg af samme slags. Alarmen, funktionerne, betjeningen og enhederne er fuldstændig identiske med LockOn's alarm. Det fungerer fint, men jeg har fået waoo internet i stedet for TDC internet og så kan TDC anlægget ikke bruges mere.

Derfor købte jeg Lockon som har fuldstændig identiske anlæg til samme priser som TDC. Stykpriserne på tilbehør på Lockons prisliste er imidlertid 3 gange så dyre som TDC, så det finder jeg noget kritisabelt, da det er identiske enheder. I bør overveje jeres løsdelspriser.. jeg føler at jeg er blevet flået

Hos TDC koster en supplerende fjernbetjening 99 kr og 5 kr/måned mens den hos Lockon koster den 295 kr og 5kr/måned (det er identiske enheder)
Hos TDC koster en supplerende dørkontakt 99 kr. og 10 kr/måned mens den hos Lockon koster 295 kr og 10 kr/måned.

Der er ingen rimelig forklaring på hvorfor en dørkontakt, der måske koster 3,32 kr at producere skal koste 295 kr. Når hele anlægget med alarm, rumsensor, 1 fjernbetjening og 1 dørkontakt koster 995 kr, så er 295 kr for 1 ekstra dørkontakt voldsomt. Det hænger ikke sammen!

Funktionsmæssigt vil jeg give anlægget 4 ja måske endda 5 stjerner for funktionerne er gode og det er nemt at betjene, men stykpriserne irriterer mig, så den samlede bedømmelse bliver max 3 stjerner.

________________________________________________________________

Svar til Johnni's kommentar:

Hej Johnni

For det første så plejer TDC at være det absolut dyreste selskab man kan lade sig betjene af, så jeg tror ikke på, at de sætter penge til på disse enheder.
Jeg kan jo se på andre alarmsystemer, at bl.a. trådløse dørkontakter ikke koster mere end omkring de 100 kr. Jeg synes der er et misforhold på jeres priser når I tager 300 kr for disse enheder – det koster den ganske simpelt ikke…. Det er uartigt!

Selv hos Falck (som må forventes at levere et godt anlæg) koster en dørkontakt 100 kr mindre end hos jer og så er den endda monteret....
________________________________________________________________
Kommentar til Anders Sloth Christensen:
Jo det kan jeg for da jeg købte mit TDC anlæg var reglen nemlig, at udstyret var kundens. Men jeg ved ikke hvad jeg skal bruge det til, for når jeg ikke kan styre det over nettet eller få alarmering, så er der jo ikke noget ved at beholde anlægget. Og sælge det videre ? ja hvem vil købe et anlæg de ikke kan bruge? Så hellere en lavere anskaffelsespris i starten!

Kære Kim

Tak for din anmeldelse.

Jeg har svaret på dig direkte på den mail, du har sendt til os.

Du har ret i at TDC har meget lave priser på løsdele set i forhold til LOCKON og alle andre udbydere på markedet. Jeg kan ikke svare på deres vegne.
Store virksomheder har dog mulighed for at indkøbe større partier med større rabatter til følge, og har en bredere produktpalette og kan dermed vælge at tjene penge på andre produkter.

Alarm udstyr i en god og anderkendt kvalitet er desværre dyrt i indkøb, hvilket du også kan se på udsalgspriserne hos andre udbydere.

Som du skriver skal man have en bredbåndsløsning fra TDC for at have en TDC alarm.

Jeg kan ikke anbefale andet end at kigge på den samlede løsning, og vælge ud fra det.

Køb det IKKE!

Jeg har nu i 3/4 år haft alarmsystemet med kameraovervågning. Tillige har jeg installeret systemet ved 2 familiemedlemmer.
Ikke på en eneste installtion har det virket efter hensigten fra starten
Hvis du kontakter supporten vil de gerne hjælpe, men har ikke selv mulighed for at tjekke/opdatere systemet, men skal have systemudvikler fra Kina( eller lign) til at hjælpe, hvilket resulterer i sagbehandlingstider der strækker sig over flere måneder.
Det tog over 4 måneder at få kameraene (ja det var på alle 3 installationer) til at virke, bl.a. efter flere ombytninger. Dog er det d.d allerede galt igen og nu skal det ombyttes igen.
Så hvis du gerne vil bruge en masse tid og penge, samt blive vækket adskillige gange om natten pga. fejlalarmer fra systemet, så køb det endelig, men ellers så lad væ´r !!!!!!!

Kære Peter

Jeg beklager, at du ikke har været tilfreds med alarmen. Men jeg synes ikke, du giver LOCKON en fair behandling i din anmeldelse, og jeg kan ikke helt genkende forløbet i din beskrivelse.

Vi har taget alle dine henvendelser til vores support seriøs og har brugt tid på at teste forskellige fejlscenarier, som du har fundet frem til. I de fleste tilfælde har det vist sig, at der ikke har været en fejl. I de tilfælde, hvor der har været en fejl, har vi rettet fejlen eller udskiftet udstyret.

LOCKONs supportere kan udmærket hjælpe vores kunder, tjekke og opdatere systemer. Som de fleste andre virksomheder bruger vi eksterne leverandører for at gøre vores virksomhed mest effektivt til gavn for vores kunder. For god ordens skyld har vi dog ingen eksterne udviklere siddende i Asien, som du nævner.

Vedrørende videokameraet, som du beskriver i nedenstående, så er du allerede i dialog med vores support omkring et kamera og vi er i gang med at afhjælpe problemet.

Det virker

Bestilte alarmsættet og i løbet af et par dage ankom pakken. Let og overskueligt at installere!

Godt produkt, meget hurtig levering og fin service.

Kvaliteten på produkterne er helt fin - ikke mindst i forhold til prisen.
Leveringen er super hurtig - og kundeservice er venlige og hurtige til at svare (næsten hver gang).

Effektiv og nem alarm

Nem at installerer. Ingen problemer. God brugeranvisning og ikke mindst: Systemet virker (har foretaget et par fejltryk) så får man at vide om det virker. OG DET GØR DET (;-) SUPER. Prisen: OK, billigere end "andre" og mere effektivt system med "naboalarm", frem for at "vente" på et Alarmfirma, der alligevel ikke kan komme "lige" nu.
Kun én "mangel"(en efterlysning): "En kort bruger anvisning" de mange "Adobe" sider er meget lange og ikke særligt kortfattede!

Super god kundeservice

Rigtig god og nem installation. Hurtig levering og altid nemme at få fat i.

Super produkt, super service

Har basis pakken plus lidt ekstra, de gange jeg har henvendt mig til dem, har de svaret hurtigt, og afhjulpet mit problem. Kan kun anbefales..

kan ikke

jeg kan kun anpelfald lockon

Fin behandling og service

Som ny kunde er jeg blevet rigtig godt behandlet. Fik kreditnota på 1 gange fragt da jeg skulle bestille over 2 gange.

LOCKON A/S Details

Styr LOCKONs intelligente tyverialarm overalt - via nettet, mobilen og i hjemmet. En effektiv privatalarm til dit hus. En trådløs alarm gør installationen nem. Få videoovervågning og overvåg dit hjem, uanset hvor du er. Op til 6 kontaktpersoner - din nabohjælp - får alarmbeskeder via e-mail, SMS og telefonopkald. Hurtig levering og 14 dages returret.

Visit LOCKON - alarm via nettet

We live here: Bjerrevej 139