Lokalbanen reviews

Lokalbanen reviews

6.0

Dårlige rejsetidspunkter

Der er for få tog mellem Frederiksværk og Hillerød i morgentimerne og ofte kan man ikke regne med at nå det S-tog man forventer at komme med grundet diverse forsinkelser. Nogle gange bliver toget kørt over til den anden side fordi man mangler et tog eller noget andet os pendlere er uvidende om da der ofte ikke bliver sagt noget fra togchafførens side.

Frederiksværk stations venteværelse er totalt ulækkert med snotklatter, graffiti og andet snavs på vægge og gulvet. Agter Lokalbanen at gøre noget ved dette?

Har desværre også oplevet at min kone købte en enkelt rejse til Hillerød den 9 August 2013 til kr. 60 og kun fik kr. 110 tilbage i byttepenge på de kr. 200 hun gav billetdamen bag skranken. Desværre opdagede hun det først da vi sad i toget på vej imod Hillerød.
Vi kan desværre ikkte bevise at der blev givet for lidt byttepenge andet end at min kone har billetten fra turen til Hillerød.

Pendlervenligt

Lokalbanen har gode tog, god aircondition og går til tiden - med andre ord kunne det ikke være bedre for pendlere. For dem der kun nogle gange tager toget, er det dog meget svært at regne ud, hvilket tog man skal med, når man står på Hillerød station, især når der holder 2. Jeg kan ikke mindes et forsinket tog.

Hvis skiltningen på Hillerød blev forbedret, så ville det være 5 stjerner.

Det er selvflg. ærgerligt, at der findes tidsperioder med kun få afgange - men det bør ikke ligge Lokalbanen til last, eftersom at det betyder at vi ønsker mere af det, som lokalbanen gør - nemlig køre tog.

Dejlig ting de kommet med Rnet.

Togene køre til tiden, det blevet rigtig dejligt efter kommet ind i" R net " så det køre 2 gange timen. passer rigtig godt de andre R busser. Man kan kun håbe flere bus linjer kommer ind i Rnet.

Så som
340 og 345 og 347 og 803. evt 353

Lokalbanen i nordsjælland stinker

Der er meget galt med lokalbanen i nordsjælland. Jeg har erfaringer fra daglige ture mellem Hornbæk og Helsingør og ca. månedlige ture mellem Hillerød og Hundested.

For det første er der de generelle skiltningsproblemer - det er stort set umuligt at finde ud af hvilke stop en bane har. Hvis man desuden kører fra Helsingør, bliver forvirringen total, for begge linjer kører til Hillerød. Det eneste clue om hvilken bane man skal bruge er ud fra hvilket stop den kører via. Men måske SKAL man være lokal for at bruge lokalbanen?
I selve togene er det ikke muligt at se hvilke stop der er på ruten, så man kører totalt i blinde. Jeg har flere gange henvendt mig til togpersonale og til lokalbanen via mail og gjort opmærksom på dette, men uden resultat. Hvorfor mon det er umuligt at sætte et skilt op i togene???

Så er der forsinkelserne... lokalbanen er komplet ude af stand til at nå ind til Helsingør på minuttal .41, som det ellers står at den skal. Resultat: Øresundstoget .45 kører fra alle pendlerne. Ved henvendelse til personalet får man at vide at DSB "ikke er til at snakke med" om at få togene til at vente på hinanden. Det er interessant, for når Lokalbanen er kørt fra Hundested-Rørvig-færgen, får man at vide fra dem, at det er Lokalbanen, som ikke er til at snakke med. Hvem er fællesnævneren i dén ligning? Lokalbanen...
I øvrigt kan udmeldingen om at der ikke skal køres med stop på visse stationer i morgentimerne efter 11. december, for at kunne passe med Øresundstogene, med tanke på ovenstående kun inspirere til hånlig latter.

Som (utilfreds) bruger af Lokalbanen kan de forskellige kampagner desuden ikke resultere i andet en forargelse. Sidste år kørte en kampagne med at man skulle være flink ved sit togpersonale, behandle toget ordentligt etc. og nu at man ikke skal stole på superhelte der krydser skinnerne hasarderet. Man får den tanke, at det er alle andre end Lokalbanens egen skyld, når tingene ikke går glat?

Togene selv er heller ikke noget at skrive hjem om. De er iskolde om vinteren, lyset flimrer og har en ubehagelig tone og alt virker nedbanket og discountagtigt.

Is Lokalbanen your company?

Lokalbanen Details

Lokalbanen A/S driver seks lokalbaner, som er med til at binde hovedstadsregionen sammen: Østbanen, Frederiksværkbanen, Nærumbanen, Hornbækbanen, Gribskovbanen og Lille Nord.

Visit Lokalbanen