Lundbyefterskole reviews

Lundbyefterskole reviews

5.4

Så tag dog ansvaret !!!

Det er mig en total gåde at folk stadig vil sende sine børn hen på Lundby efterskole.
Efter alt det der er foregået. Bare måden skolen har håndteret sagen på... FØJ
Starter med at sende mail's rundt med at de intet har lavet forkert, allerede dagen efter ulykken. Og sagt fra talerstolen på et krisemøde 2 dage efter- man skulle tænke på, at det er en forretning der skal køre rundt !

Men heldigvis var retten af en anden mening !

Ultimativ kujon agtig ansvarsforfølgelse.

11. Jan. 2013 - tilføjelse

I dag går forstanderen ud og i lodret modtsrid med tidligere forklaringer og hykler "Jeg viste da ikke de sejlede på denne tid af året" etcetera.
Qua uvidenhed ikke er nogen undskyldning i forhold til loven, i almindelighed så er den slet ikke i "afhængigheds forhold" som lærer / elev eller skole / elev.

HALLO, dette er en forstander som bræger ansvar overfor de unge, fra første fløjt af, ansvar for eget liv og ansvar for egen læring (AFEL) og hvad gør han selv!
Han skyder skylden på en AFDØD medarbejder, medens han forgæves forsøger at skrubbe blodet af hænderne.
Hvis dette ikke er topmålt kujonagtig adfærd, at forsøge at forflygtige hans eget lovgivne ansvar til fordel for afdøde, det må virkeligt vende sig i alle ordentlige mennesker og ikke bekvemmeligheds sjoflere (mener mange).

Fremadrettet, hvis der imod al forvendtning skulle findes familier, der virkeligt hader deres børn så meget, så send dem da hertil. ALLE normale forældre, voksne eller undervisere vil holde denne bestyrelse, skole og specielt forstander på så lang afstand at end ikke en GPS skulle kunne finde dem. Om ikke for andet så for at undgå smitterisikoen eller den latente ynkelighed de udstråler (fy for h------ en samling personer).
Ordentlige mennesker opfører sig simpelthen ikke så lavt, underlødigt, sjofelt og negrofilt, mener mange, berettiget.

Vi snakker IKKE om en mindre hovsa sag, vi snakker sgu om en DØD og en række HJERNESKADER - det tror nogen at de kan bagatalisere sig ud af.

(oprindelig tekst)
Personligt skurer det gevaldigt i ørene når Bestyrelsesformanden 1/10-2012, udtaler til DR-tv at "Forstanderen varetager skolens interesser på forbilledlig vis, før og efter ulykken". Øh - forstanderen har det faktuelle ansvar for alt hvad der foregår på skolen, herunder selvfølgeligt også at 13 elever bliver sendt ud på en delvis frossen fjord, med åbentlyst ikke optimale veste og klædt på i regntøj. Alene det faktum at en lærer drukner og syv elever skal gemoplives, flere har stadigt men etcetera, står i skærende kontrast til denne "forbilledlige varetagelse", mon ikke man skulle revurdere succes kriterierne.
Jeg gad nok vide hvordan tabstallene skulle se ud før "varetagelsen af skolens interesser" havde været kritisable?

Personligt har jeg svært ved at forestille mig en kontekst, hvor jeg ville overveje selv, eller anbefale andre, at placere et ungt menneske i varetægt hos disse mennesker.

Jeg har stor tiltro at retssystemet statuerer et eksempel her, så man i fremtiden tager elevers sikkerhed anderledes alvorligt og udviser reel rettidig omhu, for de unge mennesker man har modtaget ansvaret for.

Is Lundbyefterskole your company?

Lundby Efterskole Details

Visit Lundbyefterskole